Ευτυχία Πενταράκη: «Ήδη βλέπω εφιάλτες τα βράδια και φρικτές εικόνες με κάνουν να ξυπνώ»

 Ευτυχία Πενταράκη: «Ήδη βλέπω εφιάλτες τα βράδια και φρικτές εικόνες με κάνουν να ξυπνώ» Facebook Twitter
«Ο πόλεμος είναι πάντα μια κάκιστη υπενθύμιση ότι η ζωή σου μπορεί να αλλάξει σε λίγα δευτερόλεπτα και γι’ αυτό, δυστυχώς, με κατατρέχει πάντα το άγχος να είμαστε όλοι καλά».
0

Πώς νιώθεις όταν η ιστορία γράφεται μπροστά στα μάτια σου; Ποιες σκέψεις περνούν απ’ το μυαλό σου όταν αντικρίζεις το φρικιαστικό πρόσωπο του πολέμου; Γιατί επιλέγεις να ρισκάρεις τη ζωή σου για να καλύψεις μια τραγωδία; Και τι είναι αυτό που σε οδηγεί να είσαι στην εμπόλεμη ζώνη, περιγράφοντας από κοντά τις χειρότερες πλευρές της ζωής των ανθρώπων; Η Ευτυχία Πενταράκη εδώ και πολλά χρόνια βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του ρεπορτάζ, καλύπτοντας τη μία ανθρωπιστική καταστροφή μετά την άλλη. Φέτος, συμπληρώνει 30 χρόνια μιας συναρπαστικής επαγγελματικής πορείας με δεκάδες αποστολές σε μερικές από τις πιο επισφαλείς τοποθεσίες, καλύπτοντας μεγάλα γεγονότα που σημάδεψαν την Ελλάδα και τον κόσμο.

Τις τελευταίες εβδομάδες, μετά την αιφνιδιαστική επίθεση της Χαμάς σε ισραηλινές κοινότητες και στη συνέχεια την πολιορκία και τον βομβαρδισμό της Λωρίδας της Γάζας από το Ισραήλ, δεν σκέφτηκε ούτε στιγμή να μην ταξιδέψει ξανά στο πεδίο της μάχης, προκειμένου να μεταδώσει μέσα από τη συχνότητα της δημόσιας τηλεόρασης τη σύγκρουση που μαίνεται στη Μέση Ανατολή. «Κάθε φορά που υπάρχει ένας πόλεμος, χτυπάει αμέσως η καρδιά μου. Θέλω να πάω κατευθείαν εκεί και να ενημερώνω για τις εξελίξεις», επισημαίνει. Και συμπληρώνει: «Είναι πολύ δύσκολο να το διαχειριστείς όλο αυτό. Παντού βλέπεις ανατριχιαστικές εικόνες που προκαλούν αποτροπιασμό. Επικρατεί απόλυτο χάος, καταστροφή και ασύλληπτος πόνος».

Ήδη βλέπω εφιάλτες τα βράδια και πολλές φορές φρικτές εικόνες με κάνουν να ξυπνώ απότομα. Αναρωτιέμαι τι θα γίνει όταν επιστρέψω στο σπίτι μου και πώς θα με επηρεάσει. Σίγουρα, οι σκοτεινές σκέψεις του θανάτου δεν υποχωρούν. Δυσκολεύεσαι να ξεπεράσεις τη μυρωδιά του νεκρού σώματος ή να σβήσεις από τη μνήμη σου αποκρουστικές εικόνες με σφαγιασμένα μικρά παιδιά.

