ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Αγαπητή Πάολα, μήπως φλερτάρεις με τους χρυσαυγίτες ενώ κάνεις την ανήξερη;

0

Οι βασικές αντικρουόμενες απόψεις για το ζήτημα των καλλιτεχνών που εμπλέκονται σε πολιτικά και προσωπικά σκάνδαλα, είναι δύο: από τη μία υπάρχουν αυτοί που υποστηρίζουν πως η καλλιτεχνική αξία δεν αναιρείται  (τα παραδείγματα είναι πολλά, από την εποχή της Λένι Ρίφενσταλ που συνεργάστηκε με τη ναζιστική προπαγάνδα, μέχρι τις πρόσφατες συζητήσεις γύρω από ονόματα όπως ο Γούντι Άλεν και ο Κέβιν Σπέισι), ενώ υπάρχουν κι εκείνοι που τάσσονται σαφώς υπέρ της καλλιτεχνικής απομόνωσης αυτών των ανθρώπων.

Τα τελευταία δύο χρόνια βέβαια παρακολουθούμε ένα ατελείωτο κυνήγι –ενίοτε «μαγισσών», κυρίως όσον αφορά τις περιπτώσεις σεξουαλικών σκανδάλων–, εναρμονισμένο πλήρως με τις επιταγές της πολιτικής ορθότητας και των σύγχρονων ακτιβιστικών κινημάτων, όπως το #metoo.

Στη χώρα μας φυσικά τα πάντα φαντάζουν μικρότερα και γεγονότα όπως η φετινή συνεργασία της Πάολας με τον Νότη Σφακιανάκη περνούν κάπως στα ψιλά. Ο πάλαι ποτέ δημοφιλής λαϊκός τραγουδιστής που την τελευταία πενταετία έχει επιδοθεί σε ουκ ολίγα δημόσια νεοναζιστικά παραληρήματα, υποστηρίζοντας ανοιχτά όπου σταθεί και όπου βρεθεί τη Χρυσή Αυγή και μετατρέποντας συχνότατα το εκάστοτε μαγαζί όπου εμφανίζεται σε στέκι για τις χοροεσπερίδες της οργάνωσης, δεν φαίνεται να αντιμετωπίζει ιδιαίτερες δυσκολίες στην επιλογή των συνεργατών του, κάθε σεζόν.

Πώς να μην περνάει στο ντούκου η ντροπιαστική φετινή σου συμμετοχή στο σχήμα του χρυσαυγίτη, όταν παρέες από γκέι αγόρια εξακολουθούν να επιδίδονται σε (κυριολεκτικό) λαϊκό προσκύνημα κάθε Παρασκευοσάββατο και να ποστάρουν περήφανα τα night-outs τους στα social media;

Αν εξαιρέσουμε το ηχηρό «όχι» που του είχε ρίξει κατάμουτρα η Δέσποινα Βανδή, όταν είχε κάνει το πρώτο χρυσαυγίτικο «coming out» του, αρκετά πρωτοκλασάτα ονόματα έχουν έκτοτε βρεθεί σε κοινή νυχτερινή στέγη μαζί του (η Καίτη Γαρμπή πέρσι ήταν μία από αυτούς). Για τους επιχειρηματίες που τον κλείνουν ή για τη mainstream δισκογραφική που τον εκπροσωπεί, ούτε λόγος.

Γιατί όμως κλοτσάει περισσότερο η φετινή επιλογή της Πάολας; Επειδή την τρέχουσα δεκαετία έχει εξελιχθεί σε  gay icon για την εγχώρια λαϊκή κουλτούρα, ενώ όλοι γνωρίζουμε τις τραγικές θέσεις του Σφακιανάκη για τους ομοφυλόφιλους, τις οποίες έχει πάμπολλες φορές εκφράσει στους εξίσου τραγικά απαθείς τηλεοπτικούς δημοσιογράφους που φροντίζουν να τον καλούν στις εκπομπές τους.

