ΚΙΝΗΣΗ

The Workshop

The Workshop Facebook Twitter
11
The Workshop Facebook Twitter
Η βιοτεχνία της οικογένειας Χατζηαναστασίου στη Νέα Ιωνία βρίσκεται σε ένα υπόγειο, στον ίδιο χώρο, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, χωρίς καμιά αλλαγή.

 

Η θετική πλευρά της κρίσης; Όσο κι αν είναι οξύμωρο, μπορεί να πει κανείς ότι είναι η γενιά των νεαρών επαγγελματιών που δημιουργεί μια καινούργια πραγματικότητα σε τομείς που μέχρι πρόσφατα δεν ήταν και οι πιο ελκυστικοί για νέους ανθρώπους (το ρούχο και το παπούτσι, για παράδειγμα).

The Workshop Facebook Twitter

Μια πραγματικότητα που έχει και καλό γούστο και υψηλή αισθητική και τόλμη και μια σιγουριά για το προϊόν που παράγεται και που μπορεί να ανταγωνιστεί άνετα και επί ίσοις όροις τα αντίστοιχα ξένα, σε διεθνές επίπεδο. Και δεν μιλάμε για υψηλή ραπτική και ρούχα που μπορούν να αγοράσουν λίγοι, αλλά για εξαιρετικής ποιότητας T-shirts και παπούτσια –προσιτά στην τιμή και εξαιρετικής ποιότητας– που μπορούν να φορεθούν όλες τις ώρες και από τον καθένα. Η οικογένεια Χατζηαναστασίου είναι ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα. Ο πατέρας, ο Γιώργος, κληρονόμησε τη βιοτεχνία από τον δικό του πατέρα και πρόσφατα την παρέδωσε στα τρία παιδιά του, την Kim, τον Jason και τον Alex, που την πάνε ένα βήμα παραπέρα (τα ονόματα είναι αγγλικά, επειδή είναι μισοί Σκωτσέζοι). «Η βιοτεχνία μας άνοιξε το 1938», λέει ο πατέρας, «και ήμασταν τυχεροί που επιβιώσαμε όλα αυτά τα χρόνια. Δεν γίναμε ποτέ βιομηχανία, δεν κάναμε ποτέ μεγάλα ανοίγματα, μπορείς να πεις ότι μείναμε στάσιμοι, αλλά εξακολουθούμε να υπάρχουμε, παρόλη την κρίση, τη στιγμή που πολύ γνωστά ονόματα στον χώρο, μεγάλες εταιρείες, έβαλαν λουκέτο. Πριν από μερικούς μήνες την ανέλαβαν τα παιδιά μου και αρχίζει να ξανανθίζει».

#quote#

The Workshop Facebook Twitter

Η βιοτεχνία της οικογένειας Χατζηαναστασίου στη Νέα Ιωνία βρίσκεται σε ένα υπόγειο, στον ίδιο χώρο, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, χωρίς καμιά αλλαγή. Μόλις κατέβεις τα σκαλιά, η ποικιλία των εικόνων και των υλικών σε ζαλίζει – χρειάζεται αρκετή ώρα για να συνηθίσει το μάτι σου και να καταλάβεις τι συμβαίνει εκεί μέσα, ποιος κάνει τι και ποια είναι η διαδικασία παραγωγής. Οι διάδρομοι είναι πολύ στενοί, τα μηχανήματα παλιά, ο χώρος ελάχιστος, παντού κομμάτια από διαφορετικά υλικά, πολύχρωμα, καλαπόδια και μηχανές, περισσότερο θυμίζει το εργαστήριο του Αϊ-Βασίλη, παρά βιοτεχνία παπουτσιών. Στον αέρα διάχυτη μια εθιστική μυρωδιά κόλλας που κάνει την ατμόσφαιρα περιέργως πολύ οικεία (πάντα με τρέλαινε η μυρωδιά της κόλλας και του βερνικιού) και τα δύο αγόρια (που είναι δίδυμα) μοιάζουν περισσότερο με μοντέλα. Πριν από κάνα δυο μήνες, μαζί με την αδερφή τους, δημιούργησαν το The Workshop, τη δική τους επωνυμία για τα παπούτσια που σκέφτηκαν να κατασκευάσουν, ξεκινώντας με εσπαντρίγιες. «Πειραγμένες», μοντέρνες, άνετες, με πάτο από πλαστικό και όχι από τριχιά, όπως αυτές που βρίσκεις παντού, σε ποικιλία χρωμάτων. Το πιο σημαντικό απ' όλα: είναι εξαιρετικής ποιότητας και χειροποίητες.