Τη συναντώ διαδικτυακά στη διάρκεια ενός μικρού διαλείμματος από τις αλλεπάλληλες ανταποκρίσεις της. Βρίσκεται στην πόλη Σντερότ, στα δυτικά της ερήμου Νεγκέβ, η οποία αριθμεί 30.000 κατοίκους και είναι στόχος εδώ και χρόνια των ρουκετών που εκτοξεύονται από τη Λωρίδα της Γάζας. «Με το συνεργείο της ΕΡΤ είμαστε αυτήν τη στιγμή σε απόσταση περίπου ενός χιλιομέτρου από τη Γάζα. Πριν από λίγο είχαμε και πάλι έναν καταιγισμό από ρουκέτες, οι σειρήνες ηχούν διαρκώς, ακούμε συνεχώς ελικόπτερα, μαχητικά και εκρήξεις, ενώ υπάρχει πυκνός καπνός στην ευρύτερη περιοχή. Στη ζωή μου και στην επαγγελματική μου διαδρομή δεν έχω τρέξει περισσότερο από ό,τι εδώ, προκειμένου να αποφύγουμε τις ρουκέτες και τους βομβαρδισμούς. Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί, γιατί δεν υπάρχει περιθώριο διαφυγής», περιγράφει. 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Ευτυχία Πενταράκη: «Ήδη βλέπω εφιάλτες τα βράδια και φρικτές εικόνες με κάνουν να ξυπνώ» Facebook Twitter
Πέρυσι ήταν μεταξύ των δημοσιογράφων που διεκδίκησαν το διεθνές βραβείο «Δημοσιογράφος της Χρονιάς 2022» από το ευρωπαϊκό φεστιβάλ «Prix Europa» για τον τρόπο που κάλυψε τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Εδώ και έναν μήνα καθημερινά αντικρίζει απώλειες χιλιάδων αμάχων, εκατοντάδες ανθρώπους που έχουν εγκαταλείψει τα σπίτια τους, βομβαρδισμούς, αεροπορικές επιδρομές, τρομαγμένες γυναίκες και παγιδευμένα παιδιά. Παρά την πολυετή της εμπειρία, ακόμη, όπως μου εξηγεί, δεν μπορεί να αντέξει την πλημμυρίδα από φρικιαστικά βίντεο που της δείχνουν οι αντιμαχόμενες πλευρές. Τη στιγμή που μιλάμε, η σύγκρουση στην περιοχή βρίσκεται στην πιο σκληρή φάση της, με την έκρηξη στον προσφυγικό καταυλισμό Τζαμπαλίγια και τις σφοδρές οδομαχίες.   

Ορισμένες φορές έχει γίνει και η ίδια στόχος επιθέσεων κατά τη διάρκεια κάλυψης ανάλογων θεμάτων. Πριν λίγες μέρες, έπρεπε να διατηρήσει την ψυχραιμία της στις εφιαλτικές στιγμές που έζησε μαζί με το δημοσιογραφικό συνεργείο της ΕΡΤ στην πόλη Ασκελόν, όταν δέχθηκαν προειδοποιητική βολή ενώ επιχειρούσαν να καταγράψουν πλάνο μέσα από αυτοκίνητο, στη μεθοριακή γραμμή του Ισραήλ με τη Λωρίδα της Γάζας.

«Η επιβίωση συχνά για μας μετριέται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ήρθαμε αντιμέτωποι με τραγικές εικόνες. Παρόλο που από την ΕΡΤ μου είχαν πει να φύγουμε για να είμαστε ασφαλείς, εμείς παραμείναμε στο σημείο για να δούμε τι θα συμβεί. Μάλιστα, χρειάστηκε να κρυφτούμε στο καταφύγιο μιας συναγωγής, αλλά ο οπερατέρ, Κάρλο Ρούβιο, και η ηχολήπτρια, Παναγιώτα Δερβισιώτη, έπρεπε να γυρίσουν στο σούπερ μάρκετ για να πάρουν μια μπαταρία που είχαν αφήσει να φορτίζει. Μέχρι να γυρίσουν έπαθα νευρικό κλονισμό. Ξαφνικά, είδα να γίνεται απόκρουση δύο ρουκετών στον ουρανό. Ακολούθησαν πολύ ισχυρές εκρήξεις και νέοι βομβαρδισμοί. Μόλις ήρθαν και τους είδα ζωντανούς, δεν σταμάτησα να κλαίω. Τους θύμωσα, αλλά κατάλαβαν κι εκείνοι το λάθος τους. Είναι μια σκηνή που δεν θα ξεχάσω ποτέ. Γι’ αυτό επιμένω να φωνάζω: “Βάλτε γιλέκα και κράνη, γρήγορα”, διότι αρκεί μια στιγμή για να βρεθείς νεκρός. Ο πόλεμος είναι πάντα μια κάκιστη υπενθύμιση ότι η ζωή σου μπορεί να αλλάξει σε λίγα δευτερόλεπτα και γι’ αυτό, δυστυχώς, με κατατρέχει πάντα το άγχος να είμαστε όλοι καλά. Κανένας δημοσιογράφος δεν είναι τόσο εκτεθειμένος σε κινδύνους όσο ο πολεμικός ανταποκριτής. Το ίδιο και η ομάδα που σε ακολουθεί. Αλλά η δουλειά μας απαιτεί να υπερβούμε τους φόβους μας για να μπορέσουμε να αντεπεξέλθουμε στο καθήκον μας, προσφέροντας έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση κάτω από αντίξοες συνθήκες».  

