25 αντιδράσεις για το κατέβασμα της παράστασης Nash απ' το Εθνικό Θέατρο

25 αντιδράσεις για το κατέβασμα της παράστασης Nash απ' το Εθνικό Θέατρο Facebook Twitter
Φωτ.: @iProvocateur: Je suis Ξηρός;
12

Στην πρόσφατη συνέντευξή του για την παράσταση, στο TVXS, ο Ξηρός δήλωσε πως το έργο του απευθύνεται σε όποιον έχει την ευαισθησία πάνω σε θέματα νομιμότητας και τόνισε πως είναι Χριστιανός («Πάντα ήμουνα Χριστιανός. Παπαδοπαίδι είμαι.»). Οι αντιφάσεις και η ειρωνεία του πράγματος -ο ίδιος δεν έδειξε ευαισθησία σε πολλά θέματα νομιμότητας, και αγνόησε επιδεικτικά διάφορες απ' τις 10 χριστιανικές εντολές- προφανώς τον ξεπερνούν. 

 

Δεν είδα την παράσταση, όπως και όλοι όσοι γκρίνιαξαν γι' αυτήν, κι έχω την αίσθηση πως πρόκειται για μια μεγάλη παρεξήγηση: Αυτό που σκανδαλοθηρικά παρουσιάστηκε ως «Η παράσταση του Σάββα Ξηρού με κρατικό χρήμα» μοιάζει στην πραγματικότητα να ήταν ένα έργο εναντίον της βίας και της τρομοκρατίας, που όμως -μεταξύ των άλλων- είχε και κάποια αποσπάσματα απ' το βιβλίο του Ξηρού. 

Το Εθνικό Θέατρο τονίζει ότι «η παράσταση οδήγησε, ερήμην της, στο αντίθετο από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, προξενώντας περισσότερο πόνο παρά προβληματισμό» και κατέβηκε. Θέλει θάρρος να νιώθεις πως οι προθέσεις σου παρεξηγήθηκαν και παρ' όλα αυτά να συνεχίζεις, θέλει θάρρος και να σταματάς για να μη ρίξεις λάδι στη φωτιά. Δεν ξέρω ποιο είναι το σωστό σε κάθε περίπτωση. Το Εθνικό Θέατρο επέλεξε το δεύτερο. Την αυτολογοκρισία. 

Στα ελληνικά social media υπήρξαν διάφορες απόψεις, και υπέρ και κατά του κατεβάσματος. Άλλοι το θεώρησαν ένδειξη σεβασμού στους συγγενείς των δολοφονημένων, άλλοι λογοκρισία.

Μια φίλη έγραψε: «Οι θαυμάστες των δολοφόνων, εκείνων που γάζωναν με ρουκέτες τους ανθρώπους με τους οποιους διαφωνούσαν, σήμερα αποκαλούν φασίστες όσους απλώς έκριναν μια παράσταση.»

Να μερικά απ' τα tweets και τα status...

 

.

.

Φαντάζομαι ότι αν στην Βόρεια Κορέα ο λαός αποφασίσει να αντιδράσει στο ανέβασμα μιας προπαγανδιστικής κρατικής παράστασ...

Posted by Gregory Farmakis on Thursday, 28 January 2016

.

.

.

.

Οι "Μένουμε Ευρώπη" κατεβάζουν παραστάσεις του Εθνικού κατά το σκεπτικό ότι υπογράφουν και τρίτο μνημόνιο με τους όποιους όρους. Πλιζ λίγο.

Posted by Marios Economou on Thursday, 28 January 2016

.

.

Ναι η συλλογή υπογραφών διαμαρτυρίας δεν έχει και πολύ νόημα. Τώρα όμως θεωρώ ότι πραγματικά θα είχε ένα νόημα. Όσο για ...

Posted by Nathalie Hatziantoniou on Thursday, 28 January 2016

.

.

.

"Ενώ το βασικό της μήνυμα είναι πως καμία ιδέα δεν δικαιούται να αφαιρέσει ανθρώπινη ζωή, η παράσταση οδήγησε, ερήμην τη...

Posted by Areti Georgilis on Thursday, 28 January 2016

.

.

.

Οι αντιδράσεις στο ανέβασμα μιας παράστασης -δίκαιες ή άδικες- πρέπει να παραμένουν στο επίπεδο των αντιδράσεων. Να κατα...

Posted by Themos Stafylakis on Thursday, 28 January 2016

.

.

.

Το Εθνικό κατέβασε μια παράσταση με μια ανακοίνωση τα επιχειρήματα της οποίας οδηγούν ακριβώς στη συνέχιση της! Άβυσσος..

Posted by Yorgos Nanouris on Thursday, 28 January 2016

.

.

Δεν μπορώ να καταλάβω το επιχείρημα ότι έπρεπε να ανέβει το θεατρικό που περιλάμβανε κείμενα του τρομοκράτη Ξηρού, ώστε ...

