Πώς οι αλληλέγγυοι έγιναν «αποδιοπομπαίοι τράγοι».. Από τον Θοδωρή Αντωνόπουλο

Πώς οι αλληλέγγυοι έγιναν «αποδιοπομπαίοι τράγοι».. Από τον Θοδωρή Αντωνόπουλο Facebook Twitter
Σε όλα τα κινήματα θα συναντήσεις τύπους που δρουν πατερναλιστικά, θεωρώντας ότι έτσι θα μεταλαμπαδεύσουν στους εργαζόμενους, στους έγχρωμους, στις γυναίκες, στους γκέι, στους πρόσφυγες και στους μετανάστες σήμερα τη «δέουσα» κοινωνική και ταξική συνείδηση... Φωτό: Νίκος Λιμπερτάς / SOOC
3



«Αλληλέγγυος»: Ένας όρος που μέχρι πρότινος χρησιμοποιούνταν μάλλον περιθωριακά, συνήθως στον αριστερό και Α/Α χώρο, ώσπου το προσφυγικό/μεταναστευτικό έγινε αφορμή να περάσει στο καθημερινό λεξιλόγιο, να ενσωματωθεί ακόμα και στον κυρίαρχο λόγο – αρχικά με θετική χροιά, εσχάτως όμως με αμφιλεγόμενη έως αρνητική, για να φτάσουν οι αλληλέγγυοι να συγκρίνονται με τους «μπάχαλους», τους παρακρατικούς (!) και τους διαρκώς μεταλλασσόμενους «γνωστούς-αγνώστους».


Ενώ, λοιπόν, μέχρι πρόσφατα άπαντες επαινούσαν τους Έλληνες και ξένους εθελοντές, ακτιβιστές κ.λπ. αλληλέγγυους, εξαίροντας το πόσο συνέδραμαν ή και υποκατέστησαν πλήρως μια επιεικώς ανέτοιμη κι ανεπαρκή πολιτεία στην αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που δημιούργησαν τα αλλεπάλληλα κύματα προσφύγων και μεταναστών –φαντάσου μόνο πώς θα ήταν η κατάσταση δίχως εκείνους–, τελευταία όλος αυτός ο κόσμος στοχοποιείται από πολλά μεγάλα ΜΜΕ και πολιτικούς παράγοντες. Ακόμα και κυβερνητικούς, που συχνά-πυκνά στο πρόσφατο παρελθόν βρέθηκαν στο ίδιο «χαράκωμα» με τους σημερινούς «προβοκάτορες».

Οι αλληλέγγυοι δεν είναι πια οι «καλοί Σαμαρείτες» αλλά σωστοί «πράκτορες του χάους»: χειραγωγούν και ξεσηκώνουν τους μετανάστες, παρακινούν σε πολιτική ανυπακοή, καταλήψεις δημόσιων χώρων και υποδομών, υποδαυλίζουν επεισόδια, μοιράζουν ύποπτες μπροσούρες και χάρτες, ξηλώνουν φράχτες, προκαλούν μέχρι μεθοριακά επεισόδια.


Οι αλληλέγγυοι δεν είναι πια οι «καλοί Σαμαρείτες» αλλά σωστοί «πράκτορες του χάους»: χειραγωγούν και ξεσηκώνουν τους μετανάστες, παρακινούν σε πολιτική ανυπακοή, καταλήψεις δημόσιων χώρων και υποδομών, υποδαυλίζουν επεισόδια, μοιράζουν ύποπτες μπροσούρες και χάρτες, ξηλώνουν φράχτες, προκαλούν μέχρι μεθοριακά επεισόδια. Η δράση τους πλέον παρεμποδίζεται, οι προθέσεις τους συκοφαντούνται, υποβάλλονται σε αστυνομικούς ελέγχους, συλλαμβάνονται με αστείες αφορμές, όπως η κατοχή μαχαιριού (κουζίνας) ή σπρέι πιπεριού, κατηγορούνται για πολιτική προπαγάνδα, «προσηλυτισμό», υποκίνηση ταραχών, μέχρι όργανα του Σόρος και άλλων «ξένων κέντρων αποφάσεων» (μπρρρ!) χαρακτηρίζονται. Παράλληλα, εκδηλώνεται μια ρατσιστική οπτική που αντιμετωπίζει πρόσφυγες και μετανάστες σαν έναν συρφετό άβουλων όντων, έρμαιων στις διαθέσεις των «πατρόνων» τους.

Πώς οι αλληλέγγυοι έγιναν «αποδιοπομπαίοι τράγοι».. Από τον Θοδωρή Αντωνόπουλο Facebook Twitter
Φωτό: Νίκος Λιμπερτάς / SOOC


Τούτη η όχι ακριβώς αιφνίδια μεταστροφή στον κυρίαρχο λόγο συνέβη βασικά επειδή, μετά τις συμφωνίες για επαναπροώθηση και «σφράγισμα» των συνόρων, οι λογής αλληλέγγυοι έχουν καταστεί «περιττοί», αν όχι ενοχλητικοί. Εξακολουθούν, βλέπεις, να προβάλλουν και να διεκδικούν δικαιώματα και αξίες χωρίς εκπτώσεις, χαλώντας έτσι την πανευρωπαϊκή συναινετική «μαγιά». Άσε που τέτοιες δράσεις δημιουργούν «κακό προηγούμενο» και για άλλα κοινωνικά ζητήματα... Εξαιρούνται μόνο όσοι διαθέτουν «επίσημες» διαπιστεύσεις, τσιμπάνε κοινοτικά κονδύλια και συνεργάζονται αγαστά με τις Αρχές, χωρίς «γκρίνιες», ή έχουν προσφορά αναντικατάστατη, όπως π.χ. οι διάφοροι εθελοντές γιατροί, που κι αυτοί δυσκολεύονται πολύ πια να ανταποκριθούν στο υπό εξέλιξη «μάντρωμα» 50.000 ψυχών – αριθμό που επαναλαμβάνουν διαρκώς με δέος από τα ακροδεξιά μέχρι τα κυρίαρχα ΜΜΕ, λες και μια ολόκληρη Ελλάδα των 11 εκατ. κατοίκων δεν μπορεί να χωρέσει προσωρινά, πόσο μάλλον να αφομοιώσει μια «πόλη» που δεν ξεπερνά σε πληθυσμό τη Λαμία, που δεν θα γέμιζε καν το ΟΑΚΑ σε ντέρμπι κορυφής, καθώς σχολίαζε φίλος αλληλέγγυος!

Αποκλείεται, άραγε, να υπάρχουν αλληλέγγυοι που ενδιαφέρονται περισσότερο να προωθήσουν τη δική τους ιδεολογική και πολιτική ατζέντα παρά για τις πραγματικές ανάγκες, τις επιθυμίες και τις προτεραιότητες του εκάστοτε κοινωνικού «υποκειμένου»; Όχι, σε όλα τα κινήματα θα συναντήσεις τύπους που δρουν πατερναλιστικά, θεωρώντας ότι έτσι θα μεταλαμπαδεύσουν στους εργαζόμενους, στους έγχρωμους, στις γυναίκες, στους γκέι, στους πρόσφυγες και στους μετανάστες σήμερα τη «δέουσα» κοινωνική και ταξική συνείδηση. Άνθρωποι, όμως, που έχουν υποφέρει τα πάνδεινα από αυταρχικά, εξτρεμιστικά θρησκευτικά και ιδεολογικά δόγματα, όπως οι περισσότεροι νεοαφιχθέντες, έχουν, νομίζω, τη στοιχειώδη κριτική ικανότητα να ξεχωρίσουν ποιοι τους στηρίζουν για εκείνους ή για πάρτη τους. Αναμενόμενο είναι, έπειτα, σε όλη αυτή την πανσπερμία των εμπλεκόμενων στο προσφυγικό οργανώσεων και ΜΚΟ να υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις και να απαντούν άτομα ή ομάδες με όχι εντελώς ανιδιοτελή κίνητρα – αυτά, όμως, συμβαίνουν παντού και πάντα κι εδώ πράγματι μια αμερόληπτη, αντικειμενική καταγραφή θα βοηθούσε, αρκεί φυσικά να υπάρξουν προϋποθέσεις γι' αυτήν. Αλλά, αλίμονο, ούτε η επίσημη πολιτεία πείθει ότι αξίζει να την εμπιστεύεται κανείς περισσότερο.