Συνήθως το πρώτο «θύμα» στον πόλεμο είναι η αλήθεια. Πώς το αντιμετωπίζει; «Καταρχάς, ας μην ξεχνάμε ότι εδώ πηγή ενημέρωσής μας είναι οι ισραηλινές Αμυντικές Δυνάμεις. Γι’ αυτό και στις ανταποκρίσεις μας αναφέρουμε συνεχώς τη φράση: “Όπως τονίζουν οι ισραηλινές δυνάμεις”. Στη Γάζα δεν είναι εύκολο να πας γιατί είσαι εντελώς εκτεθειμένος και ευάλωτος. Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί για την ασφάλειά σου. Από κει και πέρα, με τις γνώσεις και την εμπειρία σου καλείσαι να φιλτράρεις και να διασταυρώσεις τις πληροφορίες που φτάνουν σε σένα. Ελάχιστοι άνθρωποι γνωρίζουν τι ακριβώς συμβαίνει, ακόμη και μέσα στο Ισραήλ. Όλα αυτά τα χρόνια προσπαθώ να κάνω καλά τη δουλειά μου με μετριοπάθεια και επαγγελματισμό, θάρρος και αποστασιοποίηση».

42 λεπτά με την Ευτυχία Πενταράκη Facebook Twitter
Το ρεπορτάζ ήταν και παραμένει η μεγάλη της αγάπη. Επιδιώκει πάντοτε να μεταδίδει τα γεγονότα και τις πληροφορίες από την πρώτη γραμμή του μετώπου.

Της θυμίζω την ανακοίνωσή της ΠΟΣΠΕΡΤ που την κατέκρινε για τον τρόπο και το ύφος των ανταποκρίσεών της. Χωρίς περιστροφές, υποστηρίζει: «Προχθές ένας Ισραηλινός με κατήγγειλε ότι είμαι φιλοναζί. Για αρκετή ώρα μού περιέγραφε διάφορα σκηνικά από τις επιθέσεις εναντίον της χώρας του και του αντέτεινα ότι και στην απέναντι πλευρά σκοτώνονται γυναικόπαιδα. Όταν ο ίδιος μου είπε ότι δεν τον νοιάζει που πεθαίνουν άμαχοι, δεν επιδίωξα να δώσω συνέχεια και με κατηγόρησε ότι μεροληπτώ υπέρ των Παλαιστινίων. Το αναφέρω αυτό διότι για τις δύο αυτές πλευρές δεν υπάρχει αντικειμενική ενημέρωση. Επίσης, σου ασκείται κάποιου είδους λογοκρισία. Όταν χρειάζεσαι μια βοήθεια για το οτιδήποτε, το πρώτο πράγμα που σε ρωτούν είναι από πού είσαι και τι στάση κρατάς απέναντι τους. Αναντίρρητα, υπάρχουν πολλοί πολίτες στο Ισραήλ που δεν θέλουν τη συνέχιση του πολέμου, ούτε επιθυμούν να διαιωνιστεί αυτή η κατάσταση. Επίσης, ο πόλεμος της προπαγάνδας είναι υπαρκτός, γι’ αυτό και αποδίδεις στην πηγή σου την είδηση που μεταδίδεις. Πολλές από τις πληροφορίες προέρχονται από ισραηλινές ή παλαιστινιακές αρχές και ορισμένες δεν μπορούν να επαληθευτούν με ανεξάρτητο τρόπο.

