Ηλίθιες πολιτείες

Ηλίθιες πολιτείες Facebook Twitter
3

Από το the elf at bay

Λίγο πριν εισέλθει το 2013, στα προφυλασσόμενα ενδιαιτήματα του μικρομεσαίου που μισεί την αστική τάξη για όλα της τα δεινά, υπεισέρχεται με περίσσιο ζήλο μια ψευδοφιλοσοφική άλως η οποία πριν κρύψει την ανάπηρη θέαση του κόσμου κάτω απ' το χαλί με την θέσει ανημπόρια, βγάζοντας την γλώσσα στην παγκοσμιότητα καθώς θεωρεί το δικό της τσαρδί το κέντρο του κόσμου, χειρίζεται την γλώσσα της κριτικής ερμηνείας του κόσμου με πλήρη απουσία θεσμών και ορίων, καθώς η τεχνική ανωριμότητα των εν Ελλάδι γνωσιολάγνων κατακρημνίζει τον συμβολισμό, τον εξορθολογισμό και τον τυποποιημένο λογισμό στον γκρεμό με τα κωλοδάχτυλα, αφού για να θεωρηθείς σημαντικός και προπάντων αγωνιστής οφείλεις να προπηλακίσεις το ΣΔΟΕ, να κάψεις έναν κάδο απορριμμάτων και φυσικά να τραμπουκίσεις με πρωτότυπο και ανηλεή τρόπο, με αξιοπρόσεκτη ασυναρτησία σημασιακής διάστασης, τον εχθρό που επιβουλεύεται το δίκιο Σου, χρησιμοποιώντας τον κανιβαλισμό με άλλοθι αρχαϊκότητας.

Δεν έχει αλλάξει τίποτα. Οι φτωχότεροι σκέφτονται το καθημερινό φαγητό μη δίνοντας δεκάρα για τα ανθρώπινα δικαιώματα, οι ακροαριστεροί τσιτατολογούν χρησιμοποιώντας μολότοφ για την μισάνθρωπη παράνοιά τους, οι αναρχικοί δεν έχουν ιδέα απ'το κοινωνικά θεσμισμένο πράττειν (πάλι ο Καστοριάδης), οι σταλινιστές με το βλέμμα στο 1905 ονειρεύονται ιστορικά με ολικές έννοιες γραφειοκρατίας κι εκκαθαρίσεων, οι επαρχιώτες με άρωμα ρίγανης τρέμουν από ηδονή στην θέα της καραμπίνας που θα τους πιτσιλίσει με το αίμα των ενόχων, θυμίζοντας τον πρόλογο της 18ης Μπρυμαίρ του 1885, όταν ο Engels, παρέθετε τους αγώνες των κοινωνικών τάξεων με μαρξιστική υλιστική παντοδυναμία, ξεχνώντας ότι το μοιραίο μπορεί να βρίσκεται μόνο μέσα στο κεφάλι μας· ωστόσο, στην χώρα της κοινοτοπίας και της άκρατης θανατολαγνείας, το μη αναστρέψιμο τρέφει συνειδήσεις με κάρβουνο και δυστυχία αφού η ευτυχία είναι ταμπού.

Η αιτιακή αλληλουχία της ταξικής πάλης, η αφέλεια, το σφάλμα στην κατηγόρηση, το αριστοτελικό θέσφατο ότι η όραση δεν σφάλλει ποτέ, οδήγησαν στο εξής: άπαντες ζουν κεκλεισμένων των θυρών, τόσο σίγουροι για αυτό που συμβαίνει στα ευρωπαϊκά σαλόνια, που αδιαφορώντας για την εμπλουτισμένη ταυτότητα, εξακολουθούν να εξαπολύουν μύδρους προς επίρρωση της αντισυστημικής τους διάθλασης. Με νέες λέξεις ανακυκλώνουμε παλιά προτάγματα. Ξαναζεσταμένο φαγητό με προϊόντα της Apple, δυσφήμιση και βωμολοχίες με αντιφιλελεύθερο κάλυμμα, αυτιστικό μοιρολατρικό συνεχές που υπενθυμίζει δυστυχώς την Κριτική της πολιτικής οικονομίας του 19ου αιώνα, όπου η κλειστότητα και η αναπόφευκτη κατηγοριοποίηση διατρανώνουν την κατακερματισμένη ψυχική μονάδα που αποζητά να πιαστεί από αυτό το κάτι για να μην εκπνεύσει υπό το βάρος της σοβαροφάνειας, της ατελεύτητης σκέψης και του βαλκανικού κατατρεγμού που θέλει την εξάλειψη χωρίς να Μας ρωτήσει.

Ναρκισσιστές, εισοδηματίες, επαγγελματίες επαίτες, αντιφασιστοφασίστες, οθωμανολάγνοι, πολυπολιτισμικοί ρήτορες του κιτς, επιτετραμμένοι κακομοίρηδες, παρίες με σκοπό ζωής τον αντίλογο για τον αντίλογο, σούργελα που ονειρεύονται εξεγέρσεις και μυαλά χυμένα στα κράσπεδα, αμόρφωτοι και φαντάσματα που κουβαλούν τον θάνατο, τσιτατολόγοι που μπερδεύουν τον Heidegger με τον Husserl λόγω ενθαδικής ύπαρξης, εθνικιστές και κραυγαλέοι ηγετίσκοι, wannabe λενινιστές, σοβιετόφιλοι, αδερφές της πολιτικής ορθότητας που το βουλώνουν στις χρυσαυγίτικες ψήφους του λόγγου και του πόθου απ'τους ομοίους τους, αρχαιολάτρεις και βυζαντινοκρουσμένοι, αποτελούν εν τέλει το ψηφιδωτό της αξιομνημόνευτης παράνοιας στο βασίλειο της Ύδρας, της Αγίας Βαρβάρας, του άβατου δρόμου και της απαξίας του νόμου καθώς η αδήριτη ανάγκη του «ανήκειν» καταστρέφει συνειδήσεις, οράματα, ονόματα και θαύματα. Δεν έχω αυταπάτες. Η ηλιθιότητα είναι αήττητη· και βαθιά αντιδημοκρατική.

Αρχείο
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

3 σχόλια
Κλασσικό μεγαλόστομο κείμενο, επιτηδευμένο στη γραφή του (είπαμε δεν είναι όλα για την πλέμπα) αλλά τι, τελικά , έχουμε πάλι εδώ; Άλλο ένα ιδεολογικό κείμενο γεμάτο μίσος, αφορισμούς, εύκολα συμπεράσματα, τσουβάλιασμα... Οτιδήποτε απέχει από τον τρόπο σκέψης μας είναι φασισμός, ηλιθιότητα, λαϊκισμός κλπ κλπ... Σε τι διαφέρει αυτό το "κατηγορώ" (όλη την κοινωνία εκτός από μένα και την ιδεολογική μου σέχτα) από το "κατηγορώ" ενός σκληρού σταλινιστή ή ενός νεοορθόδοξου αντινεοταξίτη (ή βάλτε ότι άλλο θέλετε στη θέση αυτή) που βλέπει γύρω του μόνο και πάντα τους αντίστοιχους εχθρούς; Είναι πολύ λογικό να βγάζουμε παρόμοια συμπεράσματα για την κοινωνία - μέλη της οποίας είμαστε - όταν βλέπουμε τα πάντα μέσα από το πρίσμα του εκάστοτε -ισμού του οποίου είμαστε απολογητές και παράλληλα με έναν μεταφυσικό τρόπο να έχουμε το θράσος να στεκόμαστε πάνω και έξω από αυτή. Επιτέλους, λυπηθείτε μας, έχουμε βαρεθεί να μετράμε "άκρα" και μισάνθρωπους σε αυτή την κρίση. Πέρα από αυτό, ο λεγόμενος "νεοφιλελεύθερος" χώρος στην Ελλάδα (δυστυχώς για αυτόν, εμένα δεν με νοιάζει) ορθώς απορεί που δεν αποτελεί επιλογή για τις "μάζες" αλλά παρά την κριτική (μέσα στους ίδιους τους κόλπους του)για ελιτισμό συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο. Και είναι λογικό όταν στάζεις μίσος για τις κατώτερες τάξεις και εμπάθεια για την μεσαία (εν ολίγοις το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων σε όλες τις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες) να μη βρίσκεις υποστήριξη σε αυτές. Έτσι λειτουργούν οι δημοκρατίες. Το αντίθετο του λαϊκισμού, πάρτε το χαμπάρι δεν είναι να λες στο "λαό" πόσο μάζα, πλέμπα και ανόητος είναι αλλά μάλλον το αντίστροφο του.
Στάθη Τσαγκαρουσιάνε πολύς κόσμος εξαιτίας σου διαβάζει τη λάιφο. Ωστόσο, τον τελευταίο καιρό άρθρα σαν το παραπάνω, μας ξενερώνουν και θα περιμέναμε ίσως ένα φιλτράρισμα. Ας προωθηθούν όλες οι ιδεολογίες από το σαιτ (εκτός των ναζί) αλλά με ένα ουσιαστικό τρόπο. Πολλοί ανακάλυψαν το νεοφιλελευθερισμό, και καλά κάνουν, αλλά μην αλλάζουν την κοινωνική-ιστορική πραγματικότητα.Ένας "αντιφασιστοφασίστας"