Posted by Σταύρος Γκουγκουλούδης on Thursday, 28 January 2016

.

.

.

.

12

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

7 σχόλια
Γιατί σου κάνει εντύπωση που επιμένει ο Ξηρός να δηλώνει χριστιανός; Είναι η κατεξοχήν σέχτα που "ο σκοπός αγιάζει τα μέσα". Της περιφρόνησης του ανθρώπου μπροστά στην "μόνη αλήθεια" που θέλει αγώνα εναντίον των "απίστων". Με κάθε μέσο. Γι αυτό θρησκεία και τρομοκρατία είναι τόσο κοντά...η απολυτη αλήθεια θα επιβληθεί με το ζόρι..
Είναι πολύ κουραστικό,να βάζεις το μυαλό σου να ασχολείται καθημερινά με τόσες πολλές αβελτηρίες.Απ'όλα τα αριστουργήματα του κόσμου,το Εθνικό Θέατρο επέλεξε το βιβλίο του Ξηρού.Και έβγαλε ένα δήθεν και κουλτουριάκο ανακοινωθέν-ένα ανούσιο κατεβατό γιατί το επέλεξαν.Θέλετε να σας πω γιατί;Είναι εξανθρωπιστικό,αφοριστικό,απενοχοποιητικό και άλλες τέτοιες ομορφιές.Γελοιότητες.Υ.Γ Δεν το είδα.Αλλά αν στο θεατρικό,δέχεται ο ήρωας το ¨βραχιολάκι εντοπισμού",που ξεχαρβαλώθηκε όλο το νομικό συστημα ,και εκείνος το απαρνήθηκε,γιατί είναι του εωσφόρου,εγώ παω πάσο.Χαλάλι.
Εν μεσω Ασφαλιστικου, Φορολογικου, Σεγκεν, προσφυγικου, μνημονιων, 1.500.000 ανεργων, ανθρωπων που ψαχνουν στα σκουπιδια, κτλ κτλ κτλ, εχει παρει ο κωλος μας φωτια για το Εθνικο Θεατρο (που δεν παταει ψυχη ως γνωστο) και τις 10 αραδες του Ξηρου που περιλαμβανει το εργο, μη χεσω!Σημειωτέον, απο ολους αυτους που κραζουν κανεις δεν εχει δει το εργο ουτε επροκειτο να το δει ποτε!Επισης ολοι που κραζουν για και καλα λογοκρισια, τωρα τους επιασε ο πονος, ενω παραλληλα βλεπουν με ιδιαιτερη χαρα το πλουραλιστικο Δελτιο των 8 της ΕΡΤ και κανουν μουγκα στη στρουγκα!Ζησε λοιπον κλαρινογαμπρε κ εσυ το ονειρο σου στο Ελλαδισταν...τη χωρα της υπερβολης, της υποκρισιας, του ασκοπου κ ακαιρου, καθως και της μαλακιας!
καλά κάνεις και ορίζεις τη θεματολογία που θα πρέπει εφεξής να έχουν τα έργα για να τύζουν της έγκρισής σου (φαντάζομαι θα απαγόρευες και την Αντιγόνη του Σοφοκλή αν μπορούσες) - αλλά ποιές αποδείξεις έχεις ότι αυτοί που φωνάζουν για λογοκρισία είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ οι ίδιοι με όσους παρακολουθούν ΕΡΤ; στο κάτω-κάτω περίμενε 3 χρόνια να ψηφίσεις τον Κούλη τον ανταγωνιστικούλη να της ρίξει ένα δεύτερο λουκέτο να ξαναγράψουμε ιστορία στον πολιτισμό...
Χαρακτηριστικο των Συριζοτρολ ειναι το "αλλου βαρουν τα οργανα κι αλλου οι καμπανες" Γιατι εκτος που λανθασμενα εχεις διαβασει το παραπανω post το μονο που σε "δελεασε" ηταν η ΕΡΤ με αυτοματοποιημενο τον συνειρμο "Κουλης"!Τι? Να μπω στο τρυπακι να σου απαντησω για την ΕΡΤ? Μπα δε θα το κανω...αλλωστε τα οφθαλμοφανη, ειναι για ανθρωπους ρεαλιστες κ χωρις ιδεοληψιες, δεν αφορουν ουτε τους κατ εππαγγελμα τρολιστες...ποσο δε μαλλον τους καθοδηγητες!Οσο δε αφορα την Αντιγονη, εχω πεσει στα πατωματα απο το accurate του σχολιο σου...τοση πια κουλτουρα στο Νεοελλαδισταν με ξεπερναει...αλλωστε ειναι πασιφανης Φλωρινιωτη μου σε καθε εκλογικη αναμετρηση!
τι να κάνουμε, IQ 65 και κάτω, οι φωστήρες τύπου Μάνος και Τζήμερος δυστυχώς είναι πολύ καλοί για τον όχλο (ΝΟΤ). Το ερώτημα παραμένει βέβαια όπως παραμένει και η ανικανότητά σου να απαντήσεις με κάτι άλλο εκτός από ειρωνία (το όπλο των ασχέτων)
