Ο εμφύλιος πόλεμος των Pink Floyd καλά κρατεί

Ο εμφύλιος πόλεμος των Pink Floyd καλά κρατεί Facebook Twitter
Οι Pink Floyd την εποχή του The Dark Side of the Moon. Από αριστερά: Rick Wright, Dave Gilmour, Roger Waters, Nick Mason.
0

Οι εσωτερικές τριβές και έριδες ανάμεσα στα μέλη διάσημων συγκροτημάτων δεν είναι κάτι καινούριο ή σπάνιο. Οι λόγοι επίσης. Μπορεί να έχουν να κάνουν με τα λεφτά (Beatles), με αδελφικές συγκρούσεις (Oasis, Kinks, Everly Brothers) ή ακόμα και με τις σεξουαλικές σχέσεις μεταξύ των μελών τους, σε ποικίλους συνδυασμούς (Fleetwood Mac). Τίποτα όμως δεν μπορεί να συγκριθεί με την σαιξπηρικών διαστάσεων στην πολυπλοκότητά της τοξική σχέση μεταξύ των μελών των Pink Floyd, που αγγίζει συγχρόνως την τέχνη, το χρήμα και την γεωπολιτική.  

Τις τελευταίες εβδομάδες σημειώθηκε μια πολύ δημόσια κλιμάκωση των εχθροπραξιών σε μια διαμάχη που σιγοβράζει εδώ και δεκαετίες μεταξύ του κιθαρίστα Dave Gilmour και του ιδρυτικού μέλους και μπασίστα Roger Waters - των δύο ηγετικών μορφών του κολοσσιαία επιτυχημένου συγκροτήματος. Στις 6 Φεβρουαρίου η σύντροφος του Gilmour, η συγγραφέας Polly Sansom, εξαπέλυσε στο Twitter μια υβριστική επίθεση κατά του Waters, κατηγορώντας τον ότι είναι «αντισημίτης μέχρι το σάπιο του κόκαλο... απολογητής του Πούτιν» και επίσης «ψεύτης, κλέφτης, υποκριτής, φοροφυγάς, μισογύνης, φθονερός, μεγαλομανής». Λίγο αργότερα, ο Dave Gilmour το έκανε retweet, προσθέτοντας: «Κάθε λέξη είναι αποδεδειγμένα αληθινή».

Όταν το 1985 ο Waters εγκατέλειψε το συγκρότημα, πίστευε ως αδιαφιλονίκητος ηγέτης ότι αυτό θα ήταν και το τέλος των Floyd. Αυτό όμως δεν συνέβη. Αντιθέτως τα υπόλοιπα μέλη –  ο Gilmour, ο ντράμερ Nick Mason και ο επανακάμψας κιμπορντίστας Rick Wright, τον οποίον ο Waters είχε απολύσει –  εξακολούθησαν να βγάζουν με τεράστια επιτυχία άλμπουμ με το όνομα του γκρουπ (που μάλιστα περιείχαν και στίχους της Polly Sansom). Ο Waters έφτασε μέχρι το Ανώτατο Δικαστήριο, υποστηρίζοντας ότι το να συνεχίσουν να ηχογραφούν και να περιοδεύουν με το όνομα Pink Floyd τα υπόλοιπα μέλη θα αμαύρωνε την κληρονομιά του συγκροτήματος. Η υπόθεση διήρκεσε δύο χρόνια και τελικά διευθετήθηκε εξωδικαστικώς, σε μια συνάντηση στο σκάφος του Gilmour την παραμονή των Χριστουγέννων του 1987. Αργότερα, ο Waters θα δήλωνε στο BBC ότι είχε μετανιώσει  για την προσφυγή του στη δικαιοσύνη.

Στα χρόνια που μεσολάβησαν από τότε υπήρξε μια μακρά περίοδος εκεχειρίας, ακόμη και ανακωχής. Το συγκρότημα επανενώθηκε το 2005 για μια εμφάνιση στη συναυλία Live 8 στο Χάιντ Παρκ του Λονδίνου. Δήλωνε τότε ο Gilmour: «Είχαμε τις διαφωνίες μας, αλλά δεν θέλουμε πλέον να φάμε ο ένας τον άλλον. Είναι καλό να απαλλαγούμε από όλη αυτή την οξύτητα. Ποιος θέλει να κουβαλά κάτι τέτοιο στο μυαλό του για το υπόλοιπο της ζωής του;». Με τη σειρά του, ο Waters είχε δηλώσει από την σκηνή: «Είναι πραγματικά συγκινητικό να στέκομαι ξανά εδώ πάνω με αυτούς τους τρεις τύπους, μετά από τόσα χρόνια».

