Πού θα πάνε τα 2,1 εκ. ευρώ του ΕΣΠΑ που προορίζονταν για άνεργους καλλιτέχνες;

Πού θα πάνε τα 2,1 εκ. ευρώ του ΕΣΠΑ που προορίζονταν για άνεργους καλλιτέχνες; Facebook Twitter
12

[το ελληνικό κράτος σιδερώνει νυχτιάτικα]

Έλαβα μια επιστολή (τα στοιχεία του αποστολέα είναι στη διάθεσή μας) σχετικά με μια περίεργη υπόθεση. 

Μακάρι να έχουμε απάντηση σύντομα - και να μην "χαθούν" σε τσέπες τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που προορίζονταν για την καλλιτεχνική δημιουργία στη χώρα μας. 

Αντιγράφω την επιστολή:

Πρόκειται για την (γνωστή πλέον) προκύρηξη της Γενικής Γραμματείας Ισότητας Φύλων, η οποία μετά από δέσμευση χρημάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω ΕΣΠΑ, αποφάσισε να χρηματοδοτήσει καλλιτεχνικές παραγωγές σε όλους τους τομείς σχεδόν (εικαστικά, θέατρο, σινεμά, χορό κ.α.).

Η εν λόγω ανακοίνωση με υπογραφή του αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών, Χαράλαμπου Αθανασίου, έγινε στις 30/07/2012. Όταν το μάθαμε, από τον πολιτιστικό χώρο, σπεύσαμε να ετοιμάσουμε προσχέδια έργων, να εκδόσουμε τραπεζικές εγγυητικές επιστολές (που απαιτούνταν βάσει προκύρηξης και μάλιστα όχι αμελητέου ποσού) και ένα σωρό από άλλα έγγραφα, που εμπίπτουν στη γραφειοκρατεία του ΕΣΠΑ.

Χθες, 01/10/2012, ήταν η καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση των αιτήσεων στον ανοιχτό διαγωνισμό και βρεθήκαμε αρκετοί στα γραφεία της ΓΓΙΦ (Υπουργείο Εσωτερικών), άλλοι με μακέτες των γλυπτών τους, άλλοι με σενάρια, άλλοι με πιλότους ταινιών, πάντως όλοι με την ελπίδα ότι κάτι θα αλλάξει και ίσως να ανανεωθεί αυτός ο δυσκίνητος τομέας του πολιτισμού. Κατά τις 14.00 (και ενώ η καταληκτική ώρα υποβολής ήταν στις 15.00) ο αναπληρωτής Υπουργός ανακοινώνει δεκαήμερη παράταση της προθεσμίας υποβολής. Ίσως να έδωσε ανάσα σε κάποιους που δεν πρόλαβαν, ίσως να ανταποκρίθηκε σε αιτήματα καλλιτεχνικών σωματείων για παράταση (κυκλοφόρησαν σχετικά άρθρα την περασμένη εβδομάδα), πάντως η ελληνική μέθοδος "κάλλιο αργά παρα ποτέ" για άλλη μια φορά λειτούργησε.

Και αφού οι περισσότεροι καταθέσαμε τους περιβόητους φακέλους, με τους αμέτρητους υποφακέλους, σήμερα ο κος Αθανασίου υπογράφει ματαίωση του διαγωνισμού, ενώ η σχετική ανάρτηση στην ιστοσελίδα της ΓΓΙΦ που αφορούσε στην δεκαήμερη παράταση πλέον δεν υπάρχει.


Και αναρωτιέμαι για το ποιές είναι αυτές οι κρατικές διοικητικές λειτουργίες που:


-ανακοινώνουν παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας δημόσιου διαγωνισμού και σε λίγες ώρες ακυρώνουν ολόκληρο τον διαγωνισμό


-καταργούν τη χθεσινή ανακοίνωση περί παράτασης, παρότι ήταν υπουργική απόφαση και η ανακοίνωσή της είναι υποχρεωτική


-ακυρώνουν ένα πρόγραμμα που έχουν προεγκρίνει και για το οποίο μια ολόκληρη κρατική υπηρεσία και οι υπάλληλοι, των οποίων την αμοιβή κάθε φορολογούμενος πολίτης πληρώνει, έχουν εργαστεί ποιός ξέρει πόσον καιρό

Και ακόμη αναρωτιέμαι για το πώς τελικά οι δημόσιοι αυτοί υπάλληλοι μπορούν να εργαστούν, όταν κάθετι σε αυτό το κράτος ματαιώνεται και όταν η εργασία τους δεν παράγει κανένα απολύτως αποτέλεσμα.


Τελευταία ερώτησή μου είναι το τι τελικά άλλαξε στο υπουργικό σχέδιο από χθες μέχρι σήμερα και πού τελικά θα πάνε αυτά τα κονδύλια του ΕΣΠΑ ύψους 2,1 εκ. ευρώ, που μέχρι πριν λίγες ώρες θα έδιναν μια σημαντική ανάσα σε πολλούς άνεργους καλλιτέχνες;

Παρακάτω και οι σχετικές ανακοινώσεις:
http://www.eyeisotita.gr/el/Pages/NewsFS.aspx?item=693

http://www.eyeisotita.gr/el/Pages/NewsFS.aspx?item=692

12

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

8 σχόλια
Προς ενημέρωση σας, kolitsafra, οι "νέοι δημιουργοί", τουλάχιστον στον δικό μου κλάδο, το σινεμά, παράγουν ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ κατά βάσει και μάλιστα ιδαίτερα αξιόλογο έργο. Είμαι σίγουρη ότι θα έχετε κάποιες ταινίες υπόψη σας. Όμως δεν καταλαβαίνω, το σινεμά δεν είναι δουλειά; Πως το καταλαβαίνετε εσείς; Δεν πρέπει να αμοιβόμαστε ή μήπως νομίζετε ότι είμαστε αυτοχρηματοδοτούμενα παράσιτα, οπότε πρέπει να μας έχετε στο φτύσιμο και άμα βγει κανα καλό εργάκι να συνειδητοποιείτε την ύπαρξη μας ;
Προς ενημέρωση σας kolitsafra η πλειοψηφεία των "νέων δημιουργών", τουλάχιστον στον δικό μου κλάδο (σινεμά) παράγει και θα συνεχίζει να παράγει και μάλιστα πολύ ενδιαφέροντα έργα...Φαντάζομαι θα έχετε υπόψη πολλά από αυτά. Αλλά δε νομίζετε ότι η παραγωγή έργων χρειάζεται ενίσχυση; Δηλαδή το σινεμά εν προκειμένω δεν είναι επάγγελμα κατά την άποψη σας;Πώς ακριβώς μας φαντάζεστε, σαν αυτοχρηματοδοτούμενα παράσιτα;
Αφού είστε τόσο ταλαντούχοι και με τόση ανταπόκριση από τον κόσμο,γιατί περιμένετε πως και πως την κρατική επιχορήγηση για να τα βγάλετε πέρα;Άμα κάτι είναι καλό,θα έχει και την σχετική απήχηση και θα βγάλει τα έξοδά του.Που ακριβώς είναι το κακό να είσαι αυτοχρηματοδοτούμενος, όπως είμαστε όλοι οι υπόλοιποι ελεύθεροι επαγγελματίες; Και ναι,για μένα όταν στηρίζεσαι σε επιχορηγήσεις του κράτους για να κάνεις κάτι, είσαι παράσιτο!Έλεος πια με το παραμύθι του πολιτισμού που θα μας σώσει, αλλά άμα δεν πάρει τα λεφτάκια του από το δημόσιο δεν κάνει κάτι!
δεν αγαπω κανενα κρατικοδιαιτο ψωνακι ουτε συχναζω σε gates. ολοι αυτοι οι "νεοι δημιουργοι" (sic) γιατι περιμεναν να σταξει επιδοτηση για να "δημιουργησουν"; κι αφου μπορουσαν να βρουν χρηματα για να συμμετασχουν, γιατι δεν μπορουν να βρουν για να κανουν το οποιο εργο τους ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ;
Το περίεργο βέβαια είναι και κάτι άλλο. Πως το μάθανε όσοι το μάθανε, όταν κανένα σχεδόν σωματείο καλλιτεχνικό δεν έλαβε γνώση και όταν δημοσιεύτηκε μόνο σε δύο οικονομικές και δύο επαρχιακές εφημερίδες στις 30/8 (ακριβώς στο χρονικό όριο που προβλέπει ο νόμος), ένα μήνα μετά την προκήρυξη της. Όσοι έλαβαν γνώση ξημεροβραδιάζονται στο site της ΓΓ Ισότητας μην τυχόν και προκηρυχθεί κανένας διαγωνισμός; Η, ως συνηθίζεται, ενημερώθηκαν μόνον εκείνοι που γνωρίζουν εξαρχής πώς και από πού να ενημερωθούν; Και μήπως, λέω τώρα, όταν μαθεύτηκε και έγινε ντόρος ακυρώθηκε για να προλάβουν τις καταγγελίες;
http://www.bloomberg.com/news/2012-10-01/greece-unblocks-subsidy-for-formula-1-track-construction.html... αυτό ( και πόσα έκανε ''unblock'' ο εν λόγω υπουργός, το μάθαμε απ' τις ειδήσεις ? ή δεν -
Για να κανω τον συνηγορο του διαβολου:Εαν ενα ολοκληρο κρατος δεν ειναι σε θεση να απορροφησει κονδυλια πχ για να πληρωσει φαρμακα, ειναι δυνατον να καταφερει να το κανει για...καλλιτεχνηματα?Εγω λεω πως οχι! (κι'ας ξερω οτι καποιοι θα με αποκαλεσουν "κυνικο"...)
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα παρ' ότι 2,1 εκ, είχε το χαρακτηριστικό ότι μοιράζονταν σε πολλά αντικείμενα των 30.000 ευρώ περίπου. Με άλλα λόγια, έδινε ευκαιρία σε 100 περίπου ομάδες και μονάδες να δημιουργήσουν. ΔΗΛΑΔΗ, αν το σκεφτεί κανείς σε minimum 500-1000 ανθρώπους να πάρουν 2 έως 3 μηνιάτικα (των 700). Μπορεί αυτό να μην έχει τον "αναπτυξιακό" ή "επείγον" χαρακτήρα άλλων πρωτοβουλιών (συζητήσιμο) σίγουρα πάντως απαντά στην ζωτική ανάγκη επιβίωσης ανθρώπων του κλάδου αυτού που αποτελεί πλέον τελευταία προτεραιότητα. Κυρίως, δίνει μια ελάχιστη ανάσα σε ανθρώπους που δεν έχουν την τύχη να ανήκουν σε μεγάλες δομές που συνήθως διεκδικούν τέτοιου είδους προγράμματα