Τεράστιο σκάνδαλο πλήττει την Volkswagen - Εξαπατούσε επί χρόνια τις περιβαλλοντικές αρχές των ΗΠΑ

Τεράστιο σκάνδαλο πλήττει την Volkswagen - Εξαπατούσε επί χρόνια τις περιβαλλοντικές αρχές των ΗΠΑ Facebook Twitter
6

Η μετοχή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen (VW) σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση σχεδόν επτά ετών, μετά την παραδοχή της εταιρείας ότι εξαπατούσε επί χρόνια τις αμερικανικές περιβαλλοντικές Αρχές στους ελέγχους τους, διακινδυνεύοντας να πληρώσει πολλά δισεκατομμύρια για πιθανά πρόστιμα και μία αρνητική αντίδραση των καταναλωτών στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του κόσμου.


Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg, η μετοχή της VW βούλιαξε 22% στα 126,40 ευρώ και καταγράφει απώλειες 32% από την αρχή του έτους. Η πτώση της μετοχής είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί κατά περίπου 16 δισ. ευρώ η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας στα 60,4 δισ. ευρώ. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen Μάρτιν Βίντερκορν δήλωσε χθες ότι η εταιρεία συνεργάζεται στο πλαίσιο της έρευνας (που διεξάγουν οι αμερικανικές Αρχές) και παρήγγειλε μία δική της εξωτερική έρευνα για το θέμα. Ο Βίντερκορν είπε ότι «λυπάται βαθύτατα» για την παραβίαση της εμπιστοσύνης του κοινού και ότι η VW θα κάνει «οτιδήποτε είναι αναγκαίο για να αντιστρέψει τη ζημιά που προκάλεσε».


Η VW σταμάτησε τις πωλήσεις των μοντέλων της που εμπλέκονται στην έρευνα. Οι παραβιάσεις (της αμερικανικής νομοθεσίας), που αφορούν σχεδόν μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα, μπορεί να οδηγήσουν σε πρόστιμα έως 18 δισ. δολαρίων, με βάση το πρόστιμο για κάθε παραβίαση και τον αριθμό των αυτοκινήτων. Είναι πιθανή επίσης μία ποινική δίωξη κατά της εταιρείας. «Εάν το αποτέλεσμα είναι ότι πρόκειται για δομική απάτη, η διοίκηση στο Βόλφσμπουργκ (που είναι η έδρα της VW) θα πρέπει πιθανόν να αναλάβει τις ευθύνες», δήλωσε αναλυτής της τράπεζας Commerzbank που αναθεωρεί την αξιολόγηση της μετοχής της γερμανικής εταιρείας. Η Volkswagen δεν αντιμετωπίζει μόνο μία βραχυπρόθεσμη μείωση των πωλήσεων της και ένα πλήγμα της φήμης της, αλλά και τον πιο μακροπρόθεσμο κίνδυνο δικαστικής διαμάχης στις ΗΠΑ, ανέφεραν αναλυτές σε σημερινό σημείωμά τους.


Η Volkswagen παραδέχθηκε ότι εφάρμοζε λογισμικό στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα για την αμερικανική αγορά, το οποίο λειτουργούσε μόνο όταν τα αυτοκίνητα περνούσαν από επίσημους ελέγχους για εκπομπές ρύπων, όπως δήλωσε την Παρασκευή η αμερικανική Αρχή Προστασίας του Περιβάλλοντος (Environmental Protection Agency, EPA). Κατά τη διάρκεια της κανονικής οδήγησης, τα αυτοκίνητα με το λογισμικό μολύνουν 10 έως 40 φορές περισσότερο από τα επιτρεπόμενα όρια, σύμφωνα με υπολογισμούς της EPA. H διαφορά αυτή διαπιστώθηκε όταν το Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές ζήτησε να γίνουν έλεγχοι σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, μεταξύ των οποίων των Jetta και Passat, και κατόπιν έκανε τη σύγκριση με τους εργαστηριακούς ελέγχους. Η VW βασιζόταν πολύ στα καθαρά και με μεγάλη ισχύ πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα για την αύξηση των πωλήσεων της στις ΗΠΑ.

πηγή: AΠΕ/ΜΠΕ

6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λουίτζι Μαντζιόνε: Λαϊκός ήρωας στα μάτια πολλών - Δέχεται χρήματα και γράμματα μέσα από τη φυλακή

Διεθνή / Λουίτζι Μαντζιόνε: Λαϊκός ήρωας στα μάτια πολλών - Δέχεται χρήματα και γράμματα μέσα από τη φυλακή

Οι αρχές καταδικάζουν την υποστήριξη που λαμβάνει ο Μαντζιόνε, με την Επίτροπο της NYPD, Jessica Tisch, να δηλώνει: «Η γιορτή υπέρ ενός ψυχρού εγκλήματος είναι σοκαριστική και αποτρόπαιη»
LIFO NEWSROOM
Επίθεση στο Μαγδεμβούργο: Τα δύο κρίσιμα ερωτήματα - Μυστήριο με το κίνητρο του δράστη

Διεθνή / Επίθεση στο Μαγδεμβούργο: Τα δύο κρίσιμα ερωτήματα - Μυστήριο με το κίνητρο του δράστη

Ο ύποπτος Ταλέμπ Α. οδηγήθηκε ενώπιον του ανακριτή - Τι έλεγε στο βίντεο που δημοσίευσε λίγο πριν νοικιάσει την μαύρη BMW X-5 και την οδηγήσει στη χριστουγεννιάτικη αγορά
LIFO NEWSROOM
Επίθεση στο Μαγδεμβούργο: Νέα στοιχεία για τον δράστη - Πότε και πώς έφτασε στη Γερμανία

Διεθνή / Επίθεση στο Μαγδεμβούργο: Νέα στοιχεία για τον δράστη - Πότε και πώς έφτασε στη Γερμανία

Είναι ψυχίατρος και είχε απασχολήσει τις αρχές ξανά στο παρελθόν - Από το τέλος Οκτωβρίου, απουσίαζε συνεχώς από την εργασία του είτε σε διακοπές είτε με αναρρωτική άδεια
LIFO NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
Τώρα θα καταλάβουν οι Γερμανοί της "μεγάλης" VW τι εστί μήνυση. Μπορεί εσύ να τους χαρακτηρίζεις δικολάγνους αλλά σε αυτή τη περίπτωση θα έχουν δίκιο μέχρι τελευταίου σεντ. Έχει να γίνει της Πόπης.
Πραγματικα επικων διαστασεων σκανδαλο και το προστιμο αν τελικα τους επιβληθει θα ειναι μαμουθ!Για αλλους λεμε, αλλα τελικα οι Γερμανοι ειναι μανουλες στην κομπινα, ποσες πολυεθνικες τους εχουν εμπλεχτει σε καθε ειδους σκανδαλο τα τελευταια χρονια;