Την πρώτη θέση κατέλαβε η Αθήνα στην κατηγορία «προσιτές τιμές» του καταλόγου «Globe Shopper City Index - Europe», ενός νέου ερευνητικού προγράμματος που εκπονεί ο βρετανικός φορέας «Economist Intelligence Unit»- EIU. Πρόκειται για κατάλογο ευρωπαϊκών προορισμών των «global shoppers», αυτών δηλαδή που ταξιδεύουν στο εξωτερικό με στόχο την αγορά καταναλωτικών αγαθών. Όμως ενώ στην παραπάνω κατηγορία η βαθμολογία είναι πολύ υψηλή-κυρίως λόγω των χαμηλών τιμών στα ξενοδοχεία- ο μέσος όρος στη γενική βαθμολογία χαμηλώνει αρκετά για την ελληνική πρωτεύουσα εξαιτίας της χαμηλής βαθμολογίας στην κατηγορία «καταστήματα. Κι αυτό κυρίως λόγω του υψηλού κινδύνου να ψωνίσουν τελικά οι καταναλωτές προϊόντα-«μαϊμούδες» για ακριβές φίρμες.
Όπως γράφει το newsbeast, για το πρόγραμμα Globe Shopper City Index - Europe, διερευνήθηκε η ελκυστικότητα της εικόνας 33 μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων όσον αφορά τα ψώνια των διεθνών ταξιδιωτών. Κάθε πόλη βαθμολογήθηκε με βάση 38 κριτήρια, που υπάγονται σε πέντε διαφορετικές κατηγορίες: καταστήματα, προσιτές τιμές, άνεση και εξυπηρέτηση, ξενοδοχεία και συγκοινωνίες, πολιτισμός και κλίμα.
Η Αθήνα πήρε τελικά την 16η θέση στις προτιμήσεις, με το Λονδίνο να βρίσκεται στην πρώτη θέση και δυο ισπανικές πόλεις, τη Μαδρίτη και τη Βαρκελώνη στη δεύτερη.
Η βαθμολογία δόθηκε με βάση μια κλίμακα 0-100, όπου 100 = άριστο περιβάλλον αγορών.
Συνολική βαθμολογία
- Λονδίνο 67,3
- Μαδρίτη και Βαρκελώνη 67,1
- Παρίσι 65,5
- Ρώμη 62,9
- Βερολίνο 62,3
- Λισσαβόνα 61,6
- Άμστερνταμ 61,3
- Πράγα 59,7
- Βουδαπέστη 59,6
- Μιλάνο 59,3
- Βιέννη 59,1
- Κωνσταντινούπολη 58,4
- Δουβλίνο 57,6
- Βρυξέλλες 56,8
- Αθήνα 56,2
- Μόναχο 55,5
- Κοπεγχάγη 54,1
- Μόσχα 53,9
- Στοκχόλμη και Αμβούργο 53,4
- Λυών 53,3
- Μπρατισλάβα 52,3
- Σόφια και Βουκουρέστι 52,2
- Εδιμβούργο 51,5
- Κίεβο 51,4
- Βαρσοβία 50,9
- Αγία Πετρούπολη 49,1
- Ελσίνκι 48,2
- Βελιγράδι 43,6
- Όσλο 43,1
- Γενεύη 41
σχόλια