Ίδε ο άνθρωπος! Από τον Θοδωρή Αντωνόπουλο

Ίδε ο άνθρωπος! Από τον Θοδωρή Αντωνόπουλο Facebook Twitter
Aκόμη κι αν η Ευρώπη (ή οποιαδήποτε άλλη οντότητα) αποτελούσε υπόδειγμα δημοκρατίας, ελευθερίας, σεβασμού και μη επέμβασης, είναι απίθανο να την έβγαζε καθαρή σε καιρούς ταραγμένους. Ο φανατισμός, το μίσος κι ο φθόνος για το διαφορετικό, το ανοίκειο, θα βρίσκανε πάντα την πρόφαση, όπως τη βρίσκουν παντού και πάντα.
14

Οι νεκροί, κοντά τριάντα. Οι τραυματίες, εκατοντάδες. Οι δοκιμασίες για τις ελευθερίες, τα δικαιώματα, τους θεσμούς, την «ανοικτή κοινωνία» και γενικότερα το ευρωπαϊκό «κεκτημένο», ανυπολόγιστες. Η νέα τρομοκρατική επίθεση του ISIS στις Βρυξέλλες, την οιωνεί πρωτεύουσα της ΕΕ, ήρθε να υπενθυμίσει ότι ο ανελέητος πόλεμος «όλων εναντίον όλων» που μαίνεται χρόνια τώρα στην Εγγύς Ανατολή δεν έχει γεωγραφικό περιορισμό – τα συνεχόμενα χτυπήματα όχι μόνο σε ευρωπαϊκές αλλά επίσης σε ασιατικές κι αφρικανικές χώρες, ακόμα και στις ΗΠΑ σαν «απάντηση» στις συμμαχικές επιχειρήσεις εναντίον του Ισλαμικού Κράτους και των συμμάχων του, του δίνουν διαστάσεις ενός ιδιότυπου Γ' Παγκοσμίου Πολέμου δίχως ξεκάθαρους «κακούς» και «καλούς» αλλά με τις ίδιες «παράπλευρες απώλειες»: τους αθώους, τους άμαχους, τους πιο αδύναμους. Και, όπως κάθε φορά που κάποιοι αφιονισμένοι μακελεύουν αδιάκριτα άσχετο κόσμο (μέχρι κι ομόθρησκούς τους) στο όνομα ενός βλάσφημου Αλλάχ, κάποιοι άλλοι τάχα μου πιο "πολιτισμένοι" βρίσκουν αφορμή να προπαγανδίσουν πολιτικές της βίας, του μίσους και του σκοταδισμού, συναγωνιζόμενοι επάξια σε μισαλλόδοξο λόγο τους πρώτους. Η Ευρώπη γίνεται μια ήπειρος ολοένα πιο φοβική, οι δημοκρατικές και δικαιωματικές «εκπτώσεις» στο όνομα της ασφάλειας ολοένα πιο αυτονόητες, η ακροδεξιά προελαύνει δυναμικά στο πολιτικό σκηνικό, η Συνθήκη της Γενεύης πάει περίπατο, οι πρόσφυγες κι οι μετανάστες – όχι μόνο οι «στρατιές» που έρχονται αλλά κι όσοι είναι γενιές τώρα Ευρωπαίοι πολίτες -, «μπαλάκι του γκολφ». Και, όπως συμβαίνει πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις, οργιάζουν η – απλά αφελής ή, το συνηθέστερο, τεχνηέντως κατευθυνόμενη - παραπληροφόρηση, η παραφιλολογία και η συνωμοσιολογία που με τη δύναμη του Διαδικτύου γιγαντώνονται. Πρώτοι δε συνήθως στοχοποιούνται οι ψυχραιμότεροι, οι συνετότεροι, οι πιο μετριοπαθείς, όσοι οι εκάστοτε φανατικοί δυσκολεύονται να κατηγοριοποιήσουν. Δεν ξέρω σε ποια κατηγορία ανήκω προσωπικά. Όμως:

«Τι να κάνουμε;». Ειδικός δεν είμαι, ούτε βγάζω στο πι και φι βαθυστόχαστες αναλύσεις. Όντας όμως άνθρωπος, έστω από τους χειρότερους, αρνούμαι να αφεθώ στο κακό το ρέμα, να μοιάσω στο τέρας που αντιπαλεύω. Η κουλτούρα μου δεν είναι αυτή της αλαζονείας, του μίσους και του φόβου αλλά εκείνη της κατανόησης, της αλληλεγγύης και της συνύπαρξης. Αυτά είναι, θαρρώ, τα αποτελεσματικότερα όπλα στη μάχη κατά της τυφλής βίας, της μισανθρωπίας και του φονταμενταλισμού, όποιο «κοστούμι» κι αν φοράνε.


α) Δεν θα ταυτίσω επ' ουδενί τους ανθρώπους που φεύγουν να σωθούν από τον πόλεμο με τους ισλαμοφασίστες, ούτε θα δικαιολογήσω παρελκυστικές πολιτικές «απόρθητου φρουρίου» και κλειστών συνόρων. Άλλωστε, αν και οι δράστες της τελευταίας επίθεσης δεν είναι ακόμα γνωστοί, οι περισσότεροι που επιχείρησαν παρόμοιες επιθέσεις στη Δύση ήταν «ντόπιοι», γεννημένοι στην Ευρώπη, όχι «εισαγόμενοι». Είμαι κιόλα βέβαιος ότι αν κάποια ομάδα προσφύγων εντόπιζε τζιχαντιστή στις τάξεις της, πρώτοι εκείνοι θα τον κατήγγειλαν ή θα τον εξουδετέρωναν. Όχι, ο Χασάν που γνώρισα στη Βικτώρια και ήθελε να σπουδάσει οδοντίατρος, η Γκαζάλ που συνάντησα στο Πεδίο και ήθελε να ασχοληθεί με γραφιστική, ο μικρός της αδερφός που ονειρευόταν να γίνει πιλότος, η καθώς πρέπει οικογένεια Σύρων που αρνήθηκε ευγενικά τα λίγα εφόδια που τους πρόσφερα γιατί «είχαν ήδη αρκετά γι΄αυτούς», δεν είναι οι άπιστοι «Αγαρηνοί» που απειλούν τα ιερά και όσια του ξεθωριασμένου μας πολιτισμού. Όπως φυσικά δεν είναι μήτε το μουτρωμένο προσφυγάκι στην Ειδομένη με το χαρτόνι που έγραφε "Sorry for Brussels" - φωτογραφία που και "στημένη" να ήταν, καθώς είπαν μερικοί, πάλι μια αλήθεια εξέφραζε.


β) Με την ίδια λογική, δεν θα σπεύσω να αποδώσω μια φασίζουσας λογικής συλλογική ευθύνη στους Ευρωπαίους, τους Αμερικανούς ή όποιους άλλους για τις αναμφισβήτητα μεγάλες ευθύνες των κυβερνήσεών τους στους πολέμους της Ανατολής εν είδει προπατορικού αμαρτήματος. Να πω «καλά τους κάνανε», όπως με περισσή ευκολία λένε ακόμα κι άνθρωποι που δεν θα μπορούσαν να ζήσουν ούτε μέρα μακριά από τον λεγόμενο δυτικό τρόπο ζωής, με όλα τα καλά και τα στραβά του. Ούτε θα συμμεριστώ το ευκολάκι "για όλα φταίνε οι ξένοι", αν δεν βρίσκανε, δεν θα κάνανε.  Ναι, Ευρωπαίοι και Αμερικανοί είμαστε συνυπεύθυνοι για βομβαρδισμούς, επεμβάσεις, εκατόμβες νεκρών, στήριξη ολοκληρωτικών αλλά "δικών μας" καθεστώτων, την προσφυγιά, την ίδια την ύπαρξη και μακροημέρευση του ISIS, τα αυξημένα ρατσιστικά και ξενοφοβικά αντανακλαστικά των κοινωνιών της, όμως η Ευρώπη (κι η Αμερική επίσης) είναι πολλά περισσότερα – και φωτεινότερα, όπως η διαρκής αμφισβήτηση του ίδιου του εαυτού της «από τα μέσα» που ενίοτε τη σώζει και παραδειγματίζει. Ο φίλος μου ο Πάτρικ στις Βρυξέλλες, ο Ζαν στο Παρίσι, η Αντρέα στο Βερολίνο, ο Μπράιαν στο Χιούστον – άνθρωποι δημιουργικοί, ανοιχτόμυαλοι, κοσμοπολίτες – είναι εξίσου «σύντροφοι» και τρανταχτά αθώοι με τον Χασάν, τον μικρό Αφγανό, την Γκαζάλ και την οικογένεια του κυρίου Χαλίλ.