Σε κάθε περίπτωση, τίποτα δεν ακυρώνει την ανεκτίμητη προσφορά, το τιτάνιο έργο αλλά και τον γενικότερο θετικό κοινωνικό αντίκτυπο της συντριπτικής πλειονότητας όσων καθημερινών ανθρώπων προτίμησαν να ξεβολέψουν τον εαυτό και τη φάση τους για να προσφέρουν ό,τι μπορούν. Που βρέθηκαν δίπλα σε μικρά παιδιά, οικογένειες, ηλικιωμένους, πεινασμένους, αρρώστους, ανήμπορους, που δείξανε ότι η αλληλεγγύη των μη προνομιούχων διαφέρει από τη χρυσοποίκιλτη, «αφ' υψηλού» ελεημοσύνη τόσο στις προθέσεις όσο κι επειδή, εκτός από «όπλο», είναι επίσης βάσανο, δόσιμο και ξόδι, ακριβώς όπως είναι ταυτόχρονα χαρά, ευφροσύνη και παρακαταθήκη ότι, τελικά, ναι, ένας αλλιώτικος κόσμος μπορεί και πρέπει να είναι εφικτός.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της LIFO.

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Αλβανός «λάθρο» εξομολογείται

Ο ελληνικός ρατσισμός / Ένας Αλβανός «λάθρο» εξομολογείται

Η αλβανική μετανάστευση στην Ελλάδα και το αντίκτυπό της σε Έλληνες κι Αλβανούς μέσα από τη συγκινητική αυτοβιογραφία του Φατός Ρόσα «Εγώ, ο Λαθρομετανάστης» (εκδ. Ελεύθερος Τύπος), μια μαρτυρία δυνατή που καθηλώνει με την παραστατικότητα, την αμεσότητα και την ευστοχία της
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η αθώωση των αστυνομικών που συμμετείχαν στην εκκένωση του Συντάγματος το '11 έχει πολλές σημασίες

Casus Belli / Γιατί η αθώωση των αστυνομικών που συμμετείχαν στην εκκένωση του Συντάγματος το '11 έχει πολλές σημασίες

Η αθωωτική απόφαση των δεκαοκτώ αστυνομικών που κατηγορούνταν για βιαιότητες κατά την επιχείρηση εκκένωσης της κατειλημμένης πλατείας Συντάγματος τον Ιούλιο του ’11 δεν εξέπληξε κανέναν και απογοήτευσε όποιον τυχόν έλπιζε σε ένα νέο ύφος και ήθος από πλευράς εξουσίας
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tι πρέπει να διδαχτούμε από την περιπέτεια της Ηριάννας και του Περικλή

Casus Belli / Tι πρέπει να διδαχτούμε από την περιπέτεια της Ηριάννας και του Περικλή

Κάθε άνθρωπος που δίκαια διασώζεται από τα νύχια ενός συστήματος εξουσίας βαθιά διεφθαρμένου, αυταρχικού κι ανάλγητου είναι κέρδος για την κοινωνία, αλλά τι θα συμβεί αν στην περίπτωσή της Ηριάννας και του Περικλή βρεθούν κάποιοι λιγότερο νέοι και ωραίοι;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τις εξεγέρσεις δεν τις κάνουνε πάντα οι «διαβασμένοι» κύριε Μακρόν

