Εικαστικά στο Φεστιβάλ Αθηνών

Εικαστικά στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
0

ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ

Εικαστικά στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Πάτροκλος Σκαφίδας
Εικαστικά στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Πάτροκλος Σκαφίδας

 

ΠΑΤΡΟΚΛΟΣ ΣΚΑΦΙΔΑΣ

Αντένες

Κυρίαρχο στοιχείο, ο ουρανός. Η αίσθηση ελευθερίας που προσφέρει, η οποία όμως περιορίζεται από τα στοιχεία πάνω στα οποία «σκοντάφτει» το βλέμμα όσο πλησιάζει στο έδαφος: ηλεκτρικά καλώδια, σπάγκοι χαρταετοί, στέγες. Η παρουσία φόρμας και γεωμετρίας σε κάδρα φωτογραφικά που εντέλει αφήνουν το απέραντο του ουρανού να επικρατήσει. Αυτή είναι η σειρά «Αντένες» που παρουσιάζει ο φωτογράφος Πάτροκλος Σκαφίδας στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Λέει για όσα τον παρακίνησαν: «Το παράδοξο της πόλης ήταν πάντα για μένα μια οπτική απειλή. Χρειαζόμουν μια διαφυγή από το ελληνικό αστικό τοπίο. Το μόνο μέρος όπου κατάφερα να αποδράσω ήταν προς τα επάνω. Σε μια γκρίζα, ενδιάμεση ζώνη. Όπου δεν απομακρυνόμουν από τον διώκτη μου αλλά κέρδιζα μια γνήσια επαφή με την ελευθερία. Τελειώνοντας αυτήν τη σειρά, συνειδητοποιώ ότι αρχίζω να συμβιβάζομαι, σχεδόν να συμπαθώ τις αστικές εικόνες και ό,τι αγγίζει τα σπασμένα πεζοδρόμια της πόλης και τον ορυμαγδό αταίριαστων ζωών, που αν όμως κάνεις ένα βήμα πίσω, μπορούν να είναι αφηρημένες έννοιες, κι αν κάνεις ένα ακόμα γίνονται χρώματα».

Πάτροκλος Σκαφίδας

«Αντένες»

24 Ιουνίου-31 Ιουλίου

Πειραιώς 260, Αποθήκη

 

 

Εικαστικά στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Στεφανία Στρούζα
Εικαστικά στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Στεφανία Στρούζα

ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΣΤΡΟΥΖΑ - ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ

Σε έναν ορισμένο βαθμό η ιερότητα βρίσκεται στο βλέμμα του θεατή

Η Στεφανία Στρούζα, που ζει και εργάζεται μεταξύ Βιέννης και Αθήνας και είναι η δημιουργός της φετινής οπτικής ταυτότητας του Φεστιβάλ Αθηνών, του μοτίβου που κοσμεί την αφίσα και το πρόγραμμα, υπογράφει, σε συνεργασία με τον επιμελητή Απόστολο Βασιλόπουλο, μια νέα εικαστική και ηχητική εγκατάσταση με τίτλο «Σε έναν ορισμένο βαθμό η ιερότητα βρίσκεται στο βλέμμα του θεατή». Με αφετηρία το ταξίδι του Λε Κορμπυζιέ και άλλων εκπροσώπων του μοντερνιστικού κινήματος από τη Μασσαλία στην Αθήνα το 1933, καθώς και την κινηματογραφική Μήδεια του Πιέρ Πάολο Παζολίνι του 1969 με τη Μαρία Κάλλας, δημιουργούν μια εγκατάσταση εν εξελίξει. Στόχος τους ο αναστοχασμός της έλευσης του μοντερνισμού στην Ελλάδα και ταυτόχρονα ένας διάλογος μεταξύ Δύσης και Ανατολής, ο οποίος βρίσκεται σε διαρκή εκκρεμότητα.

 

Στεφανία Στρούζα – Απόστολος Βασιλόπουλος

Σε έναν βαθμό, η ιερότητα βρίσκεται στο βλέμμα του θεατή

5-31 Ιουλίου, 20:00

Πειραιώς 260, Κτίριο Α 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