γ) Με όλη την κριτική που επίσης ασκώ στις θρησκείες, δεν νομίζω ότι το πρόβλημα είναι η ύπαρξη αλλά η ερμηνεία τους για το καλύτερο ή το χειρότερο, όπως ακριβώς συμβαίνει με τις διάφορες φιλοσοφίες και ιδεολογίες. Ανθρώπινες κατασκευές δεν είναι κι αυτές; Δεν θα χαρακτηρίσω οπότε το Ισλάμ «θρησκεία φανατικών», τουλάχιστον όχι λιγότερο από όσο είναι, δυνάμει, όλες σχεδόν οι υπόλοιπες. Υπάρχουν συγκεκριμένοι οικονομικοί και πολιτικοινωνικοί λόγοι που θέριεψαν τις τελευταίες δεκαετίες τον τζιχαντισμό, ένα φαινόμενο που για αιώνες είχε σχεδόν ξεχαστεί στον μουσουλμανικό κόσμο. Μήτε καν πιστεύω ότι οι περισσότεροι τζιχαντιστές ηγέτες είναι πραγματικά τόσο θρήσκοι – επιτήδειοι τυχοδιώκτες, εξουσιομανείς απατεώνες είναι, εκμαυλιστές και προαγωγοί απελπισμένων ψυχών που ταυτίζουν τις εντελώς υλικές επιδιώξεις τους με το θέλημα κάποιου θεού - το είδαμε δα συχνά το έργο αυτό στην ιστορία με «πεφωτισμένους» πολέμαρχους διαφόρων δογμάτων.


δ) Φυσικά και παίζονται «χοντρά» και καθόλου αθώα οικονομικά, στρατιωτικά και γεωπολιτικά παιχνίδια στην Εγγύς Ανατολή - όπως εξάλλου και στο προσφυγικό - με πολλούς εμπλεκόμενους κι αποδέκτες, από κέντρα εξουσίας και κυβερνήσεις μέχρι «βαριές» βιομηχανίες και πολυεθνικές. Αλλά ακόμη κι αν η Ευρώπη (ή οποιαδήποτε άλλη οντότητα) αποτελούσε υπόδειγμα δημοκρατίας, ελευθερίας, σεβασμού και μη επέμβασης, είναι απίθανο να την έβγαζε καθαρή σε καιρούς ταραγμένους. Ο φανατισμός, το μίσος κι ο φθόνος για το διαφορετικό, το ανοίκειο, θα βρίσκανε πάντα την πρόφαση, όπως τη βρίσκουν παντού και πάντα. Κάτι που βέβαια μπορεί να ισχύει και αντίστροφα...


ε) «Τι να κάνουμε;». Ειδικός δεν είμαι, ούτε βγάζω στο πι και φι βαθυστόχαστες αναλύσεις. Όντας όμως άνθρωπος, έστω από τους χειρότερους, αρνούμαι να αφεθώ στο κακό το ρέμα, να μοιάσω στο τέρας που αντιπαλεύω. Η κουλτούρα μου δεν είναι αυτή της αλαζονείας, του μίσους και του φόβου αλλά εκείνη της κατανόησης, της αλληλεγγύης και της συνύπαρξης. Αυτά είναι, θαρρώ, τα αποτελεσματικότερα όπλα στη μάχη κατά της τυφλής βίας, της μισανθρωπίας και του φονταμενταλισμού, όποιο «κοστούμι» κι αν φοράνε. Αυτά κι όχι η οργουελική μπότα που πατάει σε κάποιο ανθρώπινο πρόσωπο ή τα διάφορα επιλεκτικά, ανώδυνα "Je suis".