Casus Belli / Τις εξεγέρσεις δεν τις κάνουνε πάντα οι «διαβασμένοι» κύριε Μακρόν

Το παλιομοδίτικο, δασκαλίστικο κήρυγμα του εκνευρισμένου Γάλλου προέδρου σε νεαρό σπουδαστή που τάχα τον ειρωνεύτηκε αντικατοπτρίζουν απόλυτα το ύφος, το ήθος αλλά και τους μύχιους φόβους της εξουσίας σήμερα διεθνώς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η προοπτική αναδοχής παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια και ο συντηρητισμός του πολιτικού συστήματος

Casus Belli / Η προοπτική αναδοχής παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια και ο συντηρητισμός του πολιτικού συστήματος

Σκέψεις σχετικά με το επίμαχο νομοσχέδιο αναδοχής για τα ζευγάρια που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, με αφορμή την 6η Γιορτή Οικογενειών Ουράνιο Τόξο στην Ακαδημία Πλάτωνος
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσο πιθανό είναι το σενάριο ενός Γ' Παγκοσμίου Πολέμου;

Casus Belli / Πόσο πιθανό είναι το σενάριο ενός Γ' Παγκοσμίου Πολέμου;

Από την κεντρική Αφρική ως την Αραβική χερσόνησο, από την Άπω ως τη Μέση Ανατολή κι από τον Καύκασο ίσαμε τη «δικιά μας» γειτονιά μυρίζει μπαρούτι. Πόσο πιθανός είναι άραγε ένας μεγάλος, τοπικός ή και παγκόσμιος πόλεμος και τι μορφή θα έχει; Κι αν έχει ήδη ξεκινήσει;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεροληπτεί η ελληνική δικαιοσύνη υπέρ της ακροδεξιάς;

Αρχείο / Μεροληπτεί η ελληνική δικαιοσύνη υπέρ της ακροδεξιάς;

Κρίνουν άραγε οι δικαστές τους κατηγορούμενους για πολιτική βία και τρομοκρατικές ενέργειες ισότιμα κι αντικειμενικά ή ανάλογα, εν πολλοίς, με την ιδεολογική τους προέλευση; Δύο ευαισθητοποιημένοι στα κοινά δικηγόροι και ο πρώην γ.γ. Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταθέτουν την άποψή τους
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μερικές ασυναγώνιστες χοντράδες που έχει πει κατά καιρούς ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Casus Belli / Μερικές ασυναγώνιστες χοντράδες που έχει πει κατά καιρούς ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Ο Τσίπρας έχει επίσης βέβαια κάνει μεγάλες γκάφες, όμως ο Κυριάκος που πλασάρεται ως πιο σπουδαγμένος, πιο εκλεπτυσμένος και πιο σοβαρός τερματίζει το «γκαφόμετρο»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Εξοπλίζοντας εγκληματίες πολέμου: σκέψεις περί «ηθικής» στο εμπόριο όπλων

Casus Belli / Εξοπλίζοντας εγκληματίες πολέμου: σκέψεις περί «ηθικής» στο εμπόριο όπλων

Το να εξοπλίζεις ένα καθεστώς όπως το (θεωρητικά σύμμαχο) σαουδαραβικό, που εμπλέκεται σε εγκλήματα πολέμου στην Υεμένη, είναι κραυγαλέα ανήθικο, έστω κι αν αποδειχθεί καθ΄όλα νόμιμο
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελικά ο «ανώμαλος»;

Casus Belli / Ποιος είναι τελικά ο «ανώμαλος»;