Έχεις λοιπόν ένα σκληροπυρηνικό γκέι fanbase που κάθε σεζόν σε αποθεώνει και επιλέγεις, αγαπητή Πάολα, να συνεργαστείς με το μαύρο πρόβατο της ελληνικής μουσικής βιομηχανίας που θεωρεί, μεταξύ άλλων, τους γκέι «ανθρώπους που γεννήθηκαν αρσενικοί και δεν χρειάζεται να βγαίνουν φωναχτά, σαν τη Φτερού στην Πλάκα, επειδή είναι της μόδας»;

  

Μήπως τελικά η πραγματική στήριξη που χρειάζεται η LGBT κοινότητα από τους καλλιτέχνες που επιλέγει να αναγάγει σε είδωλά της, θα έπρεπε να βασίζεται κυρίως σε κινήσεις ουσίας (σκανδαλώδης είναι εξάλλου και η απουσία σου όλα αυτά τα χρόνια από τη σκηνή του Athens Pride, για το οποίο, φαντάζομαι, θα σου έχει γίνει πρόταση), και όχι απλά στο ατέρμονο headbanging της τρέσας και σε άλλες εξτραβαγκάνζες που διαχρονικά ερεθίζουν το συγκεκριμένο κοινό;

 

Μήπως η ευθύνη θα έπρεπε να αποδοθεί περισσότερο στην ίδια την κοινότητα, που θα όφειλε να κινηθεί ομαδικά και να μποϊκοτάρει τις φετινές σου εμφανίσεις; (Σκεφτείτε μόνο τι θα γινόταν αν κάποιο γκέι είδωλο τολμούσε να προβεί σε ανάλογο ατόπημα στο εξωτερικό.)

OK, είναι φυσικά δικαίωμά σου να παίρνεις ανοιχτά θέση για θέματα όπως το Μακεδονικό, επιλέγοντας σε μια τόσο τεταμένη για το συγκεκριμένο ζήτημα χρονική περίοδο, να τραγουδήσεις το «Μακεδονία ξακουστή» που, όπως λες, «εκφράζει όλους μας» – εξάλλου οι μισοί Βορειοελλαδίτες κάνουν το ίδιο, χωρίς αυτό να σημαίνει απαραιτήτως κάτι για τις πολιτικές τους θέσεις. Επίσης κανείς δεν πρόκειται να σε κατηγορήσει αν δεν γνωρίζεις πολιτική ιστορία, εσύ και οι συνεργάτες σου.

Η ΠΑΟΛΑ ΣΤΟ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΞΑΚΟΥΣΤΗ»

 

Όμως, αγαπητή Πάολα, δεν νομίζεις ότι είναι κάπως οξύμωρο να θέλεις να πλασάρεσαι ως gay friendly και υπέρμαχος των ανθρώπινων δικαιωμάτων, και να βρίσκεσαι πλάι σε έναν άνθρωπο που στηρίζει ανοιχτά και περήφανα εκείνους που θέλουν να εκμηδενίσουν κάθε ευάλωτη κοινωνική ομάδα;

Ή μήπως όλα αυτά είναι στο τέλος της μέρας business as usual για σένα και τους ανθρώπους που σε συμβουλεύουν και σε καθοδηγούν;

Αγαπητή Πάολα, δεν νομίζεις ότι είναι κάπως οξύμωρο να θέλεις να πλασάρεσαι ως gay friendly και υπέρμαχος των ανθρώπινων δικαιωμάτων, και να βρίσκεσαι πλάι σε έναν άνθρωπο που στηρίζει ανοιχτά και περήφανα εκείνους που θέλουν να εκμηδενίσουν κάθε ευάλωτη κοινωνική ομάδα;

Από την άλλη, γιατί να σε κατηγορήσει κανείς όταν δεν ανοίγει ρουθούνι δημοσίως για όλα τα παραπάνω και το μόνο που φαίνεται να ενδιαφέρει τη δισκογραφική σου είναι το «έντεχνο ξέπλυμα» της λαϊκής σου υπόστασης, μέσω της πολυδιαφημισμένης συνεργασίας σου με τους Πυξ Λαξ, ή το γεγονός ότι ο τελευταίος δίσκος του Σφακιανάκη έκανε τις περισσότερες φυσικές πωλήσεις για το 2018;

Πώς να μην περνάει στο ντούκου η ντροπιαστική φετινή σου συμμετοχή στο σχήμα του χρυσαυγίτη, όταν παρέες από γκέι αγόρια εξακολουθούν να επιδίδονται σε (κυριολεκτικό) λαϊκό προσκύνημα κάθε Παρασκευοσάββατο και να ποστάρουν περήφανα τα night-outs τους στα social media;

 

Τελικά, η δική τους ντροπή είναι μάλλον μεγαλύτερη.

Στήλες
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