"Είναι ανοησίες και ψέματα τα περί αφελληνισμού και εκτουρκισμού"

"Είναι ανοησίες και ψέματα τα περί αφελληνισμού και εκτουρκισμού" Facebook Twitter
30

"Είναι ανοησίες και ψέματα τα περί αφελληνισμού και εκτουρκισμού" Facebook Twitter
Φωτό: Νίκος Κατσαρός
#quote#

Είναι γνωστό σε όλους πως η κοινωνική ειρήνη έχει διασαλευτεί την εποχή της κρίσης. Η βία είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο πια. Αποκρουστικό, αλλά καθημερινό. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο έχει ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον η συνάντησή μου με την Άννα Φραγκουδάκη και τη Θάλεια Δραγώνα. Καθηγήτριες πανεπιστημίου και οι δύο, υπεύθυνες τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια για το πρόγραμμα «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη». Τις βρίσκω σε ένα ζηλευτό διαμέρισμα, στα όρια Συντάγματος και Πλάκας. Έχω κάνει αρκετές συνεντεύξεις, αλλά πρώτη φορά συνάντησα τέτοιο πάθος από συνεντευξιαζόμενο. Ξεκίνησαν να μιλάνε πριν ακόμα πατήσω το rec στο μαγνητόφωνο και δεν ήταν λίγες οι φορές που η μία μιλούσε πάνω στην άλλη. 

Το πρόγραμμα ξεκίνησε πριν από δεκαπέντε χρόνια και ήθελε να λύσει ένα βασικό πρόβλημα: το χαμηλό μορφωτικό επίπεδο της μουσουλμανικής μειονότητας και την ελλιπή γνώση της ελληνικής γλώσσας. Ήδη, από τις αρχές της δεκαετίας του '90, οι πολιτικοί αρχηγοί των κοινοβουλευτικών κομμάτων εισηγούνται μια νέα κρατική πολιτική για τη Θράκη, εκτιμώντας πως η πολιτική που έχει ακολουθηθεί απέναντι στη μειονότητα είναι λανθασμένη. Η κ. Φραγκουδάκη θυμάται πως «διαπιστώθηκε τότε ότι η πολιτική που ασκούσε το ελληνικό κράτος, παραβιάζοντας τα δικαιώματα της μειονότητας, την έσπρωχνε προς την τουρκική προστασία και εξέθετε τη χώρα διεθνώς». Αποφασίστηκε έτσι απ' όλους τους πολιτικούς αρχηγούς το 1990 να αλλάξει η κρατική πολιτική και να γίνει, όπως έγινε από τότε, πολιτική ισονομίας και ισοπολιτείας. Η νέα πολιτική απέναντι στη μειονότητα γίνεται η βάση για την εκπαιδευτική πολιτική του Γιώργου Παπανδρέου, υπουργού Παιδείας το 1996. Η κ. Δραγώνα εξηγεί πως «όταν φτάσαμε στη Θράκη το 1997, τα περισσότερα παιδιά τελείωναν το δημοτικό χωρίς να ξέρουν καλά ελληνικά. Πήγαιναν τα περισσότερα στο μειονοτικό δημοτικό, που είναι δίγλωσσο – ιδίως σε αυτό είναι μόνα τους τα παιδιά της μειονότητας, χωρίς επαφή με τα άλλα παιδιά της πλειονότητας. Επιπλέον, είναι δίγλωσσο με λανθασμένο τρόπο: τα μισά μαθήματα διδάσκονται στη μία γλώσσα και τα μισά στην άλλη. Έτσι π.χ. τα παιδιά, τελειώνοντας το δημοτικό, δεν ήξεραν καν το λεξιλόγιο που αφορά τα μαθηματικά. Συνεχίζει: «Η σχολική κατάσταση ήταν γενικότερα πολύ κακή, με αποτέλεσμα τα παιδιά της μειονότητας να μένουν σχεδόν αναλφάβητα. Έρευνα που κάναμε το 2000 στο σύνολο των μαθητών έδειξε ότι το 65% των παιδιών της μειονότητας δεν τελείωνε το υποχρεωτικό σχολείο, άρα έβγαινε στη ζωή και τη δουλειά χωρίς απολυτήριο γυμνασίου. Να σκεφτείτε ότι τότε ο εθνικός μέσος όρος όσων δεν τελείωναν το γυμνάσιο ήταν 7% και για τη μειονότητα 65%».  

Από τότε ξεκινά μια συστηματική δουλειά στα μειονοτικά σχολεία αλλά και σε κοινωνικό επίπεδο. Αν και διάφορες παράμετροι οδηγούν τους μουσουλμάνους της Θράκης να μειώνονται πληθυσμιακά, τα παιδιά αυτήν τη στιγμή είναι κοντά στα 12.000. Σύμφωνα με μετρήσεις που έγιναν το 2.000, το 65% δεν ολοκλήρωνε την υποχρεωτική εννιάχρονη εκπαίδευση. Τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά σήμερα. «Ποσοτικά και ποιοτικά είναι καλύτερα. Άλλαξε η νοοτροπία, αφού άλλαξαν πολλά πράγματα. Φαντάσου πως όταν φτάσαμε σε ένα ορεινό σχολείο το 1998, τότε έμπαινε ο ηλεκτρισμός. Επί δεκαπέντε χρόνια η πολιτεία δίνει χρήματα και προσοχή για να εξυπηρετήσει τον ίδιο στόχο με τους ίδιους ανθρώπους», λέει η κ. Δραγώνα. Η κ. Φραγκουδάκη παίρνει τον λόγο, εξηγώντας το πρόγραμμα: «Στην αρχή αλλάξαμε τα βιβλία στα σχολεία. Φτιάξαμε βιβλία για τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας. Για το ίδιο θέμα κάναμε εκατό ώρες τον χρόνο επιμόρφωση στους δασκάλους. Τα παιδιά δεν μπορούσαν να μάθουν ελληνικά με τα βιβλία που ήταν γραμμένα για ελληνόφωνα παιδιά. Καθώς η επίδραση στο σχολείο ήταν περιορισμένη, απλώσαμε το πρόγραμμα στην κοινωνία, ιδρύοντας κέντρα ελληνομάθειας του προγράμματος. Τα αρχικά τους είναι ΚΕΣΠΕΜ, που έχει γίνει πλέον ιδιωματισμός στην Θράκη. Έχουν πολιτιστικό χαρακτήρα, με υπολογιστές, δανειστική βιβλιοθήκη, προσωπικό μεικτό, μειονότητας και πλειονότητας, άρα πολύγλωσσο. Είναι κέντρα ελληνομάθειας και κοινωνικοποίησης. Σήμερα τα κέντρα είναι δέκα και υπάρχουν και τέσσερις κινητές μονάδες που πάνε στα πιο απομακρυσμένα χωριά». Κλείνοντας, η κ. Δραγώνα υπερθεματίζει στο γεγονός ότι τα κέντρα πέτυχαν «γιατί είναι ένας θεσμός της ελληνικής πολιτείας, του υπουργείου Παιδείας, που είναι φιλικός και προσφέρει στα παιδιά της μειονότητας. Τον εμπιστεύτηκαν οι μάνες που ήταν στην αρχή καχύποπτες απέναντί μας, πράγμα που ήταν μεγάλο κέρδος. Τώρα, και αυτές έρχονται να μάθουν ελληνικά».

Όλα φαίνονται ωραία, αλλά δεν είναι και τόσο. Οι κατηγορίες ήταν αρκετές και εμποτισμένες με αρκετές εθνικιστικές κορόνες. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια ακούγονταν γραφικές. Μίλαγαν για σπατάλη, για ανάγκες και άλλα προβλήματα της εκπαίδευσης αλλού, για εκτουρκισμό της ελληνικής κοινωνίας αλλά και για αναγκαστικό αφελληνισμό της μουσουλμανικής κοινότητας. Η Άννα Φραγκουδάκη απαντά συνοπτικά σε όλα: «Πρώτα για τα κονδύλια και τις άλλες ανάγκες: είναι ευρωπαϊκά κονδύλια που δίνονται για τις ομάδες σε κίνδυνο περιθωρίου, στους Τσιγγάνους, στη μειονότητα της Θράκης, στους μετανάστες. Όσον αφορά την υποτιθέμενη σπατάλη, τα κονδύλια αυτά, πέρσι π.χ., χρησιμοποιήθηκαν για τα εξής: μαθήματα Ελληνικών σε δημοτικά, μετά το κανονικό ωράριο του σχολείου, απογεύματα και Σαββατοκύριακα. Μαθήματα Ελληνικών σε γυμνάσια και λύκεια, πάλι μετά το σχολικό ωράριο. Για μαθήματα Ελληνικών σε δέκα κέντρα του προγράμματος, που δουλεύουν 7 μέρες την εβδομάδα και 12 μήνες τον χρόνο. Για μαθήματα από 4 κινητές μονάδες που ταξιδεύουν επίσης 7 μέρες την εβδομάδα, όλο τον χρόνο, στα απομονωμένα μειονοτικά χωριά, μέχρι τα σύνορα με τη Βουλγαρία και την Τουρκία. Ακόμα, για μαθήματα επαγγελματικού προσανατολισμού, ελληνικά σε μητέρες μαθητών, δημιουργικές δραστηριότητες για παιδιά και νέους σε μεικτές ομάδες, κατασκηνώσεις με παιδιά της μειονότητας και της πλειονότητας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Όλα αυτά τα παρακολούθησαν πέρσι κοντά στα 7.000 (6.928) παιδιά της μειονότητας. Να πού πάνε τα κονδύλια». Η Θάλεια Δραγώνα συμπληρώνει ότι «είναι ανοησίες και ψέματα τα περί αφελληνισμού και εκτουρκισμού. Το πρόγραμμα επί 15 χρόνια μαθαίνει ελληνικά στα παιδιά της μειονότητας και πολλαπλασιάζει τα ποσοστά τους σε δημόσια γυμνάσια και λύκεια. Από το 1997 τα εκπαιδευτικά δεδομένα άλλαξαν ως εξής: από 1.501 οι μαθητές γυμνασίου έγιναν 2.750 (αύξηση 163%), από 547 οι μαθητές λυκείου έγιναν 2.750 (αύξηση 402%), τα κορίτσια της μειονότητας πλησίασαν τον εθνικό μέσο όρο στα γυμνάσια και λύκεια. Φέτος, κοντά 500 (493) παιδιά της μειονότητας μπήκαν σε ελληνικά πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Ψεύδονται». 

Η άνοδος της Χρυσής Αυγής, η πέραση που έχει στα σχολεία, μας προβληματίζει όμως πιο πολύ και προκύπτει το εξής ερώτημα: τι νόημα έχει να αφομοιώνονται καλύτερα οι μουσουλμάνοι, τη στιγμή που «αγριεύουν» οι Έλληνες; Ήδη, στην περιοχή έχουν εμφανιστεί διάφορα κρούσματα φασισμού από μέλη ακροδεξιών οργανώσεων που κάνουν εθνικιστική εκδρομή στη Θράκη. «Η Χρυσή Αυγή είναι επικίνδυνη για όλη την κοινωνία και πολύ επικίνδυνη για τη Θράκη, που είναι μια ιδιαίτερη και ευαίσθητη περιοχή. Πολύ σημαντικό είναι, ωστόσο, και τούτο. Η Χρυσή Αυγή εισάγει οπαδούς και βίαιες συμπεριφορές στη Θράκη, και από άλλες πόλεις. Από την άλλη μεριά, το υπουργείο Παιδείας συνεχίζει με το πρόγραμμα αυτό της Ε.Ε. να μαθαίνει ελληνικά στα παιδιά και στις μανάδες τους, να ταξιδεύει με τα βαν στα βουνά και να φέρνει στα απομονωμένα χωριά τα ελληνικά με υπολογιστές και ηλεκτρονικά παιχνίδια μάθησης, ενώ το καλοκαίρι, στις κατασκηνώσεις του προγράμματος, παιδιά της μειονότητας και της πλειονότητας κάνουν πράξη την αρμονική συμβίωση και τη συνεργασία, αξιοποιώντας τον πολιτισμικό πλούτο της Θράκης, με τις πολλές γλώσσες, κουλτούρες και γέφυρες με τον γύρω κόσμο και την Ευρώπη. Υπάρχουν λίγοι πια, πολύ λίγοι στη Θράκη που μάχονται αυτή την αλλαγή και είναι εναντίον μας», λέει εκνευρισμένη η κ. Φραγκουδάκη. «Οι Θρακιώτες είναι, σήμερα, συντριπτικά οι περισσότεροι υπέρ της νέας πολιτικής που συνεχίζουν επί 15 χρόνια όλες οι κυβερνήσεις και όλοι οι υπουργοί Παιδείας μέχρι σήμερα. Οι Θρακιώτες αναγνωρίζουν ότι αυτό είναι το συμφέρον ολόκληρης της επαρχίας, όπως και ολόκληρης της χώρας. Η αρμονική συνύπαρξη στη Θράκη έχει επιτευχθεί. Πρέπει με κάθε τρόπο να τη διατηρήσουμε», κλείνει με κάτι σαν ευχή τη συζήτησή μας η κ. Δραγώνα.

Διάφορα
30

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

14 σχόλια
Μιχαλεξ όποιος ξέρει ανάγνωση διαβάζει.Τα χουντικά πρωτόκολλα είναι το τελευταίο απντέιτ.Από τότε τίποτα δεν άλλαξε. Τώρα αν διυλύσουμε τον κόνωπα και το πρόγραμμα Φραγκουδάκη είναι εκτός πρωτοκόλλων και δεν θάπρεπε να γίνεται. Αν πάλι θέλουμε να προσφέρουμε πραγματική παιδεία ΣΕ ΟΛΑ τα παιδιά μας θάπρεπε να μην υπάρχει εκπαίδευση δύο ταχυτήτων και να δημιουργούνται ανάγκες για κόλπα ΚΕΣΠΕΜ και ποσόστοσης στη μειονότητα για την είσοδο στα πανεπιστημια. Ποιός είναι ο εκδότης της Ζαγάλισα; Και γιατί έχει τα πρωτιά στην ανυποληψία; Να σου πω εγώ δεκάδες ανυπόληπτους που ασχολούνται μόνο με το τι θα φάνε , τι θα πιούνε και τη θα βάλουν στο ορθό τους;;
Η Πομάκικη εφημερίδα Ζαγάλισα γράφει για το πρόγραμμα Φραγκουδάκη. Ενδιαφέρον φύλλο για όλους τους πολυπολιτισμικούς, δήθεν και μη.http://www.zagalisa.gr/content/programma-ekpaideysis-moysoylmanopaidon-i-programma-genitsaropoiisis-ellinofonon-ekpaideytik
Πάρτε και τα πρωτόκολλα της Χούντας. Η γνώση είναι δύναμη. http://6dim-diap-elefth.thess.sch.gr/Greek/Ekpaidefsi_Mousoulmanopaidwn/NomothesiaMousoulmanopaidwn/01m_SynthikesProtokolla/ellinotourkiko_protokollo_1968.pdf
Μειονοτικά σχολεία υπήρχαν στη Θράκη από τη δεκαετία του 1930. Μήπως δεν κατάλαβες ακριβώς τι λέει; Μήπως η χούντα έφτιαξε κανένα διαφορετικό νομικό πλαίσιο για τα σχολεία αυτά και κατάλαβες λάθος; Η γνώση είναι δύναμη αλλά πρέπει να καταλαβαίνεις ακριβώς τι διαβάζεις. Επίσης μην αναφέρεσαι στην εφημερίδα Ζαγαλίσα. Δεν υπάρχει πιο ανυπόληπτο πρόσωπο από τον εκδότη της.
Ευτυχώς ήρθε ο πάρης3 να μας διαφωτίσει διότι εμείς δεν έχουμε πάει στο σχολείο και δεν διαβάσαμε ιστορία. Δηλαδή θελεις να μας πεις ότι τα μειονοτικά σχολεία τα έφτιαξε η χούντα; Μέχρι το 1968 δηλαδή η τουρκική δεν διδασκόταν σε κανένα σχολείο της Θράκης και ήρθε η χούντα και τους τη δίδαξε; Ανατρέπεις θεωρίες.
Μερικές πληροφορίες για τους σχολιάζοντες που δεν έχουν ιδέα για τη πράμα μιλάμε.1. Η συνθήκη της Λωζάνης δεν ασχολείται με την παιδεία των εναπομείναντων πληθυσμών. Η εκπαίδευση των Μουσουλμάνων διέπεται απο τα μορφωτικά πρωτόκολλα της χούντας το 1968 οπότε σαν κυρίαρχο αλλά και φιλελευθερο κράτος (πλέον)μπορούμνε να τα καταγγείλουμε και να μορφώνουμε τα παιδιά μας όπως όλα τα συγχρονα κράτη.2. Πουθενά στην Ευρωζώνη δεν υπάρχει τέτοιου τύπου δίγλωσση εκπαίδευση. Πουθενά στην Ευρωζώνη το κράτος δεν έψαξε να βρεί Δραγώνες για να μάθει στους αυτόχθονες αλλόγλωσσους την Επίσημη γλώσσα.3. Οι μουσουλμάνοι δεν είναι επίλιδες, εδώ γεννήθηκαν απο τους προπάππους τους. Σε ποιά χώρα της Ευρώπης υπάρχουν τέτοιοι πληθυσμοί; Δλδ Γερμανοί στην Αλσατία που δεν ξέρουν γαλλικά ή Βέλγοι στην Ολλανδία που δεν ξέρουν Ολλανδικά; ΠΟΥΘΕΝΑ δεν υπάρχει το φαινόμενο οι ντόπιοι αλλόθρησκοι να μην γνωρίζουν την επίσημη γλώσσα.Εδώ οι Πακιστανοί και οι Αλβανοί σε πέντε χρόνια γίνονται ελληνόφωνοι κι ο μέσος όρος των μειονοτικών στη Θράκη δεν μπορεί να πεί καλημέρα. Η Φραγκουδάκη θα τους μάθει... Δηλαδή φαντάζεσται να υπάρχει ένας Ελληνας πρόσφυγας απο την Τουρκία που να μην γνωρίζει Τουρκικά; Υπάρχει ένας;4. Δεν είναι μειονότητα αλλά μειονότητες με έντονο ανταγωνισμό μεταξύ τους. Το τουρκικό προξενείο ξοδευει χιλιάδες ευρώ το χρόνο για να εξαναγκάσει-εξαγοράσει-εκτουρκίσει Ρομά και Πομάκους. Χώρια τους αλεβίτες που στην Τουρκία εκδιώκονται αλλά εδώ τους αγκαλίαζει στοργικά το προξενείο.Φυσικά για τις κυρίες ακαδημαικούς αυτά είναι ψηλά γράμματα, γι αυτές ΟΛΟΙ είναι Τούρκοι όπως θα επιθυμούσε και η Τουρκία να είναι.(Σύμπτωση;)5. Οι σοβαροί και μορφωμένοι μουσουλμάνοι, που έχουν καταλάβει το παιχνίδι εθνικής εξουσίας που παίζεται στις πλάτες των παιδιών τους από την μαμά πατρίδα στέλνουν τα παιδιά τους σε Ελληνικά σχολεία.6. Tο πακέτο είναι μεγαλύτερο απο 15 εκατομμύρια. Ούτε κινητά συνεργεία χρειάζονται ούτε νυχτερινά μαθήματα. Δημόσια, δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά στη Θράκη. Όποιος θέλει να ενισχύσει την τουρκομάθεια ή πομακομάθεια των παιδιών του ας το κάνει εξωσχολικά. Δεν απαγορευεται να μιλάς άλλη γλώσσα στην Ελλάδα όπως ας πούμε στην Τουρκία ούτε να την μεταδίδεις;
Μιας και υπαρχει στην πρωτη σελιδα εδω υπαρχει ενα Catch 22 επισης. Οι κκ Δραγωνα και Φραγκουδακη εδω και δεκα χρονια τρεχουν προγραμματα για την εκπαιδευση μουσουλμανοπαιδων κλπ τα οποια διαχειριζονται συνολικα δεκαδες εκατομυρια ευρω. Δεν μπορω να καταλαβω γιατι εχει ανατεθει σε δυο πιθανως καθολα αξιολογες μελη ΔΕΠ μια παγια υποχρεωση που αφορα την ελληνικη πολιτεια ενω τωρα το διαχειριζεται (η πολιτεια) ως προσωρινο project.Αν θεωρησουμε παντως οτι απο καποια θαυματουργη τους παρεμβαση τα οποια προβληματα επιλυννοντουσαν, τοτε το πορτφολιο των προτζεκτ τους θα μετρουσε εκατομυρια ευρω λιγοτερα. Catch 22.Απο την αλλη θα ασχολιοντουσαν υποθετω με καποιο αλλο υπαρκτο (η κατασκευασμενο ) προβλημα. Η εκπαιδευση ειναι big bussiness.
ΑΚΥΡΟ ΑΛΛΑ ΘΑ ΤΟ ΠΩ!Κακομοιρικα μου εγω λεω να κατσουμε καλα και οι μεν και οι δε και να αφησουμε τις μαγκιες γιατι και 10 εκατ. τουρκαλαδες να βαλεις με Ελληνες μας εχουν και το ξερουμε να ναι καλα που τα συμφεροντα δεν τους αφηνουν να μπουκαρουν στην Ελλαδιτσα και να την παρουν εν μια νυκτι! με τετοιους χλεχλεδες που εχουμε γεμισει. Οποτε ουτε χρυση αυγη ουτε αριστερες ουτε τιποτα αλλοι κυβερνουν και δεν θα αφησουν ποτε να παρει το τιμονι καποιος μη δικος τους πουλακια μου. Αυτο το ασχολουμαστε ολοι με την χρυση αυγη δεν βγαζει πουθενα παρα να τρωγομαστε μεταξυ μας φτωχοι με φτωχους και οι ΜΕΓΑΛΟΙ ευημερουν, αλλα ακομα και αν στην εξουσια βγει καποιος που δεν γουσταρει Ευρωπη μας διαγραφουν απο το χαρτη αυτοματα και ζητω που καηκαμε!οποτε επαναστατηστε πισω απο τα κομπιουτερ τωρα και αφηστε τις μαγκιες. ο καθε ενας εγινε και γνωστικος τρομαρα μας!
Διαβάστε και αυτό το πολύ καλό άρθρο της Άννας Δαμιανίδη: http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.8emata&id=20657Δείτε αυτό το βίντεο: http://www.youtube.com/watch?v=qKqt3GEKFm4&feature=youtu.beΤο υπέροχο σύνθημα του προγράμματος είναι «Πρόσθεση, ό̲χ̲ι̲ αφαίρεση, πολλαπλασιασμός, ό̲χ̲ι̲ διαίρεση»!
1. Η Συνθήκη της Λωζάνης προέβλεπε και προνοούσε δικαιώματα και για τους Έλληνες της Κωνσταντινούπολης καθώς και για τους Έλληνες της Ίμβρου και της Τενέδου. Τα δικαιώματα αυτά η Τουρκία τα σεβάστηκε για ένα ελάχιστο χρονικό διάστημα και στη συνέχεια ξεκίνησε τους διωγμους με τα γνωστά αποτελέσματα συρρίκνωσης των Ελληνικών πληθυσμών της Τουρκίας. Επίσης υπάρχει σαφής ένδειξη για την αναλογία ελληνικού και μουσουλμανικού πληθυσμου στις δύο χώρες, πράγμα που ως γνωστόν δε συμβαίνει. Από τη στιγμή που η Τουρκία δεν έχει σεβαστεί την υπογραφή της συνθήκης αυτής και έχει απελάσει μεγάλο μέρος του Ελληνικού πληθυσμού της Κωνσταντινούπολης καθώς και έχει εξαναγκάσει σε φυγή το σύνολο των Ελλήνων της Ίμβρου και της Τενέδου από τις εστίες τους με διάφορες μεθόδους (όπως απαλλοτρίωση των περιουσιών τους έναντι δυο αυγών, μεταφορά εγκληματιών από τις τουρκικές φύλακές και εγκατάσταση τους στα ελληνικά χωριά των δυο αυτών νησιών κλπ) δεν βλέπω το λόγο για τον οποίο η Ελλάδα δεν προχώρησε σε αντίστοιχες απελάσεις προκειμένου να γίνει σεβαστή η συνθήκη και από μέρους της, κρατώντας τις ισορροπίες στην περιοχή. Η ανοησία και η εγκληματικότητα των ελληνικών κυβερνήσεων φτάνει στο σημείο να βαφτίζει τους πομάκους τούρκους και να τους εξαναγκάζει να μαθαίνουν τα τουρκικά στέλνοντας τους στην αγκαλιά της Τουρκίας η οποία απροκάλυπτα μέσω του προξενείου παίζει τα παιχνίδια της στη Δυτική Θράκη. Όταν σεβόμαστε μία συνθήκη πρέπει να τη σεβόμαστε όχι μόνο ως προς τα συμφέροντα των αντιπάλων αλλά και ως προς τα συμφέροντα της δικής μας πατρίδας.
Νομιζω οτι το αρθρο αναφερεται σε ελληνες πολιτες,διαφορετικου θρησκευματος.Αυτο δεν θελετε να καταλαβετε.Οπως δεν θελετε να καταλαβετε,οτι το συμφερον της πατριδας ειναι να ενταχθουν στην ελληνικη κοινωνια.Οσο για την γλωσσα,εναι η μητρικη τους γλωσσα και οχι της πατριδας τους.Οπως τα ελληνοπουλα της γερμανιας.Το αρθρο τελος,παρουσιαζει το εργο της εκπαιδευτικου και οχι την κομματικη της ταυτοτητα.Δυστυχως για εσας,ναι,παρουσιαζουν ΕΡΓΟ.
Μάλλον εσείς δεν καταλαβαίνετε τι διαβάζετε. Συγκρίνετε δύο ανόμοια πράγματα. Τι συμφέρον έχει η Ελλάδα με το να μάθουν τα παιδιά αυτά την τουρκική γλώσσα και όχι την Ελληνική; Τι σημαίνει μητρική γλώσσα και όχι γλώσσα της πατρίδας μου; Το ότι έχουν διαφορετικό θρήσκευμα από τους υπόλοιπους Έλληνες τους καθιστά αυτομάτως Τούρκους; Μάλλον εσείς είσαστε αυτός που δεν δέχεστε ότι μπορούν να υπάρχουν Έλληνες διαφορετικού θρησκεύματος! Μπορουν κάλλιστα να εξασκούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα αλλά να μαθαίνουν τα ελληνικά και όχι τα τουρκικά. Από τη στιγμή που ζουν στην Ελλάδα θα πρέπει το ελληνικό κράτος να μεριμνήσει για τη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας και όχι της τουρκικής. Τα ελληνόπουλα της Γερμανίας μαθαίνουν τα ελληνικά μερίμνη της Ελληνικής Κυβέρνησης και όχι της Γερμανικής. Εξ άλλου μάλλον δεν θέλετε να καταλάβετε τι γράφω πιο πάνω. Η Ελλάδα υποχρεούται να μεριμνά για τη διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας στους μουσουλμανικούς πληθυσμούς της Δυτικής Θράκης με βάση τη Συνθήκη της Λωζάνης. Από τη στιγμή που η Τουρκία δεν σέβεται τη συνθήκη αυτή και έχει εξαναγκάσει τους Έλληνες που ζούσαν επί του εδάφους της να φύγουν, έχει κλείσει τα ελληνικά σχολεία που υπήρχαν στην Τουρκία κοκ θα έπρεπε και η Ελλάδα να πράξει το ίδιο απελαύνοντας όσους θεωρούν τον εαυτό τους Τούρκο (πράγμα που έκανε η Βουλγαρία στο παρελθόν) προστατεύοντας τον εαυτό της και την εθνική της ομοιογένεια.
