Διαγραφή για 180.000 αιώνιους φοιτητές

Διαγραφή για 180.000 αιώνιους φοιτητές Facebook Twitter
53

Προειδοποίηση προς τους αιώνιους φοιτητές απευθύνει το υπουργείο Παιδείας, καλώντας όσους έχουν εισαχθεί σε σχολές πριν το 2006, να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους ως τον Ιούνιο.

Σύμφωνα με το Έθνος, από τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, οφείλουν να τους διαγράψουν από τα μητρώα τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, κοντά στα 180.000 άτομα θα απολέσουν οριστικά τη φοιτητική τους ιδιότητα, αφού ο νέος νόμος προβλέπει ότι όσοι είχαν εισαχθεί στα ΑΕΙ πριν από το 2006 και δεν πέρασαν τις εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα θα πρέπει τώρα να πάνε στα... σπίτια τους.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, από τους περίπου 180.000 που... εμπίπτουν στην κατηγορία της διαγραφής, βάσει της διάταξης του νόμου-πλαισίου που εφαρμόζεται για πρώτη φορά, περίπου 70.000 υπολογίζεται ότι αφορούν σπουδαστές των ΤΕΙ.

Ηδη σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των διοικήσεων έχουν αυξηθεί οι φοιτητές στα αμφιθέατρα που παρακολουθούν μαθήματα αλλά και αυτοί που παίρνουν πτυχίο, γεγονός που όπως λένε οι πρυτάνεις είναι εμφανές στις τελετές ορκωμοσίας.

Στοιχεία από τα πανεπιστήμια όλης της χώρας δείχνουν ότι οι τέσσερις στους δέκα φοιτητές καθυστερούν σημαντικά ή έχουν εγκαταλείψει οριστικά τις σπουδές τους, ενώ μόλις ο ένας στους δέκα καταφέρνει να αποκτήσει εγκαίρως το πτυχίο του.

Σύμφωνα με τον νέο νόμο, όσοι φοιτητές εισάγονται από το ακαδημαϊκό έτος 2011-12 και μετά θα διατηρούν τη φοιτητική τους ιδιότητα:

 

- για 12 εξάμηνα αν πρόκειται για σχολές με διάρκεια σπουδών τα 4 έτη.

- για 4 εξάμηνα αν η σχολή τους έχει διάρκεια σπουδών τα 10 εξάμηνα όπως συμβαίνει με τη γεωπονία και πολυτεχνικά τμήματα.

- για τμήματα με μεγαλύτερη διάρκεια σπουδών, όπως η Ιατρική, το μέγιστο χρονικό διάστημα για τη διατήρηση της φοιτητικής ιδιότητας είναι τα 16 εξάμηνα.

53

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

20 σχόλια
Προσωπικά τέλειωσα τις προπτυχιακές σπουδές στα 7 χρόνια για ένα μόνο μάθημα, το οποίο το έδωσα 12 φορές μέχρι να το περάσω (είχα περάσει όλα τα υπόλοιπα στα 5 περίπου χρόνια). Γνωρίζω άτομα-συμφοιτητές που ακόμα δεν έχουν τελείωσει, αλλά ελάχιστοι είναι αυτοί που έχουν μόνο ένα μάθημα. Συνήθως δεν πάνε στις εξεταστικές καν. Είμαι υπέρ του μέτρου γενικά, όμως θεωρώ πως πρέπει να εξεταστεί η κάθε περίπτωση χωριστά και να διαγραφούν αυτοί που απλώς είναι γραμμένοι και δεν ασχολούνται, που είναι πάρα πολλοί!!!!
ΠΟΛΥ ΕΞΥΠΝΟΙ ΟΣΟΙ ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΝ ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΟΝΤΑΣ!ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΛΟΙ ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΟΤΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΔΗ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ ΑΡΚΕΤΟΙ.ΤΩΡΑ ΓΙΑΤΙ ΕΠΑΝΑΦΕΡΑΝ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟ ΑΛΗΘΙΝΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ ΕΙΝΑΙ ΑΓΝΩΣΤΟ.ΚΑΤΙ ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΚΟΥΚΟΥΛΩΣΟΥΝ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ...
Μια πολύ ψύχραιμη και λογική αντιμετώπιση του θέματος. Χρειάζεται συνασπισμός...http://citycampus.gr/%CF%84%CE%BF-%CE%B6%CE%AE%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B7%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%86%CE%BF%CE%B9%CF%84%CE%B7%CF%84%CF%8E%CE%BD/
Επρεπε να μην εχει παρει το πτυχιο του και ο Αδωνις να φαει κι αυτος μια καλη διαγραφη. Πανω απο δεκα χρονια εκανε να τελειωσει, εχω και γνωστη που του εκανε ιδιαιτερο αρχαια μπας και τα καταφερει...
Εκατοντάδες χιλιάδες φοιτητών έχουν τελειώσει στην ώρα τους ή με μια καθυστέρηση 2-3-5 εξαμήνων. Δε χρειάζεται να αποδείξουμε ότι πάρα πολλοί από αυτούς είχαν αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα στη διάρκεια των σπουδών τους (προβλήματα υγείας, εγκυμοσύνης, θανάτους κτλ), γιατί όλοι είμαστε άνθρωποι και ζούμε διάφορες καταστάσεις. Έλεος με τις δικαιολογίες. Όταν δεν μπορείς να στρώσεις τον απαυτό σου και να πάρεις ένα πτυχίο μέσα σε 7-8 χρόνια είσαι απλά φτιαγμένος για κάτι άλλο. Και ναι επιβαρύνουν. Όταν δεν χωράνε οι "στον καιρό τους" φοιτητές να καθίσουν, σαφώς και επιβαρύνουν. Και όταν οι καθηγητές αντί για τα 500 γραπτά που πρέπει να διορθώσουν ή τους 500 φοιτητές να διαχειριστούν, πρέπει να διορθώσουν 2000 γραπτά ή αντίστοιχα εργασίες ή ό,τι άλλο. Και δε χρειάζεται να είσαι ο σούπερ γουάου φοιτηταράς για να πάρεις πτυχίο. Άνθρωποι τελειώνουν Ιατρικές Σχολές, Νομικές Σχολές, Πολυτεχνεία κ.τ.λ. και γλεντάνε, και δουλεύουν, και χορεύουν και τρώνε και πίνουν και ζορίζονται και πάνε εκδρομές. Και αν στην τελική ένα 2% των 180.000 φοιτητών που θα διαγραφούν, αντιμετωπίζουν πραγματικά κάποιο λόγο ανωτέρας βίας, ας κάνουν μια ένσταση στο Τμήμα τους και να εξεταστεί το αίτημα κατ' εξαίρεση. Τι λογικές είναι αυτές απορώ. Λες και οι άλλοι πήραμε πτυχίο με τα πάντα γύρω μας να αστράφτουν χρυσόσκονη.Και στις υπόλοιπες χώρες που ισχύει εδώ και δεκαετίες το 2η φορά αποτυχία σε μάθημα = διαγραφή του φοιτητή από το Τμήμα, δε φαντάζομαι να σημαίνει ότι σε αυτές τις χώρες δε βιώνουν προβλήματα υγείας, οικονομικά, θανάτους, εγκυμοσύνες, γάμους κτλ.
Να ενημερώσω το φιλοθεάμον κοινό οτι υπάρχει νόμος που έχει ψηφιστεί το 2011 και αναφέρει ρητά τα όρια διαγραφής των φοιτητών ανάλογα με το έτος εισαγωγής τους. Όσοι το καλοκαίρι του 2012 είχαν συμπληρώσει 9ο έτος και πάνω θα διαγράφονταν στο τέλος του 14. Όσοι βρίσκονταν στο 8ο,7ο και 6ο έτος θα διαγράφονταν στο τέλος του 15 και ούτως καθεξής. Δεν μπορώ να καταλάβω πως ξύπνησαν στο υπουργείο και είπαν να αλλάξουν (;) έναν νόμο που ήταν ξεκάθαρος και σωστός καθώς και τελείωνε το φαινόμενο των αιώνιων φοιτητών και δινόντουσαν συγκεκριμένα και επαρκή όρια για να τελείωσει κάποιος τη σχολή και να κάνει τα κουμάντα του. Πραγματικά λυπάμαι για όσους πανηγυρίζουν. Υπάρχει συγκεκριμένος νόμος και όλοι τον αγνοούν.
Πες τα ρε συ,με τον καθένα που θέλει να σχολιάσει....πετάει το άρθρο μια ηλιθιότητα(2006)και ξεσαλώνουν όλοι.Ένας δεν βρέθηκε να το επισημάνει.Δημοσιογράφοι,πρυτάνεις,καθηγητές..απόντες.Άσε που ο ίδιος ο νόμος έχει ασάφεια,τελος του έτους 31/8 και βγάζει απέξω την επαναληπτική του Σεπτέμβρη
Σωστό. Το πρόβλημα στην Ελλάδα άλλωστε είναι ότι νόποι υπάρχουν αλλά δεν εφαρμόζονται σωστά. Σε άλλες χώρες υπάρχει χρονικό όριο σπουδών, το οποίο θέτει πολύ καθαρά τι θα συμβεί, αν ο φοιτητής το υπερβεί χωρίς επαληθεύσιμο λόγο. Φοιτητές οι οποίοι δεν πάνε καλά στα μαθήματα η στην επιμέλεια παρακολούθησης υπόκεινται σε ακαδημαϊκό έλεγχo (academic probation) μετά τον οποίο η συνεχίζουν η τους ζητείται να αποχωρήσουν από το πανεπιστήμιο. Που είναι το δύσκολο της εφαρμογής στης Ελλάδα; Α, ξέχασα, τι ρωτάω τώρα...
Ανέκαθεν οι φοιτητές είχαν δικαίωμα να αναστείλλουν τις σπουδές τους για όσο χρόνο θέλουν και μετά να τις συνεχίσουν χωρίς πρόβλημα. Οπότε όσοι αντιμετώπισαν ένα πρόβλημα (π.χ. θάνατος γονιού, εγκυμοσύνη) δεν ανήκουν στην κατηγορία "αιώνιων φοιτητών"... Τώρα, απεργίες και καταλήψεις είναι άλλου παπά ευαγγέλιο...
Αλήθεια, δεν σκέφτηκαν ότι με το ξεπαρκάρισμα 180.000 φοιτητών από το πανεπιστήμιο θα αυξηθεί περίπου ισόποσα και ο αριθμός των ανέργων; Θα μου πείτε, εδώ έχουμε εκατομμύρια ανέργουςμ, στους 180.000 παραπάνω θα μείνουμε;"Και τώρα, τι θα απογίνουμε χωρίς τόσους "αιώνιους φοιτητές"; Αυτοί, ήταν μια κάποια λύσις" που θα έλεγε και ο Καβάφης.Ή όπως σημειώνει ο λαικός θυμόσοφος "Της κοντής της ***** οι τρίχες της φταίνε".Καλημέρα σας
Συγνώμη για να καταλάβω δηλαδή, αυτό είναι το θέμα; Το πιθανότερο είναι ότι όποιος είναι αιώνιος φοιτητής δεν ενδιαφέρεται για τις σπουδές του, είτε επειδή ουσιαστικά δε τον ενδιαφέρει το τμήμα που πέρασε είτε επειδή ήδη έχει αποκατασταθεί επαγγελματικά και δε τον νοιάζει να τις ολοκληρώσει. Δεν μπορώ να καταλάβω τι νόημα έχει το σχόλιο σου...
Μου κάνουν εντύπωση τα πολλά όχι στο σχόλιο σου. Μπορείτε να αιτιολογήσετε όσοι κάνετε κλικ στο ΟΧΙ τι εννοείτε; Ότι δεν πειράζει ας έχουν κάτι δεκάδες χιλιάδες αιώνιους φοιτητές τα ελληνικά πανεπιστήμια, δεν πειράζει. Ας επιβαρύνουν με φόρτο εργασίας τις γραμματείες, δεν πειράζει...Ας νοούνται φοιτητές άτομα που κανένα ενδιαφέρον δεν έχουν να τελειώσουν τις σπουδές τους, δεν πειράζει.Έχω τελειώσει το πανεπιστήμιο το 1997 (αν και μεταπτυχιακά έκανα αρκετά αργότερα). Αιώνιους φοιτητές είχαμε και τότε. Θα σας φανεί περίεργο αλλά μερικούς από αυτούς τους βλέπαμε να έρχονται να ψηφίσουν στις...φοιτητικές εκλογές!!! Άτομα οικογενειάρχες που είχαν περάσει στο πανεπιστήμιο δεκαετίες πριν έρχονταν να ψηφίσουν στις..εκλογές! Είχαμε και άλλον έναν ο οποίος ήταν αιώνιος φοιτητής, 30κάτι τότε, μεγάλος για τα δεδομένα του μέσου 20χρονου φοιτητή, ο οποίος το έπαιζε φοιτητοπατέρας συνδικαλιστής κι έτρωγε κράξιμο όποτε έβγαινε στα αμφιθέατρα και μίλαγε. Μάλλον ζημιά έκανε, παρά καλό, στην παράταξη που εκπροσωπούσε...Αυτά πρεσβεύετε όσοι κάνετε κλικ στο ΟΧΙ;;;;
@Tatouska Αν είναι δυνατόν! Γιατί τόση κακία; Από κι ως που θα κρίνετε εσείς αν οι άνθρωποι αυτοί είναι κοπρίτες ή όχι; Δεν τάσσομαι υπέρ ή κατά των αιωνίων φοιτητών γιατί πολύ απλά είμαι έξω από το χορό και δεν μπορώ να έχω καθαρή εικόνα της κατάστασης.Σκέφτομαι μονάχα ότι ο χρόνος τους ήταν επαρκής εφόσον υπήρχε ενημέρωση καιρό τώρα από το υπουργείο κι εύχομαι όσοι προσπάθησαν να πετύχουν τον στόχο τους. Από την άλλη όμως, φταίνε ΜΟΝΟ οι φοιτητές,φταίνε τα ιδρύματα, φταίει το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας ; Εφόσον όμως μιλάμε για μεγάλα ποσοστά καλό θα ήταν να ερευνηθεί το γιατί και πως και να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους. Σίγουρα όμως δεν φταίει μόνο η μία μερίδα. Καλό θα ήταν πάντως όταν χαρακτηρίζουμε ανθρώπους να μην έχουμε στο μυαλό μας τη χψ περίπτωση ατόμου που μπορεί να αποδείχθηκε σε εμάς κοπρίτης και να τους βάζουμε όλους στο ίδιο τσουβάλι. Έχω μείνει άναυδη από το πόσο εύκολα φαίνεται να απολαμβάνετε την αποτυχία κάποιου άλλου.Και η αλήθεια είναι ότι έχω συναντήσει αρκετούς απαίδευτους κοπρίτες με πτυχία και αντιστοίχως αρκετούς εργατικούς και σωστούς ανθρώπους χωρίς διπλώματα και φαντεζί περιτυλίγματα..Καλό θα ήταν να μην καταδικάζουμε με τόση άνεση..
Βλέπω σχόλια του τύπου "Επιτέλους" η "Ευτυχώς" και πραγματικά αναρωτιέμαι αν οι so called αιώνιοι φοιτητές ζούνε στην πλάτη κάτι τέτοιων ατόμων. Τα ελληνικά πανεπιστήμια δεν χάνουν τίποτα από τους φοιτητές αυτούς, ούτε θα κερδίσουν κάτι με την διαγραφή τους. Αντί να κοιτάξουμε τα ουσιαστικά προβλήματα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, ασχολούμαστε με λεπτομέρειες που δεν επηρεάζουν κανέναν. Όπως πάντα προσπαθούν να μας αποπροσανατολίσουν και μας κάνουν να κοιτάμε το δέντρο και να χάνουμε το δάσος.
Όταν στην Αρχιτεκτονική δεν μπορείς να βρεις καμαρίνι για να κάνεις τη διπλωματική σου, γιατί είναι κατηλειμμένα από "φοιτητές" εδώ και 3 ή 4 χρόνια, ή όταν στα group διορθώσεων εργασιών ο καθηγητής δεν έχει χρόνο να ασχοληθεί μαζί σου γιατί είναι 30 άτομα για διόρθωση, εσύ τι λες? Δεν επηρεάζει? Και επιτέλους, τι επιχείρημα είναι το "ποιον ενοχλούν"? Το να γινόμαστε παραγωγικά μέλη της κοινωνίας δεν μας ενοχλεί? Και ΠΟΙΑ είναι αυτά τα ουσιαστικά προβλήματα? Έχω την αίσθηση ότι είναι πάντα τα "όλα τα υπόλοιπα".
ουσιαστικο προβλημα 1:στην αρχιτεκτονικη που φτιαχνετε 5 μακετες το εξαμηνο, δεν σας δινει κανεις ουτε ενα ελαχιστο ποσο για τα εξοδα σας. αρα καποος που δεν εχει τι κανει?ουσιαστικο προβλημα 2:πολλα τμηματα (οχι του πρωτοκλασατου ΕΜΠ αλλα πολυτεχνικων της επαρχιας) δεν εχουν κτιρια, ουτε καθηγητες, ουτε εργαστηρια (σοκ ε?)ουσιαστικο προβλημα 3:για τις καταληψεις δεν φταινε οι "αιωνιοι"(μαντεψε ποιος φταιει)ουσιαστικο προβλημα 4:οι καθηγητες δεν προλαβαινουν να ασχοληθουν? μηπως γιατι κανουν το 3ωρακι τους με μιση ωρα καθυστερηση στην εναρξη και μετα ασχολουνται με πιο κερδοφορα πραγματα οπως πχ την συγγραφη συγγραματων τους τα οποια(δες συμπτωση!!) ουσιαστικο προβλημα 5:στα πασαρουν να τα διαβασεις οσο χαλια γραμμενα κι αν ειναι?μπορω να σκεφτω κιαλλα αν θες... :)
@KalliopeconΠρώτον, δεν είπα ότι δεν υπάρχουν άλλα ουσιαστικά/ουσιαστικότερα προβλήματα, είπα ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται αυτά σαν δικαιολογία για να αγνοούμε άλλα.Δεύτερον, για να απαντήσω συγκεκριμένα:1. Μακέτες + κόστος: πόσο δίκιο έχεις! Επειδή το ξέρω καλά το θέμα όμως, για να περάσεις Αρχιτεκτονική πρέπει by default να πληρώσεις φροντιστήρια/σχέδια και - δυστυχώς - αν ήσουν πχ εντελώς άπορος από κάποιο χωριό (που δεν θα είχε φροντιστήριο σχεδίου) δύσκολα κατέληγες σε αυτήν τη σχολή. Παρ'όλα αυτά, λύσεις υπήρχαν, ανακυκλώσιμα υλικά που άφηναν οι παλιότεροι, να μην χρησιμοποιήσεις ακριβά υλικά κλπ. ΕΝΤΟΥΤΟΙΣ όλοι, κάπως, είχαν κάτι super design-άτες μακέτες οπότε υποθέτω ότι το οικονομικό επίπεδο των φοιτητών επέτρεπε αυτά τα έξοδα. Όχι και τόσο δωρεάν η λεγόμενη δωρεάν παιδεία μας, ε?2. Ισχύει, βέβαια αντίστοιχα υπάρχουν και χίλια άχρηστα τμήματα χωρίς αντικείμενο που όταν θίγεται σαν ζήτημα πάλι συναντά ανάλογη αντίδραση. (Μη με ειρωνεύεσαι χρυσό μου, δεν σε κάνει πιο έξυπνο η ειρωνεία).3. Ξανά η ειρωνεία. Έστω. Ξέρω πολύ καλά ποιος φταίει. Συχνά ταυτίζεται ο φταίχτης με τον αιώνιο. Άλλοτε όχι. Your point being?... 