Είναι η Λίντσεϊ Λόχαν η νέα Μέριλιν; (όχι)

Είναι η Λίντσεϊ Λόχαν η νέα Μέριλιν; (όχι) Facebook Twitter
1
Είναι η Λίντσεϊ Λόχαν η νέα Μέριλιν; (όχι) Facebook Twitter
The Canyons

Πρωί η δημοσιογραφική προβολή του Canyons. Ακούγεται μεγαλεπήβολο σε αρτιστίκ κάδρο: Ο Μπρετ Ίστον Έλις έγραψε το μυθιστόρημα. Ο Πολ Σρέϊντερ σκηνοθέτησε. Και η Λίντσεϊ Λόχαν πρωταγωνίστησε. Μαζί με σκόρπιους πορνοστάρ σε δραματικούς ρόλους. Μάλιστα. Ένα φεστιβαλικό αξιοπερίεργο που απορρίφθηκε από το Sundance, σφαγιάστηκε από τους Αμερικανούς κριτικούς, και ήρθε εδώ από την πίσω πόρτα, εκτός διαγωνιστικού, χωρίς τη Λόχαν, αλλά με τον πρωταγωνιστή Τζέϊμς Ντιν (γραμμένο Deen), μαζί με τον συγγραφέα και τον σκηνοθέτη.

Η ταινία είναι ένα περίεργο συνοθύλευμα κυνικής σάτιρας του Χόλιγουντ, ξασπρισμένης απεικόνισης της υπό-βιομηχανίας του σινεμά, αλληγορίας της δύναμης και του ελέγχου μέσα από τους μηχανισμούς της πορνοβιομηχανίας, μια πονηρή μεταφορά του ψυχρού, νεοϋορκέζικου λόγου του Έλις στο ζεστό Λος Άντζελες, που στα μάτια του Σρέϊντερ γίνεται ένα κουφάρι από χαμένες ελπίδες και φονικούς συμβιβασμούς, με τη σπίθα της αγάπης στο πολύ βάθος.

Ο Σρέϊντερ δεν είναι ακριβώς σκηνοθέτης, αλλά ένας διανοούμενος του σινεμά, που επικεντρώνεται στο concept εγκεφαλικά, κι όχι πάντα πρακτικά. Κάνει τεχνικά καλές ταινίες, εξαρτόμενος ωστόσο από το ταλέντο των συνεργατών του και τον προϋπολογισμό- όπως στο American Gigolo. Γενικά, είναι άνθρωπος της πένας κι όχι της κάμερας (Ταξιτζής, Οργισμένο Είδωλο). Εδώ μάλλον ξέμεινε και γίνεται εμφανής ένας ασυγχώρητος ερασιτεχνισμός, που ο σκηνοθέτης αποδίδει στην έλλειψη χρημάτων, τα οποία συγκέντρωσε μέσω διαδικτυακού εράνου, πληρώνοντας όλους ανεξαιρέτως τους ηθοποιούς του 100 δολάρια τη μέρα. Οι ερμηνείες δεν φαίνεται να τον ενδιαφέρουν και οι ιδέες, πολλές, άλλοτε έξυπνες κι άλλοτε χιλιοειπωμένες, ξεχειλώνουν και χύνονται στο πανί ασυμμάζευτες. Το ίδιο ισχύει και για την Λόχαν, ένα δύσκολα περιγράψιμο, γέρικο κορίτσι, με τα σημάδια της αισθητικής παρέμβασης, το παλιό της ταλέντο και το πρώιμο ξέφτισμα στο πρόσωπο και τις κινήσεις της, να παλεύουν ταυτόχρονα, και σχεδόν αβοήθητα. Είναι να τη χαζεύεις, αν τη συμπαθείς και να τη λυπάσαι. Ένα ζωντανό χάος τόσο νεαρό και προβληματικό, που ο Σρέϊντερ, λέγοντας τον πόνο του στη συνέντευξη Τύπου, συνέκρινε με την παραπαίουσα Μέριλιν Μονρό στο Misfits, επιβεβαιώνοντας τις αυξανόμενες φήμες που τους ήθελαν να μη μιλιούνται, εξαιτίας των ατελείωτων καθυστερήσεων της ηθοποιού. Μάλιστα, για τις ανάγκες μιας σκηνής, ο Σρέϊντερ έβγαλε τα ρούχα του για να την ενθαρρύνει.

Αμέσως μετά, συνεντεύξεις με τους συντελεστές του Tracks στη Villa Laguna. Ο Τζον Κάραν μίλησε για τον διαχρονικό αντίκτυπο της ιστορίας της Ντέϊβιντσον στην Αυστραλία. Και η ντροπαλή Μία Βατσικόφσκα (έτσι ακριβώς μου είπε πως προφέρεται το επώνυμο της) μακάριζε την τύχη της που βρέθηκε σε μια ταινία με ένα δισεκατομμύριο εισπράξεις (την Αλίκη του Τιμ Μπέρτον) και στη συνέχεια με συμμετοχές ταινιών σπουδαίων σκηνοθετών, όπως ο Τζιμ Τζάρμους και ο Τοντ Χέϊνς.

Μια συνάδελφος, με κυνισμό και χιούμορ, περιέγραφε κάπως αυθαίρετα αλλά αρκετά σωστά, πως η Βατσικόφσκα, η Κάρι Μάλιγκαν και η Μισέλ Γουίλιαμς είναι περίπου το ίδιο πρόσωπα, τρεις νεαρές ηθοποιοί με κανονικά χαρακτηριστικά και βαρετές στις συνεντεύξεις, σα να τρομάζουν μήπως τους ξεφύγει κάτι προσωπικό και προδοθούν, που παίζουν το ίδιο, σε ρόλους interchangeable.

 

Είναι η Λίντσεϊ Λόχαν η νέα Μέριλιν; (όχι) Facebook Twitter
Η Villa Laguna, στην προκυμαία του Lido, όπου συνάντησα τη Μία Βατσικόφσκα και τον Τζον Κάραν.

Είναι η Λίντσεϊ Λόχαν η νέα Μέριλιν; (όχι) Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης του Tracks, Τζον Κάραν, έχει βγάλει τα παπούτσια του, με τη Βενετία στο φόντο.

Αμέσως μετά στη Βενετία, σε ένα από τα κτήρια του φεστιβάλ, το Ca' Giustinian, για συνάντηση με τη Σάντρα Μπούλοκ, για τον θαρραλέο της ρόλο στο Gravity. Της θύμησα πως είχαμε πρωτοσυναντηθεί στο Παρίσι πριν από 20 χρόνια, για το Speed, και μιλούσαμε επί 40 λεπτά, οι δυό μας, σε ένα δωμάτιο στο Ritz. Άλλες εποχές τότε, λέω εγώ, εννοώντας πως στην αρχή της καριέρας της, οι συνεντεύξεις της ήταν μακροσκελείς και σχεδόν ιδιωτικές. Άλλες εποχές μου λέει κι εκείνη, εννοώντας κάτι τελείως διαφορετικό: "Τότε δεν είχα κομμωτή και μακιγιέρ, τα έκανα όλα μόνη μου κι έτρεχα να τα προλάβω"

Είνια γλυκιά και γρήγορη, όπως πάντα, και μίλησε για το παιδί της, το Όσκαρ και τις διακοπές της στη Μύκονο, και πως οι φωτογράφοι δεν την είχαν καταλάβει και την άφησαν ήσυχη να χαρεί. Μετά άρχισε να γελάει μόνη της και συμπλήρωσε: "Και άλλα πολλά, που θα στα πω όταν κλείσουν οι κάμερες". Δε μου είπε τίποτε. Το μόνο που παραδέχτηκε είναι πως είναι αδελφή ψυχή με τον Κλούνι, το ίδιο κυνική μ' αυτόν, πράγμα που θεωρεί αρετή κι όχι αμαρτία.

Είναι η Λίντσεϊ Λόχαν η νέα Μέριλιν; (όχι) Facebook Twitter
Η Σάντρα Μπούλοκ στο Gravity

Το άλλο φιλμ στο διαγωνιστικό, στη βραδινή προβολή, το Night Moves, είναι συνολικά απογοητευτικό. Η Κέλι Ράϊχαρτ με απορρόφησε με το δύσκολο, απαιτητικό Meek's Cutoff πριν από τρία χρόνια, αλλά το αργό της στιλ εδώ γίνεται τροχοπέδη , σε μια ταινία "μιλητή" και αντί-δραματική.

Στο τρίτο φιλμ της ημέρας, το Joe, του Ντέϊβιντ Γκόρντον Γκριν, το γεγονός είναι πως ο Νίκολας Κέϊτζ επιστρέφει στην υποκριτική που έχει κατ' επανάληψη απαρνηθεί, κάνοντας ταινίες για να μαζέψει χρήματα. Είχαμε να τον δούμε να παίζει από το Adaptation- άντε και από το Port of Call, New Orleans πρόπερσι. Με αυτό το ρόλο βάζει πλώρη για βραβείο ερμηνείας.

Ποτέ δεν ξεγράφω τους ταλαντούχους. 

Είναι η Λίντσεϊ Λόχαν η νέα Μέριλιν; (όχι) Facebook Twitter
Το Mεγάλο Κανάλι από τη βεράντα του Ca' Giustinian.
Διάφορα
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια
Συγνώμη αλλά το μόνο κοινό που μπορεί να έχει η Λίντσεϊ Λόχαν με την Μέριλιν θα είναι αν μία μέρα την βρούν νεκρή από υπερβολική χρήση χαπιών ανακατεμένα με αλκοόλ...Ας ελπίσουμε πως αυτή η μακάβρια συσχέτιση δεν θα γίνει ποτέ. Θα είναι κρίμα για την Μέριλιν δηλαδή...