Η μεταμόρφωση ενός συνεργείου σε χώρο τέχνης στους Αμπελόκηπους

 Η μεταμόρφωση ενός συνεργείου σε χώρο τέχνης στους Αμπελόκηπους Facebook Twitter
1
 Η μεταμόρφωση ενός συνεργείου σε χώρο τέχνης στους Αμπελόκηπους Facebook Twitter
Car Service

Εκεί που αφήνεις για επισκευή το όχημα, τον σκελετό που έχει επωμισθεί τη λειτουργία του μεταφορέα, την άψυχη κατασκευή που παίζει το ρόλο του διαμεσολαβητή ανάμεσα στον επιβάτη και στον προορισμό του. Το ιατρείο του ταλαιπωρημένου υλικού. Αυτό είναι το εννοιολογικό και φυσικό πλαίσιο του Car Service, της πρώτης έκθεσης του Enterprise Projects. Οι χώροι φορτίζονται και αποφορτίζονται, ανάλογα με τη δραστηριότητα που περιβάλλουν. Διηγούνται ή αποκρύπτουν μια ιστορία που επιλέγεις να ακούσεις ή να αγνοήσεις.

Μέσα σε ένα παλιό συνεργείο – φανοποιείο στην οδό Χαλκηδόνος 56-58 στους Αμπελόκηπους, η Δανάη Γιαννόγλου και ο Βασίλης Παπαγεωργίου κάλεσαν την Λητώ Κάττου τον Πέτρο Μώρη, την Ραλλού Παναγιώτου να συνδιαλλαγούν με το χώρο, την ατμόσφαιρα, το υλικό και την αίγλη του.

Η επιλογή των καλλιτεχνών που συμμετέχουν στην έκθεση βασίστηκε στην εκτίμηση του συνόλου της δουλειάς τους, αλλά και στη δυνατότητα αλληλεπίδρασης που θεωρήσαμε ότι καθένας τους θα είχε με τον χώρο.

«Η ιδέα για το Enterprise Projects”, μας λένε οι επιμελητές,  «γεννήθηκε περίπου ένα χρόνο πριν, από μια ανάγκη να διοχετεύσουμε με κάποιον τρόπο τους προβληματισμούς μας σχετικά με τη σύγχρονη εικαστική δημιουργία. Η θεματική του Car Service ήρθε λίγο αργότερα όταν συνειδητοποιήσαμε πως ο χώρος στον οποίο θα στεγαζόμασταν είχε από μόνος του μια ανίκητη δυναμική που θα ήταν λάθος να παραβλέπαμε.

Πρόκειται για ένα πρώην συνεργείο-φανοποιείο που τα τελευταία 15 χρόνια είχε μείνει στην ουσία ανεκμετάλλευτο και παρατημένο. Τα σημάδια της χρήσης και του χρόνου είναι εμφανή πάνω του και μέχρι τώρα δεν έχουμε θελήσει να τα καλύψουμε.

Η επιλογή των καλλιτεχνών που συμμετέχουν στην έκθεση βασίστηκε στην εκτίμηση του συνόλου της δουλειάς τους, αλλά και στη δυνατότητα αλληλεπίδρασης που θεωρήσαμε ότι καθένας τους θα είχε με τον χώρο. Στόχος της έκθεσης ήταν για εμάς ο διάλογος με τη δομή και την ξεχασμένη πια λειτουργία. Οι τέσσερις καλλιτέχνες μέσα από γλυπτά και εγκαταστάσεις συγκρούονται ή συμπλέουν με τον χώρο, σε ένα παιχνίδι επιβολής και υποβολής».

Οι καλλιτέχνες της έκθεσης μας είπαν:

Πέτρος Μώρης

Η εγκατάσταση ΜΧΙ, που παρουσιάζω στην έκθεση, φέρνει σε σύνθεση δύο διαφορετικές σειρές έργων μου: τις ψηφιακές εκτυπώσεις ψηφιδωτών ευρημάτων με τίτλο Copies και τις γλυπτικές κατασκευές Skeletons, οι οποίες αποτελούν δομές ατσάλινων στοιχείων μπετόβεργας και ενός ψηφιακά σχεδιασμένου μεταλλικού συνδέσμου. Στην εγκατάσταση, συστήματα αναπαράστασης και αφαίρεσης, όπως η γλώσσα και ο σχεδιασμός, έρχονται σε διάλογο μέσω της δερματικής συνεκδοχής της επιφάνειας και της διακόσμησης, της λογικής και των συμβάσεων της δομικότητας. Με ενδιαφέρει το πώς παράλληλοι, αναιρετικoί ή συμπληρωματικοί ορισμοί περί της ανθρώπινης δραστηριότητας καταλύονται μέσω μιας πλοήγησης μεταξύ μεθόδων γνωσιακής, μετα-βιομηχανικής και χειρωνακτικής παραγωγής. Το πώς, τελικά, υλικά λεξιλόγια και τεχνολογίες οικονομίας και εργασίας εγγράφουν κοινωνιολογικά συγκείμενα σε ένα αισθητικό και εννοιολογικό πλέγμα.

 Η μεταμόρφωση ενός συνεργείου σε χώρο τέχνης στους Αμπελόκηπους Facebook Twitter
Πέτρος Μώρης

Λητώ Κάττου

Τα γλυπτά, τόσο το Sunshine Curves όσο και το Tomorrow no plans  λειτουργούν ως εννοιολογικοί συλλέκτες, ως κεραίες απορρόφησης και εκπομπής, που συνδιαλέγονται μεταξύ τους δημιουργώντας διαρκώς νέους συνδυασμούς. Οι φόρμες που γεννιούνται από τη στρέβλωση του μπρούτζου, του χαλκού και του σίδερου δημιουργούν συσχετίσεις  ανάμεσα στις έννοιες του εσωστρεφούς και του εξωστρεφούς, μέσω μιας διττής οπτικής ανάγνωσης.

 Η μεταμόρφωση ενός συνεργείου σε χώρο τέχνης στους Αμπελόκηπους Facebook Twitter
Λητώ Κάττου

Βασίλης Παπαγεωργίου

Στην έκθεση παρουσιάζω δύο σύνολα εγκαταστάσεων που και τα δύο έχουν ως άξονα τις έννοιες της χρήσης, της αχρησίας, και της επανάχρησης, ως προβληματισμούς που εγείρει ο ίδιος ο χώρος. Με απασχολεί ο τρόπος με τον οποίο τα συμφραζόμενα ‘’χαρίζουν’’ τελικά στο υλικό είτε το δώρο της χρησιμότητας, είτε την καταδίκη της αχρησίας.

 Η μεταμόρφωση ενός συνεργείου σε χώρο τέχνης στους Αμπελόκηπους Facebook Twitter
Βασίλης Παπαγεωργίου
 Η μεταμόρφωση ενός συνεργείου σε χώρο τέχνης στους Αμπελόκηπους Facebook Twitter
Βασίλης Παπαγεωργίου

Ραλλού Παναγιώτου

Τα απομεινάρια μιας ημέρας στην παραλία συγκρούονται με τον χώρο αλλά ταυτόχρονα απορροφώνται από το περιβάλλον τους. Δύο διαφορετικές συνθήκες συνυπάρχουν χαράζοντας τελικά μια κοινή πορεία που ο χρόνος τους επιβάλλει. 

 Η μεταμόρφωση ενός συνεργείου σε χώρο τέχνης στους Αμπελόκηπους Facebook Twitter
Ραλού Παναγιώτου

Εγκαίνια: Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου 2015, 19.00

Διάρκεια Έκθεσης: 4/09-12/09

Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά 12:00 - 20:00

Χαλκηδόνος 56-58, 115 27, Αμπελόκηποι, Αθήνα

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια