Πανεπιστήμιο στην Αυστρία αφαίρεσε διδακτορικό τίτλο

Πανεπιστήμιο στην Αυστρία αφαίρεσε διδακτορικό τίτλο Facebook Twitter
6

Το Πανεπιστήμιο του Σάλτσμπουργκ ανακάλεσε τον τίτλο του επίτιμου διδάκτορα που είχε απονείμει στον Πάουλ Τρατς, που υπήρξε ο ιδρυτής του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας της πόλης.

40 χρόνια μετά την τιμητική διάκριση -και τρία χρόνια πριν το θάνατό του- η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου την ανακάλεσε, επισημαίνοντας ότι εκ των υστέρων διαπιστώθηκε πως δεν ήταν άξιος αυτής της τιμής, λόγω του ναζιστικού του παρελθόντος.

Σύμφωνα με το πόρισμα της έρευνας καθηγητή του Πανεπιστημίου, ο Τρατς είχε διατελέσει στη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου αξιωματικός των γερμανοναζιστικών ταγμάτων "Ες-Ες". Συμμετείχε στη Βαρσοβία και στη Σοβιετική Ένωση σε καταλήστευση έργων τέχνης, αρκετά από τα οποία κατέληξαν στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας.

Επιπλέον, ο ίδιος είχε δημοσιεύσει άρθρα στο καθοδηγητικό όργανο των "Ες-Ες", στα οποία κατήγγειλε την "παρενόχληση από το βάρος ξένης ράτσας" και υποστήριζε την εξόντωση παράλυτων ατόμων και τερατογενέσεων, ενώ του είχε απονεμηθεί από τον διαβόητο αρχηγό των "Ες-Ες" Χάινριχ Χίμλερ, το γνωστό "δακτυλίδι των Ες-Ες" με τη νεκροκεφαλή και τους ρούνους.

Το Πανεπιστήμιο του Σάλτσμπουργκ προτίθεται να ελέγξει και άλλες παρόμοιες "προβληματικές περιπτώσεις" από τα συνολικά 88 πρόσωπα που έχουν ανακηρυχτεί επίτιμοι διδάκτορες και στα οποία περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ο αρχιμουσικός Χέρμπερτ φον Κάραγιαν, ο ζωολόγος Κόνραντ Λόρεντς αλλά και ο ζωγράφος Όσκαρ Κοκόσκα και ο συγγραφέας Πέτερ Χάντκε.

6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το χωριό του Άγιου Βασίλη στη Λαπωνία είναι στην πραγματικότητα πολεμικό καταφύγιο

Διεθνή / Το χωριό του Άγιου Βασίλη στη Λαπωνία είναι στην πραγματικότητα πολεμικό καταφύγιο

Το ονειρικό χωριό του Άγιου Βασίλη στο Ροβανιέμι δημιουργήθηκε ως καταφύγιο και σε περίπτωση βομβιστικής επίθεσης κατά της Φινλανδίας, μπορεί να παρέχει ασφάλεια στους κατοίκους
LIFO NEWSROOM
Η αστυνομία στο Περού έβαλε τον... Γκριντς να κλέψει τα Χριστούγεννα εμπόρων ναρκωτικών

Διεθνή / Η αστυνομία στο Περού έβαλε τον... Γκριντς να κλέψει τα Χριστούγεννα εμπόρων ναρκωτικών