Κύριε michalex δεκτές οι απόψεις σας, αλλά όταν μιλάτε για ευαίσθητες περιοχές όπως η Θράκη, καλό είναι να σκέφτεστε πολύ πριν ανοίξετε το στόμα σας. Σας το λέω σαν Ξανθιώτης. Τα περί συνθήκης Λωζάνης είναι κουρασμένα επιχειρήματα των ηλιθίων της ακροδεξιάς. Εσείς λοιπόν προτείνετε να ξεκινήσουμε απο απελάσεις. Αυτό πιστεύετε εσείς ότι είναι η καλύτερη λύση αυτήν τη στιγμή και ειδικά σ´αυτην την περιοχή; Εάν είστε μικρός σε ηλικία, υπάρχει χρόνος να ωριμάσετε, αλλιώς νομίζω πως οι βλαβερές αυτές νοοτροπίες θα σας φέρουν δίπλα σε κακές παρέες.
Γιατί δε λέτε εσείς κύριε Σαλάκη τι σκέφτεστε; Τη συνθήκη της Λωζάνης πρώτοι οι Τούρκοι άρχισαν να την αμφισβητούν γιατί αφού έκαναν ότι έκαναν στους Έλληνες της Τουρκίας θέλουν να την καταργήσουν προκειμένου να αποκτήσουν το πάνω χέρι στη Δυτική Θράκη. Σας το λέω σαν Έλληνας. Δεν ξέρω τι είδους παρέες κάνετε εσείς εκεί ούτε σε ποια γλώσσα μιλάτε με τις παρέες σας. Η δική σας νοοτροπία είναι βλαβερή για την πατρίδα σας (αν αυτή η πατρίδα είναι η Ελλάδα, αν νιώθετε πιο πολύ πατρίδα σας την Τουρκία τότε όντως βρίσκεστε σε πολύ καλό δρόμο)
Η δική μου νοοτροπία κύριε michalex είναι αυτή που μου επιτρέπει να βλέπω τους ανθρώπους όπως αυτοί θέλουν να αυτοπροσδιορίζονται. Δε θα κάνω εγώ τον άλλον να νιώθει Έλληνας με το ζόρι. Μιλάτε για ανθρώπους που γεννηθήκανε και ζήσανε γενιές ολόκληρες στη Θράκη, αλλά τυγχαίνουν να μιλάνε Τουρκικά και - ίσως - να νίωθουν την καταγωγή τους από την Τουρκία. Αυτούς κύριε, να τους ενσωματώσουμε - σεβόμενοι το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού τους, ή να τους απελάσουμε όπως εσείς θέλετε να κάνουμε; Πείτε μου ποιά πράξη είναι πιο εμπρηστική και βλαβερή για την Ελλάδα για την οποία τόσο νοιάζεστε, υποτίθεται...
Έχω συζητήσει με Κωνσταντινουπολίτες και είδα πως σεβάστηκε η Τουρκία τους Έλληνες που ζούσαν στο έδαφος της. Όταν ακμάζουσες ελληνικές κοινότητες αναγκάστηκαν να πάρουν το δρόμο της προσφυγιάς εγκαταλείποντας δια παντός τις εστίες τους νομίζω ότι θα έπρεπε η Ελλάδα να πράξει τα ανάλογα προκειμένου να σεβαστεί την ίδια την εθνική της υπόσταση. Εσείς έχετε μιλήσει ποτέ με κανέναν Έλληνα της Κωνσταντινούπολης ή το αποφεύγετε; Διότι εγώ έχω μιλήσει με Έλληνες της Δυτικής Θράκης θυμάμαι πολύ καλά πόσο πανηγύριζαν την εποχή των Ιμίων πως συμπεριφερόντουσαν στην Θράκη (κρυφτείτε έρχεται η ώρα μας - τα θυμόσαστε κύριε Σαλάκη;) Θυμάστε την άκρως ανθελληνική δράση των Σαδίκ και Φαίκογλου; Εκτός και αν θεωρείτε ότι τα εδάφη αυτά ανήκουν στην Τουρκία. Αν πάντως κάποιος επι ελληνικού εδάφους νιώθει Τούρκος καλά θα κάνει να περάσει τα σύνορα και να βρεθεί με τους ομοεθνείς του. Ακόμα και ο Δημήτρης Κολλάτος ο οποίος μόνο φασίστας δεξιός δεν ήταν φώναζε χρόνια για την κατάσταση στη Δυτική Θράκη και τη δράση της ΜΙΤ. Εσείς δεν τα ξέρετε αυτά τα γεγονότα ή μήπως τα επικροτείτε;
Νομίζω πως έχετε παρανοήσει λίγο. Τα σχέδια των εθνικιστών Τούρκων υπήρχαν, υπάρχουν και θα αποκτήσουν πολύ περισσότερη ισχύ στο μέλλον, κυρίως δε αν υιοθετήσει η Ελληνική Κυβέρνηση ντεμέκ τσαμπουκαλισμούς. Οι Φαίκογλου και ο Σαδίκ ήταν λαικιστές εθνικιστές, στο ίδιο στυλ με τους Ψωμιάδηδες και Καμμένους από αυτή την πλευρά του Έβρου. Πιστεύετε ότι όλοι ανεξαιρέτως οι Τούρκοι/Μουσουλμάνοι της περιοχής έχουν συλλογική ευθύνη για το τι λένε και πράττουν οι λαικιστές; Σκεφτήκατε ποτέ ότι υπάρχουν άνθρωποι πολύ υψηλής μόρφωσης με ευαισθησίες, τους οποίους τσουβαλιάζει η λαικοΔεξιά, παρουσιάζοντας την μειονότητα (δε μου αρέσει ο όρος, προτιμώ "κοινότητα") σαν αποσχιστές; Πάντως, αυτά περί "ανθελληνισμού" που αναφέρετε, φανερώνουν σε ποιον ιδεολογικό χώρο ανήκετε, και δε νομίζω θα βρείτε συνοδοιπόρους σε τέτοια sites.
"Αν πάντως κάποιος επι ελληνικού εδάφους νιώθει Τούρκος καλά θα κάνει να περάσει τα σύνορα και να βρεθεί με τους ομοεθνείς του."... κλαπ! κλαπ! κλαπ!...καλη η προσπαθεια εθνικιστακο, μονο που αν δεν εχεις ζησει στην Θρακη και δεν εχεις καθημερινες επαφές με όλους: Τουρκοφωνους, Πομάκους και Ελληνες καλύτερα να κρατας τις απόλυτες και θεωρητικες λυσεις σου για σένα. Αναφερεσαι σε μια περιοχη που το μόνο που δεν θελουμε ειναι οι ακραιες γνωμες σαν την δική σου και το έχουμε αποδειξει χρόνια τωρα απο τον τροπο που συνυπαρχουμε χριστιανοι και μουσουλμανοι, Ελληνες, Τουρκοι και Πομάκοι.Τι εύκολο αλήθεια να μιλας εχοντας πληρη αγνοια και εχοντας απλα διαβασει 1 ή 2 random πραγματα που ουδεμία σχεση μπορει να εχουν με την καθημερινοτητα των Θρακιωτων...Το μονο που μου βγαινει να να σου πω αυθορμητως ειναι "ασε μας κουκλιτσα μου!"
Όταν αδυνατεί να βρει κανείς επιχειρήματα για να αντικρούσει μια σοβαρή γνώμη το μόνο που έχει να πει είναι "άσε μας κουκλίτσα μου". Εγώ εσάς τις συγκεκριμένες δε σας έπιασα ποτέ εσάς πείραξε που διαβάσατε μία άποψη διαφορετική από τη δική σας. Ελπίζω μόνο να μη συμβεί κάτι κακό στην ευρύτερη περιοχή διότι δεν έχω καμία αμφιβολία για τη θέση που θα λάβετε όλες εσεις οι κουκλιτσες καλιοπεκον στην περίπτωση που έχουμε μια σύρραξη με την Τουρκία.
Σορρυ αλλα η γνωμη σου ούτε σοβαρή είναι, ούτε τοσο διαφορετική οσο νομιζεις...χιλιοπαιγμένη είναι...Ελπίζεις σαν να εύχεσαι και ομολογώ ότι αυτό το βρισκω τρομερά ενοχλητικο...όσο για το τι θέση θα λαβουμε (που δεν έχεις και αμφιβολια...), αλλο ενα χιλιοπαιγμενο "χρυσο" επιχειρημα...κλαπ! κλαπ! κλαπ! και πάλι!!! Αλήθεια το επομενο που θα πεις ποιο θα ειναι??? "οποιος τους θέλει να τους παρει σπίτι του??"....
Το μέτρο των ειδικών σχολείων διαφόρων τύπων αλλά και η εισαγωγή με μόρια ή χωρίς εξετάσεις αφορά πολλές κοινωνικές ομάδες (πχ. ΑμεΑ, παιδιά Ελλήνων της Διασποράς, αλλοδαπούς κ.α.) δεν είναι καινούργιο. Ειδικά η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης έχει πρώτη γλώσσα την Τουρκική, συχνά οι γλωσσολογικές ικανότητες στην ελληνική υπολείπονται των δικών μας, ενώ υπάρχουν και διαφορετικές κοινωνικές πρακτικές. Tα περισσότερα παιδιά της μειονότητας δεν έχουν καμία σχεδόν επαφή με την ελληνική γλώσσα πριν από τη φοίτησή τους στο σχολείο. Aυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο πληθυσμός πολλών χωριών της ορεινής περιοχής είναι εξολοκλήρου σχεδόν μειονοτικός.Επίσης, για πολλά χρόνια υπήρχε και η κρατική αδιαφορία, ακόμα θυμάμαι τις μπάρες εισόδου-εξόδου στα χωριά (γκέτο) τους. Οπότε για ποια ισονομία-ισοπολιτεία μιλάμε;"Δεν υπάρχει τίποτε πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των ανίσων" είχε πει ο Αριστοτέλης.Το να μαθαίνουν τα παιδιά της μουσουλμ.μειονότητας στο σχολείο τη Τουρκική γλώσσα ως κύρια είναι ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΟ από την συνθήκη της Λωζάνης. Επίσης διδάσκονται Αραβικά (για να διαβάζουν το Κοράνι). Αν υπολογίσεις εκτός από τα Ελληνικά και τα Αγγλικά -που διδάσκονται ως ξένη γλώσσα- τότε καταλαβαίνουμε ότι ένα μικρό παιδί πρέπει να μάθει 4 γλώσσες!!! Οπότε νομίζω ότι το υπουργείο κινείται σε σωστή βάση με στόχο την εφαρμογή ελληνικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την ενσωμάτωση.Τα προσόντα της κας Δραγώνα δεν τα γνωρίζω, εσείς κάτι θα γνωρίζετε παραπάνω για να τα αμφισβητείτε. Αλλά δεν νομίζω ότι εκείνη είναι το πρόβλημα, ακόμα και αν αντικατασταθεί, το θέμα είναι να συνεχιστεί η προσπάθεια ενδυνάμωσης της εμπιστοσύνης μεταξύ του κράτους και των μειονοτικών πληθυσμών της χώρας.