Οι εννέα ομοφυλόφιλοι πολίτες που μήνυσαν τον Καλαβρύτων Αμβρόσιο για κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος καθώς και δημόσια υποκίνηση βίας και μίσους ευελπιστούν σε μια καταδίκη-ανάχωμα στον μισαλλόδοξο λόγο που συχνά διατυπώνουν με περισσή χολή όχι μόνο κάποιοι αφιονισμένοι ρασοφόροι αλλά και η ίδια η επίσημη Εκκλησία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μια «ακτινογραφία» της υπόθεσης του μικρού Αμίρ και μερικά άβολα συμπεράσματα

Στήλες / Μια «ακτινογραφία» της υπόθεσης του μικρού Αμίρ και μερικά άβολα συμπεράσματα

Η «κλεμμένη» σημαία, το φασιστικό χτύπημα, η προπαγάνδα του ψέματος και μια πρωθυπουργική πρωτοβουλία που θα ήταν θαυμάσια αν είχε την ανάλογη συνέχεια και συνέπεια
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΟΔΩΡΗ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟ
Περί σεξουαλικής παρενόχλησης, εφηβικού ερωτισμού και άλλων δαιμονίων

Στήλες / Περί σεξουαλικής παρενόχλησης, εφηβικού ερωτισμού και άλλων δαιμονίων

Μερικές ενδεχομένως ανόσιες σκέψεις πάνω στην ερωτική επιθυμία -από την αθωότερη ως την απεχθέστερη εκδοχή της- καθώς και τις κοινωνικές νόρμες με αφορμή το πρόσφατο «Χόλιγουντγκεϊτ»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
"...Άνθρωποι, όμως, που έχουν υποφέρει τα πάνδεινα από αυταρχικά, εξτρεμιστικά θρησκευτικά και ιδεολογικά δόγματα, όπως οι περισσότεροι νεοαφιχθέντες, έχουν, νομίζω, τη στοιχειώδη κριτική ικανότητα να ξεχωρίσουν ποιοι τους στηρίζουν για εκείνους ή για πάρτη τους..."Κάνετε λάθος. Και ως συνήθως εξιδανικεύετε την φτώχεια και τον πόνο. Αφήστε που αντιφάσκετε: όσοι δηλαδή ψήφισαν τους κυβερνώντες στην χώρα μας, πως είναι δυνατόν σύμφωνα με τα λεγόμενα σας, να την πατήσουν έτσι; Δεν είχαν "τη στοιχειώδη κριτική ικανότητα"; Δεν έζησαν και αυτοί "ανθρωπιστική κρίση"; Ή μήπως πρέπει να "εξαγνιστείς" μέσω δικτατορίας, εμφυλίου πολέμου και ISIS για να φτάσεις να δεις τα πράγματα καθαρά, και να μην την πατάς από ψεύτες και απατεώνες; Δεν μας τα λέτε καλά...
Ότι θέλετε βλέπετε, ότι δεν θέλετε το προσπερνάτε. Δεν είναι όλοι ίδιοι, δεν έχουν όλοι τα ίδια κίνητρα. Φυσικά και αυτό που κάνουν οι άνθρωποι που βοηθάνε, είτε ατομικά, είτε μεμονωμένα, είναι σπουδαίο και σίγουρα, απόντος του κράτους, το μόνο που κράτησε την κατάσταση από το να μην εκραγεί. Αν όμως δεν βλέπετε ότι ένα πολύ μικρό ποσοστό κάνει σπέκουκλα στην πλάτη των μεταναστών, έχετε μεγάλο πρόβλημα να αντιληφθείτε την πραγματικότητα. Πρώτον, δεν έχει σημασία πόσοι είναι, είναι αυτό που αποκαλείται φωνάσκουσα μειοψηφία. Και έχει ειδικό βάρος στην εξέλιξη της ιστορίας. Είναι αυτοί που οργάνωσαν την Υπατία. Αυτοί που έβριζαν τους κατοίκους του Αγ. Παντελεήμονα όταν έλεγαν ότι η ζωή τους είχε γίνει κόλαση, για να τους ρίξουν στην αγκαλιά της Χ.