Η Ελένη Τσαλιγοπούλου, ευτυχώς, δεν αναλώνεται σε αδόκιμα ερμηνευτικά πειράματα

Η Ελένη Τσαλιγοπούλου, ευτυχώς, δεν αναλώνεται σε αδόκιμα ερμηνευτικά πειράματα Facebook Twitter
0

Η Ελένη Τσαλιγοπούλου, ευτυχώς, δεν αναλώνεται σε αδόκιμα ερμηνευτικά πειράματα Facebook Twitter
Η Ελένη Τσαλιγοπούλου παραμένει το κορίτσι από τη Νάουσα που τραγουδούσε δημοτικά και ρεμπέτικα...

 

Η Ελένη Τσαλιγοπούλου ήταν καλή επιλογή για ρεβεγιόν Χριστουγέννων! Είναι γνωστό το κέφι που έχει πρωτίστως η ίδια όποτε βρίσκεται επί σκηνής και που καταφέρνει να το περνάει στον κόσμο, συνήθως τραγουδώντας ανάμεσα του, σαν ένα λαϊκό κορίτσι και όχι σαν κάποια ντίβα του τραγουδιού.

 

Πόσω μάλλον όταν πέραν αυτού του δικού της κλίματος που φτιάχνει, αφήνει πάντα να πρωταγωνιστήσει η τέχνη της μουσικής! Το τελευταίο επιτεύχθηκε πάλι πρόσφατα με τη σύμπραξη της με το σχήμα Bogaz Musique: Έξι Έλληνες μουσικοί που παίζουν ένα κράμα rock και jazz, δυτικής και ανατολίτικης μουσικής - από τη μια υπάρχουν μαντολίνο, ηλεκτρικές κιθάρες και electronics, απ' την άλλη, κανονάκι και παραδοσιακό βιολί. Σα να λέμε η παράδοση στην πρίζα, όχι ιδιαίτερα πρωτότυπη συνθήκη δηλαδή, μα σίγουρα θεμιτή για την Τσαλιγοπούλου που αγαπάει τον πειραματισμό και την ηχητική ανανέωση και που πριν λίγα χρόνια είχε εκδώσει έναν εξαιρετικό ηλεκτρικό - ηλεκτρονικό δίσκο με τις πρώτες δικές της συνθέσεις. 

 

Πέρασα καλά, εισέπραξα στο έπακρο την ευδιαθεσία και την αυθεντικότητα μιας τραγουδίστριας που μένει σ' αυτό που ξέρει να κάνει καλά και δεν αναλώνεται σε αδόκιμα ερμηνευτικά πειράματα.

 

Το πρόγραμμα ξεκίνησε λίγο πριν τις 12 τα μεσάνυχτα με το κομμάτι ''Τράβα ρε μάγκα'', φόρος τιμής από την Τσαλιγοπούλου, τον Κώστα Λειβαδά και τους Imam Baildi στο παλιό γνωστό ρεμπέτικο του Κώστα Σκαρβέλη. Από κει και πέρα, μέχρι και λίγο μετά τις 3 τα χαράματα που τελείωσε η συναυλία, η ερμηνεύτρια έκανε σταθμούς στην παραδοσιακή μουσική (''Τούρνα - Τούρνα'', ''Το φεγγάρι κάνει βόλτα''), το ρεμπέτικο (''Παξιμαδοκλέφτρα'', ''Λίλυ η σκανταλιάρα'', ''Τα ματόκλαδα σου λάμπουν''), το κλασικό έντεχνο (απρόβλεπτη η διασκευή - ερμηνεία στο ''Ποιος ειν'τρελός από έρωτα'' των Μάνου Χατζιδάκι-Γιώργου Σαραντάρη από τον ''Μεγάλο Ερωτικό'') και φυσικά σε όλες τις μεγάλες επιτυχίες της από τα 90s μέχρι σήμερα (τραγούδια των Γιώργου Ανδρέου, Κώστα Λειβαδά, Χρήστου Νικολόπουλου, Νίκου Ζούδιαρη, Νίκου Πορτοκάλογλου κ.α.)

 

Στο Passport, όμως, παραμονή Χριστουγέννων, έτυχε να βρίσκονται και πολλοί φίλοι και συνεργάτες της Τσαλιγοπούλου. Έτσι, στο πρώτο τραπέζι που - η αλήθεια είναι - μετέδωσε το μεγαλύτερο κέφι στον κόσμο, κάθονταν ο Ανδρέου και ο Λειβαδάς, ο Δημήτρης Μπαρμπαγάλας και ο Rous με την Ανδριάνα Μπάμπαλη.

 

Η Ελένη Τσαλιγοπούλου, ευτυχώς, δεν αναλώνεται σε αδόκιμα ερμηνευτικά πειράματα Facebook Twitter
Η Ελένη Τσαλιγοπούλου με την Ανδριάνα Μπάμπαλη...

 

Η Μπάμπαλη έκανε αισθητή την παρουσία της από νωρίς καθώς ερμήνευσε μαζί με την οικοδέσποινα ένα τραγούδι περνώντας στα τραπέζια ανάμεσα από τον κόσμο, άρα ήταν επιβεβλημένο το ανέβασμα της στο stage όταν η Τσαλιγοπούλου εμφανώς κουρασμένη ολοκλήρωσε ουσιαστικά το δικό της πρόγραμμα - δεν είναι και ότι πιο ανάλαφρο να τραγουδάς και να χορεύεις επί τρεις ώρες με ένα 10λεπτο διάλειμμα, διατηρώντας την ατμόσφαιρα και τη συνοχή της συναυλίας, ούτε και τυχαία η, όλο χιούμορ, προτροπή της ερμηνεύτριας στο κοινό: ''Σπίτια δεν έχετε;''!

 

Την Ανδριάνα Μπάμπαλη διαδέχτηκε ο Rous (ξεκινούν τις δικές τους κοινές παραστάσεις), μα κάπου εκεί αποχώρησα. Είμαι σίγουρος πως το πρόγραμμα ενδέχεται να συνεχίστηκε και για κάμποση ακόμη ώρα, αν ανέβηκαν τελικά να τραγουδήσουν και οι υπόλοιποι φίλοι συνάδελφοι της Τσαλιγοπούλου.

 

Πάντως, πέρασα καλά, εισέπραξα στο έπακρο την ευδιαθεσία και την αυθεντικότητα μιας τραγουδίστριας που μένει σ' αυτό που ξέρει να κάνει καλά και δεν αναλώνεται σε αδόκιμα ερμηνευτικά πειράματα - λόγου χάριν, δεν καταλαβαίνω γιατί συνάδελφοι της Τσαλιγοπούλου από το χώρο του λαϊκού έντεχνου τραγουδιού πρέπει σώνει και καλά να μας τραγουδούν από Billie Holiday μέχρι Pink Floyd...Γι' αυτό η Τσαλιγοπούλου μάλλον συνεργάζεται με μουσικούς της σύγχρονης σκηνής. Αφήνει σοφά σ'αυτούς το ηχητικό κομμάτι και η ίδια παραμένει το κορίτσι από τη Νάουσα που τραγουδούσε δημοτικά και ρεμπέτικα μέχρι να μας συστηθεί ως Κορίτσι και Γυναίκα του εγχώριου έντεχνου τραγουδιού!

 

* Η Ελένη Τσαλιγοπούλου με τους Bogaz Musique θα ξαναβρεθούν στη σκηνή του Passport στον Πειραιά την Παρασκευή 2 Ιανουαρίου 2015, γιορτάζοντας την είσοδο στην καινούργια χρονιά.

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