Ο Μανώλης Γλέζος στους Νew York Times

Ο Μανώλης Γλέζος στους Νew York Times Facebook Twitter
" Ποτέ δεν επεδίωξα να γίνω ήρωας. Αυτό που έκανα ήταν να υποστηρίζω τις πεποιθήσεις μου." αναφέρει ο Μανώλης Γλέζος στην συνέντευξή του στην αμερικανική εφημερίδα.
21

Αφιέρωμα στον Μανώλη Γλέζο φιλοξενούν στην πρώτη σελίδα της ηλεκτρονικής τους έκδοσης οι New York Times.

Η εφημερίδα αναφέρει στην εισαγωγή της πως ο 92χρονος ήταν στην πρώτη γραμμή των διαμαρτυριών στην Ελλάδα της κρίσης, υψώνοντας τη γροθιά του στην αστυνομία η οποία του έριχνε δακρυγόνα στο πρόσωπο. Συνεχίζοντας το αφιέρωμα τους οι ΝΥΤ γράφουν πως ο Μανώλης Γλέζος βρισκόταν μπροστά από το Κοινοβούλιο, επιμένοντας ότι οι βουλευτές πρέπει να απορρίψουν τα μέτρα λιτότητας τα οποία επέβαλαν οι πιστωτές της χώρας και υπογραμμίζοντας πως κάτι τέτοιο θα έφερνε στην Ελλάδα περισσότερα δεινά.

 

Σύμβολο της Ελλάδας που διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στις κρισιμότερες στιγμές της ιστορίας και αριστερός που υπερβαίνει τα ιδεολογικά σύνορα ο Γλέζος είναι σύμφωνα με την εφημερίδα ένα σύμβολο αντίστασης για κάθε χώρα.

 

"Σε όλη την Ευρώπη ακούω το ίδιο πράγμα. Ο κόσμος δεν θέλει να αποφασίζουν άλλοι για το μέλλον του. Το δικαιώμα που θέλω να εξασφαλίσω για όλους είναι να αποφασίσουν αυτοί τη μοίρα τους." αναφέρει στη συνέντευξη ο Μανώλης Γλέζος.

Το δημοσίευμα ανατρέχει στο 1941 και τη δράση του Γλέζου στην αντίσταση κάνοντας αναφορά στη ναζιστική σημαία που κατέβασε από την Ακρόπολη μαζί με τον σύντροφό του Απόστολο Σάντα. Ο Γλέζος εξιστορεί τη στιγμή εκείνη και αναπολεί μνήμες από την επιστροφή του στο σπίτι μετά το περαστικό, την αντίδραση της μητέρας του και το πως κατέληξε στη φυλακή.

" Στέκομαι μπροστά σας όχι σαν ένας άνθρωπος αλλά εκπροσωπώντας όλους τους συντρόφους που δεν είναι πια κοντά μας. Αυτό με κάνει και συνεχίζω. Πρέπει να συνεχίζω να ζω και να μάχομαι για αυτούς." είναι τα λόγια του Γλέζου που ολοκληρώνουν το αφιέρωμα.

21

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χακάν Φιντάν: Προκαλεί ξανά με «τουρκική μειονότητα Δυτικής Θράκης» και «ομογενείς» στα Δωδεκάνησα

Διεθνή / Χακάν Φιντάν: Προκαλεί ξανά με «τουρκική μειονότητα Δυτικής Θράκης» και «ομογενείς» στα Δωδεκάνησα

Ο Φιντάν είπε ότι το τουρκικό ΥΠΕΞ «συνεχίζει να προστατεύει με προσοχή τα δικαιώματα και τα συμφέροντα της Τουρκίας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο», προσθέτοντας ότι «κατά την τελευταία μας επίσκεψη στην Αθήνα, δείξαμε την αποφασιστική μας στάση στο θέμα αυτό»
LIFO NEWSROOM
Debate ΣΥΡΙΖΑ: Η κόντρα Πολάκη - Φάμελλου και οι ανεμογεννήτριες του Γκλέτσου

Πολιτική / Debate ΣΥΡΙΖΑ: Η κόντρα Πολάκη - Φάμελλου και οι ανεμογεννήτριες του Γκλέτσου

Το debate ανάμεσα στους υποψήφιους προέδρους του ΣΥΡΙΖΑ είχε διαφωνίες, αιχμές και την ατάκα του Απόστολου Γκλέτσου ότι «οι ανεμογεννήτριες δεν παράγουν ρεύμα, γιατί δεν έχουν μπαταρίες»
LIFO NEWSROOM
Ερντογάν για Τραμπ: «Περιμένουμε να δούμε την στάση των ΗΠΑ για τη Μέση Ανατολή»

Διεθνή / Ερντογάν για Τραμπ: «Περιμένουμε να δούμε την στάση των ΗΠΑ για τη Μέση Ανατολή»

Ο Τούρκος πρόεδρος ξεκαθάρισε πως περιμένει από τη νέα αμερικανική κυβέρνηση να βάλει ένα τέλος στον πόλεμο που τσακίζει τη Μέση Ανατολή και να σταματήσει να στηρίζει τους Κούρδους της Συρίας
LIFO NEWSROOM

σχόλια

6 σχόλια
Η διαδρομή μια ζωής δεν εξαγνίζεται από τη διάρκεια. Αφού ο Γλέζος συμμετέχει ακόμη στα κοινά, δεν παίζει να μπαίνει ασπίδα το σέβας στην ηλικία στα όποια σφάλματα του. Για κάθε καλό και θετικό του υπάρχουν και πολλά αμφιλεγόμενα και αρνητικά σημεία στη ζωή του. Δεν αμφιβάλλω για τον πατριωτισμό και την διάθεση του να προσφέρει. Επισημαίνω όμως ότι πολλές φορές οι εμμονές σε ιδεολογίες που καταλήγουν ιδεοληψίες και η άρνηση εξέλιξης, μπερδεύονται ως προσήλωση σε υψηλές ιδέες και ιδανικά.
Τον σεβόμαστε και τον εκτιμούμε για τον ηρωισμό του και την συνεχή παρουσία του στους αγώνες κατά της αδικίας. ..Αν υπάρχουν κάποιες δραστηριότητες του, που δεν θα συμφωνούσαμε μαζί του, αυτό δεν αλλάζει τη μεγάλη του διαδρομή και σίγουρα δεν μας έχει ντροπιασει ποτέ σαν Έλληνες αντίθετα μας κάνει να νοιωθουμε υπερήφανοι. ..
Κατά την άποψή μου, πρόκειται για μια μάλλον αμφιλεγόμενη προσωπικότητα που με μπερδεύει κάθε φορά με τις απόψεις που εκφράζει (δεν μπορώ να ξεχάσω τις φωτό στην κηδεία Χότζα- και τους όποιους συμβολισμούς..)
Αντί να αναφέρετε τον Χότζα συνέχεια,μήπως και να θυμάστε το ξύλο που έφαγε από τους μπάτσους στα 90 του;Ευχαρίστως να ξεκινήσουμε ιστορική κουβέντα...αλλά δεν τρελαίνομαι κιόλας.
Χμ αλήθεια;Αν και διαφωνώ κάθετα και με την επιστολή και με το ύφος που είχε,θεωρείται αδιαφορία ως προς τα ατομικά δικαιώματα και τις ελευθερίες το γεγονός να μην βρεθεί η Ελλάδα για ακόμα μια φορά μέτοχος και απολογούμενη για τις ιμπεριαλιστικές διαφορές των Δυτικών με τους Ρώσους;Και ότι η όλη φάση με των Ρωσία έγινε επειδή οι δυτικές κυβερνήσεις απέκτησαν ευαισθησίες για τα δικαιώματα του Ουκρανικού λαού ξαφνικά;Όχι για γεωωστρατηγικούς λόγους;Βρε κοίτα να δεις τι μαθαίνεις...
Λέει ότι ο Γλέζος δεν έχει παραιτηθεί στα 90 του,ασχολείται ΕΝΕΡΓΑ με τα κοινά(κάτι που δεν ισχύει για πολλούς νεότερους) και τρέχει σε πορείες και σε κοινοβούλια,χωρίς να έχει να κερδίσει κάτι παρά μόνο κούραση,ενώ θα μπορούσε να ζει πανέμορφα μια κατάσταση νιρβάνας,πάίρνοντας όλες τις συντάξεις που δικαιούται.Αν υπάρχουν πολλοί που το κάνουν αυτό αντί να ζούνε αργά-αργά,κλεισμένοι στον μικρόκοσμο τους,μέχρι να έρθει η ώρα να παραδώσουν «πνεύμα εις Κύριον»,να μου τους δείξετε.Λέει πολύ περισσότερα για τον Γλέζο και το πνεύμα του,παρά για την ανυπαρξία πνεύματος και ηθικής από τους ΜΑΤατζήδες.
Οχι κε Delusions End, και τα δυο θα τα αναφερουμε, οχι μονο αυτα που σας αρεσουν αλλα και αυτα που μαλλον σας συμφερει να ξεχαστουν, οπως η συμπεριφορα του στη κηδεια του Χοτζα, οι υμνοι του στον Πουτιν, οι ασυναρτητες οικονομικες του δηλωσεις η και το περασμα του απο το ανδρεο/παπανδρεικο Πασοκ, αν το θυμασθε εσεις οι νεωτεροι.Το οτι δοξασε την Ελλαδα και την αντισταση με την πραξη του να κατεβασει τη ναζιστικη σημαια και τη μετεπειτα αντιστασιακη του πορεια, συμφωνω και επαυξανω. Αλλα αυτο δε σημαινει οτι αποδεχομαστε τυφλα και συμφωνουμε με ο,τι λεει και κανει. Προσωπικα, προτιμω σαφως περισσοτερο τον συντροφο του Σιαντα (σας λεει κατι το ονομα?) με τον οποιο μαζι κατεβασαν τη σημαια απο την Ακροπολη εκεινο το βραδυ), ο οποιος δε φανηκε να εξαργυρωνει μια ζωη αυτη του την πραξη...
Σε μια είδηση που μιλάει για ένα άρθρο των NY Times για τον Γλέζο με θετική χροιά,το να σπεύσετε όλοι να τρίξετε τα δόντια το λένε «όσα δεν φτάνει η αλεπού...».Την υποστολή της ναζιστικής σημαίας στην Ακρόπολη την μαθαίνουμε από το δημοτικό.Ο Σάντας(όχι Σιάντας) με τον Γλέζο είχαν αδερφικές σχέσεις μέχρι που ο πρώτος πέθανε.Ούτε το όνομα δεν ξέρετε,αλλά η χολή πάει σύννεφο και δήθεν τον «προτιμάτε».Και οι 2 φάγανε εξορίες και οι 2 φυλακίσεις και βασανισμούς.Αναρωτιέμαι αν ο Σάντας είχε εκλεγεί βουλευτής έστω και μια φορά τι θα του σέρνατε και αυτουνού.
Να μην μου μιλάτε κύριε Σπυρίδωνα.Όπως εσείς δεν σεβαστήκατε την επιθυμία μου να μην συνδιαλέγομαι μαζί σας,δεν θα μου επιβάλλετε τους όρους σας τώρα.Αυτά αλλού.Και αγγλικά,γερμανικά και αρβανίτικα μιλάω.Θέλετε;Αν είδατε κάπου να λέω πως πρέπει να τον δοξάζουμε σαν θεό,παρακαλώ,πείτε μου.Εν αντιθέσει την σχολαστική μείωση και αποδόμηση μέσω της απαξίωσης του ήθους του,την οποία επιχειρήσατε να κάνετε,στηλίτευσα.Και τελικά πείτε μου κύριε Σπυρίδωνα,το ότι η αστική τάξη έκανε επανάσταση πριν από 230 χρόνια,γιατί το εξαργυρώνει ακόμα;
Βοηθηστε με, κε Delusions End, αλλα εχω προβλημα να κατανοησω την μερικες φορες σκαιη γλωσσα που χρησιμποποιητε (Ελληνικα η οχι). Θελετε η δε θελετε να διαλεγεσθε μαζι μου? Αν ναι, παρακαλω προσεξετε το υφος σας. Αν οχι, οπως λετε στο σχολιο σας, τοτε γιατι συνεχιζετε να απαντατε στα σχολια μου?Εν κατακλειδι, η επιθυμια καποιου να μη συνδιαλεγεται με καποιον αλλο δε δεσμευει απαραιτητα εκεινον τον αλλο. Επισης, φαινεται απο το αν ο ιδιος συνδιαλεγεται μαζι του η οχι (κατι που εσεις δεν τηρειτε). Και, βεβαιως, το τι εσεις πιστευετε οτι πρεπει να λεω η να μη λεω δεν ταιριαζει αυτοματα με αυτο που εγω πιστευω οτι πρεπει να λεω η να μη λεω. Στοιχειωδες, Watson! Ειναι κανονες της δημοκρατιας αυτα που δεσμευουν απολυτα οσους και οσες πιστευουν σε αυτην...
«Και, βεβαιως, το τι εσεις πιστευετε οτι πρεπει να λεω η να μη λεω δεν ταιριαζει αυτοματα με αυτο που εγω πιστευω οτι πρεπει να λεω η να μη λεω»Κύριε Σπυρίδωνα,αυτά που μόλις είπα στο προηγούμενο μου σχόλιο θα μου ξαναπείτε;«Να απαντατε σε αυτα που γραφω, κε Delusiοns End.».Κι εγώ απλά σας απάντησα ότι μπορώ να λέω ό,τι θέλω και όπως θέλω,αν εγώ ο ίδιος θεωρώ πως αποτελεί απάντηση,δεν έχετε κανένα δικαίωμα να μου επιβάλλετε τους όρους σας.Τα φασίστο-αστικά σας,αλλού.Νομίζω κύριε Σπυρίδωνα,έχετε ένα πρόβλημα κατανόησης ή μάλλον πέφτετε σε λούπες και αυτοαναιρείσθε.Να το κοιτάξετε.