Μονογραφίες στη λίμνη Πλαστήρα

Μονογραφίες στη λίμνη Πλαστήρα Facebook Twitter
Κάτια Πάσχου
0

Σε καλλιτεχνική διεύθυνση της Νίνας Καλούτσα, οι Μονογραφίες που απευθύνονται κυρίως σε νέους είναι ένα εξαήμερο πολιτιστικό και εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Περιλαμβάνουν από σεμινάρια για το κλασικό τραγούδι μέχρι ομιλίες για τη «συναισθηματική νοημοσύνη». Φέτος θα γίνει ένα σημαντικό αφιέρωμα στο διάσημο βαθύφωνο Δημήτρη Καβράκο, που κάνει διεθνή καριέρα εδώ και 30 χρόνια στις μεγαλύτερες όπερες του κόσμου. Μιλήσαμε στον ίδιο αλλά και στην υψίφωνο Κάτια Πάσχου που θα συμμετάσχει στο φεστιβάλ αλλά και στο αφιέρωμα προς τιμήν του Δημήτρη Καβράκου για τη συμμετοχή τους στις Μονογραφίες.

Δημήτρης Καβράκος

Πόσα χρόνια είστε στο εξωτερικό;

Εγώ πηγαίνω κι έρχομαι σχεδόν 30 χρόνια τώρα. Το 1979 έκανα το ντεμπούτο μου στη Όπερα Μετροπόλιταν, αν και το '76 είχα ήδη κάνει το ντεμπούτο μου στο Σπολέττο. Την Ελλάδα δεν την έχω αφήσει ποτέ πάντως.

Οπότε η μόνιμή σας κατοικία είναι στη Νέα Υόρκη;

Eίμαι στη Νέα Υόρκη , αλλά είμαι και στην Αθήνα - έχω και στις δυο πόλεις σπίτια. Έρχομαι για παραστάσεις στη Λυρική Σκηνή, στο Μέγαρο και στο Φεστιβάλ.

Δεν έχετε κουραστεί να πηγαινοέρχεστε;

Έχω πεθάνει! Όχι μόνο από την κούραση αλλά, κυρίως, γιατί τα τελευταία χρόνια έχω αρχίσει να φοβάμαι τα ταξίδια με το αεροπλάνο - εκτός από το τζετ-λάγκ και την κούραση - που εμείς οι λυρικοί καλλιτέχνες θέλουμε και μια εβδομάδα ξεκούραση. Το κάνω 30 χρόνια όλο αυτό: ένα μήνα εδώ, ένα μήνα εκεί, έχω πια τραγουδήσει στα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου

Πώς αισθάνεστε που επιστρέφετε στη Θεσσαλία για μια τιμητική εκδήλωση;

Ως Θεσσαλός (γεννήθηκα και μεγάλωσα στα Τρίκαλα) αισθάνομαι μεγάλη χαρά και μεγάλη συγκίνηση. Ειδικά για τους λυρικούς καλλιτέχνες, αυτές οι τιμητικές εκδηλώσεις είναι κάτι ξεχωριστό. Είμαι πολύ συγκινημένος.

Διάβασα πως ένα κομμάτι του αφιερώματος θα είναι μια ταινία με τίτλο Δημήτρης Καβράκος - 30 χρόνια στη Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης.

Ήρθε στο σπίτι μου στη Νέα Υόρκη η Κάτια η Πάσχου με ένα συνεργείο και μιλήσαμε. Έδωσα μια συνέντευξη, μετά πήγαμε και στη Μετροπόλιταν Όπερα...

Τι θα ερμηνεύσετε τη βραδιά του αφιερώματος;

Θα τραγουδήσω σίγουρα τρεις άριες. Την άρια του Φιέσκου, που εγκαταλείπει το παλάτι, από το Σιμόνε Μποκανέγκρα του Βέρντι, αλλά και το «Λα καλούνια»,, που σημαίνει «συκοφαντία», του Ροσίνι, από τον Κουρέα της Σεβίλλης - είναι γνωστή και ως «η Άρια του Μπαζίλιο». Μετά πιθανόν να τραγουδήσω κι ένα τραγούδι του Μίκη Θεοδωράκη.

Μιας και το αναφέρετε, πέρσι δώσατε μια συναυλία με τα τραγούδια του Θεοδωράκη, αν δεν κάνω λάθος. Δεν είναι κάτι ασυνήθιστο για βαθύφωνο;

Ο Μίκης μού έδωσε το όραμα και το όνειρο για να προχωρήσω στο λυρικό τραγούδι. Τότε τα ακούσματα για την όπερα στην επαρχία δεν ήταν πολλά - δεν ξέρω και σήμερα αν είναι πολλά εδώ που τα λέμε. Νομίζω πως Θεοδωράκη και Χατζιδάκι μπορούμε να φτάσουμε εμείς οι λυρικοί τραγουδιστές - μπορούμε να ξεχάσουμε λίγο την όπερα, να μη στομφάρουμε, αν και πια δεν στομφάρει κανείς. Είμαι Έλληνας εξάλλου κι από παιδί τραγουδούσα Μίκη Θεοδωράκη. Όταν κάνεις κλασικό μπορείς να κάνεις το μοντέρνο, το αντίθετο όχι. Εξάλλου, παρόλο που είμαι μπάσος, μου αρέσει να τραγουδώ αυτά τα τραγούδια. Δεν ξεχνώ ποτέ τους Έλληνες συνθέτες.

Τα σχέδιά σας για του χρόνου ποια είναι;

Φεύγω στις 30 Αυγούστου για το Κλίβελαντ για 3 κονσέρτα, μετά γυρίζω στη Λυρική Σκηνή τον Οκτώβριο για να κάνω τον Ριγκολέττο και ξανά το Μάρτιο για Σαμσών και Δαλιδά σε συνεργασία Λυρικής Σκηνής και Μεγάρου.

Κάτια Πάσχου

Πλως προέκυψε η συμμετοχή σας στις Μονογραφίες της λίμνης Πλαστήρα;

Είχε έρθει σε μια εκδήλωσή μου η Νίνα Καλούτσα, η καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ, και της άρεσε πολύ η παρουσίασή μου, κυρίως γιατί φροντίζω πάντα το σύνολο μιας παράστασης κι όχι μόνο το τραγούδι και πίστεψε απόλυτα ότι ταιριάζει στη δική της φιλοσοφία, όπως κι εγώ, αντίστοιχα, ένιωσα ότι ταιριάζουμε.

Η ιδεα για ένα αφιέρωμα στον Δημήτρη Καβράκο πώς προέκυψε;

Η ιδέα ήταν της Νίνας Καλούτσα. Στη διάρκεια της καριέρας της είχε συναντήσει πολλές φορές τον Δημήτρη Καβράκο κι επειδή είναι από τα Τρίκαλα η ιδέα ήταν να τιμηθεί ως Θεσσαλός μιας και η λίμνη Πλαστήρα είναι στην Καρδίτσα. Με τον κ. Καβράκο γνωριστήκαμε με αφορμή το φεστιβάλ. Είναι κι αυτός , όπως κι εγώ άλλωστε, πολύ θερμός υποστηρικτής της ιδέας να πλησιάσει η όπερα τους νέους ανθρώπους ώστε να έχουν επιλογές στα ακούσματά τους.

Διάβασα πως εκτός από τη συμμετοχή σας στο αφιέρωμα θα διδάξετε και σε ένα σεμινάριο κλασικού τραγουδιού.

Ναι, πρόκειται για μια σειρά μαθημάτων τραγουδιού κλασικού και σύγχρονου, που θα διδάσκει η Νίνα Καλούτσα. Εγώ θα κάνω ένα μικρό σεμινάριο υποκριτικής για τραγουδιστές. Νομίζω πως δεν διδάσκω ακριβώς: είναι περισσότερο τεχνικές του πώς να βγάζεις από το κείμενο το τραγούδι ώστε να ζωντανεύει και να γίνεται πιο ενδιαφέρον. Αυτές τις τεχνικές θα δείξω στα παιδιά του σεμιναρίου.

Τι κερδίζετε από την εμπειρία της διδασκαλίας;

Είναι πολύ σημαντικό - αν και δεν έχω ασχοληθεί ουσιαστικά με τη διδασκαλία. Έχουν έρθει φίλοι και συνάδελφοι που μου έχουν ζητήσει να τους δείξω πώς κάνω κάτι στη σκηνή. Το κέρδος είναι πολύ μεγάλο γιατί μαθαίνεις τα δικά σου λάθη - τα βλέπεις στους άλλους. Βγαίνεις ουσιαστικά «έξω από το αυγό»

Ποια είναι τα σχέδια σας μετά από τη συναυλία στη λίμνη Πλαστήρα;

Θα κάνω συναυλίες πρώτα στη Σαντορίνη και μετά στην Αθήνα, με αποσπάσματα από το «Ελιξήριο του έρωτα» μαζί με τον αγαπημένο μου συνεργάτη, τον Μανώλη Παπασηφάκη, και τον πολύ καλό τενόρο Κωνσταντίνο Κληρονόμο.

Διάφορα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