Το Πρόσωπο της Ημέρας: Έστω και ο Βενιζέλος!

Το Πρόσωπο της Ημέρας: Έστω και ο Βενιζέλος! Facebook Twitter
35

  

Ο Βενιζέλος έγραψε απαντητική επιστολή στον Σεραφείμ στην οποία αναφέρει ότι «η Ορθοδοξία απέχει πλήρως από αντιλήψεις κανονιστικές, ηθικοπλαστικές, τιμωρητικές». (Ή τουλάχιστον έτσι θα έπρεπε. Κατά τη γνώμη μου με τη φράση αυτή καρφώνει άσχημα τον Πειραιώς).

 

Αναφερόμενος δε στις αρμοδιότητες Πολιτείας και Εκκλησίας, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ τονίζει: «Η ρύθμιση των κοινωνικών σχέσεων μεταξύ πολιτών ή ατόμων που υπάγονται στην ελληνική και κατ΄ επέκταση την ευρωπαϊκή έννομη τάξη είναι ζήτημα που ανήκει στη σφαίρα της Πολιτείας και των διεθνών υποχρεώσεών της και όχι της Εκκλησίας».

 

Το θέμα είχε ξεκινήσει όταν ο Σεραφείμ είχε γράψει στον Βενιζέλο ότι θα αφοριστούν οι βουλευτές που θα έδιναν ίσα δικαιώματα και στους γκέι, ζητώντας απ' τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ να αλλάξει στάση, επειδή «η πνευματικής σας υποδομή και η οικογενειακή σας παράδοση εκ του αγίου λευΐτου πάππου σας μακαριστού παπά-Ευάγγελου Βενιζέλου αυτό επιτάσσει». Ο μητροπολίτης Πειραιώς σημείωνε ακόμη ότι η στάση του δεν είναι θέμα «ταλιμπανισμού και μισαλλοδοξίας, αλλά ταπεινή υπόμνηση ευθύνης και χρέους», ενώ σε άλλο σημείο ανέφερε πως «η ομοφυλοφιλία είναι σιχαμερό και ακάθαρτο αμάρτημα για το σύνολο των Άγιων Πατέρων».

 

Κανονικά η δικαιοσύνη θα έπρεπε να ασχοληθεί με τα μισαλλόδοξα, ρατσιστικά κηρύγματα του Μητροπολίτη (τα οποία δεν αποκλείεται να οδηγούν και σε βία εναντίον συνανθρώπων μας). Η δικαιοσύνη δεν κάνει τίποτα, και η πλειοψηφία του πολιτικού κόσμου σιωπά. 

 

Θα προτιμούσα να του είχε απαντήσει κάποιος άλλος τόσο επιτυχημένα, κι όχι ο όψιμος υπερασπιστής των δικαιωμάτων των γκέι Ευάγγελος Βενιζέλος, αλλά απ' το ολότελα..., τουλάχιστον κάποιος τον έκανε με τα κρεμμυδάκια. 

 

(Αγαπημένο μου σημείο, -και θα το γράψω πολύ πιο χύμα απ' τον Βενιζέλο- είναι όταν λέει στο Σεραφείμ ότι εσείς οι παπάδες μια χαρά τρέχατε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και όταν σας δικαίωσε απαιτούσατε να εφαρμοστούν οι αποφάσεις του, ενώ τώρα που δε σας συμφέρουν οι αποφάσεις κάνετε τον κακό χαμό...)

 

 

Το πλήρες κείμενο της απαντητικής επιστολής

 

Αθήνα 5 Δεκεμβρίου 2013
Προς: τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ

 

Σεβασμιώτατε,
έλαβα την ΑΠ 1329/3.12.2013 επιστολή Σας με αφορμή την πρόταση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ να ρυθμιστεί νομικά το πραγματικό γεγονός της συμβίωσης ατόμων του ίδιου φύλου σε συμμόρφωση προς τη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ) που ερμηνεύει και εφαρμόζει την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου ( ΕΣΔΑ )...

 

Όπως ξέρετε ως νομικός, η ΕΣΔΑ ισχύει στην εσωτερική έννομη τάξη ως κανόνας σχετικά αυξημένης τυπικής ισχύος (άρθρο 28 παρ .1 του Συντάγματος), ενώ, λόγω του συστήματος διεθνούς δικαστικού ελέγχου που τη συνοδεύει, γίνεται καθολικά δεκτό στην επιστήμη και τη νομολογία ότι ο εθνικός νομοθέτης και ο εθνικός δικαστής έχουν υποχρέωση σύμφωνης προς την Ευρωπαϊκή Σύμβαση ερμηνείας των ρυθμίσεων των εθνικών συνταγμάτων των κρατών μελών.


Από την άποψη αυτή καμία χώρα - μέλος της ΕΣΔΑ δεν μπορεί να αγνοήσει τη νομολογία του ΕΔΔΑ χωρίς επιπτώσεις πολιτικές ή ακόμη και νομικές στο επίπεδο του Συμβουλίου της Ευρώπης.


Τη μαύρη περίοδο της δικτατορίας η Ελλάδα στο ΕΔΔΑ και τους μηχανισμούς του Συμβουλίου της Ευρώπης και της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου αναζήτησε βοήθεια και στηρίγματα για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας και του κράτους δικαίου .

 

Οι Ιερές Μονές της Εκκλησίας της Ελλάδος, όταν αναζήτησαν διεθνή προστασία των ιδιοκτησιακών και περιουσιακών τους δικαιωμάτων στο Στρασβούργο κατέφυγαν, δηλαδή στο ΕΔΔΑ και την δική του απόφαση επικαλέστηκαν ως τίτλο προστασίας.

 

Αυτούς τους διεθνείς δικαιοδοτικούς μηχανισμούς δεν μπορούμε συνεπώς να τους χρησιμοποιούμε και να τους επικαλούμαστε επιλεκτικά.

 

Υποστηρίζετε την άποψη ότι ο νομοθέτης έχει κατά το Σύνταγμα (προφανώς εννοείτε το άρθρο 3) την υποχρέωση να λαμβάνει υπόψη του τις θέσεις και τις ευαισθησίες της Ορθόδοξης Εκκλησίας, όταν χειρίζεται θέματα κοινού ενδιαφέροντος όπως ο γάμος, η οικογένεια, η προστασία του ανθρώπινου προσώπου.
Το κανονιστικό περιεχόμενο του άρθρου 3 που εισάγει το σύστημα των συνταγματικά ρυθμισμένων σχέσεων Κράτους και Εκκλησίας χωρίς να απομειώνει την προστασία της θρησκευτικής ελευθερίας (άρθρο 13 Συντάγματος), θα μου επιτρέψετε να πω ότι είναι τελείως διαφορετικό και απολύτως συγκεκριμένο: αφορά τις σχέσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου με την Εκκλησία της Ελλάδος και την κατοχύρωση της τυπολογίας των επιμέρους εκκλησιαστικών καθεστώτων που υφίστανται στην ελληνική επικράτεια (Νέες χώρες, Κρήτη, Δωδεκάνησα).


Η ίδια όμως η δημοκρατική αρχή επιβάλλει στη Βουλή των Ελλήνων να λαμβάνει υπόψη της και να συνεκτιμά τις απόψεις και τις ευαισθησίες όλων των θεσμών, των συλλογικών οντοτήτων, των πολιτών. Μεταξύ αυτών εξέχουσα θέση κατέχει προφανώς, για λόγους ιστορικούς και κοινωνικούς, η Ορθόδοξη Εκκλησία.
Όμως ο νομοθέτης οφείλει εν τέλει να ενεργεί κατά το Σύνταγμα που με την σειρά του κατοχυρώνει και τη θέση του διεθνούς και του ευρωπαϊκού κοινοτικού δικαίου.


Στα ζητήματα ηθικής και βιοηθικής η ευρωπαϊκή και διεθνής συνταγματική αντίληψη έχει σε μεγάλο βαθμό επηρεαστεί από τις χριστιανικές απόψεις δεν ταυτίζεται όμως με αυτές. Για ιστορικούς και θεσμικούς λόγους, που γνωρίζετε πολύ καλά, η συνταγματική ηθική και η ηθική της έννομης τάξης (ποινικής και αστικής) είναι διαχωρισμένη θεσμικά από την χριστιανική και πιο συγκεκριμένα την Ορθόδοξη ηθική αντίληψη, όσο και αν έχει επηρεαστεί από αυτήν.


Άλλωστε ο Χριστιανισμός δεν είναι ηθική, αλλά Μήνυμα και Ελπίδα Σωτηρίας μέσα από την προσδοκία της Ανάστασης. Η Ορθοδοξία δε - επιτρέψτε μου να πω - απέχει πλήρως από αντιλήψεις κανονιστικές, ηθικοπλαστικέςτιμωρητικές.


Η αντιμετώπιση της πίστης, της δογματικής καθαρότητας, της αμαρτίας, της μετάνοιας, της κατ´ οικονομία μεταχείρισης, της άφεσης, της καταλαγής δεν αφορά το νομοθέτη και την πολιτεία, αλλά την Εκκλησία. Από την άλλη πλευρά, η ρύθμιση των κοινωνικών σχέσεων μεταξύ πολιτών ή ατόμων που υπάγονται στην ελληνική και κατ´ επέκταση την ευρωπαϊκή έννομη τάξη είναι ζήτημα πού ανήκει στη σφαίρα της πολιτείας και των διεθνών υποχρεώσεων της και όχι της Εκκλησίας.


Αυτά έχουν κριθεί εδώ και δεκαετίες με αφορμή ζητήματα πολύ σημαντικότερα από το σύμφωνο συμβίωσης, όπως η νομική μεταχείριση της άμβλωσης, των προγαμιαίων σχέσεων, του πολιτικού γάμου, του διαζυγίου, του κλινικού θανάτου και των μεταμοσχεύσεων, (σε άλλες χώρες) της ευθανασίας, της παρένθετης μητρότητας, της ιατρικά υποβοηθούμενης αναπαραγωγής κοκ.


Οι θρησκευτικές μας αντιλήψεις ως προσώπων δεν μπορούν να επηρεάσουν, από ένα σημείο και μετά, τις επιλογές της ευρωπαϊκής και εθνικής έννομης τάξης και το εύρος προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που οφείλουν πολλά στο Χριστιανισμό, αλλά κινούνται πλέον σε μια παγκόσμια σφαίρα αξιών πολλαπλών προελεύσεων και επιρροών μέσα σε μια πλουραλιστική διεθνή κοινωνία. Η εθνική μας ταυτότητα και η ορθόδοξη παράδοση μας δεν κινδυνεύουν αλλά επιβεβαιώνονται μέσα στο περιβάλλον αυτό χωρίς να θίγεται όμως κανένας άλλος.


Η θρησκευτική πίστη και κοινωνία μπορεί να κριθεί στους κόλπους της Εκκλησίας ή της θρησκευτικής κοινότητας. Η πολιτειακή μας στάση κρίνεται θεσμικά, δημοκρατικά, δικαιοκρατικά.


Οι βουλευτές, τα κόμματα, οι κυβερνήσεις, τα κοινοβούλια λειτουργούν ως όργανα του κράτους και όχι ως πιστοί υπό τον πνευματικό έλεγχο της θρησκευτικής τους κοινότητας. Το αντίθετο οδήγησε ιστορικά και δυστυχώς εξακολουθεί να οδηγεί, σε πολλά σημεία του κόσμου, σε τραγικές και απάνθρωπες καταστάσεις. Σε ανεξέλεγκτη βία. Σε ακύρωση της αξίας του ανθρώπινου προσώπου.


Λόγω των αμοιβαίων αισθημάτων αγάπης και εκτίμησης που μας συνδέουν, δεν εισέρχομαι σε θέματα κανονικής τάξης. Απευθυνθήκατε στον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και στον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ για ζήτημα νομοθετικής πολιτικής εθνικής και όχι τοπικής σημασίας. Θα είχε συνεπώς ενδιαφέρον να διατυπωθεί αρμοδίως και συνοδικώς η άποψη της Εκκλησίας της Ελλάδος.


Τέλος, επιτρέψτε μου να αγνοήσω για λόγους αναγόμενους στο σκληρό πυρήνα της ύπαρξης μου την άτυχη απειλή ότι "θα αποστερηθούμε de facto ως πρόσωπα την χάρη και την ευλογία του Δικαιοκρίτου Κυρίου". Η αποστροφή αυτή θεωρώ ότι είναι απλώς σχήμα λόγου και όχι επισκοπική θέση που αξιώνει θεολογική και εκκλησιολογική θεμελίωση.


Σας ευχαριστώ που μνημονεύσατε τον ιερέα πάππο μου. Αυτός μου έμαθε ότι η σχέση μας με το Θεό είναι προσωπική, αδιαμεσολάβητη, διαρκής και αδιάκοπη από την ώρα που γεννιόμαστε ως εικόνες της αρρήτου δόξης Του παρά τα πολλά στίγματα των πταισμάτων μας, έως την ώρα της κρίσης μέσα από την οποία προσδοκούμε και ελπίζουμε στην ετέρα μορφής μας.


Με αισθήματα φιλίας και εκτίμησης
Ευάγγελος Βενιζέλος

 

 

==

 

 

 

 

 

 

35

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

19 σχόλια
Ν' αγιάσει το στόμα του! Είναι, δυστυχώς, αδιανόητο να γράφει ο Σεραφείμ τέτοια "φρικιαστικά πράγματα" (για να χρησιμοποιήσω και μία έκφραση του) και αντί να τον βάλουν όλοι στη θέση τους, το κάνουν γαργάρες όλοι! Και το χειρότερο είναι ότι θεωρώ πως οι περισσότεροι γνωρίζουν ότι ο Σεραφείμ λέει ανοησίες (για να μην τις χαρακτηρίσω βαρύτερα και βγει ακατάλληλο το σχόλιο μου) αλλά οι περισσότεροι ακόμα φοβούνται το παπαδαριό. Αυτό μου θυμίζει την περίφημη ιστορία με τις ταυτότητες, που ενώ κατά βάθος ήξεραν ότι ο μακαριστός Χριστόδουλος είχε απόλυτο άδικο, για ψηφοθηρικούς λόγους όλοι οι βουλευτές, κυρίως της ΝΔ, έτρεχαν να υπογράψουν για το δημοψήφισμα! Και όταν η ΝΔ έγινε κυβέρνηση, ούτε καν λόγος να γινόταν για αυτό, και μάλιστα με πολλές δηλώσεις της εποχής, το θέμα για την -τότε- κυβέρνηση είχε θεωρηθεί λήξαν!Νομίζω πως επιτέλους θα πρέπει να πάψουν να φοβόνται μια ολιγάριθμη μειοψηφία χριστιανοταλιμπάν ιεραρχών, και να πάψουν να υπερεκτιμούν την επίδραση της εκκλησίας στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία, ιδιαίτερα στις ηλικίες κάτω των 40, θεωρώ πως η εκκλησία μικρή επιρροή έχει, και αυτό ανεξάρτητα από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του καθενός.
Δεν πιστεύω ότι διαβάζω τόσα σχόλια υπέρ αυτού του ανθρώπου. Ένας άνθρωπος-σύμβολο της διαφθοράς, διαπλοκής και αδιανόητης έπαρσης. Δεν έχω λόγια, ούτε στημένο να ταν.
Αυτό που γεννιόμαστε ως εικόνες και ελπίζουμε μια ετέρα μορφή, πέραν του ότι αν αποτελεί ρεζουμέ της αντίληψης της ορθοδοξίας για την ανθρώπινη ύπαρξη είναιι μια πολύ οικονομικά διατυπωμένη διαπίστωση, και πέραν του ότι μάλλον ακόμα ο Πλάτωνας είναι μπολιασμένος μέχτι το μεδούλι μας, μάλλον είναι και το πρόβλημα της κουλτούρας μας. Δεν είμαστε ότι λατρεόυμε, είμαστε εικόνα του. Μόνο που λατρεύεται μόνο ότι είναι απόν, ότι στέκεται αρκετά μακριά για να είσαι ένα με αυτό. Και μια εικόνα όσο και να προσπαθήσει, δεν ζωντανεύει ποτέ, δεν αναγεννάται σε άλλη μορφή, οργανική. Ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να απεγκλωβίσεις το βλέμμα σου από τον καθρέφτη, και να στραφείς στην ύλη, τον άνθρωπο, τον μόνο που μπορεί να σου βεβαιώσει ότι είσαι αληθινός, σαν αυτόν. Η ελληνιικότητα είναι μια τόσο συμπλεγματική κατάσταση, καθότι αγωνίζεται μάταια γι αυτό που ονειρεύεται ότι είναι, με το σφάλμα να είναι ήδη αυτό που ονειρεύεται. Τίποτα. Μαγνητισμένοι στον καθρέφτη των ειδώλων, συνηθίσαμε να μασκαρευόμαστε τις σκιές τους. Και από το σπήλαιο δεν βγαίνουμε ποτέ.