Ριχάρδος ΙΙΙ

Ριχάρδος ΙΙΙ Facebook Twitter
0

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ η μεγάλη έκπληξη του Φεστιβάλ ήταν το Χειμωνιάτικο Παραμύθι στην Επίδαυρο, με πρωταγωνιστή τον Ίθαν Χοκ και σκηνοθέτη τον Σαμ Μέντες. Ο Γιώργος Λούκος υποστήριξε στη συνέντευξη Τύπου ότι ενώ δεν είχε ιδέα ότι ο Ίθαν Χοκ ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής «στα κοριτσάκια», ακόμα και οι φύλακες του πάρκινγκ δεν μπορούσαν να πιστέψουν πόσο μεγάλη ήταν η προσέλευση του κόσμου στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. «Ας είναι καλά τα κοριτσάκια» αστειεύτηκε, πριν μας διευκρινίσει ότι αυτή η παράσταση απέφερε κέρδη της τάξης των 650.000 ευρώ. Πέρα από τα όποια αστεία, πάντως, η παράσταση ήταν μια αναμφισβήτητη καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία. Μια κλασική ανάγνωση ενός σπουδαίου έργου, ένα μάθημα θεάτρου από σπουδαίους ηθοποιούς. Φέτος, δύο χρόνια μετά, ο Σαμ Μέντες επιστρέφει στην Επίδαυρο πάλι με έργο του Σαίξπηρ (τον Ριχάρδο Γ’), αυτήν τη φορά με πρωταγωνιστή τον Κέβιν Σπέισι. Οι δυο τους είχαν ξανασυνεργαστεί το 1999 με μεγάλη επιτυχία στο περίφημο American Beauty (για το οποίο ο Μέντες κέρδισε Όσκαρ Σκηνοθεσίας και ο Σπέισι Βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου). Όπως και πρόπερσι, το έργο είναι μια συνεργασία του αμερικανικού θεάτρου Bam και του λονδρέζικου Old Vic (στο οποίο καλλιτεχνικός διευθυντής είναι ο Κέβιν Σπέισι). Το εγχείρημα ονομάζεται «Bridge Ρroject» - πρόκειται, άλλωστε, για μια γέφυρα συνεργασίας μεταξύ Άγγλων και Αμερικανών συντελεστών που συναντιούνται για να ανεβάσουν παραστάσεις όπως ο Βυσσινόκηπος του Τσέχωφ ή το Χειμωνιάτικο Παραμύθι.

Σε αντίθεση με το Χειμωνιάτικο Παραμύθι, πάντως, που είχε ήδη παιχτεί μήνες πριν, αυτήν τη φορά το έργο θα ξεκινήσει στο Λονδίνο στις 11 Ιουνίου και μετά θα κάνει μια μεγάλη περιοδεία ανά τον κόσμο, για να φτάσει τέλος στο Βam το 2012 και να επιστρέψει στο Λονδίνο τον Μάιο του 2012, όπου και θα παίζεται καθ' όλη τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου. «Ο Ριχάρδος Γ’ είναι ένα έργο που αγαπώ κι ένας ρόλος που ο Κέβιν γεννήθηκε για να παίξει», δήλωσε ο Σαμ Μέντες.

Ο συγκεκριμένος ρόλος είναι από τους πιο σπουδαίους που μπορεί να παίξει ένας ηθοποιός - να θυμίσουμε ότι τον έχει παίξει και ο Λόρενς Ολίβιε. Το έργο είναι από τα πιο δημοφιλή, αν και σίγουρα όχι από τα ευκολότερα έργα του Σαίξπηρ. Είναι από τα μεγαλύτερα έργα του μεγάλου δημιουργού - στην κανονική του διάρκεια ξεπερνά τις τρεις ώρες και ανήκει, μαζί με τον Ριχαρδο Β’, τον Ερρίκο Ε’ και τον Ερρίκο Ζ’, στα λεγόμενα «ιστορικά έργα» του Σαίξπηρ, αυτά που έγραψε για τον Πόλεμο των Ρόδων, όταν ο θρόνος της Αγγλίας βρισκόταν μεταξύ των δυναστειών Lancaster και York. Παρά τη δυσκολία του, ωστόσο, το έργο είναι εκπληκτικό, κυρίως γιατί πραγματεύεται (χτίζοντας έναν χαρακτήρα όπως ο Ριχάρδος, απόλυτα αντι-ηρωικό, τερατώδη στην όψη, χωρίς κανέναν ηθικό ενδοιασμό) τη φύση της εξουσίας, την εκδίκηση του ριγμένου από τη ζωή, την ιδέα της μοίρας και της ελεύθερης βούλησης. Δ.Τ.

Διάφορα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