Η εθνική αστυνομική υπηρεσία του Περού κατέγραψε εικόνες με τον Γκριντς να τρέχει στη Λίμα και με μια βαριοπούλα κρεμασμένη στον ώμο του να κάνει έφοδο σε κρησφύγετο εμπόρων ναρκωτικών 
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
1)Δεν γνωρίζουμε τα κίνητρα των υπευθύνων του Πανεπιστημίου του Σάλτσμπουργκ που οδήγησαν σε αυτή τη κίνηση.2)Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα "Μαραρόνια με κιμά"για το οτι σε περίοδους δυσχέριας αναζωπυρώνει το εθνικιστικό - ναζιστικό κίνημα.3)Ο τύπος αυτός άνηκε σε μια ομάδα ανθρώπων όπου, σύμφωνα με το άρθρο, καταστήλευαν έργα τέχνης. Και τα οποία όλως τυχαίως κατέληξαν στο μουσείο όπου ήταν ιδρυτής.4)Πιστεύω η κοινωνία όταν υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι διαφορετικής αντίληψης από της κοινής, τους πετάει έξω. Είτε πρόκειται περί δεξίας ή αριστερής αντίληψης. Επομένως δεν μου κάνει εντύπωση.5)Ο συγκεκριμένος τύπος - πάντα σύμφωνα με το άρθρο - άνηκε στη ναζιστική υποκουλτούρα και αντίληψη. Επομένως αυτόματα δεν ήταν υπέρμαχος της ζωής της ελευθερίας και της δημοκρατίας. Ήταν εναντίον των παράλυτων και των τερατογενέσεων.6)Βρείτε μου ένα λόγο να στεναχωρηθώ ή να προβληματιστώ για την απόλυση - διωγμό του. Όπως στρώσεις θα κοιμηθείς.7)Φίλε "Μακαρόνια με κιμά" δεν είναι ορθό και λογικό να συγκρίνεις έναν υποστηρικτή και όργανο ταυτόχρονα του ναζισμού με έναν μου σκότωσε είτε με σώας τα φρένας είτε εν βρασμώ ψυχής. Μπορεί όντως να μετάνιωσε, μπορεί και όχι. Αλλά όπως στρώσεις θα κοιμηθείς.Συνοψίζοντας, θεωρώ ότι ο φασισμός μπορεί να νικηθεί εν μέρει από φασισμό. Και με αυτό εννοώ το διαχωρισμό μιας μη φασιστικής κοινωνίας ή οργανισμού από φασιστικά όντα. Τώρα εάν αυτός μετάνιωσε ή όχι ολίγον με ενδιαφέρει γιατί το κακό έχει γίνει.Και σίγουρα πάλι φίλε, με το να λες πόσο μαλάκας είναι κάποιος δεν βοηθάει και πολύ, αλλά...Αυτός μπορεί αργότερα να κυνηγήσει τα"δίκια του" λέγοντας ότι αυτό που κάνουνε δεν είναι δημοκρατικό κτλ κτλ. Θα προσκυνήσει εσκεμμένα τη δημοκρατία αυτός που προφανώς είναι κατά της.Σκέψου το λίγο.
Δεν έχεις άδικο αλλά παρόλα αυτά συνεχίζω να πιστεύω ότι δεν νικάς τον φασισμό με φασισμό. Και αύτο το πίστευω διότι αύτο ακριβώς βλέπω και σήμερα. Τα ΜΜΕ κυρίως έχουν λυσσάξει με την Χ.Α κάνοντας απεγνωσμένες και συνεχείς προσπάθειες να την εξολοθρεύσουν βασισμένοι κυρίως στο παρελθόν τους (όχι ότι έχουν αδικό). Αλλά αυτή ακρίβως η στάση ειναι που κατ' εμέ τους ενδυμώνει. Εν μέρει μπορώ ίσως να καταλάβω τον ψηφοφόρο της Χ.Α, με την λογική ότι ίσως αύτος ο άνθρωπος να έχασε τα πάντα λόγω της σημερινής εποχής, που το μόνο που θέλει πια είναι καθαρή εκδίκηση (που εγώ δεν θα το έκανα ποτέ αλλά και πάλι δεν είμαστε όλοι ίδιοι). Επίσης συμφωνώ ότι ο συγκεκριμένος θα χρησιμοποιήσει την δημοκρατία για να ρίξει την δημοκρατία, απλά δεν νοείται για μένα το "οπλοστάσιο" της δημοκρατίας να περιλαμβάνει αντί-δημοκρατικές κινήσεις. Δηλαδή πιστεύω ακράδαντα στην διαφορετική προσέγγιση-αντιμετώπιση. Κάτι που ξέχασα: ο διαχωρισμός της κοινωνίας που ανέφερες δεν βλέπω πως εξαλείφει τους φασίστες (αν δεν έπιασα κάτι εξήγησε μου), και τέλος οφείλω να ομολογήσω ότι έχεις πολύ δίκιο στο κομμάτι που αναφέρεις οτι δεν μπορείς να συγκρίνεις τον δολοφόνο με το όργανο του ναζισμού γιατί σε κλίμακα κακουργήματος, οι πράξεις του τελευταίου πιθανώς και να αποτέσαν εγκλήματα πολέμου που είναι ανώτερα και δεν παραγράφονται ποτέ. Οπότε εν τέλει σωστή τελικά η κίνηση του πανεπιστημιού στο άρθρο.