Τώρα, όσον αφορά την ανακοίνωση της ΠΟΣΠΕΡΤ, θέλω να απαντήσω λέγοντας αρχικά ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι ανόητοι και αργόσχολοι. Επιλέγω συνειδητά να τους αγνοώ γιατί από την ασφάλεια του γραφείου τους μιλούν για πολεμοχαρείς ανταποκρίσεις. Μα δεν μπορούν να διανοηθούν ότι όταν είσαι στο Ισραήλ και συζητάς με στρατιώτες ή αξιωματικούς και σε ρωτούν “από πού είσαι” και τους απαντάς “από την Ελλάδα”, όλοι θα αναφωνήσουν: “Χανιά, Χερσόνησος, Μάλια, Ακρόπολη, Θεσσαλονίκη, Μύκονος”. Όταν βλέπουν την ελληνική σημαία που έχω πάνω στο αλεξίσφαιρό μου, πάντα θα χαμογελάσουν και θα προσπαθήσουν να θυμηθούν ελληνικές λέξεις που γνωρίζουν.

Σε μια πολεμική σύγκρουση υπάρχουν και οι ανθρώπινες στιγμές. Ναι, είμαστε παρόντες σε έναν πόλεμο, αλλά όλοι έχουν την ανάγκη για κάποιες αμήχανες στιγμές χαλάρωσης, ανακαλώντας, για παράδειγμα, όπως αυτοί οι άνθρωποι, στη μνήμη τους εικόνες που τους θυμίζουν Ελλάδα. Μέσα στο χάος και την αναστάτωση, εισχωρούν και στιγμές ανθρωπιάς και ανθεκτικότητας. Επομένως, όλα αυτά, ότι οι περιγραφές μου δήθεν υποδηλώνουν χαρά για τον πόλεμο και ότι αντιμετωπίζουν το δράμα των δύο λαών στο επίπεδο της παιδικής χαράς, λέγονται από ανθρώπους που κάθονται στη βολή του γραφείου τους και τρώνε κουλουράκια. Βέβαια, ίσως αν ήταν άλλος/η στη θέση μου μπορεί να μην άντεχε τη στοχοποίηση εκ μέρους αυτών των κυρίων. Εγώ έχω μάθει να τους προσπερνώ».      

Όταν τελειώσει μια ζωντανή σύνδεση, όταν για λίγη ώρα αφήσεις στην άκρη το κινητό τηλέφωνο, την κάμερα ή τον φορητό υπολογιστή και είσαι μόνος σε ένα απρόσωπο δωμάτιο ξενοδοχείου, όταν έχεις ανάγκη λίγες ώρες ύπνου, τι συμβαίνει; Η Ευτυχία Πενταράκη αφηγείται: «Ήδη βλέπω εφιάλτες τα βράδια και πολλές φορές φρικτές εικόνες με κάνουν να ξυπνώ απότομα. Αναρωτιέμαι τι θα γίνει όταν επιστρέψω στο σπίτι μου και πώς θα με επηρεάσει. Σίγουρα, οι σκοτεινές σκέψεις του θανάτου δεν υποχωρούν και ένα πολύ διαφορετικό σύνολο συναισθημάτων κυριαρχεί στο μυαλό σου. Δεν μπορείς να εξοικειωθείς με το αποτρόπαιο. Δυσκολεύεσαι να ξεπεράσεις τη μυρωδιά του νεκρού σώματος ή να σβήσεις από τη μνήμη σου αποκρουστικές εικόνες με σφαγιασμένα μικρά παιδιά. Πάντα, επίσης, σκέφτομαι ότι ποτέ δεν ήταν πιο επικίνδυνο να είσαι πολεμικός ανταποκριτής, επειδή σήμερα στη ζώνη μάχης έχεις γίνεις πρωταρχικός στόχος».

42 λεπτά με την Ευτυχία Πενταράκη Facebook Twitter
«Ήδη βλέπω εφιάλτες τα βράδια και πολλές φορές φρικτές εικόνες με κάνουν να ξυπνώ απότομα. Αναρωτιέμαι τι θα γίνει όταν επιστρέψω στο σπίτι μου και πώς θα με επηρεάσει».

Πέρυσι ήταν μεταξύ των δημοσιογράφων που διεκδίκησαν το διεθνές βραβείο «Δημοσιογράφος της Χρονιάς 2022» από το ευρωπαϊκό φεστιβάλ «Prix Europa» για τον τρόπο που κάλυψε τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Η δημοσιογράφος και προϊσταμένη του γραφείου της ΕΡΤ στα Χανιά έχει διαγράψει μια επιτυχημένη πορεία με πολυάριθμες αποστολές, διεθνείς αποκλειστικότητες από τα μέτωπα του πολέμου και τιμητικές διακρίσεις. Κάθε αποστολή για την ίδια αποτελεί και μια νέα πρόκληση. Και, όπως επισημαίνει, ως σήμερα η ζωή της κάθε άλλο παρά βαρετή είναι. Γεννήθηκε στη Μύκονο και από μικρή ηλικία γοητεύθηκε από τη θάλασσα, την οποία θεωρεί καταφύγιό της. Έχει πάθος με το υποβρύχιο κυνήγι και τονίζει χαρακτηριστικά: «Οι στιγμές που περνάω στον βυθό κρατώντας την αναπνοή μου είναι για μένα μαγικές. Θα ήθελα να έχω περισσότερο χρόνο να τον περνάω στη θάλασσα με το ψαροντούφεκο. Είναι η ιδανική διαφυγή μου».

Από παιδί ήταν ανεξάρτητη και δυναμική και μόλις στην ηλικία των 15 ανακοίνωσε στη μητέρα της ότι θα γίνει πολεμική ρεπόρτερ. Αφετηρία της διαδρομής της ήταν το Star Channel το 1995 και έκτοτε έχει υπηρετήσει τη δημοσιογραφία ως ρεπόρτερ, αρχισυντάκτρια, παρουσιάστρια δελτίων ειδήσεων, παρουσιάστρια και παραγωγός τηλεοπτικών εκπομπών, διευθύντρια ειδήσεων και ραδιοφωνική παραγωγός. Μια στιγμή που δεν θα ξεχάσει; «Αναρίθμητες. Φυσικά, η πρώτη μου αποστολή, όταν στις 18 Απριλίου του 1996 η ισλαμική οργάνωση Γκαμά'α αλ Ισλαμίγια εξαπέλυσε τρομοκρατική επίθεση στο Κάιρο με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 17 Έλληνες τουρίστες. Επίσης, η εμπειρία μου από τον πόλεμο της Βαγδάτης, όταν κινδύνεψα να σκοτωθώ από τις βόμβες που έπεφταν δίπλα μας, σε ένα δάσος, πηγαίνοντας να συναντήσω τον αρχηγό των ανταρτών. Αλλά και πώς να ξεχάσω το ναυάγιο του Εξπρές Σάμινα το 2000 στην Πάρο με τους 81 νεκρούς; Καθώς έφτανα με το ελικόπτερο είδα μια σορό να επιπλέει και μόλις πλησίασα, λίγες ώρες μετά το ναυάγιο, υπήρχαν παντού νεκροί. Ίσως κάποια στιγμή να γράψω ένα βιβλίο με όλα όσα έχω ζήσει», εξιστορεί.

