Η συγκινησιακή φόρτιση φαίνεται να είναι το κλειδί του προγράμματος της πρώτης αθηναϊκής εμφάνισης των συνόλων Musica Aeterna και New Siberian Singers, που ίδρυσε στο Νοβοσιμπίρσκ ο τριανταπεντάχρονος Θεόδωρος Κουρεντζής («μαέστρος της χρονιάς» από το ρωσικό Τύπο για το 2005). Λίγα πράγματα χρειάζεται να ειπωθούν για την τελευταία συμφωνία του Τσαϊκόφσκι, ένα από τα πιο γνωστά και αγαπητά έργα του Ρομαντισμού, το συναισθηματικό βάρος της οποίας προαναγγέλλει το έργο του Μάλερ. Εξίσου πυκνό σε εκφραστικότητα, το Στυξ του γεωργιανού Καντσέλι συγκαταλέγεται στα πλέον φημισμένα (και διαφημισμένα) μουσικά κομμάτια της τελευταίας δεκαετίας. Ανάμεσα στην ορχήστρα και τη χορωδία (και, συμβολικά, ανάμεσα στους κόσμους των ζωντανών και των νεκρών) «μεσολαβεί» η βιόλα του σπουδαίου Γιούρι Μπασμέτ, για τον οποίο γράφτηκε το έργο.
- Giya Kancheli, Styx για βιόλα, χορωδία και ορχήστρα
- Πιότρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκυ, Συμφωνία αρ. 6 «Παθητική»
Μουσική διεύθυνση: Θεόδωρος Κουρεντζής
Σολίστ: Γιούρι Μπασμέτ, βιόλα
Συμπράττουν: Χορωδία New Siberian Singers & Χορωδία της ΕΡΤ
Διεύθυνση Χορωδίας New Siberian Singers: Βιατσεσλάβ Ποντιέλσκι
Μουσική διδασκαλία Χορωδίας ΕΡΤ: Δημήτρης Μπουζάνης
Στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών.
σχόλια