Προφανώς όμως επρόκειτο μόνο για προσωρινή εκεχειρία. Ο πόλεμος θα αναζωπυρωνόταν με την κατάσταση να κλιμακώνεται μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και τις διαφορετικές αντιδράσεις των μελών των Pink Floyd στην κρίση αυτή. Πέρυσι ο Gilmour και ο Nick Mason συνεργάστηκαν με τον Ουκρανό μουσικό Andrij Chlywnjuk για την από κοινού ηχογράφηση μιας νέας εκδοχής ενός παραδοσιακού ουκρανικού τραγουδιού. Ήταν η πρώτη επίσημη κυκλοφορία με το όνομα των Pink Floyd μετά το άλμπουμ The Division Bell του 1994 και συγκέντρωσε μισό εκατομμύριο λίρες για ουκρανικές φιλανθρωπικές οργανώσεις. Αυτό που οι περισσότεροι θα έβλεπαν ως μια πράξη αλληλεγγύης προς έναν ταλαιπωρημένο λαό,  «αναγνώστηκε» διαφορετικά από τον Waters. «Το βρίσκω πραγματικά λυπηρό», δήλωνε. «Αυτή η ενέργεια στερείται ανθρωπιάς και ενθαρρύνει τη συνέχιση του πολέμου... Αντί να απαιτήσουν να σταματήσει ο πόλεμος και η σφαγή, ανεμίζουν την γαλαζοκίτρινη σημαία».

Ενώ αρχικά είχε καταδικάσει την εισβολή του Βλαντιμίρ Πούτιν στην Ουκρανία ως την «πράξη ενός γκάνγκστερ», στη συνέχεια έκανε στροφή 180 μοιρών περιγράφοντας πρόσφατα τις ενέργειες της Ρωσίας ως «την πιο δικαιολογημένη εισβολή που έγινε ποτέ». Στις δηλώσεις του υπογραμμίζει ότι είναι επιτακτική ανάγκη «να εμποδίσουμε την γενοκτονία του ρωσόφωνου πληθυσμού του Ντονμπάς» και «να καταπολεμήσουμε τον ναζισμό στην Ουκρανία», μια «βαθιά διαιρεμένη» χώρα, όπως είπε που «δεν είναι καν χώρα στην πραγματικότητα», αλλά περισσότερο ένα «αποσπασματικό και ασαφές πείραμα», ενώ πρόσφατα προσκλήθηκε από τη Ρωσία να μιλήσει στον ΟΗΕ για την συνεχζόμενη σύγκρουση. Έχει επίσης δηλώσει ότι «η Ταϊβάν είναι κομμάτι της Κίνας» και ότι το μέλλον του νησιού είναι ένα ζήτημα που αφορά αποκλειστικά τον κινεζικό λαό: «Εμείς δεν έχουμε καμιά δουλειά να ανακατευόμαστε».

Παράλληλα, σε συνέντευξη που παραχώρησε πριν από λίγο καιρό στον Telegraph, ο Waters δήλωνε για τα υπόλοιπα μέλη των Floyd: «Δεν μπορούν να γράψουν τραγούδια, δεν έχουν τίποτα να πουν. Δεν είναι καλλιτέχνες!... Δεν έχουν ιδέες, ούτε μία. Ποτέ δεν είχαν, και αυτό τους τρελαίνει». Ο Dave Gilmour δεν απάντησε αυτή τη φορά στις προκλήσεις. Παλιότερα όμως, όταν τον είχαν ρωτήσει γιατί δεν θα συνεργαστεί ποτέ ξανά με τον Waters, είχε απαντήσει λακωνικά: «Επειδή είναι μαλάκας».

Ο Waters απάντησε και στα σχόλια της Polly Samson με δική του ανακοίνωση στο Twitter: «Ο Roger Waters είναι ενήμερος για τα εμπρηστικά και αγρίως ανακριβή σχόλια που έγιναν εις βάρος του στο Twitter από την Polly Samson, τα οποία διαψεύδει πλήρως και αυτή τη στιγμή λαμβάνει νομικές συμβουλές για τη στάση που θα κρατήσει». Όπως πάντα, όταν οι σχέσεις ξινίζουν, οι πιο ευτυχισμένοι άνθρωποι είναι οι δικηγόροι.

Πηγή: The Telegraph

Θέματα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αν δεν υπήρχε η Σελίν Ντιόν, κανείς δεν θα είχε καταλάβει την πάθησή μου»

Lifo Videos / «Αν δεν υπήρχε η Σελίν Ντιόν, κανείς δεν θα είχε καταλάβει την πάθησή μου»

Υιοθετήθηκε στα 5 της χρόνια, διαγνώστηκε με το σπάνιο σύνδρομο stiff person και κινείται με αναπηρικό αμαξίδιο. Η Αλεξάνδρα Σταματοπούλου, χρυσή παραολυμπιονίκης στο Παρίσι, μιλά για την έλλειψη αναγνώρισης και την απογοητευτική υποδοχή μετά το μετάλλιο: «Κανείς δεν ήταν εκεί να με χειροκροτήσει».
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Πώς η ΔΕΠΥ με βοήθησε να λύσω ένα άλυτο μυστήριο ενός αιώνα σε αγγλικό μουσείο»

Ζούμε, ρε! / «Πώς η ΔΕΠΥ με βοήθησε να λύσω το μυστήριο των εικόνων του Μπράιτον»

Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με την ηθοποιό και σεναριογράφο Ανδριανή Ρέλλου, η νευροδιαφορετικότητα της οποίας υπήρξε καθοριστικής σημασίας στην επίλυση ενός μυστηρίου που παρέμενε άλυτο επί εκατό περίπου χρόνια.
THE LIFO TEAM
Ο Κώστας Καββαθάς μέσα από τα μάτια ενός στενού του συνεργάτη

LiFO politics / Ο Κώστας Καββαθάς μέσα από τα μάτια ενός στενού του συνεργάτη

O Φαίδων Καραϊωσηφίδης, εκδότης του περιοδικού «Πτήση» και για 28 χρόνια συνεργάτης του Κώστα Καββαθά, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για έναν από τους πιο επιδραστικούς ανθρώπους του σύγχρονου ελληνικού Τύπου που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Γιώργος Χρονάς: «Για χρόνια θεωρούσα τον έρωτα ντροπή»

Lifo Videos / Γιώργος Χρονάς: «Για χρόνια θεωρούσα τον έρωτα ντροπή»

Η αυτοβιογραφία του είναι γεμάτη από ιστορίες με τον Τσαρούχη, τον Χατζιδάκι και άλλες εμβληματικές μορφές της εποχής, τις οποίες είχε την τύχη να γνωρίσει και να μπολιαστεί από τη ματιά και τη στάση τους. Η Τζούλη Αγοράκη συναντά τον ποιητή και εκδότη της Οδού Πανός σε μια χειμαρρώδη συζήτηση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
«Αν περάσεις μια νύχτα στις Μάντρες της Ανάφης, θα τη θυμάσαι για πάντα»

Lifo Videos / «Αν περάσεις μια νύχτα στις Μάντρες της Ανάφης, θα τη θυμάσαι για πάντα»

Η Έφη Καλογεροπούλου διηγείται ιστορίες από την Ανάφη: από τις θρυλικές «Μάντρες», το μπαρ που δημιούργησε ο πατέρας της, μέχρι το εστιατόριό της, τη «Μαργαρίτα», σε ένα νησί που διαρκώς αλλάζει χρώματα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Πόσο βρόμικοι ήταν οι άνθρωποι τον Μεσαίωνα;

Ηχητικά Άρθρα / Πόσο βρόμικοι ήταν οι άνθρωποι κατά τον Μεσαίωνα;

Η ζωή σε μια μεγαλούπολη του Μεσαίωνα δεν είχε καμία σχέση με τη ρομαντική εικόνα που συχνά παρουσιάζουν οι ταινίες εποχής. Στους στενούς δρόμους της, μέσα στη ζέστη, οι άνθρωποι ζούσαν κυριολεκτικά μέσα στη βρομιά –χωρίς αποχέτευση, χωρίς βασικές συνθήκες υγιεινής, και σχεδόν χωρίς μπάνιο.
M. HULOT
Η εφιαλτική ιστορία του δράκου της Βάρκιζας

Αληθινά εγκλήματα / Το θρίλερ με το απανθρακωμένο ζευγάρι στη Βάρκιζα

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται τη διπλή δολοφονία που, ένα βροχερό ξημέρωμα του Μαρτίου του 1988, σκόρπισε τον πανικό στους κατοίκους της περιοχής και απασχόλησε τις αστυνομικές αρχές για μήνες.
THE LIFO TEAM
Η σκληρή αλήθεια για την Αλίκη Βουγιουκλάκη: Το «Παρασκήνιο»

Μικροπράγματα / Η σκληρή αλήθεια για την Αλίκη Βουγιουκλάκη: Το «Παρασκήνιο»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ του Άρη Δημοκίδη για μια συναρπαστική, μεταβατική στιγμή στη ζωή της Εθνικής Σταρ και το παρασκήνιο πίσω απ' την αποκαλυπτική, τηλεοπτική εκπομπή που την κατέγραψε
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ
Idra Kayne, τι φάση με τις μπότες σου;

Lifo Videos / Idra Kayne, τι φάση με τις μπότες σου;

Αν η ζωή της γινόταν ντοκιμαντέρ, ποιος θα ήταν ο τίτλος του; Ποιο είναι το πιο iconic μήνυμα που έχει λάβει από φαν; Και τι της έχει μάθει η ψυχοθεραπεία; Η Idra Kayne απαντά στην Στεφανία Παπαδημητρίου και τον Γιώργο Τσαγκόζη, που της θέτουν τις ερωτήσεις του κοινού.
THE LIFO TEAM
«Στη διαστημική αποστολή βλέπεις 16 ανατολές και δύσεις ηλίου σε μία μέρα»

Αδριανός Γολέμης / «Στο διάστημα βλέπεις 16 ανατολές και δύσεις ηλίου σε μία μέρα»

Τι συμβαίνει με το σώμα ενός αστροναύτη; Πώς κοιμάται; Με τι τρέφεται; Έχει ορμές; Και πόσο διαφέρει η ιατρική φροντίδα στο διάστημα απ’ αυτή στη Γη; Ο επικεφαλής ιατρός αποστολών στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Αστροναυτών, Αδριανός Γολέμης, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πάρις Ρούπος: «Τα hate comments δεν είναι κριτική»

Lifo Videos / «Τα hate comments δεν είναι κριτική»

Ο Πάρις Ρούπος παρουσιάζει τη νέα του σόλο παράσταση «Κυριλέ» και μιλά στα βίντεο της LiFO για το χιούμορ και τα όριά του, το αν το stand up αποτελεί «αριστερή τέχνη» και το κατά πόσο μπορεί κανείς να βιοποριστεί από αυτό στην Ελλάδα σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ποιος υπερασπίζεται τη συμπερίληψη στην εποχή Τραμπ;

Ζούμε, ρε! / Ποιος υπερασπίζεται τη συμπερίληψη στην εποχή Τραμπ;

Πόσο απειλούνται τα προγράμματα συμπερίληψης από τις πολιτικές αποκλεισμού του προέδρου Τραμπ; Ποια είναι η στάση των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών απέναντι σε αυτές τις εξελίξεις; Και τι μπορεί να κάνει ο απλός πολίτης για να αντιδράσει και να συμβάλει σε μια πιο δίκαιη κοινωνία; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον δημοσιογράφο και ερευνητή του Ινστιτούτου Reuters, Νίκο Ευσταθίου.
Η σκληρή αλήθεια για την λογοκρισία της Τέχνης στην Ελλάδα

Μικροπράγματα / Η σκληρή αλήθεια για την λογοκρισία της Τέχνης στην Ελλάδα

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ του Άρη Δημοκίδη για την υποκρισία πίσω απ' τις πιο σημαντικές περιπτώσεις λογοκρισίας και βανδαλισμών των τελευταίων 50 ετών και για το πώς οι τηλεοπτικές εκπομπές τις εκμεταλλεύονται
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ
Θωμά Ζάμπρα, ποια είναι η καλύτερη γιούχα που έχεις φάει ποτέ;

Lifo Videos / Θωμά Ζάμπρα, ποια είναι η καλύτερη γιούχα που έχεις φάει ποτέ;

Του έχουν πει ότι μοιάζει στον Ζακ Γαλυφιανάκη; Θεωρεί τον εαυτό του φεμινιστή; Πότε θα δούμε τη σειρά «Κακές Ιδέες»; Ο Θωμάς Ζάμπρας απαντά στην Στεφανία Παπαδημητρίου και στον Γιώργο Τσαγκόζη που του θέτουν τις ερωτήσεις του κοινού.
THE LIFO TEAM
Χρήστος Λούλης: «Μεγαλώνοντας με νοιάζει περισσότερο να μου λένε ότι είμαι ωραίος παρά κάλος ηθοποιός»

Χρήστος Λούλης / «Μεγαλώνοντας, με νοιάζει περισσότερο να μου λένε ότι είμαι ωραίος, παρά καλός ηθοποιός»

Η Τζούλη Αγοράκη σε μια εκ βαθέων συζήτηση με τον Χρήστο Λούλη για τον ρόλο του δικαστή που υποδύεται στην «Έντα Γκάμπλερ» του Ίψεν, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, αλλά και για τον χρόνο, την υστεροφημία και τον ρόλο της οικογένειας στη ζωή του.
THE LIFO TEAM