Αυτό είναι το μουσείο Μπαρντό της Τύνιδας, όπου έγινε η σφαγή 19 ατόμων χθες

Αυτό είναι το μουσείο Μπαρντό της Τύνιδας, όπου έγινε η σφαγή 19 ατόμων χθες Facebook Twitter
1

Ένα παλάτι μπέη, στα περίχωρα της Τύνιδας, που χρονολογείται από τον 19ο αιώνα είναι το σπουδαιότερο μουσείο της Τυνησίας, το μουσείο Μπαρντό, που δέχτηκε την επίθεση τρομοκρατών, η οποία στοίχισε τη ζωή σε 19 άτομα.

Το προϊστορικό και εθνογραφικό μουσείο με τα διάσημα ψηφιδωτά του, αντανακλά τα σημαντικά στοιχεία του πολιτισμού της Τυνησίας. Ποικίλα, που αντιπροσωπεύουν μια μικτή κληρονομιά. Άλλωστε ο πολιτισμός της Τυνησίας είναι ένα προϊόν 3.000 ετών με σημαντικές πολυεθνικές εισροές.  Διαφορετικές κουλτούρες και πολλαπλές διαδοχικές δυναστείες συνέβαλαν στη διαμόρφωση του πολιτιστικού ψηφιδωτού της χώρας. Ο καρχηδονιακός μητρικός πολιτισμός, ο ρωμαϊκός, ο πολιτισμός των βανδάλων, των Εβραίων, των Χριστιανών, των Αράβων, ο ισλαμικός ο τούρκικος και ο γαλλικός. Αυτλό το μοναδικό μείγμα διαμόρφωσε τον πυρήνα του πολιτισμού της Τυνησίας, κατατάσσοντας τον στους μεγάλους πολιτισμούς της Mare Nostrum.

Διάσημο κυρίως για τα ψηφιδωτά, με συλλογές που αποτελούν αποτέλεσμα των αρχαιολογικών ανασκαφών στην Τυνησία, από τον δέκατο ένατο αιώνα και αντικατοπτρίζουν την πολυτάραχη ιστορία της περιοχής.

  

Το μουσείο Μπαρντό περιέχει μια σημαντική συλλογή από ρωμαϊκά ψηφιδωτά και άλλες αρχαιότητες από την Αρχαία Ελλάδα, την Τυνησία και την ισλαμική περίοδο. Διάσημο κυρίως για τα ψηφιδωτά, με συλλογές που αποτελούν  αποτέλεσμα των αρχαιολογικών ανασκαφών στην Τυνησία, από τον δέκατο ένατο αιώνα και αντικατοπτρίζουν την πολυτάραχη ιστορία της περιοχής.

 

Αυτό είναι το μουσείο Μπαρντό της Τύνιδας, όπου έγινε η σφαγή 19 ατόμων χθες Facebook Twitter

Τα σχέδια για να διπλασιάσει τους χώρους του με σκοπό να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες, έμειναν στα χαρτιά. Η κάμψη που έχει υποστεί ο τουρισμός μείωσε τους επισκέπτες από 600.000 μόλις στο ένα τρίτο και αυτό από το 2011 και μετά. Μουσείο καθολικό και ανοιχτό σε όλους τους πολιτισμούς, μετά την εξέγερση στην Τυνησία το 2011, είχε υποστεί ζημιές και πολλές κλοπές. Η επανεκκίνηση της λειτουργίας του το '12 έγινε πολύ διστακτικά.

Το μουσείο του Λούβρου ανέλαβε την αποκατάσταση των αγαλμάτων που είχαν καταστραφεί, μιας δωδεκάδας που δεσπόζουν στο κέντρο του μουσείου.

Αρχείο
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια