Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία

Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία Facebook Twitter
2

 

Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία Facebook Twitter
Γιάννης Μυλωνογιάννης

O Γιάννης Μυλωνογιάννης είναι ένας νεαρός Έλληνας κομίστας ο οποίος γνωρίζει διεθνή πλέον επιτυχία και αναγνώριση. Ο Γιάννης είναι, ανάμεσα σε άλλα, ο δημιουργός του αστυνομικού μυστηρίου επιστημονικής φαντασίας "Old City Blues", ενός  cyberpunk manga-like graphic novel που εκτυλίσσεται σε μία δυστοπική Αθήνα.

Πριν από τέσσερα χρόνια, το 2010, ο Μυλωνογιάννης ξεκίνησε να εκδίδει μόνος του το Old City Blues, σε μορφή web comic. Χωρίς να έχει καλά καλά  περάσει ένας χρόνος το OCB τράβηξε την προσοχή του Αμερικάνικου εκδοτικού οίκου κόμιξ Archaia Entertainment , βρίσκοντας τον δρόμο του τυπογραφείου. Πριν λίγους μόλις μήνες ο Γιάννης κυκλοφόρησε και πάλι στην Archaia τον δεύτερο τόμο του Old City Blues, βάζοντας τον Detective Solano σε νέες περιπέτειες, και τους φαν του είδους παγκοσμίως σε mood νέων online παραγγελιών.

Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία Facebook Twitter

Who is who:

O Γιάννης Μυλωνογιάννης  "ξεπήδησε", όπως πάμπολλοι άλλοι Έλληνες κομίστες, από τον διαγωνισμό ταλέντων του περιοδικού "9" της Ελευθεροτυπίας. Από το 2007 ξεκίνησε να εκδίδει διάφορα φανζίν, ενώ από πολύ νωρίς καταπιάστηκε και με άλλες εναλλακτικές μεθόδους διανομής και προώθησης της δουλειά του.

Υπήρξε από τους πρωτοπόρους της print on demand αυτοέκδοσης  - με το φανζιν  SCRIBBLES- ενώ συνέχισε τις ανορθόδοξες για τα τότε  ελληνικά δεδομένα εκδοτικές κινήσεις, εισάγοντας την κουλτούρα του web comic. Σήμερα ζει και εργάζεται στην γενέτειρα του την Κρήτη, συνεχίζει το 'Old City Blues' , και εικονογραφεί μαζί με άλλους δημιουργούς το Prophet των Brandon Graham και Simon Roy, και την ανθολογία Spera του Josh Tierney.

Είναι μόλις 25 ετών.

Old City Blues

Ο τόπος είναι η New Athens, και ο χρόνος το όχι και τόσο μακρινό 2048.

Η Αθήνα όπως την ξέρουμε έχει αφανιστεί, και την θέση της έχει πάρει μία μολυσμένη και αλλοτριωμένη  πόλη εξ' ολοκλήρου χτισμένη πάνω στα συντρίμμια της ελληνικής πρωτεύουσας. Αστική παρακμή, cyborgs εγκληματίες, και πολιτική διαφθορά πρωταγωνιστούν στην New Athens με μοναδικό αντίπαλο τον future cop Detective Solano και την ομάδα του. Εξτρά δόσεις μυστηρίου, φουτουριστικό σκηνικό, και μερικά από τα πιο τέλεια αυτοκίνητα που έχουμε δει.

Ήταν καιρός να γνωρίσουμε τον δημιουργό!

Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία Facebook Twitter
Το πρώτο βιβλίο (2011)
Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία Facebook Twitter
Old City Blues 2

-Γιάννη πώς άρχισες να ασχολείσαι με τα κόμικς;

-Είχα πάντα κόμικς γύρω μου, και δεν θυμάμαι πότε ακριβώς ξεκίνησα να τα διαβάζω ή να τα σχεδιάζω. Από μικρός διάβαζα κόμικς και έπειτα τα αντέγραφα, και στην ουσία απλά συνέχισα να το κάνω.

-Και τι κόμικς διάβαζες πριν ασχοληθείς επαγγελματικά;

- Παλιότερα διάβαζα οτιδήποτε. Υπερήρωες, , ευρωπαϊκά, Ντόναλντ Ντάκ, αυτοβιογραφικά, ιαπωνικά/κορεάτικα, οτιδήποτε ήταν κόμικς. Πλέον βαριέμαι πιο εύκολα, και διαβάζω απ' όλα αλλά λιγότερο.

-Ποιους κομίστες θαυμάζεις και θεωρείς ότι έχουν επηρεάσει τη δουλειά σου;

-Προσωπικά οι Shirow Masamune, Moebius και Katsuhiro Otomo μου άνοιξαν τα μάτια σχετικά με τα κόμικς. Από εκεί και πέρα, Hugo Pratt, 90's Jim Lee, Kenichi Sonoda, Juan Gimenez, κτλ ..

Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία Facebook Twitter
Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία Facebook Twitter
Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία Facebook Twitter

- Ποιες διαφορές εντοπίζεις στην ελληνική εκδοτική αλλά και αναγνωστική κουλτούρα και σ' αυτήν του εξωτερικού, έχοντας πλέον εμπειρία από την συνεργασία σου με την Archaia, αλλά και από την επαφή σου με ξένους φαν και αναγνώστες;

-Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω ..

Κατά  99% η ενασχόληση μου με τα κόμικς γίνεται μέσω ίντερνετ, κι έτσι δεν παρακολουθώ και τόσο τις διαφορές μεταξύ Ελλάδας και εξωτερικού. Σαφώς παγκοσμίως υπάρχουν περισσότεροι αναγνώστες, αλλά παντού ο καθένας διαβάζει και αγοράζει ό,τι του αρέσει, που ουσιαστικά είναι και το μόνο που μετράει στην τελική.

Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία Facebook Twitter

-Ξεκίνησες από τον διαγωνισμό ταλέντων του "9". Σήμερα στην Ελλάδα δεν υπάρχει κανένα σχεδόν αντίστοιχο έντυπο. Είναι ανασταλτικός παράγοντας για τους νέους δημιουργούς αυτή η έλλειψη;

-Δεν υπάρχουν έντυπά, δυστυχώς,  αλλά δεν νομίζω ότι αναστέλλεται έτσι η δημιουργικότητα κάποιου. Το ίντερνετ προσφέρει ό,τι θα χρειαστεί κάποιος για να δείξει στον κόσμο τη δουλειά του και για να την βελτιώσει.

-Παρ' όλα αυτά, επικρατεί μία άνθηση στον χώρο του ελληνικού κόμικ τελευταία, κυρίως μέσω της "oδού" των αυτοκεδόσεων. Εσύ ξεκίνησες από νωρίς να καταπιάνεσαι με την μη παραδοσιακή διανομή. Η εναλλακτική προσέγγισης έκδοσης και προώθησης της δουλειάς τουείναι πλέον μονόδρομος για ένα κομίστα;

-Όχι απαραίτητα μονόδρομος, αλλά είναι μια επιλογή που δεν λειτουργεί πλέον μόνο ως εναλλακτική της "κανονικής" έκδοσης. Πολύς κόσμος πλέον, και μεγάλα ονόματα, ασχολείται με ψηφιακές αυτοεκδόσεις και με καινούρια μοντέλα πληρωμών. Ίσως αρχικά να φαίνεται μονόδρομος η "αναγκαστική" αυτοέκδοση, αλλά σε βάθος χρόνου δεν υστερεί κάπου, αν γίνεται σωστά. Και ναι, φαίνεται να ασχολούνται πολλοί περισσότεροι με αυτοεκδόσεις κάθε χρόνο στην Ελλάδα, το οποίο εννοείται ότι είναι μόνο καλό.

Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία Facebook Twitter
Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία Facebook Twitter
Detective Solano

-Ας περάσουμε στο Old City Blues. Πώς προέκυψε η συνεργασία με τη Archaia;

-Είχα υποβάλλει το βιβλίο στην Archaia μέσω της τυπικής διαδικασίας, και παράλληλα το βρήκε online μόνος του ένας από τους editors τους, πράγμα το οποίο ήταν αρκετά σουρεαλιστικό.

-Κάνε μας μία σύντομη σύνοψη του Old City Blues.

-Η σειρά είναι ένα αστυνομικό μυστήριο επιστημονικής φαντασίας, στα δεδομένα των Ghost in the Shell, Bubblegum Crisis, Blade Runner, Snatcher κτλ. Το πρώτο βιβλίο επικεντρωνόταν σε μια συνεχόμενη ιστορία, ενώ στο δεύτερο υπάρχουν  δύο ξεχωριστές υποθέσεις που χτίζουν λίγο παραπάνω τον κόσμο της σειράς.

Solano time lapse

Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία Facebook Twitter

-Πώς προέκυψε η ιδέα μίας φουτουριστικής Αθήνας σαν σκηνικό της ιστορίας σου; Αποτελεί η επιλογή αυτού του κόσμου ένα κοινωνικό, πολιτικό, ή έστω ειρωνικό σχόλιο για την "υπό διάλυση" κατάσταση της χώρας;

- Η New Athens δεν αποτέλεσε ποτέ σχόλιο. Αρχικά, η επιλογή  της πόλης έγινε πιο πολύ σαν αστείο, σαν διακωμώδηση της τυπικής μεγαλούπολης που έβλεπα σε όλα τα άλλα κόμικς/ταινίες/βιβλία που μου άρεσαν -- Μega Tokyo, Sprawl, Newport City, Olympus κτλ.  Τελικά, απλά κόλλησε το σκηνικό.

Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία Facebook Twitter
Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία Facebook Twitter

- Ο κόσμος που δημιουργεί ένας κομίστας υπάρχει στο μυαλό του24/7; Πότε καταλαβαίνεις ότι μία ιστορία έχει τελειώσει και πρέπει να μπει ένα τέλος;  Πότε, δηλαδή, ένας κόσμος σταματά να υπάρχει στο μυαλό του δημιουργού του;

-Για μένα προσωπικά ο κόσμος υπάρχει 24/7, μέχρι να τελειώσω το βιβλίο.  Τότε το αφήνω, και ξεχνάω  εντελώς και τον κόσμο και τους χαρακτήρες του. Από εκεί και πέρα ο κόσμος επιστρέφει συνήθως μόνος του όταν ξεχάσεις εντελώς ότι υπήρχε..

Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία Facebook Twitter
Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία Facebook Twitter

-Ποιες ήταν οι κυριότερες επιρροές σου σχεδιαστικά αλλά και αισθητικά για το Old City Blues;

-Είχα δει μικρός αργά στην τηλεόραση το Johnny Mnemonic το οποίο μου κέντρισε το ενδιαφέρον αισθητικά αλλά και όσον αφορά τις ιστορίες.

-Σχεδιάζεις καθημερινά;

Ναι, σχεδιάζω κάθε μέρα, γιατί αλλιώς θα πρέπει να τα ξαναμάθω όλα από την αρχή.

-Και τι κάνεις όταν "κολλάς" στην συνέχεια της ιστορίας; Πώς χαλαρώνεις;

-Συνήθως όταν κολλάω κάνω  απλά ό,τι καλύτερο μπορώ και πάω παρακάτω. Διαβάζω βιβλία, πιο πολύ για διασκέδαση και όχι πλέον κόμικς. Επίσης κάνω ποδήλατο και τέτοια...

Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία Facebook Twitter
Old City Blues 2
Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία Facebook Twitter

- Επόμενα σχέδια;

Αυτή τη στιγμή σχεδιάζω για το τελευταίο τεύχος του Prophet, και ξεκινάμε και δυο – τρία πράγματα τα οποία δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα. Ίσως κάποια στιγμή σύντομα συνεχιστεί και το επόμενο Old City Blues.

Προς το παρόν ο καθένας μπορεί να προμηθευτεί το OCB από το Tilt Comics στην Αθήνα, από το Amazon, ενώ για ψηφιακή μόνο μορφή από το Comixology, και φυσικά μπορεί κανείς να διαβάσει αλλά και να κατεβάσε δωρεάν το Old City Blues στο oldcityblues.com

Από τις πρώτες σελίδες του Old City Blues 2

Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία Facebook Twitter
Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία Facebook Twitter
Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία Facebook Twitter
Old City Blues: H Αθήνα του 2049 σαν μια cyberpunk δυστοπία Facebook Twitter
Αρχείο
2

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Μπράβο στο παιδί που ζει επαγγελματικά το όνειρό του (όσο δονκιχωτικό και αν είναι πια ένα τέτοιο επάγγελμα εν Ελλάδι), συγχαρητήρια που κάνει την (Αγ)Ελλαδίτσα να ακούγεται στο εξωτερικό σε αυτόν τον χώρο, και ωραιότατα τα σκίτσα του, όμως πρέπει να σημειωθεί πως οι επιρροές από Moebius, Blade Runner, manga και Judge Dredd φτάνουν στα όρια της αντιγραφής, και από ότι βλέπω ενίοτε τα ξεπερνούν. Πρέπει να αποκτήσει πιο προσωπικό στυλ. Του εύχομαι καλή επιτυχία...