Τρία καλοκαίρια και τρεις χειμώνες, έξι συνολικά σεζόν είναι αρκετές για να ξεδιπλώσουν το ταλέντο μιας σχεδιάστριας που έβγαλε ασπροπρόσωπους όσους πίστεψαν στη δύναμη που έκρυβαν τα τεράστια τυπωμένα κοσμήματα επάνω στα φορέματα της συλλογής αποφοίτησής της απ’ το τμήμα Textile Design του θρυλικού Central Saint Martins College of Art and Design το 2008. Έκτοτε, η «Υψηλή Εκτυπωτική» της, παράφραση του όρου «υψηλή ραπτική», μας σαγήνεψε με το πιο κομψό άρωμα γυναίκας, μας αποπλάνησε με ψυχεδελική μαεστρία, ταυτιστήκαμε με την Αυτού Μεγαλειότητα, περιηγηθήκαμε χώρους που στα ’70s φωτογράφιζαν για editorial μόδας οι Guy Bourdin και Helmut Newton, αναθεωρήσαμε την έννοια «αμπαζούρ», παράλληλα ξαναγαπήσαμε τα διάσημα ρωσικά Fabergé αυγά και τις γερμανικές πορσελάνες Meissen, και πρόσφατα επαναπροσδιορίσαμε τη σχέση μας με τη φύση. Όλα τα παραπάνω δεν θα συνέβαιναν αν δεν αποτελούσαν πηγές έμπνευσης, αποτυπωμένες με τον πιο ρεαλιστικό τρόπο σε φορέματα άξια όχι μόνο να φορεθούν αλλά και ν’ αποτελέσουν έργα μόνιμης συλλογής μουσείου τέχνης.
Ειδικά μετά τη φετινή χρονιά, που ο φωτογραφικός φακός του Αμερικανού συνομηλίκου της Erik Madigan Heck και ιδιοκτήτη του ακριβότερου περιοδικού στον κόσμο «Nomenus Quarterly» (η online εκδοχή του είναι δωρεάν) αποτύπωσε τις δημιουργίες των πιο πρόσφατων συλλογών της στα Surreal Planes και Florals fashion editorials, εμπνευσμένα από έργα των Frida Kahlo, Pierre Bonnard και JeanÉdouard Vuillard. Ο λόγος φυσικά για την εικοσιοκτάχρονη Ελληνίδα σχεδιάστρια Μαίρη Κατράντζου, η απόφαση της οποίας να εγκαταλείψει τα αρχιτεκτονικά ένστικτα των πρώτων σπουδών της στο αμερικανικό Rhode Island School of Design και να υπακούσει σ’ εκείνα που την οδήγησαν στην αποφόιτησή της από το Central Saint Martins του Λονδίνου ήταν κάθε άλλο παρά ευλογημένη. Έχοντας ήδη βραβευτεί με το Swiss Textile Award το 2010, προκάτοχοι του οποίου ήταν ο Alexander Wang (’09), το δίδυμο Rodarte (’08), ο Marios Schwab (’07), ο Bruno Pieters (’06) και ο Christian Wijnants (’05), στα φετινά British Fashion Awards 2011 κατάφερε να κερδίσει το Emerging Talent – Womenswear Award και να μας κάνει για άλλη μια φορά
περήφανους, εμπλουτίζοντας όχι μόνο τη λίστα των επιτευγμάτων της αλλά και το κεφάλαιο Fashion Prints στην παγκόσμια ιστορία μόδας του 21ου αιώνα.
σχόλια