Α. Είναι αυτοί που γυρνάνε πάνω κάτω στα σύνορα της Ειδομένης και ξεσηκώνουν τους απελπισμένους με ξεδιάντροπα ψέματα ότι ξέρουν περάσματα στα συρματοπλέγματα, λες και αν μπουν τρια μέτρα μέσα στα Σκόπια, θα φτάσουν στη Βιέννη. Αντί για τρία μέτρα, έχουν τρεις νεκρούς στην συνείδηση(;) τους, αλλά "το σύστημα σκοτώνει περισσότερους" Είναι αυτοί που βάζουν τον κοσμάκη, να κλείνει σιδηροδρομικές γραμμές, λιμάνια και πλατείες, μεταλαμπαδεύοντας τους την επαναστατική γυμναστική του δρόμου, γιατί να πιστέψω εγώ ότι αυτά τα ξέρανε σαν πρακτική διαμαρτυρίας στη Συρία του Άσαντ, δεν γίνεται. Είναι αυτοί που ανάβουνε μπουρλότα στις νησιωτικές κοινωνίες, δείχνοντας με κάθε τρόπο το μίσος τους προς τους ντόπιους, οι οποίοι στα μάτια τους είναι βολεμένοι νοικοκυραίοι, μικροαστοί και καπιταλιστές που πίνουν το αίμα της προσφυγιάς. Είναι αυτοί που δεν προέρχονται από τις τοπικές κοινωνίες, δεν δίνουν δεκάρα για τις τοπικές κοινωνίες, για το εάν οι άνθρωποι αυτοί κοντεύουν να λυγίσουν διότι "είναι ο ταξικός εχθρός". Είναι αυτοί που δεν δίνουν, πραγματικά δεκάρα για τους μετανάστες και τους πρόσφυγες, απλά τους βλέπουν ως εν δυνάμει προλετάριους, αδέρφια στον ταξικό αγώνα, στην Επανάσταση ενάντια στη δύση και τον καπιταλισμό. Σήμερα η Μόρια και η Ε2, αύριο ο κόσμος. Αβάντι πόπολο παντιέρα ρόσα. Μωρουδίστικα μυαλά σε ενήλικα σώματα.
Πες τα ρε συ @xouftalo γιατί θα χάσουμε τ'αυγά και τα πασχάλια με τόσο σανό που μοιράζεται αφειδώς. Κατ'αρχήν οι "αλληλέγγυοι" (μόνο σε εισαγωγικά έχει πλέον νόημα ο όρος) άρχισαν να χάνουν το παιχνίδι και το προκάλυμμα της τάχαμου ανιδιοτελούς προσφοράς όταν με περισσό ζήλο διαχώρισαν τη θέση τους από τους υπόλοιπους εθελοντές. Εκεί άρχισε να φαίνεται ότι έχουν ατζέντα και βάσει αυτής δρουν. Μετά όλη η πρεμούρα τους να τρέξουν να λένε προφανή ψέμματα για να κάνουν το άσπρο-μαύρο και να δικαιολογήσουν κάποια αδικαιολόγητα γεγονότα που έσυραν την κατακραυγή της κοινής γνώμης - όπως με την περίπτωση εκείνου του ανεύθυνου πατέρα που απειλούσε να πετάξει το μωρό του, προσπάθησαν να μας πείσουν ότι το σήκωσε ψηλά να το προστατεύσει που θα το χτυπούσε ο λιμενοφύλακας, ενώ μάλιστα υπήρχε βίντεο που έδειχνε ακριβώς τι έγινε. Αστεία πράγματα δηλαδή... Απλά αυτοί οι τύποι επειδή ζούνε στον κόσμο τους και δεν έχουν πολλή επαφή με την πραγματικότητα νομίζουν ότι όλοι οι υπόλοιποι είμαστε χάπατα και δε μπορούμε να δούμε την αλήθεια πίσω απ'το προπέτασμα καπνού που πετάνε.