Επιτέλους! Αληθινές γυναίκες στην τηλεόραση

Επιτέλους! Αληθινές γυναίκες στην τηλεόραση Facebook Twitter
14
Επιτέλους! Αληθινές γυναίκες στην τηλεόραση Facebook Twitter
Τα κορίτσια του "Girls"

Για να μην παρεξηγηθώ: μου άρεσε το Sex and the City. Ακόμα μου αρέσει. Αλλά όταν το παρακολουθείς πρέπει να θυμάσαι να μην αναρωτιέσαι πώς γίνεται κάποια που γράφει μια εβδομαδιαία στήλη σε μια εφημερίδα να διαθέτει γκαρνταρόμπα εκατομμυρίων στη μέση του Μανχάταν. Όμως, παρά τα προβλήματα, τις υπερβολές και την τυποποίηση, η σειρά ήταν μια μικρή νίκη: στην ως τότε τηλεοπτική πραγματικότητα οι γυναίκες ήταν είτε έξαλλες, μοναχικές και υστερικές με πλούσιο παρελθόν είτε – συχνότερα- αγίες, θύματα των συζύγων τους που δεν είχαν καταφέρει να ενηλικιωθούν (που όμως αγαπούσαν με αυταπάρνηση, ως άλλες μητέρες). Ο χαρακτήρας της Σαμάνθα αποπειράθηκε να ραγίσει το καλούπι, ως γυναίκα με πλούσιο ερωτικό παρελθόν αλλά με ισορροπημένο συναισθηματικό κόσμο, επιτυχημένη στη δουλειά της και οπωσδήποτε ανεξάρτητη, χωρίς υστερία.

Όμως οι τέσσερις γυναίκες ήταν σχεδόν καρικατούρες και ο στόχος της σειράς ήταν ο γάμος. Ενώ οι άντρες-πρωταγωνιστές των δημοφιλών σειρών παρουσιάζονται σύνθετοι, με πολλά μέτωπα, με αντιθέσεις και εσωτερικές συγκρούσεις, οι γυναίκες πρωταγωνίστριες σε γενικές γραμμές ζητούν να σωθούν, είτε από τις φίλες τους, είτε από τους άντρες (κυρίως από τους άντρες). Μέχρι που ήρθε το 2012 κι αρχίσαμε να αναθαρρεύουμε.

Το HBO, το κανάλι που έχει το περιθώριο να παίρνει ρίσκα, αποφάσισε να δώσει μια ευκαιρία σε μια 26χρονη. Βέβαια δεν το έκανε χωρίς εχέγγυα: ο Judd Apatow, παραγωγός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης με δεκάδες βραβεία και αναγνώριση, (το Entertainment Weekly τον έχει αποκαλέσει «έναν από τους 50 πιο ευφυείς του Χόλυγουντ») «ανακάλυψε» την νεαρή Lena Dunham από την ταινία της "Tiny Furniture" που το 2010 βραβεύτηκε στο φεστιβάλ South By Southwest.

To "Girls" έχει όλα τα γνωστά: τέσσερα κορίτσια, Μανχάταν, αδιέξοδα. Όμως έχει και ένα φρέσκο, αναζωογονητικό χαρακτηριστικό: τα «κορίτσια» είναι καλά και κακά, οργανωμένα και πελαγωμένα, με ροπή προς την αρετή και την κακία ταυτόχρονα, όπως συμβαίνει στην πραγματικότητα. Οι χαρακτήρες προσπαθούν να βρουν τη θέση τους στην πραγματικότητα μετά τα (άχρηστα) πτυχία, παλινδρομώντας μεταξύ θύτη και θύματος, με γονείς που αρνούνται να υποστηρίζουν θολά σχέδια «συγγραφής» και αναζήτησης της τέχνης, κάνοντας δουλειές που δεν φανταζόταν ότι θα χρειαζόταν να κάνουν, όσο τα φοιτητικά όνειρα απομακρύνονται. «Χωρίς δουλειά μπορώ να ζήσω 3 μέρες στο Μανχάταν, ίσως 7 αν δεν τρώω μεσημεριανό», λέει η πρωταγωνίστρια όταν οι γονείς της κόβουν το επίδομα. Κι έτσι αναγκάζεται να επισκεφτεί τους γονείς της για Σαββατοκύριακο, προκειμένου να τους ζητήσει λεφτά για το νοίκι, κουβαλώντας τα ρούχα (που θέλει να δώσει για πλύσιμο) σε μια σακούλα σκουπιδιών, και τους λέει αυτό:

Αυτά τα κορίτσια έχουν το δικαίωμα να μην ξέρουν τι είναι το σωστό, να μπορούν να κάνουν λάθη χωρίς να χαρακτηριστούν «εύκολες» ή «δύσκολες» ή «σκύλες», αλλά απλά ως άνθρωποι που μεγάλωσαν προστατευμένα και σιγά σιγά συνειδητοποιούν ότι δεν πρόκειται να γράψουν το Επόμενο Μεγάλο Μυθιστόρημα. Και, τέλος, κάτι που δεν ξεστομίζεται σαφώς στη σειρά, αλλά ίσως είναι το πιο σημαντικό: γυμνά σώματα που ξεφεύγουν κατά πολύ από τα πρότυπα της τηλεόρασης. Η Dunham όχι μόνο δεν περνάει από στρατιές μακιγιέρ και κομμωτών πριν εμφανιστεί, αλλά εσκεμμένα παρουσιάζεται όπως τόσα κορίτσια που βλέπουμε κάθε μέρα στο δρόμο, αληθινά κορίτσια! Σκηνές χωρίς ειδικά φίλτρα και φώτα, χωρίς σατέν σεντόνια που διακριτικά σκεπάζουν αλαβάστρινα στήθη. Όλη η πραγματικότητα, με τις δίπλες, τις ατέλειες και την αμηχανία της.

Επιτέλους! Αληθινές γυναίκες στην τηλεόραση Facebook Twitter
Δίκαιη κριτική

Η Lena ήταν η πιο νεαρή υποψήφια στα περσινά βραβεία Emmy με τέσσερις υποψηφιότητες. Δεν βραβεύτηκε αλλά η παρουσία της δείχνει ότι κατάφερε να πείσει κοινό και κριτικούς. Η κριτική που έχει δεχτεί είναι κατά καιρούς και σκληρή: γιατί έχει μόνο τέσσερα λευκά και καλοζωισμένα κορίτσια; Γιατί δεν εμφανίζονται μειονότητες; «Επειδή γράφω μέσα από τις εμπειρίες μου, είμαι 50% Εβραία και 50% WASP, και αυτή είναι η ζωή μου», ήταν η απάντησή της. Το πιο προσβλητικό κατά τη γνώμη μου όμως ήταν το «γιατί κυκλοφορεί με μίνι ενώ είναι τόσο χοντρή». Η απάντηση σ' αυτή την περίπτωση ήταν «συνηθίστε το, γιατί θα ζήσω μέχρι τα 100, και σκοπεύω να δείχνω τα μπούτια μου κάθε μέρα μέχρι να πεθάνω».

14

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

TV & Media / Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

Οι καλεσμένοι,  Γιάννης Μπέζος, Μελέτης Ηλίας, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, μιλούν στην κάμερα της εκπομπής για τις εμπειρίες τους από τα χρόνια που υπηρέτησαν τη θητεία τους
LIFO NEWSROOM
Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

TV & Media / Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

«Ήταν πολύ μικρός το βράδυ που σκοτώθηκε ο φίλος του, Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος» - Aιχμές για το επιλεκτικό δημόσιο βήμα που συνοδεύεται από δημοσιογραφική επιείκεια σε άλλα πρόσωπα
LIFO NEWSROOM
«Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Media / «Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Στην τελευταία του στήλη για την εφημερίδα ο επιφανής αρθρογράφος και κάτοχος του Νόμπελ Οικονομίας αναζητά την ελπίδα σε μια εποχή βαθιάς πικρίας και δυσαρέσκειας.
THE LIFO TEAM

