Η αγενής Αθηναία και οι τουρίστες από την Ιαπωνία

Η αγενής Αθηναία και οι τουρίστες από την Ιαπωνία Facebook Twitter
1

Misery

 

Εικόνα: Απο το εκπληκτικό φιλμ "Misery"

Είχα την βεβαιότητα ότι ο βλάκας, δύσκολα κερδίζει την προσοχή των άλλων στην Αθήνα. Οι άνθρωποι χαμένοι στις σκέψεις τους, την οικονομική κρίση, τα προσωπικά τους προβλήματα προσπερνούν τα δεκάδες περιστατικά ηλιθιότητας των συνανθρώπων τους. Στην επαρχία, ακόμα και τώρα μέσα στην κρίση, οι βλάκες διεκδικούν ευκολότερα την προσοχή. Υπάρχει πάντα χώρος και χρόνος για τον «μικρό θεό» που θα πει την κοτσάνα του, και οι άνθρωποι θα ασχοληθούν μαζί του.

Προχθές όμως, μέσα στο αστικό λεωφορείο που παίρνω κάθε πρωί για την δουλειά, κατάλαβα ότι οι βεβαιότητες είναι για να «σπάνε». Μια γυναίκα γύρω στα εξήντα, φορώντας το «σωστό τζιν για την ηλικία της», με μούρη που γυάλιζε από τις κρέμες σαν καθρεφτάκι αγορασμένο από το παζάρι, με ένα λευκό σακάκι, «μοντέρνα», τα έβαλε με μια παρέα νεαρών γιαπωνέζων. Ο ένας από αυτούς έτρωγε μέσα στο αστικό λεωφορείο μια τυρόπιτα, κρατώντας με προσοχή την σακούλα για να μην πέσει τίποτα κάτω. Η γυναίκα γύρισε από την θέση της(καθόταν μπροστά τους) και τον έπιασε από τον ώμο.

Σε άψογα ελληνικά, του έλεγε ότι εδώ είναι Ελλάδα, δεν επιτρέπονται αυτά, τον ρωτούσε στα ελληνικά πάντα (σ. σ θα τον είχε περάσει για φιλέλληνα που τα γνωρίζει φαρσί, και απλά έκανε το λάθος να φάει την τυρόπιτα μέσα στο λεωφορείο.) αν θα το έκανε στην χώρα του, και στο τέλος του είπε «γυρίστε στις πατρίδες σας, εδώ που μαζευτήκατε». Η ηλιθιότητα της απέναντι σε έναν ξένο στην Αθήνα, σχεδόν πλησίασε αυτή της Χρυσής Αυγής. Οι «εδώ που μαζευτήκατε» ήταν μια παρέα τουριστών, με κρεμασμένες μηχανές γύρω από τον λαιμό και χάρτες της Αθήνας στα χέρια. «Πιο τουρίστες πεθαίνεις» που λένε και στο twitter.

Είχε καταφέρει με την βλακεία της, να στρέψει όλα τα βλέμματα των ανθρώπων που ήταν μέσα στο λεωφορείο, αλλά κανένας δεν έλεγε τίποτα. Σχεδόν ουρλιάζοντας, άρχισα να της λέω ότι είναι απίστευτα αγενής, να αφήσει τους ανθρώπους στην ησυχία τους, να κοιτάει την δουλειά της και ότι κάθε μέρα το λιγότερο που κάνουν οι έλληνες μέσα στα αστικά λεωφορεία είναι να τρώνε τυρόπιτες, αλλά εκεί θα το βούλωνε και δεν θα μιλούσε. Η γυναίκα μου κούνησε το δάχτυλο λέγοντας «Όχι, οι Έλληνες δεν τα κάνουν αυτά. Πουθενά δεν γίνονται αυτά, έχω ζήσει χρόνια στην Αμερική. Μόνο στους ξένους της Ελλάδας βλέπω τέτοια συμπεριφορά». Με το αίμα να μου έχει ανέβει στο κεφάλι, και τους γιαπωνέζους να έχουν συρρικνωθεί στην θέση τους, χωρίς να καταλαβαίνουν λέξη από αυτά που λέμε, ακούστηκε μια γυναίκα από το πίσω κάθισμα «Δεν είναι δική σου δουλειά. Είναι δουλειά του οδηγού να κάνει την παρατήρηση». Ακριβώς! Η γυναίκα έκλεισε το στόμα της, και πλησίασε τον οδηγό. Κάτι του είπε, και αυτός κούνησε το κεφάλι. Πριν ολοκληρώσω την ιστορία, θα πατήσω το pause, για να σας μεταφέρω μερικά μόνο από αυτά που έχω δει, μέσα σε λεωφορεία να κάνουν συμπατριώτες μας. Αν και θα μπορούσα να γράψω σελίδες, γιατί μια ζωή μετακινούμαι με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, θα περιοριστώ μόνο στα δυο χρόνια που βρίσκομαι στην Αθήνα, αποκλειστικά και μόνο στο αστικό λεωφορείο που παίρνω για την δουλειά.

Misery 

Έχω δει: Μαθητές να κολλάνε την τσίχλα κάτω από το κάθισμα. Γιαγιά να βγάζει τις παντόφλες, και να βάζει τα πόδια της στο απέναντι κάθισμα. Εικοσάχρονους να βάζουν τα πόδια τους στο απέναντι κάθισμα, χωρίς να βγάλουν τα παπούτσια(γενικά αυτό «παίζει» αρκετά). Μάνα να ανοίγει το τάπερ και να ταΐζει το παιδί της, με κάτι που είχε μια έντονη μυρωδιά σκόρδου, μέσα σε γεμάτο λεωφορείο, χειμώνας, με το καλοριφέρ στο φουλ (Ανακαλώ την σκηνή: Δυο άνθρωποι προσπαθούσαμε να ανοίξουμε το παράθυρο, χωρίς να της πούμε κουβέντα. Ο οδηγός όταν μας είδε από τους καθρέφτες φώναξε «Είναι κλειδωμένο το παράθυρο. Σας έπιασαν οι κάψες με αυτό το κρύο;». Δεν είπαμε τίποτα. Αμίλητοι, δυο άγνωστοι, κοιταζόμασταν στα μάτια, περιμένοντας να τελειώσει το μαρτύριο μας). Και το καλύτερο όλων, προσπάθησαν να μου πουλήσουν κασετόφωνο(!), όπου είμαι όρθιος, έχω βγάλει το ένα από τα δυο ακουστικά για να δω τι θέλει ο τύπος με την σακούλα, και από το ένα αυτί μου ακούω «φιλαράκι, πόσα δίνεις; To σκοτώνω όσο, όσο» και από το άλλο αυτί μου τον Κωνσταντίνο Τζούμα, να λέει για τις ταράτσες της Αθήνας!

Στο τέλος της ιστορίας, όπως ακριβώς συμβαίνει στις ταινίες, οι τουρίστες και η αγενής κυρία, κατέβηκαν στην ίδια στάση. Κόλλησα την μούρη μου στο τζάμι, πιστεύοντας ότι θα γυρίσει και θα τους κοπανήσει με την κρεμ τσάντα της. Ευτυχώς οι τουρίστες ετοιμάστηκαν να περάσουν απέναντι για να πάνε στον Βοτανικό Κήπο, και η γυναίκα περπάτησε αγέρωχη, προς διαφορετική κατεύθυνση, με το κεφάλι ψηλά σαν Ελληνίδα σημαιοφόρος, της εγχώριας βλακείας μας.