Πρώτον οι παραστάσεις του Εθνικού είναι σχεδόν πάντα γεμάτες. Δεύτερον το θέμα αυτό αφορά μια συζήτηση γύρω απ τη δημοκρατία και τι σημαίνει. Καλά κάνει κι έγινε θέμα. Φαντάζομαι και τη ζωή των ομοφυλόφιλων πολιτών θα την έκρινες ασήμαντη "μπροστά στα σοβαρά προβλήματα". Η ίδια λογική, η ίδια τακτική. Όλα εχουν τη θεση τους και ΔΕΝ είναι αλληλοαποκλειόμενα. Επιτέλους!
Πρωτον οι παραστασεις του Εθνικου ειναι σχεδον παντα αδειες εκτος ελαχιστων εξαιρεσεων.Δευτερον ποια η σχεση των ομοφυλοφιλων πολιτων με τη λογοκρισια, τη Δημοκρατια, το Εθνικο?Αποδεικνύει αυτα που λεω παραπανω...ολα πατσαλι μεσα στο ανταριασμενο του Νεοελληνα με μηδενικη κριτικη σκεψη και ασφαλως προτεραιοτητων!
Από τα στάτους που ανέβασες με εκφράζει περισσότερο ο Themos Stafylakis.Προσωπικά παραακολούθησα την παράσταση στην πρεμιέρα της. Επαναλαμβάνω κάτι που είχα γράψει σε σχετικό μου σχόλιο χθές:Αγιογραφία του Ξηρού δεν είναι, τονίζεται κυρίως η (φερόμενη ως) παραβίαση ορισμένων κανόνων της νόμιμης διαδικασίας κράτησης & ανάκρισης. Παράλληλα ναι, εξανθρωπίζεται πολύ η εικόνα του. Μιλάμε εξάλλου για πραγματική πρωτοπρόσωπη αφήγησή του (η οποία αποτελεί μεγάλο κομμάτι της παράστασης). Εμένα, προσωπικά, με προβλημάτισε το θέμα της παραβίασης των κανόνων (ως σοβαρό θέμα που αφορά την αντιμετώπιση κάθε κατηγορουμένου) αλλά δεν με έκανε να τον λυπηθώ. Αντιθέτως, αυτό που έβλεπα ήταν ένας άνθρωπος που αγωνιούσε πολύ για τη ζωή του, και το ότι ο ίδιος είχε ελαφρά τη καρδία αποφασίσει να στερήσει τη ζωή τόσων άλλων με έκανε να το αντιμετωπίσω αυτό μέσα από ένα πρίσμα έντονης ειρωνείας. Αυτή ήταν η προσωπική μου προσέγγιση. Σε κάθε περίπτωση, υποστηρίζω αδιαπραγμάτευτα την ελευθερία της τέχνης. Το αν εξυπηρετεί το σκοπό της μια παράσταση ας το κρίνουν οι θεατές.Η τελική εντύπωση που μου άφησε η παράσταση ήταν ανάμεικτη, κλίνει ίσως περισσότερο προς το "αρνητική". Αλλά διαφωνώ με το κατέβασμά της. Οι αντιδράσεις ας λαμβάνονταν υπόψη αλλά όχι ως αφορμή για αυτολογοκρισία.
Σήμερα με αφορμή την παράσταση αυτή ακουσαμε πως ότι πληρώνεται από χρήματα του φορολογούμενου υπόκειται σε λογοκρισία.Το ποσό βέβαια οι παραστάσεις του Εθνικού πληρώνονται από το φορολογούμενο, αυτό είναι μια άλλη ιστορία.Ούτε ξερω αν θα ήταν καλή ή κακή ή παράσταση.Και φυσικά πολλές πραγματικές ιστορίες που αφορούν εγκλήματα, έχουν αποδοθεί στον κινηματογράφο και το Θέατρο γενικότερα.ΑΛΛΑ Η ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΜΕ ΕΝΟΧΛΕΙ ΑΦΑΝΤΑΣΤΑ. ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΔΙΑΦΩΝΕΙΣ Η ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΕΙΣ , ΝΑ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ Η ΝΑ ΜΗ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΜΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ. ΑΛΛΑ ΩΣ ΕΚΕΙ.Ο ένας καλύπτει αγάλματα, ο άλλος κατεβάζει παραστάσεις, ο τάδε θέλει να βουλιάζουν βάρκες με μωρά ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΟΝΕΙΡΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΕΦΙΑΛΤΗΣ!