Τον Ίνγκμαρ Μπέργκμαν τον θυμόμαστε συνήθως για το μοναδικό ύφος των ταινιών του. Τη ζοφερή θεματολογία του. Ο θάνατος, η αγωνία, η απουσία του θεού. Όταν ήταν 33 ετών, το 1951, σκηνοθέτησε μια σειρά διαφημιστικά για σαπούνια. Έκανε τις διαφημίσεις στη διάρκεια της απεργίας που είχε κηρύξει η σουηδική βιομηχανία του κινηματογράφου, προκειμένου να διαμαρτυρηθεί για την υψηλή φορολογία της κυβέρνησης στην ψυχαγωγία. Με δύο πρώην συζύγους, πέντε παιδιά, μια νέα σύζυγο έγκυο στο έκτο παιδί ο Μπέργκμαν είχε ανάγκη από δουλειά και χρήματα.
Η λύση παρουσιάστηκε όταν του πρότειναν να κάνει μια σειρά διαφημιστικών σποτς για ένα νέο αντιβακτηριδιακό σαπούνι που ονομαζόταν Bris. «Αρχικά αποδέχτηκα τις διαφημίσεις Bris προκειμένου να βγάλω χρήματα για την οικογένειά μου. Όμως αυτός ήταν δευτερεύων λόγος. Ο κύριος λόγος για να κάνω αυτά τα μηνύματα ήταν ότι ήμουν εντελώς ελεύθερος να κάνω αυτό που νομίζω ως προς το μήνυμα του προϊόντος». Αυτά είναι τα διαφημιστικά που γύρισε
-A.M.
σχόλια