 

Και τότε σκέφτηκα την κατάλληλη ατάκα. Έπρεπε να την ρωτήσω: «Αφού ήσουν τόσα χρόνια στην Αμερική, γιατί δεν τους τα λες στα εγγλέζικα(σ.σ πεθαίνω για αυτή την λέξη, μου θυμίζει τα καλοκαίρια της παιδικής μου ηλικίας)να τα καταλάβουν; Φοβάσαι ότι δεν θα πιάσουν την αμερικάνικη προφορά σου;». Έπρεπε να το έχω σκεφτεί νωρίτερα όμως, δυστυχώς στην πραγματική ζωή, το γύρισμα δεν επαναλαμβάνεται.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Εννοείται ωραίο ποστ. Σχόλιο: Οι κανόνες πρέπει να είναι σαφείς, γνωστοί σε όλους και να προβλέπεται ποινή όταν δεν ακολουθούνται. Δεν μπορεί να ελπίζουμε ότι όλοι έχουν τη σωστή κοινωνική παιδεία για αποφυγή της καφρίλας. Να, η μία αμερικανοτραφής πίστευε ότι μπορεί ουρλιάζοντας να βάλει τάξη. Ο άλλος ενδεχομένως έκπληκτος δεν είχε ακούσει ότι στα ΜΜΜ του κόσμου είναι αγένεια να τρως τυρόπιτες, μπα τον καημένο κι αυτόν. Ο τρίτος ζώντας το δράμα αυτού του τόπου που μόνο ο τουρισμός θα σώσει, αποφάσιζε ότι μπορεί να κάνει λίγο σκόντο στην ανοχή του επί της καφρίλας και στήριζε τον αγενή αλλά απαραίτητο τουρίστα.Αυτές οι κωλοσυμπεριφορές που περιγράφηκαν στην "παρένθεση" δεν επιτρέπονται. Πρέπει να βρεθεί τρόπος να ενημερωθεί ο κόσμος. Στο μετρό, ως σήμερα, δεν έχω δει κανέναν να τρώει, παρόλο που υπάρχουν περιπτώσεις που αυτό καταλήγει να είναι ως και σκληρό (τ. πεινασμένο παιδάκι να μην τρώει συμπαγές τοστ γιατί η μαμά του έχει συναίσθηση της απαγόρευσης). Υπάρχουν πρόστιμα και το ξέρουν όλοι.Την κουλτούρα την αλλάζεις με δυσκολία και συνεχή ενημέρωση. Πόστερ στις στάσεις; Να είναι *γνωστό* ότι κάποια συμπεριφορά απαγορεύεται και στη συνέχεια ας κάνει ο καθένας τις επιλογές του.Έτσι, δεν θα ντρεπόταν κάποιος να κάνει παρατήρηση στην κυρία που τάιζε σκορδάτα το παιδί της σε γεμάτο λεωφορείο. Δεν είναι προσωπική μου άποψη κυρία μου, είναι σαφές, παραβιάζετε τους κανόνες. Και βέβαια σε αυτή την περίπτωση δεν θα ήταν αναγκασμένα δύο μη εξουσιοδοτημένα ή επιφορτισμένα με οποιαδήποτε σχετική ευθύνη άτομα να διαφωνήσουν για τον χειρισμό της κατάστασης, η μία να βγει ηλίθια και ο άλλος να συγχιστεί. Ο Γιαπωνέζος θα ήξερε από πριν, γιατί θα έβλεπε σήμανση ότι απαγορεύεται να φάει στο λεωφορείο. Η κυρία δεν θα χρειαζόταν να βγάλει λόγο περί ελληνικότητας θα του έδειχνε απλά την ταμπέλα αν ο στόχος της ήταν η τήρηση των κανόνων - διαφορετικά θα έψαχνε να βρει άλλη αφορμή να εκφράσει την ξενοφοβία της. Και ο συντάκτης του άρθρου θα πήγαινε στη δουλειά του με διαφορετική έμπνευση.Ο τουρίστας ΔΕΝ έπρεπε να τρώει εντός του λεωφορείου και έπρεπε να έχει ενημερωθεί ότι απαγορεύεται, αυτό θα προστάτευε και τον ίδιο.