σχόλια

8 σχόλια
Μου άρεσε το SATC γι' αυτό που ήταν, όπως μου αρέσει και ο Dexter γι'αυτό που είναι (απλά δύο ακραία παραδείγματα). Η συγκεκριμένη σειρά δεν μου αρέσει καθόλου. Το ότι δεν δείχνει 2μετρες μοντέλες σαν το Melrose Place δεν σημαίνει ότι δείχνει και την καθημερινότητα.Ειδικά η σκηνή στο πρώτο επεισόδιο όπου κάνει σεξ με το wannabe αγόρι της ήταν χάλια. Ήταν ψυχρή, ανέραστη και σαν να έβλεπα Discovery Channel. Ή ρομάντζο ή τσόντα, όχι τέτοιο χάλι. Επίσης, δεν ξέρω σε ποιο σύμπαν οι συζητήσεις μεταξύ φίλων γίνονται στην τουαλέτα, με τουλάχιστον ένα άτομο επί το έργον και κόσμο να μπαινοβγαίνει. Οι διάλογοι είναι συρραφές από ατάκες, στην πραγματική ζωή (που υποτίθεται ότι προβάλουν), κανείς δε μιλάει 24/7 με ατάκες.Το ότι βγαίνει μια φυσιολογική κοπέλα, ούτε όμορφη ούτε αδύνατη, όπως είναι στην καθημερινότητά της, δε σημαίνει αυτόματα ότι είναι και άξια λόγου. Να μη θεοποιούμε τη σιλικόνη, να μη θεοποιούμε όμως και το νερόβραστο απλά γιατί είναι νερόβραστο. Θεωρώ όλο αυτό το στυλ σκηνοθεσίας υπερεκτιμημένο και η "αίσθηση ρεαλισμού" δεν καλύπτει το γεγονός πως σχεδόν όλοι οι εμπλεκόμενοι είναι πιο ατάλαντοι και από τη Ντενίση. Ίσως πρέπει να σκεφτούν οι παραγωγοί του Χόλλυγουντ ότι δεν υπήρξε άλλο SATC γιατί δεν χρειαζόμαστε άλλο SATC. 4 φίλες με τα προβλήματά τους (γκόμενοι, δουλειά, σπουδές, Μανόλος, χαρτζιλίκι), είτε είναι τέλειες είτε είναι καθημερινές, έχει φορεθεί τόσο πολύ προσπαθώντας να εξαργυρώσει την επιτυχία του πρωτότυπου, που πραγματικά καιρός να βρουν κάτι άλλο.Σημείωση: Μπορεί να έβλεπα SATC, αλλά θεωρώ την Κάρρυ Μπράντσω έναν από τους πιο αντιπαθητικούς χαρακτήρες ever. Έπαιρνε πόζα μέχρι και για να ανασάνει και όλος ο κόσμος της ήταν να κυνηγάει 6 σαιζόν τον πλούσιο γαμβρό (sic). Όποιος φτάσει μέχρι εδώ, να σκεπαστεί με το σεντόνι. :-)
Εχω δει την σειρά. Μεχρι το 6ο-7ο επεισόδιο ειναι αρκετά ευχάριστη. Τα τελευταία 3 όμως είναι σκουπίδια και αν ετσι είναι οι αληθινές γυναίκες καιρός να το γυρίζω σιγά σιγά.
Ειδα το Tiny Furniture χωρις να εχω διαβασει απολυτως τιποτα πιο πριν επιτηδες...Αφου τελειωσε η ταινια επεσα με τα μουτρα να ενημερωθω για την ηθοποιο-σεναριογραφο-σκηνοθετιδα της ταινιας....Γυρισε την ταινια με ενα μικρο μπατζετ, με βοηθεια απο τους γονεις της ενω στους ηθοποιους που παιζουν συμμετεχουν η μητερα, η αδερφη της και αλλοι φιλοι...Πιο homemade πεθαινεις... Την βρισκω ιδιαιτερα ενδιαφερουσα και περιμενω να δω το Girls για να με επιβεβαιωσει!
Θα συμφωνήσω η σειρά είναι πολύ καλή. Παρουσιάζεται ωμή και ρεαλιστική με έξυπνες ατάκες και ενδιαφέροντες σκηνές χωρίς να προσπαθεί να τις ωραιοποιήσει .
Καλα συγνωμη γι αυτο το κακομαθημενο είναι η σειρά? Σαν πρωτη εντύπωση θα λεγα πως είναι ένα πραγμα να μν βαζουμε τις αδυναμίες μας κατω απο το χαλι αλλά να τις αντικρίζουμε για να τις αντιμετωπίσουμε και άλλο να γυρνάμε σειρές που να τις εκθειάζουν. Εμένα δεν μου αρεσει να βλέπω μια 20+χρονη μοσχάρα -και δεν αναφερομαι στα κιλά- να πηγαίνει για σκ στους γονείς της για αιμοληψία ενώ ταυτοχρονα φέρεται σαν κωλοπαιδο σε προεφηβικό στάδιο. Δεν μου φαίνεται καλή ιδέα για σειρά. Ας την δούν οι "κουλτουριαρηδες"
Δε νομίζω να ξέρει καμιά τέτοια κοπέλα. Μένει κοντά στη Carrie. Όπου οι 20χρονες είναι όλες μοντέλα και καραπετυχημένες και οι 30+ έχουν ήδη 3 σπίτια 4 αυτοκίνητα και ξοδεύουν 2 μισθούς σε ρούχα και αξεσουάρ. Λογικό.
Ναι. Υπάρχουν way too many μοσχάρες 20+ που πάνε τα ρούχα στη μαμά (ή που μένουν ακόμα με τη μαμά). Μια από αυτές ήμουν κι εγώ mid 90's! Απλά TV βλέπω για να χαζολογήσω και να ξεχαστώ με τις υπερβολές, τις ψεματούρες (και τα ωραία unaffordable accessories), όχι για να θυμηθώ τα παλιά (όχι καλά)!
Πολύ καλό άρθρο!Η δε σειρά είναι εξαιρετική, διασκεδαστική αλλά και για πολλά βραβεία. Η Lena Dunham είναι μεγάλο ταλέντο όντως, και αφού είδα μονοκοπανιά την πρώτη σεζόν Girls κατέβασα και την ταινία της που αναφέρεις, το Tiny Furniture, που ήταν επίσης πολύ καλό.