ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Σχόλιο επί σχολίων. Από τον Διονύση Χαριτόπουλο

Σχόλιο επί σχολίων. Από τον Διονύση Χαριτόπουλο Facebook Twitter
Φωτο: László Moholy-Nagy
0

Παλιά η κουβέντα ότι «κάθε άνθρωπος είναι ένα κλάσμα».

Ο αριθμητής δείχνει αυτό που πραγματικά είσαι και ο παρανομαστής αυτό που ο ίδιος νομίζεις ότι είσαι.

Η «Ιδεατή Εικόνα» που ανέλυσε διεξοδικά η σπουδαία Κάρεν Χόρνεϊ.

Η «Ιδεατή Εικόνα» μπορεί να έχει σώσει κάποιους από την αυτολύπηση και το καταθλιπτικό κενό της ασημαντότητας αλλά έχει εξωθήσει πολλούς περισσότερους στην έπαρση και την αφροσύνη.

Μια μικρή απόκλιση στο κλάσμα, δηλαδή μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας είναι ανεκτή. Αν ο αριθμητής είναι 3 και ο παρανομαστής 4 ή 5 το πράγμα παλεύεται.

Τότε μιλάμε για μεγάλη αυτοπεποίθηση.

Θάρρος που ξεπερνάει τα όρια. Μεγαλόπιασμα. Και συστήνουμε θεραπεία «κάτσε στα κιλά σου», «ξεκαβάλα», «μείνε στα κυβικά σου».

Το ψυχικό τουρλουμπούκι ξεκινάει αν ο αριθμητής είναι 5 και ο παρανομαστής 9,10,11…

Τότε κάτι δεν πάει καλά. Καθόλου καλά.

Δεν ταιριάζουν τα χνώτα σου με τους άλλους.

Είσαι μόνιμα στη μίρλα και την οργή.   

 Θεωρείς ότι δεν έχεις την αναγνώριση που αξίζεις. Μνησικακείς κατά πάντων.

Μεγάλο παράδειγμα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Στα σχόλια που ακολουθούν μια ανάρτηση, τίποτα δεν μένει όρθιο.

Συμμορίες ανεπίγνωτων χρηστών παραμονεύουν για να γκρεμίσουν οτιδήποτε τους ξεπερνάει: πρόσωπα, ζωές, έργα.  

Δεν είναι απλώς φθόνος, είναι μνησικακία.

Όπως λέει ο Σέλερ, όλοι αυτοί δεν μνησικακούν εναντίον κάποιου συγκεκριμένου, αλλά οποιουδήποτε κέρδισε όσα, και οι ίδιοι θεωρούν ότι τους ανήκουν.

«Μπορώ να σου συγχωρήσω τα πάντα΄ εκτός από το να είσαι αυτό που είσαι΄ εκτός να μην είμαι εγώ αυτό που είσαι εσύ».

Το πιο χαρακτηριστικό γνώρισμα των σχολίων που αναρτώνται, δεν έχουν το παραμικρό ευγενικό κίνητρο΄κάτι να διορθώσουν, κάτι κακό να προλάβουν, αλλά το χρησιμοποιούν σαν πρόσχημα για λοιδωρίες.

Στην πραγματικότητα πρόκειται για όντα ανίκανα να ερωτευτούν ένα πρόσωπο, ένα έργο ή τον δημιουργό του.

Δηλαδή τον εαυτό τους.

Ιδέες
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η γυναίκα που ανακάλυψε από τι είναι φτιαγμένα τα αστέρια

Ιδέες / Η γυναίκα που ανακάλυψε από τι είναι φτιαγμένα τα αστέρια

Η περίπτωση της αστροφυσικού Σεσίλια Πέιν-Γκαπόσκιν που επέλυσε μόνη της ένα από ένα από τα πιο πιεστικά επιστημονικά ζητήματα αλλά η έρευνά της «καπελώθηκε» από το κατεστημένο της εποχής
EΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
π. Αλέξανδρος: «Ο Χριστός δεν ασχολήθηκε καθόλου με τα κρεβάτια των ανθρώπων»

Ένα ανοιχτό μυαλό / π. Αλέξανδρος: «Ο Χριστός δεν ασχολήθηκε καθόλου με τα κρεβάτια των ανθρώπων»

Ο π. Αλέξανδρος, πρώην καθηγητής Θεολογίας που έγινε παπάς στα 66 του και λειτουργεί στη δημοτική, στον Άγιο Νικόλαο Ραγκαβά στην Πλάκα, είναι από τους ιερωμένους που ξεχωρίζουν για την προοδευτικότητα, την ανοιχτοσύνη και το καινοτόμο πνεύμα τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tι κάνει την αγάπη τόσο δύσκολη;

Βιβλίο / Tι κάνει την αγάπη τόσο δύσκολη;

Γνωστός από το αιρετικό βιβλίο του "Έρωτος Φύσις", ο πατέρας Φιλόθεος αναγνωρίζει τις ομοιότητες μεταξύ ψυχοθεραπείας και θρησκείας και τις προσπάθειες της επίσημης Εκκλησίας να προσεκλύσει "νέα πελατεία". Τονίζει, όμως, πάντα ότι το μέτρο της αληθινής πίστης είναι μόνο η αγάπη.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΑΡΙΑΝ ΛΑΖΑΡΙΔΗ
«Δεν υπάρχει ελεύθερη βούληση, τελεία και παύλα», σύμφωνα με επιφανή Αμερικανό νευροεπιστήμονα

Ιδέες / «Δεν υπάρχει ελεύθερη βούληση, τελεία και παύλα», σύμφωνα με επιφανή Αμερικανό νευροεπιστήμονα

Ο Robert Sapolsky, καθηγητής Νευρολογίας και Νευροχειρουργικής στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι σχεδόν όλη η ανθρώπινη συμπεριφορά είναι πέρα από τον συνειδητό μας έλεγχο.
THE LIFO TEAM
Μικαέλ Φεσέλ: «Η αμφισβήτηση του κατεστημένου είναι αδιαχώριστη από μια νέα οικονομία των σωμάτων και των ηδονών»

Βιβλίο / Μικαέλ Φεσέλ: «Η αμφισβήτηση του κατεστημένου είναι αδιαχώριστη από μια νέα οικονομία σωμάτων και ηδονών»

Μπορούμε, άραγε, ζώντας σε έναν άδικο κόσμο, να απολαμβάνουμε απενοχοποιημένα και δίχως να συναινούμε έστω αθέλητα στην ανισότητα και στην εκμετάλλευση; Είναι η ηδονοθηρία καθαρά ατομική, και ατομικιστική, υπόθεση ή μπορεί να ενταχθεί οργανικά στις πολιτικές της επιθυμίας και των σωμάτων; Πόσο επίκαιρα είναι σήμερα συνθήματα όπως το «επανάσταση για την καύλα της»; Ιδού πώς το φιλοσοφεί το θέμα ο συγγραφέας του βιβλίου «Κόκκινα Φανάρια – Η ηδονή και η αριστερά» (εκδ. Πόλις).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