Θλιβερή πρωτιά της Ελλάδας στα θανατηφόρα τροχαία

Θλιβερή πρωτιά της Ελλάδας στα θανατηφόρα τροχαία Facebook Twitter
4

Θλιβερή πρωτιά για την Ελλάδα αποκαλύπτει η νέα μελέτη του Κέντρου Τεχνολογίας της Allianz (Allianz Zentrum für Technik, ή AZT)  η οποία παρουσιάζει τα τροχαία ατυχήματα ως την κύρια αιτία θανάτου για τους νέους, ανεξάρτητα από το επίπεδο οικονομικής ευημερίας της κάθε χώρας.

Το 31 τοις εκατό επί του συνόλου των θανάτων από τροχαία ατυχήματα παγκοσμίως είναι έφηβοι και νέοι ενήλικες, ηλικίας μεταξύ 15 και 29 ετών. 400.000 ζωές χάνονται ετησίως από τροχαία, αριθμός μεγαλύτερος από αυτόν που οφείλεται σε θανάτους που προκαλούνται από ασθένειες, χρήση ναρκωτικών, αυτοκτονία, βία ή γεγονότα που σχετίζονται με πόλεμο.

Το αν ένας θάνατος νέου από τροχαίο συμβαίνει σε χώρα χαμηλού, μεσαίου ή υψηλού εισοδήματος δεν παίζει κανένα απολύτως ρόλο. Σύμφωνα με το ΑΖΤ, τα ποσοστά θανάτου των νέων από τροχαίο ατύχημα, εμφανίζουν ελάχιστες διαφοροποιήσεις αγγίζοντας το 31,5% σε χώρες χαμηλού εισοδήματος, 32,0% σε χώρες μεσαίου εισοδήματος και το 28,5% σε χώρες υψηλού εισοδήματος.

Η Ελλάδα έχει 12,2 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά 100.000 κατοίκους. Αυτό τοποθετεί τη χώρα στην τελευταία θέση μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η χώρα που βρίσκεται στην κορυφή της λίστας είναι η Σουηδία με μόλις 3 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά 100.000 κατοίκους. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα υψηλότερα ποσοστά σημειώνονται στην Δομινικανή Δημοκρατία (41,7), την Ταϋλάνδη (38,1) και τη Βενεζουέλα (37,2).

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Να «μπλοκάρουν» τις πρόωρες αποφυλακίσεις θα μπορούν θύματα εγκλημάτων και οι συγγενείς τους

Ελλάδα / Να «μπλοκάρουν» τις πρόωρες αποφυλακίσεις θα μπορούν θύματα εγκλημάτων και οι συγγενείς τους

Με νέα διάταξη, το υπουργείο Δικαιοσύνης θα δίνει τη δυνατότητα στις οικογένειες θυμάτων εγκλήματος να ενημερώνονται για την επικείμενη αποφυλάκιση του ενόχου και να υποβάλλουν ένσταση
LIFO NEWSROOM
Αντώνης Λυμπέρης: Το αντίο της Έλενας Μακρή στον σύζυγό της - «Το Α και το Ω της ύπαρξης μου»

Ελλάδα / Αντώνης Λυμπέρης: Το αντίο της Έλενας Μακρή στον σύζυγό της - «Το Α και το Ω της ύπαρξης μου»