Επειδή δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς σημαίνει θα ήθελα να μου απαντήσει κάποιος στα εξής. Από τη στιγμή που τα παιδιά αυτά είναι έλληνες πολίτες άρα έχουν ισονομία και ισοπολιτεία για ποιο λόγο πρέπει να γίνουν ειδικά σχολεία για αυτά και να μην ακολουθούν το πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας που απευθύνεται σε όλα τα ελληνόπουλα; Για ποιο λόγο πρέπει η τουρκική γλώσσα να αποτελεί τη γλώσσα εκπαίδευσης τους; Για το καλό των παιδιών αυτών από τη στιγμή που είναι έλληνες πολίτες δεν θα έπρεπε το σχολείο να το κάνουν αποκλειστικά στα ελληνικά και η τουρκική να διδάσκεται ως ξένη γλώσσα όπως πχ τα αγγλικά; ΥΓ Η Κα Δραγώνα την οποία αποκαλείτε καθηγήτρια πανεπιστημίου έχει τελειώσει ιδιωτικό πανεπιστήμιο κατ αρχάς στην Ελλάδα και στη συνέχεια αγόρασε πτυχίο από την Αγγλία. Σύμφωνα με το επίσημο βιογραφικό της "Σπούδασε ψυχολογία στην Ελλάδα (και όχι στο Πανεπιστήμιο Αθηνών ή στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης η σε κάποιο άλλο δημόσιο πανεπιστήμιο όπως θα έπρεπε να γράφει αν όντως ήταν απόφοιτος Ανώτατης σχολής) . Βρίσκεται εκεί που βρίσκεται χάρη στην κομματική πασοκική της ταυτότητα.
Διότι, ισονομία και ισοπολιτεία σημαίνει απλά να μπορεί να ο καθένας να απολαμβάνει τα δικαιώματά του ισότιμα με τους υπόλοιπους ανεξάρτητα από γλώσσα, φυλή, θρήσκευμα, πολιτική τοποθέτηση και άλλα χαρακτηριστικά. Υπάρχουν λοιπόν έλληνες πολίτες με την τουρκική ως μητρική γλώσσα. Η εκπαίδευση στη μητρική γλώσσα είναι βασικό δικαίωμα (τη στιγμή μάλιστα που αναφερόμαστε σε πολίτες που αποτελούν ολόκληρη κοινότητα στο πλαίσιο της πατρίδας τους!) αλλά και βασική προϋπόθεση για την ακαδημαϊκή πρόοδο, όπως εξίσου βασικό είναι να γνωρίζουν την επίσημη γλώσσα της χώρας. Θέλω να πιστεύω ότι οποιοσδήποτε στη θέση της κας Δραγώνα και στη θέση των υπευθύνων που της ανέθεσαν το έργο αυτό, θα επέλεγε αυτήν την πολιτική, ως τη μοναδική κοινωνικά, πολιτικά, νομικά αλλά και ανθρωπιστικά αποδεκτή.
Τα εργα δεν "ανατιθονται" αλλα αυτοπροτεινεσαι και καποιοι (υπηρεσιακοι παραγοντες σε μια συσταδα υπουργειων) στο εγκρινουν. Συνηθως διαχειριζεσαι δεκαδες εκατομυρια ευρω. Ειλικρινα δεν καταλαβαινω απο ποτε μελη ΔΕΠ με project υποκαθιστουν κατι που θα επρεπε να ειναι δραστηριοτητα της πολιτειας.
Η Δραγώνα όντως είναι απόφοιτη ιδιωτκού πανεπιστημίου και μάλιστα είχε γίνει σάλος με αυτό κάποια χρόνια νωρίτερα, γιατί δεν είχε τα τυπικά προσόντα για να είναι υψηλόβαθμο στέλεχος του Υπουργείου Παιδείας. Νόμιζα ότι είχε αναγκαστεί να παραιτηθεί, όπως φαίνεται όμως την τοποθέτησαν αλλού, ενώ ούτε για αυτή τη θέση έχει προσόντα. Όσο για το λόγο για τον οποίο μαθαίνουν τα παιδιά την τουρκική γλώσσα ως μητρική, μου φαίνεται λογικό δεδομένου ότι είναι τουρκικής εθνικότητας. Δεν καταλαβαίνω όμως γιατί δε μαθαίνουν και την ελληνική γλώσσα ως μητρική αφού είναι Έλληνες πολίτες. Πώς θα μπορέσουν άλλωστε αυτά τα παιδιά να ενταχτούν στην ελληνική κοινωνία ή να σπουδάσουν σε ελληνικό πανεπιστήμιο αν δε μαθαίνουν τα ελληνικά ως μητρική γλώσσα;
1ον ξέρω πολλά άτομα και στο δικο μου πανεπιστήμιο και σε άλλα που ήταν από άλλες χώρες και δεν ήξεραν καθόλου ελληνικά μέχρι που αποφάσισαν να ερθουν να σπουδάσουν εδω και μια χαρά τα κατάφεραν. Μη σου πω ότι πολλοί τα κατάφεραν καλύτερα κ από έλληνες, που δεν είχαν προφανώς τη δυσκολία της γλώσσας.2ον δεν διδάσκεται σαν μητρική γιατι ΔΕΝ είναι η μητρική τους γλώσσα. Αυτό σημαίνει σεβασμός στις μειονότητες.