Theia

Theia Facebook Twitter
0

Από πού προέκυψε το Theia?

Μου είχε μείνει από την εποχή που πρωτογνώριζα το internet. Στην επικοινωνία που είχα με τους ανθρώπους πάντα κατέληγα να τους δίνω συμβουλές, τους ενέπνεα να μου λένε τα προβλήματά τους και το nickname μου ήταν Theia Dora. Τώρα σε σχέση με τα ρούχα, το Theia μας φάνηκε καλό σαν όνομα διότι έχει να κάνει με την ποιότητα, με την παράδοση.

Περιγράψτε μου πως εργάζεστε. Πώς ξεκινάτε να φτιάξετε ένα ρούχο;

Συνήθως όταν ξεκινάμε, ανοίγουμε τα χαρτιά του πατρόν και τις μεζούρες μας. Σπάνια κάνουμε σχέδιο μόδας. Μας ενδιαφέρει η γεωμετρία και τα μαθηματικά που σχετίζονται με την δημιουργία ενός ρούχου και φυσικά το ανθρώπινο σώμα. Δουλεύουμε με παραγγελίες και δεν κάνουμε παραγωγή. Είναι πολύ σπάνια τα κομμάτια που βγάζουμε σε δέκα αντίτυπα κι αυτά είναι ραμμένα πάνω στο σώμα της γυναίκας που μας τα παραγγέλνει. Κυρίως τα ρούχα που ράβουμε είναι μοναδικά κομμάτια.

Οπότε κάνετε κάτι σαν υψηλή ραπτική;

Όταν μας ρωτάνε τι δουλειά κάνουμε, εμείς απαντάμε: μοδίστρες. Δηλαδή, ξέρουμε ράψιμο, ξέρουμε πατρόν και αυτό που εξασκούμε λιγότερο είναι το σχέδιο μόδας. Οι περισσότεροι γελάνε, νομίζουν ότι είναι κάπως αστείο αλλά όταν βλέπουν την δουλειά μας συνειδητοποιούν ότι δεν αστειευόμαστε, ότι έχουμε κατασκευαστική σοβαρότητα και ότι το να είσαι μοδίστρα είναι κάτι το καταπληκτικό. Οι μεγαλύτεροι σχεδιαστές είναι και φοβεροί πατρονίστ.

Ποιούς έχετε υπόψη;

Τον Γκοτιέ, τον οποίο τον παρακολουθούμε στενά, χρόνια τώρα, και τον μακαρίτη τον Ιβ Σεν Λοράν που στην ουσία ήταν ράφτης. Έμαθε μοδιστρική από τη μητέρα του και ξεκίνησε να ράβει έχοντας την ως ίνδαλμα. Ήθελε να την ντύνει και να την κάνει όμορφη

Πως κολλήσατε με τους κορσέδες;

Πάντα είχαμε ένα κόλλημα και το ψάξαμε πολύ το θέμα. Πολλά βράδια έρευνας στο ίντερνετ, διάβασμα βιβλίων, δοκιμές στο πατρόν, δείγματα. Πρόκειται για μια τέχνη που δεν υπάρχει πια, ούτε η μέθοδος υπάρχει και έχει εξαιρετικά δύσκολο πατρόν. Όταν κάνεις ένα κορσέ καλείσαι να δεις το σώμα ως γλυπτό.

Τι είναι σημαντικό για σας;

Στο ρούχο δεν έχει σημασία μόνο αυτό που βλέπεις απ' έξω αλλά κι αυτό που νιώθει από μέσα αυτός που το φοράει. Για παράδειγμα, εμείς στα ρούχα μας, χρησιμοποιούμε πάρα πολύ την γαλλική ραφή- την κρυφή ραφή- ώστε να μην ενοχλεί καθόλου η κλωστή το δέρμα. Κανείς πλέον δεν δίνει σημασία σε τέτοιες λεπτομέρειες. Εμείς, κολλάμε με την ποιότητα. Προτιμούμε ένα ρούχο και καλό, παρά χιλιάδες κακής ποιότητας Zara και πιστεύουμε ότι ο κόσμος σιγά-σιγά καταλαβαίνει και προτιμά κάτι που είναι ραμμένο στα μέτρα του. Τελικά δεν είναι πιο οικονομικό να πάρεις εκατό μπλουζάκια το χρόνο όπως έχουμε μάθει να κάνουμε τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι τυχαίο που οι μανάδες μας αγόραζαν τρία καλά κομμάτια το χρόνο τα οποία τα φοράμε εμείς έως και σήμερα.

Που μπορεί να σας βρει κανείς;

Στη γιάφκα μας, στα Εξάρχεια.. Βρισκόμαστε και εργαζόμαστε στην οδό Ιπποκράτους 66, αλλά του χρόνου ευελπιστούμε να μετακομίσουμε σε ένα μεγαλύτερο χώρο στον Κεραμεικό. Επιπλέον, στον ίδιο χώρο θέλουμε να στεγάσουμε μια σχολή για όποιον θέλει να μάθει να φτιάχνει ρούχα. Από τα πιο απλά, όπως το πώς να βάζεις ένα φερμουάρ, μέχρι τα πιο πολύπλοκα, όπως το πως κατασκευάζεται ένα ρούχο από το μηδέν. Μια άλλη ιδέα που υπάρχει, είναι να γίνονται σεμινάρια για τεχνικές που τείνουν να εκλείψουν, όπως το βελονάκι, το πλέξιμο, ο αργαλιός. Δεν ψάχνουμε λοιπόν απλώς μαθητές αλλά ψάχνουμε και ανθρώπους που γνωρίζουν τεχνικές και έχουν την διάθεση να τις μεταδώσουν. Μέσα σε αυτό τον χώρο θέλουμε να φέρουμε σε επαφή ανθρώπους που μοιράζονται την ίδια αγάπη με εμάς για την μόδα. Θέλουμε να τους φέρουμε κοντά να συζητήσουν για την μόδα και να ανταλλάξουν απόψεις. Μέσα στον χώρο θέλουμε να δημιουργήσουμε και μια βιβλιοθήκη μόδας που δεν υπάρχει στην Αθήνα και θα μπορεί να την επισκέπτεται ο καθένας και για να διαβάζει και να κρατάει σημειώσεις. Αναζητούμε λοιπόν χορηγό για να την κάνουμε πραγματικότητα, αν θέλεις σημείωσε το αυτό!

Το στυλ της σημερινής Αθηναίας, πώς το κόβετε;

Πώς το κόβουμε ή πως το ράβουμε; Σε γενικές γραμμές είναι προσεγμένη αλλά ένα πράγμα που δεν γουστάρουμε με τίποτα είναι η πασμινογκόμενα. Είναι η κοπέλα περιφέρεται κυρίως γύρω από το Κολωνάκι, με τσάντα Λουί Βιτόν με το logo της εταιρίας παντού, έχει μια συγκεκριμένη ανταύγεια στα μαλλιά τα οποία είναι απαραιτήτως ισιωμένα, το μπλουζάκι που φοράει είναι Zara γιατί δεν της έχει μείνει σεντ μετά την Λουί Βιτόν και όλα αυτά κλείνουν πάρα πολύ όμορφα με μια μπεζ πασμίνα.

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