Άραγε, τι λέει στον εξάχρονο γιο της για τον πόλεμο; «Στο παιδί μου αποφεύγω να μιλώ για τον πόλεμο, γι’ αυτό δεν βλέπει και τηλεόραση. Όταν μιλάμε μέσω βιντεοκλήσης απλώς του λέμε με τον σύζυγό μου, Γιάννη, ότι λείπω εξαιτίας της δουλειάς. Βέβαια, όσο και να θες, δεν μπορείς διαρκώς να αποκρύπτεις αυτήν την κατάσταση, αφού υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μάθει τι συμβαίνει. Όταν είχα πάει πέρυσι για να καλύψω τον πόλεμο στην Ουκρανία, ένας συμμαθητής του γύρισε και του είπε: “Ξέρεις, εκεί που είναι η μητέρα σου μπορεί να σκοτωθεί”. Ο γιος μου δεν σχολίασε κάτι, αλλά είχε πει στον Γιάννη: “Μπαμπά, να μην την αφήσουμε να φύγει ξανά”. Ανυπομονώ σε λίγες μέρες που έχει γενέθλια να είμαι εκεί για να γιορτάσουμε μαζί».

Το ρεπορτάζ ήταν και παραμένει η μεγάλη της αγάπη. Επιδιώκει πάντοτε να μεταδίδει τα γεγονότα και τις πληροφορίες από την πρώτη γραμμή του μετώπου. «Είσαι μέρος της ιστορίας που πρέπει να ειπωθεί», προσθέτει. Και καταλήγει: «Μπορώ να φτάσω πολύ μακριά για να βρεθώ στις ζώνες μάχης. Ξέρω ότι είμαι υποχρεωμένη να μεταδίδω εικόνες και στιγμιότυπα από το σκληρό πρόσωπο της εμπόλεμης ζώνης. Αλλά οι εμπειρίες που αποκομίζεις σε καθορίζουν και σε αλλάζουν. Εκτιμάς τα μικρά, τα καθημερινά και τα ασήμαντα. Πολλά πράγματα που κάποτε πίστευα ότι ήταν προβλήματα δεν μου φαίνονται πια προβλήματα. Διαπιστώνεις τι πραγματικά έχει νόημα και περιεχόμενο. Και έχω αποφασίσει πως, ό,τι κι αν γίνει, δεν μπορώ να το αποβάλλω από πάνω μου. Η δουλειά μου είναι βαθιά ριζωμένη στο πετσί μου. Παραμένω, λοιπόν, αμετανόητα προσηλωμένη σε αυτό που πάντα ήθελα να κάνω: “Επάγγελμα ρεπόρτερ”.  

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σωτήρης Δανέζης

Φωτογραφία / Σωτήρης Δανέζης: Οι φωτογραφίες ενός πολεμικού ανταποκριτή

Ο γνωστός πολεμικός ανταποκριτής ανατρέχει στις μνήμες από την πολυετή πορεία του στις εμπόλεμες ζώνες όλου του κόσμου με αφορμή τη φωτογραφική του έκθεση με τίτλο «Non Returns» στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στάθη Σούλιε, πως είναι να είσαι τυφλός προπονητής μιας τυφλής αθλήτριας;

Ζούμε, ρε! / Πώς είναι να είσαι τυφλός προπονητής μιας τυφλής αθλήτριας;

Ο προπονητής τζούντο και ψυχολόγος Στάθης Σούλιος μοιράζεται με τη Χρυσέλλα Λαγαρία και τον Θοδωρή Τσάτσο την ξεχωριστή του εμπειρία ως τυφλός προπονητής μιας τυφλής αθλήτριας, περιγράφοντας τις προκλήσεις, τις δυσκολίες και τις μοναδικές στιγμές που έχει ζήσει. 
THE LIFO TEAM
«Θα πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που διδάσκονται οι εθνικοί μύθοι»

Κώστας Κωστής / «Θα πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που διδάσκονται οι εθνικοί μύθοι»

Οι μύθοι και οι αλήθειες για την Επανάσταση του 1821. Από που ξεκίνησε, τελικά, και γιατί τη γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου; Υπήρξε «κρυφό σχολειό» και τι σχέσεις είχαν πολλοί από τους οπλαρχηγούς με τους Οθωμανούς πριν από την εξέγερση; Ο Γιάννης Πανταζόπουλος συζητά με τον ομότιμο καθηγητή του ΕΚΠΑ και διευθυντή του ΜΙΕΤ, Κώστα Κωστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Υπόθεση Ζουγανέλη: Ποιοι σκότωσαν τον μπον βιβέρ της Μυκόνου;

Αληθινά εγκλήματα / Υπόθεση Ζουγανέλη: Ποιοι σκότωσαν τον μπον βιβέρ της Μυκόνου;

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται τη δολοφονία του 73χρονου μπον βιβέρ, μέσα στο σπίτι του στο Γλυφάδι, που βύθισε στη θλίψη το κοσμοπολίτικο νησί των Κυκλάδων, το φθινόπωρο του 2010.
THE LIFO TEAM
Κομματικοί μηχανισμοί, πολιτική τοξικότητα και αδιέξοδα

LiFO politics / Κομματικοί μηχανισμοί, πολιτική τοξικότητα και αδιέξοδα

«Τα κόμματα αρνούνται να δουν τα λάθη τους και διαιωνίζουν τις ίδιες κακές πρακτικές που μας οδηγούν πάλι σε αδιέξοδα» - Ο σύμβουλος στρατηγικής επικοινωνίας Γρηγόρης Τσιμογιάννης συζητά με τη Βασιλική Σιούτη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Δρ. Ανεζίνα Σολωμονίδου: «Το Σαρακήνικο μας βοηθά να εξερευνήσουμε το διάστημα και η Πολιτεία το αντιμετώπισε ως οικόπεδο»

Radio Lifo / «Το Σαρακήνικο μας βοηθά να εξερευνήσουμε το διάστημα, ενώ η Πολιτεία το είδε ως οικόπεδο»

Το γεωλογικό γλυπτό στο Σαρακήνικο της Μήλου έχει χαρακτηριστικά παρόμοια με αυτά της Σελήνης, του Άρη και του Τιτάνα, και είναι μοναδικό στον κόσμο. Η Δρ. Ανεζίνα Σολομωνίδου, πλανητολόγος με θητεία στη NASA και τον ESA, συζητά με τη Ντίνα Καράτζιου για τη μοναδικότητά του και τη χρήση του στη διαστημική έρευνα.
THE LIFO TEAM
«Αυτός δεν ντράπηκε να το πει, αλλά αν το ’κανε μια γυναίκα θα ’ταν πουτάνα»/ «Η ελπίδα είναι κάτι που φτιάχνεις»

Θέματα / «Όταν οι γυναίκες καλλιτέχνιδες πεθαίνουν, το όνομά τους παραμερίζεται»

Μια συζήτηση με την Ευγενία Τζιρτζιλάκη για τη φεμινιστική ιστορία της τέχνης, τα double standards του καλλιτεχνικού χώρου και το γιατί το θέατρο χρειάζεται περισσότερες 50άρες. 
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Γιατί έφυγα από την Ουάσιγκτον Ποστ

Τι διαβάζουμε σήμερα / Γιατί έφυγα από την Ουάσιγκτον Ποστ

Μετά από σαράντα χρόνια στην εφημερίδα, η αρθρογράφος γνώμης της Washington Post Ρουθ Μάρκους υπέβαλλε προχθές την παραίτησή της και εξηγεί στο κείμενο που δημοσιεύεται στο New Yorker γιατί δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς.
THE LIFO TEAM
Πώς η METLEN χτίζει γέφυρες προσφοράς και δημιουργεί δεσμούς με τις τοπικές κοινωνίες

Θέματα / Πώς η METLEN χτίζει γέφυρες προσφοράς και δημιουργεί δεσμούς με τις τοπικές κοινωνίες

Σε έναν κόσμο που αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς, ελάχιστες εταιρείες ή επιχειρηματικοί όμιλοι καταφέρνουν να ισορροπήσουν μεταξύ της οικονομικής ανάπτυξης και της βαθιάς σύνδεσης με τις τοπικές κοινωνίες. Η METLEN το πετυχαίνει επενδύοντας στην κοινωνική συνοχή, τη βιωσιμότητα και την ανθρώπινη εμπειρία.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