Μέσα σε ένα τόμο με τίτλο Greece: Traces of today, εκατόν ενενήντα επτά Έλληνες καλλιτέχνες, ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του Ιδρύματος Benetton για μια συλλογή που να αντιπροσωπεύει την Ελλάδα του σήμερα και η οποία φιλοδοξεί να καλλιεργήσει το άνοιγμα νέων οριζόντων και να καλλιεργήσει την πολιτιστική πολυμορφία.Το ίδρυμα χαρτογραφεί τη σύγχρονη τέχνη αυτή τη στιγμή στον κόσμο και κάθε χώρα. Mπορείτε να δείτε τις χώρες όλου του κόσμου που συμμετέχουν σε αυτή τη συλλογή εδώ.
Οι καλλιτέχνες κλήθηκαν να δημιουργήσουν σε ένα συγκεκριμένο μέγεθος, 10x12 εκατοστά, που σε κάποιους φάνηκε πολύ μικρό για "κανονικό" έργο τέχνης.
Οι επιμελήτριες Πωλίνα Κοσμαδάκη και Αναστασία Καραγγέλου, σημειώνουν στην έκδοση του έργου: "σε μια περίοδο όπου οι έννοιες της εξουσίας, του πολιτικού, της αντίστασης, μελετώνται εκ νέου, αμφισβητούνται και επαναπροσδιορίζεται θεωρητικά το περιεχόμενό τους, το πεδίο της σύγχρονης τέχνης, όπως και άλλοι χώροι, αναστοχάζεται πάνω στην ικανότητα της τέχνης να απευθύνει σύγχρονα και επείγοντα ζητήματα όπως η δημοκρατία, η συμμετοχή, η αλληλεγγύη, αλλά και η φθορά, η βία, η απώλεια ελέγχου στο κοινωνικό πεδίο".
"Τι θα ήταν τελικά το σώμα των έργων που καλούμασταν να συστήσουμε; Μια συλλογή με την έννοια του corpus εικαστικών προτάσεων που επιλέγονται με σκοπό να συσχετισθούν μεταξύ τους ή να διατηρηθούν ως σύνολο κάπου μένοντας ανέπαφα από το χρόνο; Ένα αρχείο με την έννοια μια συσσώρευσης ντοκουμέντων που φυλάσσονται με σκοπό να διαφυλαχθεί η ιστορική μνήμη; Ή κάτι άλλο; Αυτή η προσέγγιση μας ώθησε να εντάξουμε στο πρόγραμμα εκπροσώπους όχι μόνο από το χώρο των «αμιγώς» εικαστικών τεχνών, αλλά και από άλλα πεδία όπως αυτά της αρχιτεκτονικής, του βιομηχανικού σχεδιασμού και της φωτογραφίας και να επιλέξουμε καλλιτέχνες με κριτήριο αυτή την αντιπροσωπευτικότητα".
"Χωρίς αμφιβολία", σημειώνει ο επιμελητής Χριστόφορος Μαρίνος, "η πρόκληση του να δημιουργήσεις σε ένα τελάρο 10x12 εκατοστά, είναι σαφώς μεγαλύτερη για τους καλλιτέχνες εκείνους που δεν ασχολούνται με τη ζωγραφική, αλλά καταπιάνονται με μεγάλες site-specific γλυπτικές εγκαταστάσεις. Όπως λοιπόν θα περίμενε κανείς, οι καλλιτέχνες αυτοί διερεύνησαν με εννοιολογικό τρόπο τις δυνατότητες του μέσου το οποίο κλήθηκαν να μεταχειριστούν, αντιμετωπίζοντάς το ως αντικείμενο και λιγότερο ως ζωγραφική επιφάνεια".
40 ελληνικά έργα από τα 197 της συλλογής Ιmago Mundi
σχόλια