Ευχαριστούμε τον Ευάγγελο, ως προς το ότι αποτελεί εικόνα μας, μπας και τον αποκαθαιρέσουμε και ως είδωλο. Τους κακούς μας εαυτούς, των οποίων αποτελεί αντανάκλαση.Και επίσης, ας τα πει όλα αυτά στον Γεωργιάδη, που είναι πολιτικός, όχι ιερέας (δηλαδή όπως εν ολίγοις και λέει, αναρμόδιος και ακίνδυνος) Τότε θα τον παραδεχτώ.
Για μένα ήταν μια τεράστια έκπληξη. Ο Βενιζέλος στο παρελθόν έχει υποστηρίξει τις θέσεις της εκκλησίας και θεωρούσα ότι ήταν υπέρ της θρησκείας και της παράδοσης. Φαίνεται όμως ότι αυτή τη φορά μέτρησε περισσότερο ο πολιτικός εγωισμός. Θεωρώ πολύ σημαντικό ότι απαντάει επίσημα και μ' αυτό τον τρόπο. Επιπλέον είναι η πρώτη φορά που ο λόγος του δεν μου φαίνεται φλύαρος και βερμπαλιστικός. Δείχνει να είναι ενημερωμένος για το θέμα και να παρακολουθεί τις εξελίξεις στην Ευρώπη. Και αναπτύσσει επιχειρήματα που θα μπορούσαν να είναι πολύ χρήσιμα στο δημόσιο διάλογο για τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων.
Δεν ξερω αν τον εκανε με τα κρεμμυδακια (σκεπτομενος τη συνηθη αυθαδεια και αλαζονεια του Βενιζελου θα μπορουσε να ειναι πολυ πιο ωμος), αλλα σαφως, ας του αναγνωριστει πως ειναι ο μονος που του απαντησε επισημα και τεκμηριωμενα. Καλο θα ηταν να ειχε αντιδρασει και στην εξαιρεση της εκκλησιαστικης περιουσιας απο ελεγχους του σδοε, αλλα ας μην τα θελουμε ολα δικα μας.
Καλά το έγραψες Άρη, όψιμος υπερασπιστης των γκει και όντως η επιστολή του εξαιρετική αλλά βλέπω στα σχόλια μέχρι στιγμής όλοι αίφνης εκθειάζουν τον Βενιζέλο και ξεχνάνε ότι είναι ένας από τους βασικούς υπαίτιους για:1. Μηδενική διαπραγματευση με ΤΡΟΙΚΑ. 2. Σκάνδαλο Proton bank. Με τον κίνδυνο να γίνω γραφικός, θα πω ότι δεν υπάρχεί σωτηρία για αυτή τη χώρα, με τόσους αυτόβουλους χειροκροτητές. Μια δήλωση κάνει κάποιος και αμέσως παίρνει άφεση αμαρτιών για ότι έχει κάνει. Ο Βενιζέλος θα έπρεπε να είναι υπόλογος στη δικαιοσύνη και σε κάθε πολίτη για ότι έχει κάνει τα τελευταία 4 χρόνια.
το πιο αντιδημοκρατικό όλων των πραγμάτων ξέρεις πιο είναι? να μην μπορείς να δεις μπροστά σου όταν φοράς τα κομματικά γυαλιά. Ας κάνουμε κριση για αυτά που είναι μπροστά μας και οχι να βγαζουμε το άχτι μας με οτι δεν μας αρεσει επι παντως επιστητού... Οταν κάτι είναι σωστο αυτό καλό ειναι να το επικροτούμε!! εσυ τωρα αν θεωρεις οτι τα τελευταια 4 χρονια δημιουργήθηκε το προβλημα στην ελλαδα τότε μαλλον πρεπει να εισαι τεσσαρων χρονων.....
Αν διάβασες το σχόλιο μου, θα πρόσεξες ότι είπα πως το κείμενο είναι εξαιρετικό. Το σχόλιό μου αναφέρεται συγκεκριμένα στον Βενιζέλο και δεν είναι γενικο. Θεωρώ σοκαριστικό ότι μου λες ότι είναι αντιδημοκρατικό που δεν στέκομαι στο ένα καλό που ΕΓΡΑΨΕ ο Βενιζέλος και όχι στα πολλά που (δεν) ΕΚΑΝΕ. Σαν να σχολιάζουμε ενα συσσιτιο που έκανε η ΧΑ, εγω να σου λεω ότι είναι εγκληματίες και εσύ να μου λες ότι είμαι αντιδημοκράτης επειδή δεν εκθειαζω την καλή πράξη... Όσο για τα προβλήματα στην Ελλάδα προφανώς δεν ξεκίνησαν 4 χρόνια πριν αλλά μιλώντας ΕΙΔΙΚΑ για τον Βενιζέλο αυτά είναι τα χρόνια που είχε άμεση συμβολή στο ότι συμβαίνει τώρα.
Μα εσύ ξεπλένεις την προ-αντιομοφοβική του ιστορία δεκαετιών για χάρη ενός γράμματος προς έναν ευφάνταστο γραφικό και ακίνδυνο πλέον σκοταδιστή παππούλη.
"εσυ τωρα αν θεωρεις οτι τα τελευταια 4 χρονια δημιουργήθηκε το προβλημα στην ελλαδα τότε μαλλον πρεπει να εισαι τεσσαρων χρονων..... "Πες τα Χρυσόστομε! Διαβάζοντας κάποιος τα σχόλια κάποιων του δημιουργείται η εντύπωση πως μέχρι το 2008 ήμασταν Ελβετία και η κακούργα η Τρόικα με την κακούργα την κυβέρνηση που μας τιμωρούν από Σαδισμό και μόνο κατέστρεψαν την χώρα!Κατάπτυστες οι μνημονιακές κυβερνήσεις αλλά όχι για τα τους λόγους που διαβάζουμε από τους υστερικούς στα σόσιαλ τα μύδια.
Ο Ευαγγελος Βενιζελος δεν ήταν υπουργος πολιτισμού όταν αφαιρέθηκε "βλασφημο" έργο από έκθεση ( “Asperges Me”)? Με δική του εντολή, διοτι θιχηκε το παπαδαριο. Πράτει πολύ καλά που απαντάει τώρα έτσι στον Πειραιώς. Αυτό έπρεπε να κάνει και σαν υπουργός το 2003. Να διαφυλάξει την ελευθερία της εκφρασης. Ήταν υποχρεωσή του.
είναι μάλλον υστερικό να μιλάμε σήμερα για ελευθερία της έκφρασης. Εδώ γυρεύουμε μέρος ησυχίας από τις φιμωμένες φλυαρίες των πολλών. Ας ξεφύγουμε από τις μανίες καταδίωξης που μας περιβάλλουν, ας έρθουμε σε επαφή με το σήμερα και ας προχωρήσουμε ένα βήμα παρακάτω. Η έκφραση είναι δικαίωμα απαράβατο και εξασφαλισμένο και κατοχυρωμένο. Είναι όμως και ατομική μας υποχρέωση να ξέρουμε τι λέμε. Ιταμός
Αυτό δεν είναι απάντηση ,είναι καταπέλτης !Μπράβο στον Βενιζέλο που είχε το θάρρος να πάει κόντρα στούς χριστιανοταλιμπάν και τους ομοφοβικούς φασίστες, που έχουν ενσκήψει στη χώρα μας ως μεσαιωνική πανούκλα.Δεν είναι τυχαίο που κανείς πολιτικός {ούτε καν οι γκέι πολιτικοί...} μέχρι τώρα δεν τόλμησε να απαντήσει τεκμηριωμένα στις απίστευτες μισαλλοδοξίες των χριστιανοταλιμπάν ...Θα έχετε διαπιστώσει κι εσείς στο διαδίκτυο ότι γράφονται σε άρθρα και κυρίως σχόλια με μια ανατριχιαστική άνεση φοβερές χυδαιότητες κατά των ομοφυλόφιλων ,που έχουν μετατραπεί σε αποδιοπομπαίους τράγους και εξιλαστήρια θύματα από εκκλησιαστικούς ,παρεκκλησιαστικούς και ακροδεξιούς κύκλους .Σε καιρούς κρίσεως ανυπεράσπιστες μειονότητες όπως οι ομοφυλόφιλοι στοχοποιούνται σε μια έκρηξη κοινωνικού κανιβαλισμού και μισαλλοδοξίας των ημιμαθών ,αντιδραστικών μαζών. Η ευθαρσής απάντηση του Βενιζέλου αποτέλεσε μια ευχάριστη έκπληξη...όμως καλό είναι να μη μείνουμε στα λόγια.Η άμεση νομοθετική προστασία των δικαιωμάτων των ομοφυλόφιλων Ελλήνων πολιτών είναι επιτακτική .
Σαν πρωτοετής φοιτητής νομικής διδάχτηκα συνταγματικό δίκαιο από το βιβλίο του Bενιζέλου και ήρθε θυμάμαι και κανα δυο φορές στη Σχολή να μας παραδώσει"φροντιστηριακό"μάθημα. Υποκλίθηκα στη σκέψη του και κέρδισε έκτοτε τον απεριόριστο θαυμασμό μου σαν επιστήμονας και νομικό μυαλό. Aυτός ήταν ο κύριος λόγος που τον ψήφισα για πρόεδρο του ΠαΣοK στις εσωκομματικές εκλογές του 2007 (άλλες εποχές τότε..). Tο ένιωθα σαν χρέος στον εαυτό μου να συμβάλλω ώστε να ηγηθεί της χώρας κάποιος με μυαλό και άρτια επιστημονική κατάρτιση. Παρά τα όσα έχουν μεσολαβήσει και την απομάκρυνσή μου (όπως και εκατομμυρίων Ελλήνων) από το ΠαΣοK, είναι κάτι τέτοιες στιγμές που ξαναβρίσκω το θαυμασμό μου. Ξέρετε, σε μια εποχή χωρίς ίντερνετ, τηλεόραση, χωρίς καν ραδιόφωνο αλλά μόνο με εφημερίδες, ο Bενιζέλος ίσως μεγαλουργούσε. Aλλά έχει αυτό που άλλοι θα ονομάσουν αμετροέπεια ή αλαζονεία κι άλλοι απλά ανθρωποδιώχτη κι έτσι δε βλέπει χαϊρι. Δεν κερδίζει, το αντίθετο, τρομάζει. Είναι κρίμα γιατί έχει πολιτικό περιεχόμενο αλλά χωρίς πολιτικό περιτύλιγμα. Ενώ οι περισσότεροι σήμερα έχουν περιτύλιγμα χωρίς περιεχόμενο, χωρίς ουσία. Kι όσο κι αν εξυβρίζεται σήμερα, είναι από τους λίγους κοινοβουλευτικούς που βλεπει τη δημόσια σφαίρα περισσότερο από την επιστημονική και τεχνοκρατική όψη της και λιγότερο από την επικοινωνιακή ή μικροκομματική της. Kι αυτό είναι προς τιμήν του.
Φίλε μου δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με αυτά που γράφεις. Ένας ακόμη ανθρωποδιώχτης θα προσέθετα είναι και η «σκέψη» που ειδικά σήμερα στην εποχή του περιτυλίγματος της από τον «σχολιασμό» θεωρείται ρετρό. (Με την εμμονή μας – ίσως από κληρονομημένα σύνδρομα καταπίεσης - στην ελευθερία έκφρασης, ξεχάσαμε την απελευθέρωση της σκέψης). Μια επισήμανση μόνο (ύστερα από βασανιστική περισυλλογή). Η αμετροέπεια ή αλαζονεία που αναφέρεις είναι τελικά ύψιστο αμάρτημα στην «θρησκεία της λογικής». Και η παρορμητική συμπεριφορά του Βενιζέλου στην κούρσα διαδοχής του 2007 έχει βαθιά χαρακτεί στο υποσυνείδητο πολλών. Το ό,τι τιμωρήθηκε ήδη από την πρόσφατη ιστορία και ότι έχει γίνει τώρα το «πτυελοδοχείο» μιας ολόκληρης κοινωνίας με κάνει να κρατώ την πόρτα μου ανοιχτή σε αυτόν. Και κάτι τελευταίο. Ότι με «ψευδώνυμα» ανταλλάζουμε στα κρυφά απόψεις εδώ...έχει τη σημειολογία του.
"Είναι κρίμα γιατί έχει πολιτικό περιεχόμενο αλλά χωρίς πολιτικό περιτύλιγμα. Ενώ οι περισσότεροι σήμερα έχουν περιτύλιγμα χωρίς περιεχόμενο, χωρίς ουσία"Το ίδιο ισχύει και για τον Βενιζέλο και ειδικά για αυτόν. Λογικό βέβαια ένα προπτυχιακός φοιτητής να εντυπωσιάζεται από τις διαλέξεις γνωστού στο Πανελλήνιο πολιτικού/καθηγητή που γνωρίζει να χειρίζεται πολύ καλά τα Ελληνικά του.
Σε άλλες περιπτώσεις ίσως πράγματι να στερείται πολιτικού περιεχομένου. Στην προκειμένη πάντως σίγουρα έχει περιεχόμενο ο Bενιζέλος. Δεν αρκείται μάλιστα να υπεραμυνθεί του συμφώνου συμβίωσης για όλους, αλλά προχωράει παραπέρα και διακηρύττει τον απόλυτο διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας με μια άκρως συσταλτική ερμηνεία του αρ. 3 του Συντάγματος. Mπράβο του λοιπόν ως προς αυτή τη μεστή - ρηξικέλευθου για τα ελληνικά δεδομένα - πολιτικού περιεχομένου επιστολή.Πληροφοριακά, το ότι για μένα δε στερείται περιεχομένου όσο άλλοι πολιτικοί που παγίως αποφεύγουν να πάρουν ξεκάθαρη θέση, δε συνεπάγεται ότι συμφωνώ πάντα μαζί του πολλώ δε μάλλον ότι είμαι ψηφοφόρος του. Επί παραδείγματι, τασσόμενος υπέρ της επένδυσης χρυσού στη Xαλκιδική, ο Bενιζέλος δε μπορεί παρά να με βρίσκει αντίθετο. O λόγος; Υπερασπίζεται τη ραγδαία περιβαλλοντική υποβάθμιση της περιοχής μου - παρόλο μάλιστα που την προτιμάει σταθερά για τις διακοπές του - έναντι πενιχρού για το κράτος τιμήματος, με πρόσκαιρο μόνο όφελος για μερικούς κατοίκους και δυσανάλογα υπέρογκο κόστος για πολλούς άλλους και κυρίως για τις γενιές που θα ακολουθήσουν. Aλλά επί του προκειμένου δε μπορώ να είμαι μίζερος και γι'αυτό τον επικροτώ και πάντα τέτοια του εύχομαι!
Νομίζω ότι το να προσπαθείς τόσο πολύ να ακυρώσεις το Βενιζέλο απλά επειδή δεν συμφωνείς στα πολιτικά του πιστεύω δεν ειναι και ότι πιο αξιόλογο για δημόσιο λόγο. Ισως θα πρεπει να σκεφτείς οτι κάποιος που έχει μια τέτοια αποψη για το θέμα των ατομικών ελευθεριών σίγουρα θα πρέπει να δεχτούμε ότι μπορεί να αρθρώσει λόγο και για αλλα θεματα που μπορεί να διαφωνείς. Επίσης το γεγονός οτι θα ευχόσουν να το είχε γραψει κάποιος αλλος πιο κοντα στα πρότυπα του ανθρώπου / πολιτικού που έχεις εσύ στο μυαλό σου σίγουρα θα πρέπει να σε κάνει να σκεφτείς ίσως οτι τα πρωτυπα που έχεις δεν είναι και τόσο αξιόλογα!!! get your priorities right and your people right too!!
"Νομίζω ότι το να προσπαθείς τόσο πολύ να ακυρώσεις το Βενιζέλο απλά επειδή δεν συμφωνείς στα πολιτικά του πιστεύω δεν ειναι και ότι πιο αξιόλογο για δημόσιο λόγο".Μα ...ποιοι λόγοι, πέραν των πολιτικών θέσεων (και πράξεων), είναι "έγκυροι" για να "ακυρώσεις" ένα άτομο του πολιτικού κόσμου; Τα αντίθετα γούστα στο φόρεμα γραβάτας;
Πολύ σωστά Άρη. Άσχετα με οποιαδήποτε γνώμη μπορούμε να έχουμε εν γένει για το πρόσωπο ή για το πόσο γρήγορα θυμήθηκε να τα πει όλα αυτά, εν προκειμένω δε μπορούμε παρά να αναγνωρίζουμε ένα αδιαμφισβήτητο touché. Και να τρίψουμε το χέρι κατωφερώς στο στομάχι (=κίνηση "αααχ, το φχαριστήθηκα").
Ο επίσκοπος Πειραιώς έκανε το λάθος να θέσει ζητήματα συνταγματικότητας και παίρνει τόσο νομική όσο και θεολογική απάντηση από έγκριτο συνταγματολόγο (ως πολιτικός μας τα χαλάει)...Στο Βαγγέλη...Βαγγελιές;;;;