Ρωμαϊκή Αγορά στην Πλάκα είναι ένας συγκλονιστικός συναυλιακός χώρος. Από την εποχή των συναυλιών του Μάνου Χατζιδάκι μέχρι και σήμερα έχει φιλοξενήσει υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου βραδιές, που διαταράσσουν την ησυχία και την ακινησία των αρχαιολογικών χώρων τη νύχτα. Δύο από αυτέςθα είναι η 30ή Ιουνίου και η 1η Ιουλίου, που η Εθνική Λυρική Σκηνή θ’ αφήσει για μια ακόμη φορά φέτος τους κλειστούς χώρους και θα βγει στην αθηναϊκή ύπαιθρο για να παρουσιάσει τη Βραδιά Χορού στη Ρωμαϊκή Αγορά. Δύο κοντσέρτα για πιάνο των Μότσαρτ και Μπετόβεν χορογραφεί ο διευθυντής Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Ρενάτο Τζανέλλα υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Ηλία Βουδούρη και με σολίστ τον διακεκριμένο πιανίστα Δημήτρη Τουφεξή. Οι δύο χορογραφίες έχουν παρουσιαστεί ήδη με μεγάλη επιτυχία σε πολλά θέατρα του εξωτερικού, μεταξύ των οποίων και η Κρατική Όπερα της Βιέννης.
Το μπαλέτο για έναν χορευτή με τίτλο Ταξίδι πρωτοπαρουσιάστηκε το 1992 στην πόλη Όσιμο, νότια της Ανκόνα, στην Ιταλία. Στηρίζεται στη μουσική του Μότσαρτ για το Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 23 σε λα μείζονα. Ακόμα και αν είναι
εξοικειωμένος κανείς με τα ιδιαίτερα μέτρα του Μότσαρτ, θα ξαφνιαστεί με τη μελωδικότητά του. «Πρόκειται για μια σύγχρονη, μινιμαλιστική ερμηνεία της μουσικής με τίτλο Ταξίδι, που αναπαριστά το πεπρωμένο ενός καλλιτέχνη: όλη του τη ζωή ταξιδεύει, αφήνοντας πίσω του τόπους και φίλους, προκειμένου ν’
ακολουθήσει το πάθος του», λέει ο κ. Τζανέλλα. Το δεύτερο μπαλέτο, με τίτλο Μπετόβεν έργο 73, πρωτοπαρουσιάστηκε το 2000 από το Μπαλέτο της Κρατικής Όπερας της Βιέννης. Το έργο 73 αποκαλείται και το αυτοκρατορικό του Μπετόβεν και γράφτηκε κατά τη διάρκεια της πολιορκίας της Βιέννης από τον Ναπολέοντα.
Το ύφος του είναι ηρωικό, ενώ οι ρυθμοί που επιλέγει ο συνθέτης στο πρώτο και το τρίτο μέρος θυμίζουν συχνά στρατιωτική μουσική.
σχόλια