ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Στον Πλούτο, στον Διονύση Σαββόπουλο

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Στον Πλούτο, στον Διονύση Σαββόπουλο Facebook Twitter
5

Αυτό που συγκράτησα περισσότερο: Τον κόσμο που χειροκροτούσε όρθιος και συγκινημένος. Με αυτή την εικόνα έφυγα από το θέατρο. Τι ένοιωσα; οτι αν δεν ήταν ο Σαββόπουλος, αυτή η παράσταση δε θα είχε αυτό το βάρος. Τελειώνει και μένει μέσα σου αυτό. Ξέρεις, ότι αν δεν ήταν ο σαββόπουλος, αυτή θα ήταν μια άλλη παράσταση. Εγώ τη βρήκα πολύ ειλικρινή. Μια αφορμή να επικοινωνήσει με τον κόσμο και να πει αυτά που θέλει να πει. Και έδωσε τις δικές του εξηγήσεις για τα θέματα. Οταν έφυγα αισθάνθηκα ότι ήθελε να μας δώσει κουράγιο. Να μας πει ότι εντάξει έχουμε ένα παρελθόν με λάθη, αλλά να μη ξεχνάμε ποιοί είμαστε και τι έχουμε περάσει. Σε άλλους μπορεί να φαίνεται διδακτικός. εμένα με συγκίνησε.

Αυτά για το Σαββόπουλο. Για την παράσταση τώρα: Ο Λούλης και ο Κουρής είναι ηθοποιοί- μαραθωνοδρόμοι. Ηταν καταπληκτικοί. Και όλοι οι υπόλοιποι. Αλλά από αυτούς τους δυο δε μπορούσα να τραβήξω τα μάτια μου. 

Και το άλλο που σκέφτομαι ακόμα. Την ατμόσφαιρα. Είχε ατμόσφαιρα η παράσταση. Είχε παύσεις. Ο κόσμος κρεμόταν από τα χείλη των ηθοποιών. Ηταν μια ειλικρινής παράσταση. 

*****

Αρχείο
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

5 σχόλια
Ωραία και ατμοσφαιρικά τα περιγράφει ο Γ.Π. και πολύ σωστά.Ίσως απο συναδελφική συστολή γράφει λίγα κι' έτσι μιάς και ΗΜΟΥΝ κι εγώ ΕΚΕΊ, θα σας πω και άλλα.Κατ' αρχήν ο μεταφραστής σεβάστηκε το έργο. Ελάχιστες νύξεις στο παρόν, καμμία "διασκευή". Άλλωστε το θέμα του έργου - η διανομή του πλούτου και τα κριτήριά της - υπερκάλυπτε τον όποιο στόχο.Ο συνθέτης της μουσικής απέσταξε στο μέγιστο τις δυνατότητες του κοχυλιού της Επιδαύρου με λεπταίσθητα ηχοχρώματα και εξαιρετικούς εκτελεστές, τόσο στους μουσικούς, όσο και στις φωνές των ηθοποιών. Το ηχητικό αποτέλεσμα πρωτάκουστο για θεατρική παράσταση ( χωρίς να ξεχνώ τον Αμφιτρύωνα του Βογιατζή ).Ο σκηνοθέτης (πρωτοεμφανιζόμενος) είχε την στήριξη λαμπρής ομάδας, αλλά έδρασε ως θεατρικός μάστορας. Συγκέρασε (κατά την ταπεινή μου γνώμη) Κουν και Χατζιδάκι, καταστώντας την παράσταση αυτή εμβληματική και αντίστοιχη των θρυλικών Ορνίθων.Διόσκουροι ανεκτίμητοι γι'αυτό, ο Ερμής Μαλκότσης στην κίνηση και ο Άγγελος Μέντης στα σκηνικά και κοστούμια.Η κίνηση των ρόλων και οι ρόλοι αξεδιάκριτοι, το ήθος του καθενός εμφανέστατο, μεγάλη υπηρεσία στον σκηνοθέτη. Τα κοστούμια μεταξύ κομέντια και περιπλανώμενου τσίρκου μεταμορφώνονταν με την σκηνοθεσία και την κίνηση ( π.χ. όταν οι επιτήδειοι "κανόνιζαν" την διανομή του πλούτου, θύμιζαν την συμμορία του Σάικς απο τον Όλιβερ Τουίστ). Κορυφαίο ενδυματολογικό σχόλιο η "γριά", όπου με πρωτόφαντη απλότητα δόθηκε όλο το ήθος. Έδρασε βέβαια κι' ο περίφημος ηθοποιός που της έδωσε και κατάλαβε ! Κι' έτσι φτάνομε στους ηθοποιούς. Ο Κουρής ήταν τόσο ενταγμένος, που νόμιζες ότι η παράσταση τον βρήκε εκεί,έτοιμο και σήμερα δυό μέρες μετά, εξακολουθεί ν' αλωνίζει μες τον ρόλο.Έτσι άφησε να λάμψει αυτός ο απίστευτος Λούλης, που κυριάρχησε με κίνηση φωνή και μουσικότητα σπάνια. Όσο τον άφησαν βέβαια Χορός και μουσικοί που συναγωνίστηκαν στενά.Όλα πήγαιναν καλά μέχρι που τραβήχτηκε η κουρτίνα και βγήκε η Πενία. Μαγεύτρα με την φωνή της πικρής Λογικής και της διαχρονικής Πραγματικότητας. Μέ πήρε, με σήκωσε, με ταξίδεψε... Γύρισα ; Δεν ξέρω. Η φωνή, η λιτή κίνηση, η απλότητα του ρούχου, ταξίδι παιδιά μου ταξίδι με καράβι κείμενο αξιών μισοξεχασμένων.Έφυγα γεμάτος και ΠΛΟΥΣΙΟΣ !Ευχαριστώ κ. Σαββόπουλε, έτη πολλά και εις άλλα με υγεία !