Τα Εγκεφαλικά Hχοτόπια Tου Jan Van De Engel

Facebook Twitter
0

Τι αναφορά έχει η γάτα με το κολάρο στο εξώφυλλο του άλμπουμ σου;

Το εξώφυλλο καθώς και η συσκευασία είναι ιδέα των «ακρυλικών» (Στέφανος & Ιφιγένεια) που έχουν αναλάβει το γραφιστικό κομμάτι του project. Ήθελα κάτι στο εξώφυλλο που να «μένει», η γάτα ξοδεμένη και αυτοκαταστροφική τα καταφέρνει αρκετά καλά. Το κολάρο είναι η επιτομή της προστασίας, κάτι που σε προστατεύει από τον ίδιο σου τον εαυτό. Το σύνολο εξώφυλλο/συσκευασία ταίριαξε με τον τίτλο Misspent. Έχει κάτι το ακατέργαστο, do it your self, που είναι η κυρίαρχη στάση όσον αφορά την μουσική και το πώς έγινε το CD.

Γράφεις στο δελτίο τύπου ότι "η ηχητική ψευδαίσθηση του απείρου είναι μια λούπα, πέφτω". Τι σημαίνει αυτό;

Οι ομορφότερες εμπειρίες που έχω σαν μουσικός είναι όταν η ενέργεια όλων (μπάντας, μπάντας/κοινού) συσσωρεύεται, συγκεντρώνεται, πολλαπλασιάζεται. Ο χρόνος τότε  διαστέλλεται και μπορούμε για λίγο ίσως να βιώσουμε αληθινά κάτι το ατέρμονο. Μια κουρδισμένη λούπα είναι το αιθέριο έλαιο αυτής της εμπειρίας.  Όσοι έχουν επενδύσει τα βράδια τους χορεύοντας ξέρουν για τι μιλάω, είναι το μόνο πέσιμο που σε πάει προς τα πάνω (όχι χημείες).

Τι σε εμπνέει για να γράφεις μουσική;

Είμαι αυτό που λένε εγκεφαλικός τύπος, η έμπνευση έχει να κάνει με το πόσο γρήγορα η μια ιδέα διαδέχεται την άλλη. Είναι μέρες που αυτό συμβαίνει αβίαστα άλλες που χρειάζεται να επιμείνω και άλλες που απλά δεν γίνεται. Επίσης κάποια κομμάτια στο CD έχουν αρχίσει γιατί ήθελα κάτι για να παίξω τα τύμπανα από πάνω. Το Cinderella είναι ένα καλό παράδειγμα που ξεκίνησε από άσκηση ρυθμικής μεταμόρφωσης, από το 3 στο 9 και έγινε ένα κομμάτι για μια από τις πιο γνωστές transformer όλων των εποχών.

Από τι αποτελείται η μουσική σου;

Αγάπη, φιλότιμο, εξωστρεφή εσωστρέφεια, ξύλο, πλαστικό, μέταλλο, πριν, τώρα, μετά, ψηφιακή αναλογικότητα…Αλλά από ακροατή σε ακροατή τα ποσοστά, οι ισορροπίες, τα υλικά αλλάζουν, μεταμορφώνονται. Σε κάποιον ακούγεται ψαγμένο σε άλλον βαρετό. Θέλω να πω πως μόνο για τις προθέσεις μου είμαι σίγουρος, το αποτέλεσμα είναι προσωπική υπόθεση του ακροατή.

Γιατί ονόμασες την εταιρία σου 64 millimetres;

Η δισκογραφική ετικέτα  64 millimetres είναι παιδί του Τάσου Μπακασιέτα που μαζί κάναμε το Misspent και του φίλου συνθέτη Τάσου Ροσόπουλου. Το όνομα έχει να κάνει με την μέση απόσταση ανάμεσα στα δύο μάτια (64mm) πάνω στην οποία βασίστηκε η ανακάλυψη και εξέλιξη του στερεοσκοπίου. Είναι μια ετικέτα από μας για μας που μας επιτρέπει να διαχειριζόμαστε τις δουλειές μας όπως επιλέγουμε.

Όταν ακούς τη μουσική σου ποιες ταινίες φαντάζεσαι;

Από τσόντα-καράτε μέχρι Duffy duck και ντοκιμαντέρ για το ταξίδι του σολομού… Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω φανταστεί το Misspent σαν soundtrack σε κάτι συγκεκριμένο, σίγουρα είναι μουσική που μπορεί να έχει τέτοια χρήση αλλά με την κατάλληλη εικόνα κάθε ήχος αποκτά αυτή τη δυνατότητα.

Τι αισθητικές/καλλιτεχνικές αναφορές/επιρροές έχεις;

Έχω δει αρκετές από της ταινίες του Hal Hartley, μου αρέσει πολύ ο τρόπος που κάνει τις ταινίες του σε όλα τα επίπεδα. Επίσης με έχει επηρεάσει ο συμπατριώτης M. C. Escher (θεωρώ την Ολλανδία δεύτερη πατρίδα). Νομίζω πως στο επίπεδο του ήχου κάνω κάτι, φιλικά προσκείμενο θα το πω για να μην υπερβάλω, με τα σχέδια του Escher. Επίσης πιτσιρικά ο πατέρας μου με είχε πάει σε κάτι πανηγύρια, έπαιξαν και αυτά καθοριστικό ρόλο στο ότι ασχολήθηκα με τη μουσική με αυτόν τον τρόπο.

Ποιο θα ήταν το δικό σου ιδανικό supergroup;

Κώστας Πρέντζας/Jimi Hendrix: κιθάρα, Bill Laswell: μπάσο, Tony Williams: τύμπανα, Joe Zawinul: πλήκτρα, Κώστας Μερετάκης: κρουστά, Huun-Huur-Tu: φωνητικά, Γιάννης Χρήστου: διεύθυνση/κόνσεπτ. Μια πρώτη επιλογή από αγαπημένους, εκλεκτούς συναδέλφους που θαυμάζω και νομίζω πως θα μας χάριζαν ανήκουστα ηχοχρώματα, πρωτόγνωρες φόρμες και εκρηκτικά Live .

Τι ξέρεις να μαγειρεύεις καλύτερα;

Grooves και μπασογραμμές. Από τα άλλα σαλάτες και σούπες. Τα καλύτερα μου είναι όταν μαγειρεύω με ότι υπάρχει στο σπίτι, «εκ των ενόντων», πολλές φορές βέβαια το αποτέλεσμα είναι αποκαρδιωτικό, αλλά όταν πετύχει! Τώρα είμαι στην φάση τζίντζερ, σκόρδο, σόγια σος.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σου στίχος.

There's not a problem that I can't fix

'Cause I can do it in the mix

And if your man gives you trouble, just move out on a double

And you don't let it trouble your brain

'Cause away goes trouble down the drain

Said away goes trouble down the drain

*Κερδίστε δέκα cd του Misspent στέλνοντας στο [email protected] το ονοματεπώνυμό σας με subject Misspent.

*Το Misspent μπορεί κάποιος να το βρει στο Vinyl Microstore. Στο Hidden Track μπορεί όποιος θέλει να κατεβάσει δωρεάν το Tonight’s Spark η να παραγγείλει το CD με αντικαταβολή.

*Στο http://www.reverbnation.com/janvandeengel μπορεί κάποιος να ακούσει και να δει τη δουλειά του Jan van de Engel.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