ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Κωστής Βελώνης: Τα αγαπημένα του έργα Τέχνης

Facebook Twitter
0

Επειδή είναι αδύνατον να επιλέξω «αριστουργήματα» με το κριτήριο μιας διαχρονικής εκτίμησης, θεωρώ ότι η εντιμότερη λύση είναι να συνδυάσω τον πρόσφατο ενθουσιασμό μου με κάποιες εμμονές του παρελθόντος. Παραιτήθηκα από τα έργα τέχνης γιατί είναι αδύνατον να επικεντρωθώ σε λίγες επιλογές.

 

 

 

Schindler House, 1921

 

Η κατοικία του Αυστριακού αρχιτέκτονα R.M.Schindler στο West Hollywood του Los Angeles, παίρνει αποστάσεις τόσο από την άκαμπτη λογική του international Style, όσο και από την παραδοσιακή αρχιτεκτονική της Νότιας Καλιφόρνια. Eίναι τόσο ασύμβατη με τη χρονολογία της κατασκευής της, το 1921, που σε κάνει νομίζεις ότι η ιστορία σε έχει εξαπατήσει. 

 

____________________________

 

 

Ellen Janson House, Hollywood hills, 1949 

 

Το σπίτι της Αμερικανίδας ποιήτριας σχεδιασμένο από τον R. M. Schindler, είναι ένα από τα τελευταία έργα του αρχιτέκτονα που προλογίζει τον Frank Gehry μέσω της assemblage λογικής και της αίσθησης του ατελούς που χρησιμοποιεί. Η κατοικία της Janson μου έδωσε την αφορμή να ανακαλύψω την υπέροχη λυρική της ποίηση σε μια έκδοση 100 αντιτύπων με το σχεδιασμό του εξώφυλλου από τον ίδιο τον Schindler.

 

_________________________

 

 

André Breton, L'Amour fou ,1937

 

Ίσως το αντίστοιχο “Vers une architecture”  για τη λογοτεχνία με ανεκτίμητο φωτογραφικό υλικό από τους μετρ της παρέας. Δύσκολο να αδιαφορήσεις για το γράμμα που συντάσσει στην κόρη του ηλικίας 8 μηνών τότε, στην ίδια ηλικία με την δική μου Μάγια (Ίσιδα) τώρα.

“Αγαπητη  Écusette de Noireuil ..αφήστε με να μαντέψω ότι αυτές οι λέξεις: «ο τρελός έρωτας» κάποια μέρα θα’ ναι οι μόνες που θα σχετίζονται με τον ίλιγγο σας..σας εύχομαι να σας αγαπήσουν τρελά»

 

 ___________________________

 


 

Whatmy line

 

Η τηλεοπτική σειρά “what's my line” μου υπενθυμίζει με κάποια νεύρωση το τέλος του “mid century modern”.  Εδώ ο Frank Lloyd Wright ως mystery guest το 1956. O Woody Allen απολαυστικότερος σε άλλο επεισόδιο.

 

______________________________

 

 

Φοίβη Γιαννίση, Ομηρικά, 2010

 

Η απρόσμενη ανανέωση του ομηρικού ιδιώματος στα ποιήματα όπως οι «Σειρήνες Ι» και «Σειρήνες 2» που βρίσκονται τους τελευταίους μήνες στο κομοδίνο μου.

 

__________________________

 

Και οι εμμονές

 

 


 

Το κοριτσι του Bar, 1980

 

 Η πιο συγκινητική ελληνική ταινία που έχω δει σε video παραγωγή, ο Φλωρινιώτης στο σενάριο και την ερμηνεία. Στην αρχή βουρκώνεις από

 τα γέλια, προς το τέλος βουρκώνει η ψυχή σου.

 

_______________________

 


 

Leo Ferre, Words, Words, Words

 

Όπως σχολιάζει κάποιος στο Υοu Tube

«Είναι το πιο όμορφο τραγούδι του κόσμου. Αλλά ο κόσμος δεν το κατάλαβε.»

 

_________________________

 

 

Georg Trakl, Sebastian im Traum, 1915. 

 

Η  επικράτηση του κυανού χρώματος στην επικείμενη κατάρρευση. Στη δική μας ποίηση μια παρόμοια περίπτωση με διαφορετικά χρώματα ίσως να βρίσκεται στον Κώστα Κρυστάλλη.

 

___________________________

 

 

Robert Bresson, Au Hazard Balthazar, 1966.

 

Τα αριστουργήματα σε ωθούν καμία φορά σε ζοφερές σκέψεις. Ποιος δεν έχει νιώσει ευάλωτος μετά από αυτή την ταινία;

 

_____________________

 

 

 

Kωστής Βελώνης, Corporation, 2012

 

O Κωστής Βελώνης  είναι Architect in residence στο MAK Center for Art and Architecture, Los Angeles. (Απρ.-Σεπτ. 2012)

Η τελευταία του ατομική εκθεση “The Promise of Happiness“ παρουσιάστηκε στο Signal Center for Contemporary Art, στο Malmo (artist in residence at IASPIS, Swedish arts grants). Στις πρόσφατες εκθέσεις του (2011) περιλαμβάνονται οι ακόλουθες: “Melanchotopia”, Witte de With Contemporary Art Center, Rotterdam, 3η Biennale Θεσσαλονίκης , Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης,  “DirtyHumanism”, Faggionato  Gallery, Λονδίνο, “An Elusive Object of Art", Dana Charkasi Gallery, Βιέννη. Επόμενες εκθέσεις (2012) Schindler House, Los Angeles, ΗΠΑ,  “Newtopia: The State of Human Rights”, Kazerne Dossin Museum and Documentation Centre of the Holocaust and of Human Rights, Mechelen, Βέλγιο.

 

 

 

 

 

 

 

 

0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