Όταν το Stalker του Αντρέι Ταρκόφσκι έγινε βιντεοπαιχνίδι

Όταν το Stalker του Αντρέι Ταρκόφσκι έγινε βιντεοπαιχνίδι Facebook Twitter
1

Το 2007 η εταιρεία ηλεκτρονικών παιχνιδιών GSC Game World κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl. Είχε όλα τα στοιχεία ενός τυπικού παιχνιδιού δράσης – όπλα, τέρατα, αποστολές, παγίδες και λάφυρα.

Ακολούθησαν άλλα δύο παιχνίδια  S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky, και S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat, τα οποία σήμερα θεωρούνται πολύ πετυχημένα και αρκετά καλοφτιαγμένα. Μάλιστα στην Ρωσία έγιναν  και βιβλία. Αν και δεν πήγε αρχικά το μυαλό κανενός ότι είχε κάποια σχέση με το γνωστό art-φιλμ του Αντρέι Ταρκόφσκι όπως διαπίστωσε ο Gabriel Winslow-Yost σε ένα άρθρο του στο The New York Review of Books υπήρχαν περισσότερες ομοιότητες μεταξύ των δύο από ότι ήταν εξαρχής προφανές.

 

Δύσκολα αυτό το υλικό θα σκεφτόταν κάποιος ότι μπορούσε να γίνει βιντεοπαιχνίδι με αρκετή βία, άφθονο πιστολίδι και σκοτωμούς, μεταλλαγμένους με υπερφυσικές ικανότητες και εξωγήινους. Και όμως έγινε!

 

 

Ο Αντρέι Ταρκόφσκι γύρισε το “Stalker” το 1979. Ήταν μια ελεύθερη μεταφορά του βιβλίου των αδερφών Arkady and Boris Strugatsky που είχε τίτλο “Roadside Picnic”. Τα δύο αδέρφια είχαν γράψει και το σενάριο της ταινίας. Όσο και αν ακούγεται απίθανο το βιντεοπαιχνίδι ήταν βασισμένο πάνω στο ίδιο βιβλίο. Απίθανο επειδή η ταινία του Ταρκόφσκι ήταν ένα υπαρξιακό art-φιλμ με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας.

Όταν το Stalker του Αντρέι Ταρκόφσκι έγινε βιντεοπαιχνίδι Facebook Twitter
Ο Αντρέι Ταρκόφσκι γύρισε το “Stalker” το 1979. Ήταν μια ελεύθερη μεταφορά του βιβλίου των αδερφών Arkady and Boris Strugatsky που είχε τίτλο “Roadside Picnic”. Τα δύο αδέρφια είχαν γράψει και το σενάριο της ταινίας. Όσο και αν ακούγεται απίθανο το βιντεοπαιχνίδι ήταν βασισμένο πάνω στο ίδιο βιβλίο

Η δεύτερη απόπειρα του στο είδος μετά το Solaris. Κάτι σαν το Under The Skin των 70s. Με καλτ και αινιγματικό χαρακτήρα και ένθερμους οπαδούς. Κινηματογραφημένο με το γνωστό αργό και υπνωτικό στυλ του. Και εντάξει, την λες και λίγο βαρετή αν δεν έχεις την υπομονή που απαιτεί αυτός ο κινηματογράφος. [Προσωπικά είναι από τις αγαπημένες μου].

Η ιστορία του αφορούσε τρεις άντρες, έναν συγγραφέα, έναν επιστήμονα και τον οδηγό τους, [τον Stalker του τίτλου] που έμπαιναν σε μια απαγορευμένη Ζώνη που δημιουργήθηκε μετά από μια ακατονόμαστη καταστροφή για να βρουν ένα δωμάτιο που μπορούσε να εκπληρώσει κάθε επιθυμία τους. Μετά από 163 ατελείωτα λεπτά ονειρικών εικόνων  και ατελείωτων φιλοσοφικών διαλόγων, βρίσκουν το δωμάτιο, δεν γίνεται τίποτα και καμιά ευχή δεν εκπληρώνεται. Η ταινία ήταν η τελευταία του Ταρκόφσκι στην Σοβιετική Ένωση.

Δύσκολα αυτό το υλικό θα σκεφτόταν κάποιος ότι μπορούσε να γίνει βιντεοπαιχνίδι με αρκετή βία, άφθονο πιστολίδι και σκοτωμούς, μεταλλαγμένους με υπερφυσικές ικανότητες και εξωγήινους. Και όμως έγινε!

Και το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της ταινίας που μάλλον επηρέασε τους δημιουργούς του παιχνιδιού ήταν το ότι αποδείχτηκε έντονα προφητική. Επτά χρόνια μετά την πρεμιέρα της, το Τσερνομπίλ έκανε την Ζώνη του φιλμ πραγματικότητα. Χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα περιφράστηκαν λόγω της ραδιενέργειας. Το απόκοσμο σκηνικό που επικρατούσε σε εκείνη την περιοχή θύμιζε τις πόλεις-φαντάσματα του Stalker. Η πραγματική «Ζώνη» άνοιξε μόλις το 2002 για τους τουρίστες.

Όταν το Stalker του Αντρέι Ταρκόφσκι έγινε βιντεοπαιχνίδι Facebook Twitter

Στο άρθρο του ο γράφει ο Winslow-Yost «Ένα από τα διαρκή αινίγματα της ταινίας του Ταρκόφσκι είναι η λοξή, έντονη έκφραση – ταυτόχρονα γεμάτη ανησυχία και φωτισμένη σαν ενός παιδιού ή φανατικού – του ηθοποιού που παίζει τον Stalker. Αφού παίξεις το βιντεοπαιχνίδι, ξαφνικά αυτό αποκτάει μια άλλη διάσταση: είναι το πρόσωπο σου, αποροφημένο μπροστά στην οθόνη, παίζοντας. Το παιχνίδι που είναι σε πρώτο πρόσωπο και η ανοιχτή δομή του έχουν την ίδια επίδραση. Μπορείς να πας λίγο ή πολύ όπου θέλεις αρκεί να μην πεθάνεις από ραδιενέργεια, δεν σε πυροβολήσουν ληστές ή δεν σε ξεσκίσει ένα μεταλλαγμένο σκυλί στο δρόμο. Είσαι μόνο εσύ και το όπλο σου και κανένας ούτε ακόμη το παιχνίδι ενδιαφέρεται για το τι θα σου συμβεί. Ακόμη και όταν το ηλίθιο σενάριο αρχίζει να σε επηρεάζει και όλα αυτά δεν έχουν σημασία μέχρι τότε η αδιαφορία του παιχνιδιού φαίνεται κάπως καταθλιπτική, μια τονωτική απάντηση στην αυτάρεσκη ιδιαιτερότητα που χαρακτηρίζει τα Αμερικάνικα παιχνίδια. Στο S.T.A.L.K.E.R δεν είσαι ξεχωριστός, είσαι απλά εκεί».

Αρχείο
1

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια