Μία συναυλία αφιερωμένη στην ευαισθησία αλλά και στον δυναμισμό της γυναικείας μουσικής γραφής και ερμηνείας, θα δώσει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών την Πέμπτη 7 Μαρτίου, παραμονή της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Η βραδιά υπόσχεται την παρουσία της εκλεκτής πιανίστας Ναταλίας Μιχαηλίδου ως σολιστ καθώς και της αρχιμουσικού Λίζας Ξανθοπούλου στο πόντιουμ, σ’ ένα πρόγραμμα που είναι αμιγώς γυναικεία υπόθεση. Περιλαμβάνει το νέο έργο «Τα έξι γράμματα για την Κάλλας: ΑΠΟΛΛΩΝ» που συνέθεσε η Κωνσταντία Γουρζή κατά παραγγελία της Κ.Ο.Α., το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα της Κλάρα Βηκ-Σούμαν και την Πέμπτη Συμφωνία της, γνωστής στην εποχή της ως «ο θηλυκός Μπετόβεν», Αιμιλίας Μάγερ.
Διακεκριμμένη συνθέτις και μαέστρος η Κωνσταντία Γουρζή, που ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του ’80, ζει και δημιουργεί στην Γερμανία, αφιερώνει τη νέα της σύνθεση στη μνήμη της Μαρίας Κάλλας. Οχι τυχαία. Το έργο της «Τα έξι γράμματα για την Κάλλας: ΑΠΟΛΛΩΝ», αποτελείται από έξι μινιατούρες, εμπνευσμένες από ισάριθμα χαρακτικά του Γερμανού καλλιτέχνη Alexander Polzin, ο οποίος αποτυπώνει το κεφάλι της Μαρίας Κάλλας, χωρίς στόμα, μπροστά από την Πορτάρα της Νάξου, σε έξι διαφορετικές χρωματικές παραλλαγές.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΒΡΑΔΙΑΣ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ ΓΟΥΡΖΗ (γεν.1962)
«Τα έξι γράμματα για την Κάλλας: ΑΠΟΛΛΩΝ», έργο 51, για συμφωνική ορχήστρα (παραγγελία της Κ.Ο.Α.)
ΚΛΑΡΑ ΒΗΚ-ΣΟΥΜΑΝ (1819-1896)
Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα
EMILIEMAYER (1812-1883)
Συμφωνία αρ.5 σε φα ελάσσονα
Σολίστ, Ναταλία Μιχαηλίδου, πιάνο
Μουσική Διεύθυνση, Λίζα Ξανθοπούλου
σχόλια