Η αμερικάνικη εταιρεία γαλακτοκομικών προϊόντων Chobani διαφημίζει το «γιαούρτι» της ως ελληνικό στη βρετανική αγορά, κάτι που έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση της ανταγωνίστριας ΦΑΓΕ.
Τη λύση θα κληθεί να δώσει ανώτατο δικαστήριο της χώρας, το οποίο θα αποφασίσει αν η αμερικάνικη εταιρεία θα μπορεί να διαφημίζει το προϊόν της ως ελληνικό.
Οι δικηγόροι που ασχολούνται με το «γιαουρτοπόλεμο» εκτιμούν, σύμφωνα με το pappaspost, ότι η απόφαση του δικαστηρίου θα βγει υπέρ της ελληνικής εταιρείας.
Ήδη η αμερικάνικη εταιρεία, της οποίας η εμπορική αξία ανέρχεται σε 1 δισ. δολάρια, έχει συμφωνήσει να αλλάξει προσωρινά την ονομασία της συσκευασίας της από «Greek yogurt» σε «Greek strained yogurt». Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η οπισθοχώρηση της εταιρείας δίνει σημαντικό προβάδισμα στη ΦΑΓΕ.
Η ελληνική εταιρεία υποστηρίζει ότι ο όρος «Greek Yogurt» αναφέρεται στη χώρα παραγωγής και όχι στον τρόπο με τον οποίο παρασκευάζεται το προϊόν, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Chobani.
Το δημοσίευμα συμπληρώνει ότι αντίθετα με άλλα τοπικά προϊόντα, όπως η σαμπάνια, η παρμεζάνα και η φέτα, ο όρος «ελληνικό γιαούρτι» δεν είναι κατοχυρωμένος, κάτι που θα όφειλε να ζητήσει η ελληνική κυβέρνηση από την Ε.Ε.
Η υπόθεση θα εκδικαστεί τον ερχόμενο Φεβρουάριο, έως τότε οι δύο εταιρείες θα αλληλογιαουρτώνονται.
σχόλια