4. Εμείς είχαμε καθηγητές που ήθελαν να ασχοληθούν απλά δεν υπήρχε χρόνος για τόσα άτομα. Πολλές φορές έφευγα 10 ή 11 το βράδυ από διόρθωση.Σκέψου όσα μπορεί να κατεβάσει το μυαλό σου. Δεν αλλάζει το γεγονός ότι ΟΣΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙΣ για κάποιον, κάποια άλλα ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ και έτσι δεν αλλάζει ΠΟΤΕ και ΤΙΠΟΤΑ.
βασικα κανεις ενα λαθος...γραφεις και απο ενα σημειο και μετα το μονο που διαβαζει καποιος ειναι "ειμαι πολυ καλη και επιμελης, εβγαλα την σχολη σε 5μιση χρονια, οι αλλοι ειστε αχρηστοι". δεν βαζεις τον εαυτο σου σε μια δυσχερη θεση. ακομα κι αν συμφωνησω μαζι σου οτι απο τους 180000 ελαχιστοι ειναι αυτοι που οντως αναγκαστηκαν, παλι ειναι αδικο για αυτους. επισης σκεψου οτι οι 180000 μαζευτηκαν μετα απο τουλαχιστον μια 20ετια. δεν θα ηταν πιο δικαιο να διαχωριστουν οι ενεργοι "αιωνιοι" που συμμετεχουν απο τους πληρως αδρανεις?και τελος, δεν λεμε οτι δεν ειναι σωστο να καθαρισουν τα μητρωα των πανεπιστημιων αλλα με πιο δικαιο τροπο και σιγουρα για να βελτιωθει η τριτοβαθμια εκπαιδευση αυτο ειναι απο τα τελευταια μετρα που θα επρεπε να λαβουν. οι "αιωνιοι" ουτε προνομια εχουν ουτε επιβαρυνουν κανενα. ειναι ασκοπο να τους αναγουν σε βασικο προβλημα και αποδιοπομπαιους τραγους.
Δεν ήθελα καθόλου να βγάλω κάτι τέτοιο. Ίσα ίσα, ούτε Einstein θεωρώ ότι είμαι, και υπέροχα φοιτητικά χρόνια πέρασα, και βγήκα μέχρι πρωίας, και χάζεψα, και άραξα επί των καταλήψεων, και αγχώθηκα μετά, και διάβασα εντατικά για να συμμαζευτώ, και δούλεψα όταν χρειάστηκε και βολεύτηκα όταν δεν είχε χρειαστεί... Όχι μόνο εγώ, πολλοί το κάναν αυτό. Και τελειώσαν στα 5, στα 6, στα 7 έτη. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι: ΓΙΝΕΤΑΙ. :) :)Ναι συμφωνώ ότι πρέπει να διαχωρίζονται. Όχι δεν συμφωνώ να αρχίσουμε από αλλού. Στο "αλλού" κάποιος άλλος έχει τη δική του ένσταση, θεωρεί ένα άλλο "αλλού" πιο σημαντικό, και αρχή δεν γίνεται.Εξήγησα πού επιβαρύνουν. Επαναλαμβανόμαστε... Τέλοσπάντων, αφού τελικά δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι. I rest my case, peace. \/
Σε αυτό έχεις δίκιο , δεν υπάρχει καμία οικονομική ή άλλη επιβάρυνση από τους λεγόμενους "αιώνιους φοιτητές". Δυστυχώς το "σύστημα" βολεύεται να μετατρέπει σε σάκους του μποξ κάποιες ομάδες ανθρώπων για να καλύπτει την ανεπάρκεια του.
@Althea στην αρχιτεκτονικη καμαρακια εχουμε,οχι καμαρινια..και καθε εξαμηνο γινονται συναντησεις ωστε να δινονται τα καμαρακια που δεν χρησιμοποιουνται σε αλλους φοιτητες..τα 30 ατομα που ειναι για διορθωση δεν ειναι οι αιωνιοι..αν ερχοντουσαν για διορθωσεις δεν θα ηταν αιωνιοι φοιτητες!
Για όσους λένε για εκείνους που "αναγκάστηκαν" να διακόψουν, ή δούλευαν παράλληλα, για κομπλεξικούς καθηγητές κλπ: Έχοντας αποφοιτήσει από το Πολυτεχνείο, στα 5,5 έτη, έχω να δηλώσω ότι αυτές οι κατηγορίες ήταν η ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ (βασικά εγώ προσωπικά να γνώρισα μία τέτοια περίπτωση, ζήτημα είναι). Είχαμε άπειρες καταλήψεις (μήνες επί μηνών) στα πρώτα έτη, όπου απλά πηγαίναμε για καφέ και βγαίναμε έξω (κομματοποιημένοι και μη) και στις εξεταστικές απλά ο κόσμος δεν διάβαζε, δεν πέρνούσε το μάθημα. That simple. Οι αιώνιοι ούτε μεροκαματιάρηδες ήταν ούτε οικονομικά αδύναμοι - ίσα ίσα όσοι ανήκαν στην τελευταία κατηγορία τελείωσαν εγκαίρως γιατί δεν τους έπαιρνε διαφορετικά. Οι αιώνιοι, κατά το 95% απλά βαριούνταν να προσπαθήσουν και στο τέλος θέλουν να μαζέψουν τα ασυμμάζευτα και "δεν τους φτάνει ο χρόνος". Επίσης άκουγα διάφορα για κομπλεξικούς καθηγητές - παιδιά εγώ δεν ξέρω τι λεγόταν, διαβασμένη πάντα το περνούσα το μάθημα. Τέλος, το απίστευτο επιχείρημα του Έλληνα ενάντια σε κάθε αλλαγή: "Μα το Α τους πείραξε? Ας αλλάξουν το Β πρώτα και μπλα μπλα μπλα". Όλοι έχουν μια άποψη με το τι θα ήταν καλύτερο να αλλάξει πρώτα, το Β από το Α, αν προταθεί το Β είναι ένας άλλος που πιστεύει το Γ και τελικά σε αυτήν την άμοιρη χώρα δεν αλλάζει ποτέ τίποτα. Τα ίδια μέσα στην σχολή, τα ίδια και έξω.
btw να σε ενημερωσω οτι οσο εγω σπουδαζα, γνωρισα κοριτσια που εγιναν μαμαδες και διεκοψαν για καποια χρονια, αντιστοιχα και αγορια που ηρθε ενα μωρο και εγιναν μπαμπαδες, γνωρισα παιδια που (στα καλα τα χρονια) δεν ειχαν 2 ευρω να δωσουν στην λεσχη και αναγκαστηκαν να δουλεψουν καθυστερωντας την ορκομωσια τους κατα πολυ, γνωρισα ατομο που ειχε προβλημα υγειας απο πριν και ενα που απεκτησε μετα απο τροχαιο, γνωρισα ατομα απογοητευμενα με την σχολη που αποφασισαν να την ξαναπιασουν μετα απο πολυ καιρο και αλλους βεβαια που ειτε καθονταν για κομματικη προυπηρεσια, ειτε δεν μπηκαν στον κοπο να ξεγραφτουν μετα το 1ο εξαμηνο.το οτι εσυ δεν γνωρισες τετοια ατομα δεν σημαινει οτι δεν υπαρχουν, ουτε οτι ειναι οι 5 στους 180000. στο κατω κατω ποιος ειναι αυτος που θα επιβαλλει σε κποιον να προγραμματισει την ζωη του με συγκεκριμενο χρονοδιαγραμμα ειδικα απο την στιγμη που οι "αιωνιοι" οντως χανουν ολα τα οικονομικα ωφελη της φοιτητικης ιδιοτητας μετα το πολυ 6 χρονια. δεν καταλαβαινω τοσο μονοπλευρη οπτικη τυπου "διωξτε τους κοπριτες τεμπεληδες"
Η συζήτηση μου θυμίζει το "εγώ έχω έναν θείο που κάπνιζε ως τα 95 του 8 πακέτα τη μέρα και ήταν υγιέστατος". Έχεις δίκιο, δεν γνώρισα. Γνώρισα τεμπέληδες, βολεμένους, αδιάφορους, κομματικοποιημένους. Και γνώρισα κόσμο από πολλές σχολές, ΑΕΙ και ΤΕΙ, εντός και εκτός Αθηνών. Αλλά δεν έχει σημασία - μπορούμε να συζητάμε όοοολη μέρα για το τι γνώρισα εγώ και το τι γνώρισες εσύ, ο καθένας από την σκοπιά που τον βολεύει. Δεν έχει σημασία η άποψή σου ούτε η άποψή μου - σημασία έχουν τα ΔΕΔΟΜΕΝΑ. Πόσοι από αυτούς τους 180.000 είναι πρόωροι γονείς, οικονομικά άποροι, έχουν προβλήματα υγείας? Εγώ λέω η μειοψηφία. Όσοι είναι, ας κριθούν με επιεικέστερα κριτήρια. (Νομίζω ότι για τους πάσχοντες από προβλήματα υγείας ισχύουν ούτως ή άλλως επιεικέστερες διατάξεις, ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος).Τώρα αν και οι 180.000 έγιναν γονείς ή αντέχαν, παρόλο άποροι, να σπουδάζουν από το 2005 ως το 2014 = ΕΝΝΙΑ ΜΕ ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ, σε σχολές 3 ή 5 ετών, και αυτά ΔΕΝ φτάνουν, ε τι να πω, σε άλλη χώρα ζούμε μάλλον, έχεις δίκιο, πάω πάσο, excuse moi.Γενικά πάντως, πιστεύω άδικα διαφωνούμε, στο τέλος δεν θα γίνει τίποτα και όλα θα μείνουν όπως είναι. Και είναι ακριβώς αυτή η άρνηση στην παραμικρή αλλαγή που θα κάνει το "μπουμ" της πτώσης πιο μεγάλο. ΥΓ. Η υπογραφούσα δούλευε παράλληλα με τις σπουδές της.
δεν στοιχιζουν τιποτα, και μπορουν να προγραμματισουν την ζωη τους οπως θελουν. ακομα και τεμπεληδες ή βολεμενοι, δεν εχουν κανενα μα κανενα προνομιο. δεν καταλαβαινω τον οδυρμο σου και την αγωνια να διαγραφουν. εικαζω οτι απλα τους απαξιωνεις λογω αισθησης ανωτερότητας οποτε καταληγεις ακριτα στο "τους αξιζει". να το κοιταξεις.
Ευχαριστώ για τη σύσταση. Θα το κοιτάξω άμεσα. Είμαι μία ανώτερη ιδιοφυία που κοιτά αφ'υψηλού τους κοινούς θνητούς και μέλος μιας συνωμοσίας εναντίον ανήμπορων φοιτητών ετών 35.
Οι αιώνιοι φοιτητές τους πείραξαν τώρα!! Ήταν πολύ δύσκολο να σκεφτούν ότι ένα ετήσιο παράβολο μικρής αξίας ,στους αιώνιους φοιτητές που θέλουν να συνεχίσουν, θα ήταν πηγή εσόδων για τα πανεπιστήμια..
Να διευκρινίσω ότι είμαι κατά των διαγραφών απλά με το σχόλιο μου προλαβαίνω όσους θεωρούν εσφαλμένα τους "αιώνιους φοιτητές" επιβάρυνση στον οικονομικό προϋπολογισμό του κράτους αφού μετά τον 6 χρόνο χάνουν οι φοιτητές τα όποια προνόμια... Αν υπήρχε ελεύθερη είσοδο στη τριτοβάθμια εκπαίδευση ίσως να μην υπήρχε η αντιπάθεια σε όσους κατάφεραν να μπουν αλλά δεν ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους στο προβλεπόμενο χρόνο..
Στην Αγγλια επιτρεποταν να μεταφερεις εως δυο μαθηματα συνολικα απο την πρωτη μεχρι την τελευταια εξεταστικη. Οτιδηποτε λιγοτερο σε οδηγουσε ειτε στην εξοδο απο το ιδρυμα ειτε σε μετακινηση σε χαμηλοτερο degree οπου κι εκει φυσικα υπηρχαν εκ νεου οι ιδιοι κανονες. Δεκα χρονια φοιτητης ειναι ανεκδοτο σε χωρες με σοβαρη εκπαιδευση.
Έχοντας σπουδάσει σε Ελλάδα και Ην. Βασίλειο και έχοντας τελειώσει παντα στον ονομαστικό χρονο σπουδών που προέβλεπαν τα προγράμματα σπουδών , θα συνιστουσα να μην συγκρίνουμε εντελώς ανόμοια πραγματα ήτοι τις σπουδές στην Ελλάδα με τις σπουδες στο Ην. Βασίλειο.
@ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ ΑΥΤΟΧΕΙΡΑΣ 5.3.2014 | 11:50 Επειδή και εγώ έχω σπουδές και σε Ελλάδα και Ην. Βασίλειο, και επειδή συμφωνώ μαζί σου στο ό,τι μιλάμε για εντελώς ανόμοια πράγματα, θα ήθελα να σε ρωτήσω για ποιόν λόγο πιστεύεις ότι είναι τόσο ανόμοια και πέραν σύγκρισης. Οι σπουδές στην Ελλάδα όντως είναι διαφορετικές σε σχέση με αυτές στην Αγγλία (ή οποιοδήποτε άλλο μέρος στον κόσμο). Όντως, στη χώρα μας μπορεί να χάσεις εξεταστικές διότι 30 χαβαλέδες αποφάσισαν να κλείσουν ένα Ίδρυμα που σπουδάζουν δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι. Στο Η.Β. είναι βέβαιο: θα σε μπουζουριάζανε εντός δευτερολέπτων εάν προσπαθούσες νταβατζιλίδικα να στερήσεις από τους συμφοιτητές σου το δικαιωμα στη γνώση. Εκεί υπάρχει σοβαρός υλικοτεχνικός εξοπλισμός. Αν τολμήσεις να τον κακομεταχειριστείς (όχι να τον καταστρέψεις) θα ζητηθεί αποζημίωση και άν η φθορά γίνει από πρόθεση, θα σε χώσουν στη φυλακή. Στην Ελλάδα το τί γίνεται το γνωρίζουμε. Στο Ην. Βασίλειο ο υπάρχει σύνδεση με τον ιδιωτικό τομέα, τόσο σε επίπεδο εύρεσης εργασίας μετά την αποφοίτηση, όσο και κατά τη διάρκειά της. Ιδιωτικοί φορείς και επιχειρήσεις αναθέτουν στα πανεπιστήμια χρηματοδοτούμενο ερευνητικό έργο. Φοιτητές συνδέονται με την παραγωγή ήδη κατά την διάρκεια της φοίτησης. Στην Ελλάδα άν συνέβαιναν αυτά τα πράγματα, θα ξεσηκώνονταν διάφοροι μουσάτοι και μακρυμάλληδες τύποι να καταγγείλουν την εντατικοποίηση/εμπορευματοποίηση/ξεπούλημα σε ντόπιο και ξένο κεφάλαιο της δημόσιας παιδείας, κτλ.Στο εκπαιδευτικό Ίδρυμα του Η.Β. η είσοδος και μόνο στους χώρους του σε προδιαθέτει για την επίτευξη ακαδημαϊκών στόχων και τη σκληρή δουλειά. Οι διάδρομοι είναι καθαροί ("αποστειρωμένοι" κατά την προοδευτική - εδώ γελάμε - οπτική), επικρατεί τάξη, οι τοίχοι δεν σκεπάζονται από 30 πόντους αφίσες πολιτικών νεολαιών που έχουν πετσικάρει και κρέμονται, δεν θα δεις ελεϊνές λινάτσες με βλακώδη συνθήματα να κρέμονται από το ταβάνι, τα τραπεζάκια των πολιτικών νεολαιών δεν είναι σκορπισμένα ό,που να' ναι, τα άδεια μπουκάλια μπύρας είναι πεταμένα στα καλάθια αχρήστου, τα περιτυλίγματα από τα σουβλάκια το ίδιο, κτλ, κτλ.Όλα αυτά (και πολλά άλλα) όντως καθιστούν "εντελώς ανόμοια πραγματα ήτοι τις σπουδές στην Ελλάδα με τις σπουδες στο Ην. Βασίλειο."
Vangelis1972Σχεδόν αυτά και δυο άλλα.... 1. Οι σπουδες στον Ην. Βασίλειο είναι περισσότερο εξειδικευμένες ακολουθώντας τις αντίστοιχες εξειδικεύσεις των επαγγελματικών επιμελητηριων, αρα με λιγότερη έμφαση σε θεωρια. Το ΕΜΠ, για παράδειγμα, στα προπτυχιακά εμβαθύνει πολύ περισσότερο απο το μέσο βρετανικό πανεπιστήμιο. Όμως χάνει απο το μέσο βρετανικό πανεπιστήμιο σε επίπεδο μεταπτυχιακό.2. Στο Ην. Βασίλειο δεν υπάρχει καθηγητής που να λέει οτι στο μάθημα του θα περνάει το 5% των φοιτητών ανα εξάμηνο όπως συμβαίνει πολλάκις εδώ. Επίσης υπαρχουν στο Ην. Βασίλειο οι tutors με ενεργό ρόλο και γνώμη την κρίσιμη στιγμή. Οι 'κομμένοι' ξέρουν τι συνέβη , πως και γιατί. Εδώ;