Ο αμοραλισμός, τα σκάνδαλα και τα δισεκατομμύρια της Uber

Ο αμοραλισμός, τα σκάνδαλα και τα δισεκατομμύρια της Uber Facebook Twitter
Εκεί που είναι το ζουμί (και το χρήμα) είναι ότι το Uber εμπλεχθηκε σε αρκετά (για μια startup ηλικίας 2 ετών) σκάνδαλα με απειλές προς δημοσιογράφους, παρακολουθήσεις της πελατείας του, σκάνδαλα με call girls και escort services στο Παρίσι, βιασμούς πελατισσών από αμφιβόλου παρελθόντος οδηγούς του και άλλα ωραία.Ένα app με evaluation 40 δισ. δολάρια και attitude αμερικανού εφήβου.... Ο Χρήστος Λούλης στο λανσάρισμα της ελληνικής έκδοσης.
4

Η καινοτόμος υπηρεσία εύρεσης ταξί, μέσω smartphone, που έρχεται σύντομα και στην Ελλάδα, έχει δημιουργήσει έναν μικρό χαμό γύρω από το όνομά της. Εκτός από τις αντιδράσεις –που έφτασαν μέχρι το σημείο μιας πανευρωπαϊκής απεργίας– των Ευρωπαίων οδηγών ταξί αλλά και των τοπικών κυβερνήσεων που έσπευσαν να αναθεωρήσουν τι είναι και τι δεν είναι νόμιμο στον χώρο των μισθωμένων οχημάτων, η Uber πέφτει από τη μία λακκούβα στην άλλη.

Το ευέλικτο μοντέλο μίσθωσης οχημάτων απέφερε στην Uber εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια από επενδυτές, οπουδήποτε κι αν έχει δραστηριοποιηθεί έως τώρα. Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα η Uber –και οι παραλλαγές του ευέλικτου προϊόντος της–, που φτάνει να βαφτίζει «οδηγό ταξί» οποιονδήποτε διαθέτει μόνο ένα όχημα, όχι όμως και άδεια, την έκανε ταυτόχρονα το αγαπημένο start-up της Silicion Valley αλλά και τον φόβο και τον τρόμο των οδηγών ταξί και κάθε άλλου οργανισμού ή συνδικάτου που τους εκπροσωπεί στις 200 πόλεις που δραστηριοποιείται παγκοσμίως.

Αν και γεννημένη στη Silicon Valley, εκεί όπου χτυπάει η καρδιά του τεχνολογικού καπιταλισμού, η Uber δείχνει να αποτυγχάνει στην προσπάθειά της να γίνει κοινωνός κάποιων βασικών αξιών της.

Δεν άργησαν, όμως, να έρθουν στην επιφάνεια, από μια μεγάλη μερίδα του Τύπου, και αρκετές αμφιλεγόμενες πρακτικές της Uber σχετικά με το πώς αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό, και κυρίως την αντίπαλη εταιρεία που παρέχει παρεμφερείς υπηρεσίες, τη Lyft. Πρακτικές που πολλοί ειδικοί με φήμη ανεπηρέαστης άποψης ισχυρίστηκαν ότι έφταναν σε επίπεδο bullying, με αντικίνητρα σε οδηγούς ταξί, ώστε να επιλέξουν την Uber έναντι της Lyft, αλλά και παρεμβάσεις για ακύρωση μισθώσεων κ.ο.κ.

Ο αμοραλισμός, τα σκάνδαλα και τα δισεκατομμύρια της Uber Facebook Twitter
Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα η Uber ήταν ταυτόχρονα το αγαπημένο start-up της Silicion Valley αλλά και ο φόβος και ο τρόμος των οδηγών ταξί και κάθε άλλου οργανισμού ή συνδικάτου που τους εκπροσωπεί στις 200 πόλεις που δραστηριοποιείται παγκοσμίως...

Τελευταία κεφάλαια στην κατρακύλα που φαίνεται να χαρακτηρίζει την πορεία της Uber, ιδίως στην Αμερική, όπου έγκριτα έντυπα και site, όπως το «Time», δημοσιεύουν οδηγούς για το πώς οι χρήστες θα ξεριζώσουν την εφαρμογή από τις συσκευές τους, αποτελούν:

  • Η είδηση της φερόμενης ως κατασκοπείας μιας δημοσιογράφου του BuzzFeed από τον διευθυντή του παραρτήματος της Uber στη Νέα Υόρκη, μέσω ενός software ονόματι «God's View», στο οποίο έχουν πρόσβαση μόνο τα μεγαλοστελέχη της εταιρείας.
  • Το τσουνάμι που επακολούθησε, το οποίο οδήγησε την Uber στο σημείο να θέλει να λανσάρει αντιδιαφημιστική καμπάνια εναντίον μιας άλλης «σκιώδους», όπως τη χαρακτήρισε, γυναίκας δημοσιογράφου, της Sarah Lacy, του επιδραστικού Pando.com και του BuzzFeed.

 

Τα παραπάνω συσσωρευμένα ατοπήματα της εταιρείας, σε συνδυασμό με την κακή φήμη για συνεργασία της με υπηρεσίες γυναικών συνοδών στο Παρίσι, που αποκάλυψε το BuzzFeed, δεν είναι εύκολο να σβηστούν με μια δημόσια συγγνώμη του CEO της Uber, Travis Kalanick. Ιδίως όταν εφημερίδες, όπως η «Guardian», αναρωτιούνται με άρθρο τους εάν η Uber είναι «η πιο μισητή εταιρεία της Silicon Valley».

Αν και γεννημένη στη Silicon Valley, εκεί όπου χτυπάει η καρδιά του τεχνολογικού καπιταλισμού, η Uber δείχνει να αποτυγχάνει στην προσπάθειά της να γίνει κοινωνός κάποιων βασικών αξιών της. H κακή αυτή διαχείριση μιας κρίσης P.R. αποδεικνύεται μέχρι στιγμής ένα επικίνδυνο επικοινωνιακό μπούμερανγκ που στρέφεται εναντίον της αλλά και εναντίον της κουλτούρας των start-up, που καλώς ή κακώς δεν συγχωρεί την αλαζονεία.

Τech & Science
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δείτε τις πέντε καλύτερες φωτογραφίες του National Geographic για το 2024

Τech & Science / Δείτε τις 4 καλύτερες φωτογραφίες του National Geographic για το 2024

Οι φωτογραφίες «αποτυπώνουν μια προκλητική ματιά στα θαύματα του κόσμου γύρω μας, τα οποία μας δίνουν ένα αναζωογονητικό διάλειμμα από το ταραχώδες φθινόπωρο που περάσαμε όλοι», γράφει το περιοδικό
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Δεν έχω πρόβλημα για τον ανταγωνισμό που προσφέρουν εφαρμογές τύπου Uber. Άλλωστε, ο υγιής ανταγωνισμός ωφελεί το χρήστη κατά κανόνα. Το πρόβλημα που βλέπω είναι το εξής: πως ασφαλίζεται ένας οδηγός και οι "πελάτες" που κάνουν μιά τέτοια διαδρομή, τη στιγμή που οι ασφάλειες αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης δε καλύπτουν επαγγελματική χρήση; Ναι, ξέρω, ποιός θα το μάθει, σε περίπτωση ατυχήματος, αλλά τέτοιου είδους κρυφές λεπτομέρειες έχουν το τρόπο και βγαίνουν στην επιφάνεια, σα σπάσει ο διάολος το ποδάρι του.
δεν ειναι ανταγωνισμός, ειναι προφαση ανταγωνισμού σε ενα περιβάλλον που εσυ βαζεις τα δεδομε΄να, εσυ κανεις την δουλεια και σε χρεωνουν 20% για την αξια που εσυ βαζεις στο σύστημα.
Έχω ασχοληθεί λίγο με το Uber και είναι αρκετά αμφιλεγόμενη.Προς το παρόν στην Ελλάδα θα λειτουργεί ως ένα άλλο taxibeat & taxiplon. Στο εξωτερικό έχει έχει δυο κατηγορίες χρηστών. Χρήστες που διαθέτουν τον εαυτό τους και το όχημα τους και πελάτες που θέλουν να μετακινηθούν.Το uber ΔΕΝ έχει φθηνότερες υπηρεσίες από τα συμβατικά ταξί. Στηρίζεται στην ποιότητα υπηρεσιών, μέσος όρος βαθμολογίας 4.5 στα 5 μπορεί να σε πετάξει εκτός προγράμματος. Επειδη στην Αμερική τα ταξί δεν είναι προσωπικά οχήματα κάποιου (ανήκουν σε εταιρία) είναι πιο βρώμικα και χειρότερα από τα ελληνικά (κι όμως γίνεται), και επειδή ο οδηγός ταξί βγάζει ελάχιστα και η εξυπηρέτηση των οδηγών είναι χειρότερη (κι όμως γίνεται!).Η uber δεν είναι φθηνότερη η uber από τα ταξι γιατί μπορεί να συμφωνούν για το κόμιστρο οδηγός και πελάτης αλλά η uber θέτει πολλαπλασιαστές στις τιμές ανάλογα με τις συνθήκες (ώρες αιχμής, καιρικές συνθήκες κτλ.) και κρατά το 20% κάθε συναλλαγής που υποχρεωτικά γίνεται μέσω του app. Ο λόγος που επικαλείται για τους πολλαπλασιαστές είναι για να δώσει κίνητρο στους οδηγούς να είναι διαθέσιμοι όταν υπάρχει ζήτηση (λογικό). Το κακό είναι πως οδηγοί χωρίς πείρα βγαίνουν στο δρόμο με χιονοθύελλες για τα εξτρα χρήματα και γίνονται ατυχήματα (εδώ δεν έχουμε χιονοθύελλες).Επίσης για όσους σκέφτονται να δουλέψουν ως οδηγοί σύμφωνα με τα δεδομένα του εξωτερικού το αυτοκίνητο σου πρέπει να είναι σχετικά καινούριο (για ασφάλεια και ποιότητα υπηρεσιών) οπότε το να βγάλουμε κάποια λεφτά με το 10ετίας αυτοκινητάκι μας ίσως να μην μας βγεί.Γενικά βασίζεται σε νομικά κενά και ανταγωνίζεται ανθρώπους που έχουν αυξημένα λειτουργικά (άδειες, αυξημένη ασφάλιση οχήματος), αλλά παράλληλα προσφέρει εξτρά εισόδημα σε πολύ κόσμο