Εντάξει, δεν μου αρέσει αύτο που διαβάζω. Είμαι της άποψης πως δεν είναι απαραίτητο να κατακρίνεις τον πνευματικό κόσμο του άλλου από τις προσωπικές του πεποιθήσεις και πιστεύω. Γιατί να κρίνεις τον τραγουδιστή επειδή ψηφίζει Χρυσή Αυγή ή γιατί να κατακρίνεις έναν οποιοδήποτε επιστήμονα η οτιδήποτε άλλο-άτομο με γνώσεις και ένα πνευματικό υπόβραθο; Μάζι σας στην καταπολέμηση του φασισμού αλλά δεν ξέρω πέρα απ' το προαναφερθές, εγώ βλέπω μέσα απ' την ιστορία ότι μεγάλες απολυταρχίες και ακραίες απόψεις ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ έντονα σε περιόδους δυσχέριας γενικά. Συγκεκρίμενα στην σημερινή εποχή η άθλια οικονονική κατάσταση οδηγεί στην άνοδο ακροδεξιών παρατάξεων και γενικά ένα αντι-ανθρωπιστικό κίνημα. Απλά είμαι σιγουρός με το να λες στον άλλον πόσο λάθος είναι η πόσο μαλάκας είναι δεν καταφερνεις τίποτα άλλο παρά απ το ενισχυείς τον φασισμό. Αντιθέτως αν συγκεντρωνόσουν στο να καλυτερέψεις την οικονομική και κοινωνική κατάσταση οι ακραίες απόψεις θα εξαφανίζοταν από μόνες τους. Στο κάτω κάτω οσάν προοδευτικός και ίσως κατά τις βιαίας, σε οποιοδήποτε άνθρωπο (ομοφυλόφιλος, άτομο με ειδικές ανάγκες κλπ), πως χρησιμοποιείς μεθόδους που υποτίθεται δεν χωράνε στην ιδεολογία σου; Γιατί να πολεμάς τον φασισμό με φασισμό; Στη συγκεκριμένη επίσης περίπτωση μπορεί ο συγκεκριμένος ανθρωπάκος να μετάνιωσε για ότι έκανε και να το πλήρωνε τόσα χρόνια (βλέπε εσωτερικές διαμάχες, ενοχές κτλ) ποιος σου δίνει το δικαίωμα να κάνεις τέτοια κίνηση; Με την ίδια λογική μπορούμε κάλιστα να είμαστε προκατειλημμένοι σε έναν που σκότωσε (αλλά μπήκε φυλακή, μετάνιωσε) ή σε έναν ψυχικά άρρωστο που τελικά θεραπεύτηκε. Εσείς τι λέτε;
οι κοινωνίες και τα κράτη της Αυστρίας, της Ολλανδίας, των σκανδιναβικών χωρών, της Ελβετίας, Βελγίου, της Γαλλίας κτλ υπήρξαν συνεργάτες των ναζί με πολλούς τρόπους, υιοθέτησαν την ιδεολογία, είδαν ευνοϊκα το φαινόμενο εξάπλωσης, αρνήθηκαν την είσοδο εβραίων στα κράτη τους κα. η Αυστρία υπήρξε και ως κραική μηχανή και σε επίπεδο κοινωνίας, έναν από τους στενότερους αποδέκτες και συμπαραστάτες του ναζιστικού καθεστώτος. Μετά τον [πόλεμο και την αποκάλυψη των στρατοπέδων συγκέντρωσης και της Σοα όπως και οι ίδιοι οι Γερμανοί, και αυτές οι χώρες/κοινωνίες διακατέχονται από αισθήματα ενοχής. Για την αντιμετώπιση του παρελθόντος τους ανακατασκεύασαν Ανακατασκεύασαν την ιστορική τους μνήμη προβάλλοντας προς τα έξω μία σχεδόν ανύπαρκτη εσωτερική αντίσταση προς τους ναζί, αυστηροποίησαν τους νόμους περί ναζισμού κοκ. Η αυστηρότητα που υπάρχει σε σχέση με ναζιστικά φαινόμενα είναι απόρροια των ενοχών της κοινωνίας σε σχέση με το παρελθόν της, κάτι που υιοθέτησαν και τα κράτη των κοινωνιών αυτών.