«Ζήσαμε δυο κινηματογραφικές ζωές σε μια πολλές φορές με τεράστιες επιτυχίες , προσφορά δημιουργία ύψιστες χαρές , βαθιές λύπες αποτυχίες , ξεριζωμούς κυριολεκτικούς και μεταφορικούς»
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Πριν από την έρευνα αυτή (δεν αναφέρει το άρθρο σε ποια περίοδο αφορά), ήμασταν τέταρτοι στην Ε.Ε. (με 13.8/100.000), αλλά όπως φαίνεται καταφέραμε και τους περάσαμε τους άλλους !http://www.worldlifeexpectancy.com/cause-of-death/road-traffic-accidents/by-country/Όσον αφορά την ποιότητα των οδών, ασχέτως εάν δεν είναι η απαιτούμενη, ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ούτε κατά διάνοια τον σημαντικότερο παράγοντα των θανάτων από οδικά ατυχήματα. Σε μια έρευνα των τροχαίων 2000-2009 υπολογίστηκε ότι το ποσοστό συμμετοχής του δρόμου σε ένα θανατηφόρο ατύχημα είναι μόλις 4% (άλλο ένα 4% το όχημα) και 92% ο άνθρωπος.Όσον αφορά δε τον άνθρωπο, να πούμε ότι δεν πρέπει να βλέπουμε μόνο τον οδηγό και να παραγνωρίζουμε την συμπεριφορά του πεζού. Για παράδειγμα, το 2013 (στοιχεία της τροχαίας) το 18% των θανατηφόρων ατυχημάτων αφορούσε σε παράυρση πεζού, ενώ αιτία το 8,35% των θανατηφόρων αναγόταν σε αιτία που αφορούσε πεζούς. Δηλαδή, "μπακαλίστικα", σχεδόν τα μισά θανατηφόρα παράσυρσης πεζού επήλθαν από συμπεριφορά πεζού !
Κατά τη γνώμη μου οι δρόμοι παίζουν ρόλο. Είναι διαφορετικό να οδηγείς σε δρόμο στη Σουηδία που μπορεί να προσγειωθεί Boing 747 και άλλο εδώ. Σε συνδυασμό και με τον ελληνάρα οδηγό αποτελούν θανάσιμο συνδυασμό.
Φυσικά και παίζουν ρόλο και μάλιστα μεγάλο. Αλλά όχι τόσο αρνητικό αλλά θετικό ! Δηλαδή ένας κακός δρόμος επηρεάζει λίγο τον σωστό οδηγό, ενώ ένας καλός δρόμος βοηθάει πολύ τον κακό οδηγό.Για παράδειγμα, οι αυτοκινητόδρομοι με προδιαγραφές Ε.Ε. είναι οι καλύτεροι. Όπου φτιάχτηκαν μειώθηκαν τα θανατηφόρα σε πολύ μεγάλο ποσοστό και μάλιστα απότομα (π.χ. Ουγγαρία, όπου με το που μπήκε στην Ε.Ε. και πήρε επιχορηγήσεις για αυτοκινητοδρόμους μας ξεπέρασε σε ασφάλεια σε λίγα χρόνια)ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΜΩΣ ότι όποιος δρόμος ΔΕΝ είναι αυτοκινητόδρομος είναι αναγκαστικά κακός δρόμος (π.χ. ταχείας κυκλοφορίας). Απλώς στον αυτοκινητόδρομο ακόμα και ο κακός οδηγός είναι πιο δύσκολο να κάνει το λάθος, ενώ π.χ. σε μια ταχείας κυκλοφορίας είναι πιο εύκολο να κάνει το λάθος.Μακάρι να ήταν δυνατόν όλοι οι δρόμοι να είναι αυτοκινητόδρομοι. Μακάρι να ήταν δυνατόν ο καθένας από εμάς να έχει έναν αυτοκινητόδρομο για την πάρτη του. Όμως αυτό δεν γίνεται. Αναγκαστικά θα οδηγούμε και σε νορμαλ δρόμους και σε κακούς δρόμους.Αλλά ακόμα και στον κακό δρόμο, ο σωστός οδηγός σπάνια κινδυνεύει (εξ ου και το 4%)
όχι μόνο διαθέτουμε τους αρτιότερους δρόμους και το καλύτερο οδόστρωμα στην Ευρώπη αλλά οι οδηγοί μας είναι πιο καταρτισμένοι, ψύχραιμοι και με άριστη συμπεριφορά. απορώ πως έβγαλαν αυτό το ποσοστό. δε μπορεί, κάποιο λάθος θα έκαναν. οι Έλληνες φημίζεται παγκοσμίως για την οδηγική τους συμπεριφορά. είναι τόσο ικανός μάλιστα που ανάμεσα στους δέκα οι εννέα θα μπορούσαν κάλλιστα να πάρουν μέρος σε αγώνες φόρμουλα ένα και δεν το κάνουν από φιλότιμο, για να μη χαλάσουν τη πιάτσα.