ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

To τεράστιο γκράφιτι που κάλυψε το Πολυτεχνείο διχάζει

To τεράστιο γκράφιτι που κάλυψε το Πολυτεχνείο διχάζει Facebook Twitter
93
To τεράστιο γκράφιτι που κάλυψε το Πολυτεχνείο διχάζει Facebook Twitter
φωτό: LIFO.gr

Καλυμμένη με ένα εντυπωσιακού μεγέθους γκράφιτι είναι εδώ και λίγα 24ωρα η όψη του κτιρίου του Πολυτεχνείου επί της οδού Στουρνάρη και η πλευρά της Πατησίων.

Η παρέμβαση που καλύπτει το σύνολο της εξωτερικής όψης δεν είναι πρόχειρη και είναι έργο που φαίνεται πως απαίτησε καλή οργάνωση και αρκετές εργατοώρες.

To τεράστιο γκράφιτι που κάλυψε το Πολυτεχνείο διχάζει Facebook Twitter
φωτό: LIFO.gr
To τεράστιο γκράφιτι που κάλυψε το Πολυτεχνείο διχάζει Facebook Twitter
φωτό: LIFO.gr

Ωστόσο το νέο αυτό μεγάλο γκράφιτι στο ιστορικό κτίριο έχει προκαλέσει αντιδράσεις και δεν έχει προς το παρόν λάβει θερμής υποδοχής. Στο ρεπορτάζ του Νίκου Βατόπουλου στην Καθημερινή οι αντιδράσεις εκφράζονται ακόμη πιο έντονα και ο ίδιος ο Πρύτανης του ΕΜΠ, Ιωάννης Γκόλιας, αναφέρει: «Είναι έλλειμμα αγωγής και πολιτισμού, καθώς πρόκειται για ένα μνημείο». Ωστόσο πρόσθεσε πως: «Eχω πολλά να καταδικάσω και δεν θέλω να μπω σε αυτήν τη λογική. Δεν εκφράζω ούτε ευαρέσκεια, ούτε δυσαρέσκεια».

To τεράστιο γκράφιτι που κάλυψε το Πολυτεχνείο διχάζει Facebook Twitter
φωτό: LIFO.gr
To τεράστιο γκράφιτι που κάλυψε το Πολυτεχνείο διχάζει Facebook Twitter
φωτό: LIFO.gr
To τεράστιο γκράφιτι που κάλυψε το Πολυτεχνείο διχάζει Facebook Twitter
φωτό: LIFO.gr

Oι δυσχέρειες του ιδρύματος εκφράζονται έντονα με αφορμή το γκράφιτι: «Δεν έχω φύλακες. Από τους 40 έχουν μείνει οι τρεις. Εχουμε πάρει ελάχιστους επιπλέον και τι δεν ακούσαμε γι' αυτό. Οσους έχουμε, φυλάνε τον εσωτερικό χώρο. Δεν έχουν οπτική επαφή με το τι συμβαίνει εξωτερικά. Το είδα κι εγώ αυτό που συνέβη, αλλά τι θέλετε να κάνω; Να βάλουμε χρήματα και μετά να μην έχουμε να πληρώσουμε ούτε τη ΔΕΗ; Προσπαθώ να θέσω προτεραιότητες. Οπότε, θα μπορούσα να καταδικάσω αυτό που έγινε, αλλά υπό τις παρούσες συνθήκες δεν μπορώ να το κάνω»

To τεράστιο γκράφιτι που κάλυψε το Πολυτεχνείο διχάζει Facebook Twitter
φωτό: LIFO.gr
To τεράστιο γκράφιτι που κάλυψε το Πολυτεχνείο διχάζει Facebook Twitter
φωτό: LIFO.gr

Ψηφίστε και αφήστε μας σχόλια:

93

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

20 σχόλια
Για τα πραγματικά προβλήματα της σχολής που στεγάζεται στο εν λόγω ιστορικότατο κτίριο, μπορείτε να δείτε ενδεικτικά εδώ: http://www.arch.ntua.gr/announcement/5167 Για το θεματάκι που έχετε πολλοί/ές με το ΣΠΙΤΙ μας/σας/τους και εκφράζεται και εδώ με διατυπώσεις που εμπεριέχουν οπωσδήποτε το ουσιαστικό ΣΠΙΤΙ σε όλες τις πιθανές κλίσεις του, μπορείτε αρχικά να αναρωτηθείτε από πού εκκινεί αυτή η εμμονή σας, έπειτα να μας στείλετε, αν θα είχατε την καλοσύνη, και μερικές φωτογραφίες από το δικό σας ώστε να παραδειγματιστούμε επί της καλαισθησίας και της εναρμόνισης ανθρώπινου κατασκευάσματος και φυσικού περιβάλλοντος. Σας ευχαριστώ.
Το κτίριο αυτό το πούλησαν στους Γερμανούς; Αν θυμάμαι καλά ήταν δωρεά όπως πολλά άλλα που πούλησαν ... κοινό δικό μας είναι ό,τι θέλουν το κάνουν οι νέοι άνθρωποι που δικαιωματικά τους ανήκει και θα έπρεπε να είναι δικό τους και όχι των βουλευτάδων.
Ο πρύτανης ας κοιτάξει να μην εναντιώνεται αρχικά στους φοιτητές που με τα κριτήρια που είχε ο κάθε ένας κέρδισε την μεταγραφή του στο Μετσόβιο και ας αφήσει σε άλλους να κρίνουν τι είναι και τι όχι έλλειμμα αγωγής και πολιτισμού.Πολύ καλύτερη η δική του αγωγή που καταδίκασε έτσι τόσους φοιτητές με οικονομικά και πόσα αλλά προβλήματα..
Το νέο γκράφιτι είναι το ίδιο κακό με τα παλιά που συνεχώς κάλυπταν τη πρόσοψη του Πολυτεχνείου. Θα ήθελα το κτίριο να είναι περιποιημένο χωρίς κανένα γκράφιτι. Θα ήθελα επίσης ΟΛΟΙ όσοι αρέσκονται στο γκράφιτι, να μην επεμβαίνουν στους τοίχους της ιστορικής μας κληρονομιάς.
Τι διχάζει;; Νομιζω ότι δεν τίθεται καν υπό διαβούλευση η φασιστική επιβολή του προσωπικού γούστου και της κα*λας του τάδε, επί ενός ιστορικού δημόσιου κτηρίου. Ο δε πρύτανης, με την χλιαρή στάση του, απαράδεκτος.
μετα το χιονι 95 αδερφια , μετα το χιονι ,μετα την λακτα ,μετα την λακτα , απολαυσηηηηηηηηηηηηηηηηηη ,νιβολο ,απολαυσηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηη ,μετα την διακοπη του πρωταθληματος ,απολαυσηηηηηηηηηηηηηηηηηη.διαδωστε το ,απολαυσηηηηηηηηηηηηηηηηη.ειναι νιβολο μεταπανκ.ειναι νιβολο.αγορια μου .αγορια μου.ειναι ρουχμενιγκε.
Πραγματικά ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΙΔΕΑ. Καταπληκτική σύλληψη, καταπληκτική εκτέλεση. Ένα άχρωμο κτίριο, βρώμικο , σαν ερείπιο, απέκτησε χαρακτήρα, άγρια ομορφιά, ζωή και άποψη. Έγινε θέαμα , ομορφιά, καλλιτέχνημα για τους περαστικούς της γκρίζας πόλη. Σας ευχαριστούμε από τα βάθη της καρδιάς μας γι' αυτό που κάνατε, άγνωστοι καλλιτέχνες.
Ακριβώς ο τρόπος σκέψης που οδήγησε στην απαξίωση και το μαζικό γκρέμισμα των νεοκλασικών και άλλων ιστορικών περιόδων κτιρίων στην Ελλάδα. Και τότε υπήρξαν πολλοί που τα θεώρησαν άχαρα, παλιά και βρώμικα..... Δεν έχει σημασία που το ρεύμα της εποχής τότε έλεγε γκρέμισμα και τώρα λέει βανδαλισμό. Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο!!!
Καλησπέρα σας! Το πρόβλημα δεν νομίζω ότι είναι ακριβώς το γκράφιτι αλλά η δημιουργία του χωρίς την συναίνεση του πολυτεχνείου. Και πριν ποια ήταν η εικόνα; διάσπαρτες λέξεις, συνθήματα, μουτζούρες πάλι χωρίς την συναίνεση του υπεύθυνου. Και τι θα γίνει; Πάντα θα προσπαθούμε να αποφασίζουμε ποια ενέργεια είναι η "σωστή" και "ιδανική" χωρίς να γνωρίζει ο αρμόδιος κάτι;
Τα σχόλια στο Facebook υπέρ του graffiti με επιχειρήματα του τύπου "Την αποστειρωμενη εμπορικη τεχνη να τη βαλετε στα μουσεια σας."απλά δείχνουν ότι χρειαζόμαστε φύλακες σε αυτούς τους χώρους. Αν πάτε στην Ακρόπολη θα δείτε ότι βάνδαλοι σαν αυτούς τους κυρίους έχουν γράψει και πάνω σε κάποιες πέτρες εκεί. Αυτό είναι σαφέστατα έλλειψη παιδείας και τίποτα παραπάνω και οι απόψεις του καθενός είναι σεβαστές μέχρι το σημείο που δεν σέβεται τη δημόσια περιουσία. Εγώ ζω στην Αμερική και βλέπω πως διαχειρίζονται τη δικιά τους δημόσια περιουσία. Αν κάποιος τολμήσει να κάνει το ίδιο με δημόσια Πέτρα στο Λευκό οίκο οι συνέπειες θα είναι πολύ άσχημες, όχι να λέει ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του για το τι πιστεύει για την τέχνη. Και έτσι πρέπει, γιατί εδώ είναι κράτος που σέβεται τον εαυτό του.
ΤΙ ΣΚΑΤΑ ΕΚΑΝΑΝ ΕΚΕΙ???/ ΣΠΟΥΘΔΑΖΩ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΕΙ ΠΙΟ ΑΣΧΗΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ!!!ΤΟ ΚΤΗΡΙΟ ΑΥΤΟ ΕΧΕΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑ ΠΡΩΤΟΝ, ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΝ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΤΡΟΠΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΥΦΟΣ ΤΟΥ!! ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ???// ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΩΡΑ???/ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΝΕ ΝΑ ΞΕΣΠΑΣΟΥΝ ΚΑΠΟΥ ΑΛΛΟΥ??//