The Workshop Facebook Twitter

«Η τεχνοτροπία έχει παραμείνει η παλιά, ακολουθείται η ίδια μέθοδος, δεν έχει ανανεωθεί τίποτε από το '38 που την ξεκίνησε ο παππούς, τη συνέχισε ο πατέρας μας και τώρα αναλαμβάνουμε εμείς» λέει ο Jason.

Και πώς σας ήρθε να το συνεχίσετε; Θα μπορούσατε να κάνετε διαφορετικά πράγματα στη ζωή σας, είστε τρεις διαφορετικοί νέοι άνθρωποι.

Ίσως είναι το τι σου περνάνε όταν είσαι μικρός.

 
Σκεφτόσουν να κάνεις αυτό το πράγμα όταν ήσουν μικρός, να ασχοληθείς με παπούτσια; Ή προέκυψε μετά;

Το σκεφτόμουνα πάντα. Σπούδασα παραγωγή ενδυμάτων με το σκεπτικό ότι έχει το ίδιο κομμάτι διοίκησης, οπότε θα μπορούσα να ασχοληθώ μετά με το παπούτσι, επειδή στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο σε αυτό τον τομέα με αυτό που υπάρχει π.χ. στην Ιταλία. Επομένως, σκέφτηκα να σπουδάσω αυτό και μετά να ασχοληθώ με τη βιοτεχνία μας. Και οι τρεις μας σκεφτήκαμε να προσφέρουμε στην οικογενειακή επιχείρηση.

The Workshop Facebook Twitter
The Workshop Facebook Twitter
Και τι κάνει ο καθένας σας;

Διαφορετικά πράγματα, και ίδια. Η αδερφή μου ασχολείται περισσότερο με την επιλογή των δειγμάτων των μοντέλων που θα χρησιμοποιήσουμε –τη βοηθάω κι εγώ σ' αυτό όσον αφορά τα αντρικά κομμάτια και την επικοινωνία–, ο αδερφός μου ασχολείται περισσότερο με το Ίντερνετ, τα social media και την παραγωγή και λίγο ο ένας καλύπτει τον άλλο. Οικογενειακή επιχείρηση (γέλια).

Από μικροί είμαστε μέσα στο εργοστάσιο. Τα καλοκαίρια, όταν δεν είχαμε σχολείο, μας έπαιρνε ο μπαμπάς να βοηθήσουμε, αλλά δυναμικά έχουμε αναλάβει τους τελευταίους μήνες που αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε το The Workshop ως κάτι δικό μας (προσθέτει ο Alex).

Ξεκίνησε από την αδερφή μου, που είχε την ιδέα. Πίστευε ότι αυτό που λείπει από την ελληνική αγορά, και ειδικά την αγορά παπουτσιού, είναι ένα παπούτσι απλό και όμορφο, το έβλεπε από τον εαυτό της και τις φίλες της. Δεν το έβρισκε πουθενά, έτσι ξεκίνησε μία σειρά με αυτό. Plain and simple, ας πούμε. Και με αυτή την αρχή έγινε το The Workshop. Συνδυάσαμε το χειροποίητο και το «παλιακό», που ούτως ή άλλως τώρα αρέσει και το εκτιμάνε και περισσότερο, συν ότι έχει γίνει μία στροφή στην ελληνική παραγωγή και στο ελληνικό προϊόν, οπότε, λαμβάνοντας υπόψη όλα αυτά, είπαμε να ξεκινήσουμε.

Είναι χειροποίητα τα παπούτσια σας. Αυτό δεν σημαίνει και πιο ακριβά σε σχέση με το βιομηχανικό παπούτσι και τη μαζική παραγωγή;

Κανονικά, ναι, θα έπρεπε να είναι πιο ακριβά, αλλά έχουμε επίγνωση της κατάστασης και της οικονομικής κρίσης που υπάρχει στη χώρα, οπότε η τιμή είναι αρκετά χαμηλή. Υπάρχουν πράγματα που το κάνουν πιο ακριβό. Υπάρχουν μηχανήματα που βγάζουν έτοιμα τα παπούτσια, εδώ τα μηχανήματα είναι παλιά και ο τρόπος παραγωγής τους χειροποίητος – έτσι κι αλλιώς, τα μηχανήματα μαζικής παραγωγής είναι πολύ ακριβά και δεν υπάρχουν τα χρήματα να τα αγοράσει κάποιος στην Ελλάδα. Το μηχάνημα που κόβουμε τα δέρματα π.χ. έχει μαχαίρια, τώρα υπάρχει με λέιζερ, δεν χρειάζεσαι καν άτομο για να χειριστεί τη μηχανή, γίνονται όλα αυτοματοποιημένα. Βάζεις τα δέρματα σε ένα συρτάρι και κόβονται μόνα τους. Σε μας κόβονται όλα ένα-ένα με το χέρι. Έχεις 300 ζευγάρια; Κόβεις 600 φορές, επειδή όλα κόβονται επί δύο, δεξί και αριστερό. Handmade. Τα βασικά τα μάθαμε απ' τον πατέρα μας, δεν υπάρχουν πολλοί τεχνίτες πια στην Ελλάδα.

Ο κόσμος το εκτιμάει αυτό;

Δεν νομίζω. Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι ξέρουν πώς φτιάχνεται ένα παπούτσι, αλλά στην ουσία δεν ξέρουν καθόλου τη διαδικασία. Νομίζουν ότι επειδή ένα παπούτσι είναι φτηνό, είναι και τσάμπα, αλλά αυτό το παπούτσι έχει φτιαχτεί σε μια άλλη χώρα αυτοματοποιημένα. Κι όταν κοστίζει πέντε ευρώ, ο μισθός του ανθρώπου που το έφτιαξε μπορεί να είναι ένα ευρώ. Δεν ξέρει ο άλλος τι είναι handmade ή πού μπήκε χέρι, πού μπήκε μηχάνημα. Το πολύ-πολύ να ρωτήσει τι διαφορά έχει η εσπαντρίγια η δικιά σου από την άλλη των πέντε ευρώ. Δύσκολα θα την καταλάβει.

The Workshop Facebook Twitter
Πού βρίσκεται η διαφορά;

Στην ποιότητα. Δεν είναι παραδοσιακή εσπαντρίγια, είναι περισσότερο παπούτσι. Η εσπαντρίγια είναι φτηνή και ο πάτος είναι ραμμένο σχοινί. Και λέγεται alpargatas κανονικά. Σίγουρα είναι η προέλευση που πιάνει την τιμή. Υπάρχουν από την Κίνα και το Πακιστάν πολύ φτηνές. Επίσης, υπάρχουν εργαστήρια μέσα σε καράβια σε διεθνή χωρικά ύδατα, για να αποφεύγονται οι φόροι. Αυτό το κάνει μεγάλη εταιρεία φτηνών ρούχων: φτιάχνει ρούχα και παπούτσια σε πειρατικές πλατφόρμες. Η άλλη κομπίνα είναι να φέρνουν κινέζικα παπούτσια, να κολλάνε μια ταμπέλα και να τα βαφτίζουν ελληνικά.

Ο πατέρας μάς ξεναγεί στον ασφυκτικά γεμάτο χώρο, μας δείχνει τον τρόπο που φτιάχνεται ένα παπούτσι (στο χέρι) και μας λέει ότι κάποτε, σε εποχές δόξας, στο εργαστήριο δούλευαν είκοσι άτομα.

Ποια θα ήταν η ιδανική συνέχεια για σας;

Αρχικά, να είναι ικανοποιημένος ο πελάτης (λέει Jason). Το να λέει ο πελάτης ότι το παπούτσι είναι καλό και να το εμπιστεύεται είναι ό,τι καλύτερο. Από κει και πέρα, φυσικά να μεγαλώσουμε και να επεκταθούμε και εκτός Ελλάδας, αν είναι δυνατό. Δεν είναι το μεροκάματο ο στόχος μας. Γενικά, οι Έλληνες βιοτέχνες πήγαιναν στην Ιταλία για να δουν τα νέα μοντέλα, έρχονταν και τα έφτιαχναν. Με τα χρόνια όμως αυτό άλλαξε, επειδή η Ελληνίδα έχει μια δική της αίσθηση της μόδας. Ήξερε το περσινό κι έψαχνε κάτι τέτοιο, το μυτερό είναι η αδυναμία της, έτσι τα καινούργια μοντέλα έμεναν απούλητα. Ήθελε μια παραλλαγή του περσινού.

The Workshop Facebook Twitter
Ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης σας; Για ποιον φτιάχνετε τα παπούτσια;

Για όλους. Για ανθρώπους 15-35 ετών κυρίως. Γυναίκες και άντρες. Πιο πολύ γυναίκες. Εξαρτάται και από τον άνθρωπο. Δεν μας ενδιαφέρει να φτιάξουμε τα πάντα, θέλουμε να έχει μία φιλοσοφία όλο αυτό.

Και ποια είναι η φιλοσοφία σας;

«Παν μέτρον άριστον».

The Workshop Facebook Twitter

=====

www.facebook.com/theworkshopshoes

Για on-line παραγγελίες στο: www.theshopping.gr

Διάφορα
11

ΚΙΝΗΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

5 σχόλια
Πολύ όμορφα σχέδια, οι τιμές όμως λίγο αποκαρδιωτικές (μάλλον επειδή έχει τόσο δουλειά η παραγωγή τους). Το πρόβλημα είναι ότι δυσκολεύομαι να δώσω 50ευρα για ένα ζευγάρι παπούτσια που λόγω ζέστης και ιδρώτα θα μυρίσουν και θα βγουν οφφ πολύ σύντομα.
Πραγματικα κατα τη γνωμη μου τα 50 ευρω ειναι πολύ ακριβά και υπερεκτιμημένα για τα υλικα τους και τη δουλεια που χρειαζονται. Βεβαια αναγνωριζω πως το χειροποιητο εχει απαραμιλλη ποιοτητα και ιδιατεροτητα και το προτιμω, σε καθε περιπτωση, αλλα και αλλα προιοντα Ελληνων σχεδιαστων που παρακολουθω, ειναι απιαστα σε τιμη. Ισως καποιος μπορει να μου εξηγησει γιατι συμβαινει αυτο, γιατι η τιμολογηση αποκλεινει τοσο απο το κοστος παραγωγης τους -πχ. μεταποιημενα σορτς να στοιχιζουν 90ευρω!!-, αλλα λυπαμαι. Εγω και ο κυκλος μου τουλαχιστον, οσο και αν εκτιμαμε τις δουλειες αυτες δεν αγοραζουμε τοσο συχνα χειροποιητα προιοντα και δε νομιζω να αγοραζουμε και στο μελλον αν δεν αλλαξει κατι.
Α ναι σωστα! Μου διέφυγε η προφανέστερη απάντηση, ότι είναι χειροποίητα ενώ τα άλλα μαζικής παραγωγής άρα πιο φθηνά. Πριν ετοιμαστείς για αντιπαράθεση διάβασε τι είπα καλύτερα, μιλάω για τη μεγάλη απόκλιση τιμής από το κόστος παραγωγής αυτών και παρόμοιων προϊόντων, και το έθιξα ως θέμα από την άποψη ότι παρόλο που μου αρέσουν και παρακολουθώ τις δουλειές Ελλήνων designers δεν μπορώ οικονομικά να ανταπεξέλθω. Και επειδή έχει τύχει να ασχοληθώ με χειροποίητα προϊόντα, ξέρω πολύ καλά και την ώρα και την κούραση, και παρ'όλαυτα σχολιάζω πως πολλά ελληνικά brands χειροποίητων υπερβάλλουν στις τιμές. Δε μίλησε κανείς για ίδια τιμή.
Μώλις διάβασα το θέμα με τις εσπαντρίγιες και ενθουσιάστηκα. Μ αρέσει να βλέπω νέα παιδιά να τολμούν σε μια τέτοια εποχή. Δεν μ αρέσει όμως να βλέπω τέτοια άσχημα σχόλια χωρίς λόγο. Γιατί πρέπει πάντα να κρίνουμε το κάθετί που γίνεται γύρω μας και ΠΑΝΤΑ αρνητικά; Αν δεν αρέσει σε κάποιον μπορει απλά να μην παραγγείλει.. Είναι απλό. Ελεος πια με αυτήν την αντίληψη. Οποιος θέλει παίρνει toms όποιος θέλει παίρνει workshop.Εγώ πάντως παιδιά θα σας προτιμήσω.
Μα δεν είπαμε ότι μας αρέσουν τα Toms περισσότερο από τα Workshop. Απλά ότι δεν μας αρέσουν οι εσπαρντίγιες γενικώς. Η διαφωνία μου, και των υπολοίπων που την εξέφρασαν, είναι στον τίτλο, μιας και δεν θεωρούμε την εσπαρντίγια καλόγουστη.Μπράβο όμως στην οικογένοια που έχει την βιοτεχνία.
Ωραία παπούτσια ελληνικά handmade!!!!! Αλλά ρε παιδιά μην αντιγράφετε τα ρημάδια τα toms τολμήστε κάτι διαφορετικό κάτι που θα πάει την τέχνη σας ενα βήμα παραπέρα! Τα toms ειναι αυτά που είναι δεν χρειάζεται να αντιγράφουμε στην Ελλάδα οτιδήποτε ξένο και το παρουσιάζουμε ως καινοτόμο και απόλυτα δικό μας! Τολμήστε!!!!
Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο. Υπάρχουν τόσα πολλά πράγματα που μπορεί να κάνει κάποιος, ακόμα και στην ίδια φιλοσοφία, που είναι κρίμα να αρκείται σε μία αντιγραφή, ειδικά όταν βλέπεις οτι έχει την τεχνογνωσία και όταν βλέπεις επίσης οτι ο κόσμος θα στήριζε το καλό και τοπικό προϊόν. Τολμήστε!!!!
Τα ιδια τα TOMS ειναι αντιγραφες των εσπαντριγων που κατασκευαζονται στη Λατινικη και Νοτια Αμερικη.Αυτο που τις εκανε τοσο δημοφιλεις ειναι το marketing του one for one.Μια χαρα κανουν τα παιδια γιατι κανεις δεν ανακαλυψε την πυριτιδα.Παντως και των μεν και των δε οι τιμες μου φαινονται τσιμπημενες για το ειδος.
η εσπαντριγια φιλοι μου ειναι με την ψαθα. η απλοτητα τους ειναι αυτο που τα κανε δημοφιλη. απο που κ ωσ που βαζουνε πλαστικη σολα και ταμπελακι απο πισω ιδια με τομσ. ας καναν ενα βημα πιο περα