Το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του Ομίλου ΟΤΕ στη νέα ψηφιακή εποχή

Το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του Ομίλου ΟΤΕ στη νέα ψηφιακή εποχή Facebook Twitter
Μεταλλική επιτραπέζια τηλεφωνική συσκευή του 1892, που σχεδιάστηκε προσωπικά από τον Lars Magnus Ericsson.
0

Το μεγάλο έργο της τεκμηρίωσης και ψηφιοποίησης των συλλογών του υλοποίησε το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του Ομίλου ΟΤΕ. Περίπου 600 τεκμήρια των συλλογών και οι περιγραφές τους είναι ήδη διαθέσιμα σε όλους μέσα από το νέο siteτου Μουσείου  www.otegroupmuseum.gr, ενώ το υλικό εμπλουτίζεται συνεχώς.

Το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του Ομίλου ΟΤΕ είναι ένα από τα λίγα Μουσεία στην Ελλάδα που έχουν τεκμηριώσει και ψηφιοποιήσει το σύνολο σχεδόν των συλλογών, δηλαδή περισσότερα από 23.000 αντικείμενα και αρχεία, που, το καθένα ξεχωριστά και όλα μαζί, αφηγούνται την ιστορία των τηλεπικοινωνιών και της χώρας. Στα αντικείμενα και το αρχειακό υλικό που ψηφιοποιήθηκαν και τεκμηριώθηκαν περιλαμβάνονται:

  • 3.200 συσκευές, αντικείμενα και όργανα που σχετίζονται άμεσα και έμμεσα με την ιστορία των τηλεπικοινωνιών και την εξέλιξη των αντίστοιχων τεχνολογιών στην Ελλάδα από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι και σήμερα.
  • 13.500 τηλεφωτογραφίες. Η Συλλογή εκτείνεται χρονικά από το 1949, έτος λειτουργίας της τηλεφωτογραφικής υπηρεσίας στην Ελλάδα, έως τα τέλη της δεκαετίας του 1980. Καλύπτει σημαντικές στιγμές από την πολιτική, πολιτιστική και κοινωνική ιστορία της χώρας. 
  • 3.700 τηλεγραφήματα. Καλύπτουν τη χρονική περίοδο 1860-1980 και ο κύριος όγκος αποκτήθηκε μέσω δωρεών και αγορών. Το περιεχόμενό τους εκτείνεται από την σφαίρα του ιδιωτικού και οικονομικού βίου έως την πολιτική και στρατιωτική ιστορία της Ελλάδας.
  • 300 υλικά αρχείου όπωςδιαφημιστικές καταχωρήσεις, εφημερίδες και  περιοδικά.
  • 100 ώρες ταινιών που περιλαμβάνουν διαφημιστικές ταινίες, εκπαιδευτικά φιλμ και εκπομπές, εταιρικά φιλμ ΟΤΕ, αμοντάριστα πλάνα από πολιτικές και κοινωνικές εκδηλώσεις.
  • 2.300 τηλεκάρτες.
Το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του Ομίλου ΟΤΕ στη νέα ψηφιακή εποχή Facebook Twitter
Παλιός τηλεφωνικός θάλαμος από τη συλλογή του Μουσείου.

H τεκμηρίωση είχε στόχο την καταγραφή ταυτότητας για κάθε αντικείμενο και υλικό αρχείου που ανήκει στη συλλογή του Μουσείου, ενώ για επιλεγμένα αντικείμενα έγινε αναλυτική και εκτεταμένη τεκμηρίωση. Παράλληλα με το έργο, έγινε πρωτογενής συντήρηση των εκθεμάτων. Η ψηφιοποίηση περιλάμβανε την επαγγελματική φωτογράφιση και καταχώρηση κάθε τεκμηρίου σε ηλεκτρονική μορφή. Το έργο υλοποιήθηκε σε συνεργασία με επιστήμονες-τεκμηριωτές, σύμφωνα με τις σύγχρονες μουσειολογικές πρακτικές και διήρκησε δύο χρόνια. Το κόστος της επένδυσης καλύφθηκε αποκλειστικά από πόρους του Ομίλου ΟΤΕ.

 

Το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του Ομίλου ΟΤΕ στη νέα ψηφιακή εποχή Facebook Twitter
H κα Ντέπη Τζιμέα, Executive Director Εταιρικής Επικοινωνίας Ομίλου ΟΤΕ & Επικεφαλής του Μουσείου, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για την παρουσίαση του έργου της ψηφιοποίησης.

Η κα Ντέπη Τζιμέα, Executive Director Εταιρικής Επικοινωνίας Ομίλου ΟΤΕ και επικεφαλής του Μουσείου, δήλωσε: «Η τεκμηρίωση και ψηφιοποίηση των συλλογών μας είναι ένα έργο για όλους. Για το Μουσείο, καθώς ανοίγει νέους δρόμους για την περαιτέρω ερμηνεία και ιστορική ανάλυση των τεκμηρίων και τη διαχείριση των συλλογών και το τοποθετεί στον παγκόσμιο χάρτη των Μουσείων. Για τον Όμιλο ΟΤΕ, καθώς αναδεικνύει την συνεισφορά του όχι μόνο στις τηλεπικοινωνίες, αλλά και στην τεχνολογική, κοινωνική, πολιτική και οικονομική ιστορία της χώρας. Και το κυριότερο, για το ευρύ κοινό στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, γιατί καταγράφει και αφηγείται την ιστορία των τηλεπικοινωνιών και δίνει ανοιχτή πρόσβαση σε πληροφορίες και αντικείμενα μοναδικά στο είδος τους. Είναι μια επένδυση στην τεχνολογία και την καινοτομία ως όχημα για ένα καλύτερο κόσμο για όλους.»

Το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του Ομίλου ΟΤΕ στη νέα ψηφιακή εποχή Facebook Twitter
Συσκευές από τις συλλογές του Μουσείου Τηλεπικοινωνιών του Ομίλου ΟΤΕ που έχουν τεκμηριωθεί και ψηφιοποιηθεί.
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

50 χρόνια Timberland: Το διαχρονικό brand επανασυστήνεται στο ελληνικό κοινό με ένα street party

Επιχειρείν/Market / 50 χρόνια Timberland: Το διαχρονικό brand επανασυστήνεται στο ελληνικό κοινό με ένα street party

Με κεντρικό μήνυμα το “Express your true colours” και με τη βιτρίνα να μεταμορφώνεται σε καμβά δημιουργικότητας, ο street artist Soteur αναλαμβάνει να αναδείξει την αισθητική της πολύχρωμης επετειακής συλλογής
THE LIFO TEAM
H JYSK μας βάζει σε ατμόσφαιρα Χριστουγέννων με τη νέα συλλογή Nordic Mood

Επιχειρείν/Market / H JYSK μας βάζει σε ατμόσφαιρα Χριστουγέννων με τη νέα συλλογή Nordic Mood

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο χώρο εκδηλώσεων Solid Events, στο Νέο Ψυχικό, που με την επίπλωση και τη διακόσμηση αποκλειστικά των προϊόντων της JYSK μεταμορφώθηκε για λίγο σε ένα σκανδιναβικό Χριστουγεννιάτικο ρεβεγιόν 
THE LIFO TEAM
Το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Los Angeles θεσμοτεθεί την Παγκόσμια Πρωτοβουλία Ελληνικού Κινηματογράφου

Επιχειρείν / Το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Los Angeles θεσμοτεθεί την Παγκόσμια Πρωτοβουλία Ελληνικού Κινηματογράφου

Οι ιδρυτές του GGFI, μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του LAGFF Lia Bozonelis και Έρση Δάνου και ο Διευθυντής του LAGFF Άρης Κατωπόδης, θα έχουν την υποστήριξη ενός Συμβουλίου Trustees και μιας ομάδας αξιωματούχων, αποτελούμενης από τους πιο έμπιστους χορηγούς και κορυφαίους επαγγελματίες του Hollywood,
THE LIFO TEAM