Η Αφροδίτη Μάνου, από τις σημαντικότερες ερμηνεύτριες και τραγουδοποιούς, θα ταξιδέψει στα 40 χρόνια της στο τραγούδι. Με νοσταλγία, με εσωτερική δύναμη και όπλο τα τραγούδια της αφηγείται την ιστορία μιας γενιάς που ξεκίνησε με την μεταπολίτευση και έφτασε σχεδόν στο σημείο μηδέν, δηλαδή στο σήμερα
Μαζί της, στο πιάνο, ο Τάσος Καρακατσάνης.
Ο Νίκος Γκάτσος την ξαναβάφτισε. Κι έτσι, η Αγλαΐα Δημητριάδη έγινε Αφροδίτη Μάνου. Από τη δεκαετία του '70 συνεργάστηκε με Θεοδωράκη, Μαμαγκάκη, Σπανό, Ξαρχάκο, Σαββόπουλο, Μικρούτσικο. Τραγούδησε τον λόγο του Οδυσσέα Ελύτη και του Γιάννη Κοντού. Μέσα από τη συνεργασία της με τον Λουκιανό Κηλαϊδόνη, στις αρχές της δεκαετίας του '80, ανακάλυψε τη δυνατότητα να ερμηνεύει ρόλους μέσα στο τραγούδι. Η "Μαίρη Παναγιωταρά" ήταν η αφορμή για να αρχίσει η ίδια να σκαρώνει τραγούδια, να διηγείται ιστορίες. Από το 1984 και το πρώτο της καθαρό βήμα στη δισκογραφία, τη "Νυχτερινή Εκπομπή", η Αφροδίτη Μάνου συστήνεται ως τραγουδοποιός. Με καθαρό μυαλό, αυτογνωσία και αρκετό αυτοσαρκασμό αρθρώνει γυναικείο, κάποιες φορές προκλητικό και πάντως πολύ προσωπικό, λόγο. Από εκεί και μετά η Μάνου δημιούργησε το δικό της μουσικό κόσμο. Οι συνεργασίες που έκανε ήταν πάντα μετρημένες και ξεχωριστές: Χατζιδάκις, Αλεξίου, Παπακωνσταντίνου, Φατμέ και Πορτοκάλογλου, Μηλιώκας.
Το 1995 αποσύρεται προσωρινά. Νιώθει ότι δεν έχει κάτι να πει.
Πέντε χρόνια μετά, το 2000, επιστρέφει! Ο Μιχάλης Ρέππας και ο Θανάσης Παπαθανασίου επιμελούνται την επί σκηνής συνάντησή της με την Ελένη Ρόδα και μετά την πείθουν να γράψει τραγούδια για τις κινηματογραφικές τους ταινίες και τις θεατρικές τους παραστάσεις. Κι εκείνη τα καταφέρνει περίφημα δίνοντας ρυθμό και χαρακτήρα σε φανταστικές προσωπικότητες της σκηνής ή του πανιού!
Τα τελευταία χρόνια οι εμφανίσεις και οι συνεργασίες της μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού: Μαχαιρίτσας, Κότσιρας, Onirama.
Το καλοκαίρι που μας πέρασε έδωσε μια μεγάλη, εφ' όλης της ύλης, συναυλία στην Τεχνόπολη, στο Γκάζι με πολλές συμμετοχές φίλων της δημιουργών και ερμηνευτών.
Διάφορα /
σχόλια