Το ερωτικό αλφάβητο του Serguei Merkurov (1931)
(για την καταπολέμηση του αναλφαβητισμού των ενηλίκων)
εμπνευσμένο από παραστάσεις της ελληνο-ρωμαικής τέχνης
Ο Serguei Merkurov (γεννημένος το 1881 στην Αλεξανδρούπολη της Αρμενίας, καταγόταν από ελληνο-αρμενική οικογένεια) συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο φημισμένων μνημειακών γλυπτών της Σοβιετικής 'Ενωσης. Τιμήθηκε με τον τίτλο του Λαϊκού Καλλιτέχνη της Σοβιετικής 'Ενωσης, ήταν μέλος του ΚΚΣΕ και της Σοβιετικής Ακαδημίας Τεχνών και διετέλεσε διευθυντής του Μουσείου Πούσκιν από το 1944 ως το 1949. Εκτός από τη μνημειακή γλυπτική του (κατασκεύασε τα τρία μεγαλύτερα αγάλματα του Στάλιν δίπλα σ' αυτά του Λένιν, του Ντοστογιέβσκι...), θεωρείται ο μεγαλύτερος ειδικός στις post-mortem νεκρικές μάσκες (όπως αυτές του Τολστόϊ, του Λένιν και της γυναίκας του, του Μαξίμ Γόρκι, του Μαγιακόφσκι, και πολλών άλλων).
Ο Ακαδημαικός Merkurov δεν ήταν ωστόσο ο κλασικός τύπος του σταλινικού καλλιτέχνη, όπως το δείχνει άλλωστε και το αλφαβητό του. Φημιζόταν για την ελευθεροστομία του και την εκρηκτική του προσωπικοτητά. Στη γιορτή του Στάλιν γαι τα 70α γενεθλιά του, θέλησε να του χαρίσει ένα γρανιτένιο άγαλμα που το ονόμασε "Ο θάνατος του ηγέτη". Ο Στάλιν αρνήθηκε να το δεχτεί, κι έκτοτε άρχισε μια εποχή δυσμένειας.
Από τα ιστολόγια Isle of Crimea [Остров Крым] και The Charnel-House From Bauhaus to Beinhaus.
Ο Ross Wolfe (The Charnel-House) έχει μια ερώτηση για το τέλος : "What ever happened to the letter «Ж» in these drawings? This would be a difficult letter to navigate, sexually, but imagine the erotic possibilities!"
σχόλια