14

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

7 σχόλια
Η τρομοκρατία είναι μια μορφή σύνχρονου πολέμου. Δυστιχός η ιστορία του ανθρώπου είναι γεμάτι από από πλήθος μακελιών και αίματος. Ισως, μόνο η μόρφωση θα μπορούσε θα μπορούσε να αποτελέσει φραγμό στην αντιπαλότητα. Αλλά ποιές οργανομένες "Δημοκρατικέ¨ κατά τα άλλα κοινωνίες επιθυμούν να έχουν το λαό τους μορφωμένο; Δυστιχός η Ιστορία επαναλαμβάνεται, το ίδιο και οι άνθρωποι που την παράγουν σε κάθε εποχή.
Αυτοί που ταυτίζουν τις υλικές επιδιώξεις τους με το θέλημα των θεών, δε θα είχαν πολλή απήχηση αν δεν καλλιεργούνταν συστηματικά στα περισσοτερα κρατη του κόσμου ( και στο δικό μας) η παράλογη και άκριτη πίστη στο "θεικό" και στους εκπροσώπους του. Απλώς καποιοι είναι χειρότεροι, λόγω λιγότερης εξέλιξης. Νομιζω πρεπει να ξαναδούμε τί καλλιεργεί πια η θρησκεία και αν πρεπει να είναι τόσο "απαραίτητη". Τι και, αν το προσφέρει (η υλική τουλάχιστον στήριξη είναι παραμύθι σε σχέση με εξοδα,φοροαπαλλαγες κλπ). Όσο για την πνευματική στήριξη, η Σουηδία που δεν πιστεύει καθόλου είναι χειρότερη κοινωνία απ τις "πιστές"; Νομίζω προς τα εκεί είναι ο δρόμος. Δε θα σταματήσουν όλοι οι πόλεμοι. Ίσως σταματήσουν οι μισοι. Και κυρίως θα σταματήσει αρκετή απ τη "δικαιολογησή" τους. Δε θυμαμαι ποιος είπε : για να βαλεις έναν καλό άνθρωπο να κάνει κακά πράγματα, χρειάζεται η θρησκεία (ο κακός θα τα κάνει έτσι κι αλλιώς).
Μάλιστα, τι ωραία κολλάει ο ρατσισμός και ο δογματισμός εναντίον του διαφορετικού εδώ!Γιατί να μην δούμε τι απάνθρωπες συμπεριφορές σε ξένους καλλιεργεί αυτή η έλλειψη θρησκείας και ηθικών κανόνων βοήθειας στον "Σαμαρείτη"; Η Σουηδία και άλλες "ευτυχισμένες" άθρησκες(;) Σκανδιναβικές χώρες όπως η Δανία είναι κοινωνίες ολοκληρωτικά ομογενοποιημένες. Είναι "ευτυχισμένοι" λαοί γιατί είναι όλοι ίδιοι και συμπεριφέρονται ακριβώς ίδια μεταξύ τους. Έχουν μεγάλα επιδόματα ανεργίας γιατί οι άνεργοι νέοι και νέες είναι ακριβώς ίδιοι με τα παιδιά τους. Υψηλή φορολογία χωρίς παράπονα μια και ο άνεργος είναι ένα αντίγραφο κλώνος του Δανού; Όταν αυτή η ομοιομορφία αρχίζει και αλλάζει ακροδεξιά στοιχεία και πράξεις εξόντωσης του διαφορετικού ξεφυτρώνουν. Νορβηγία σφαγή δεκάδων "διαφορετικών" Νορβηγών. Δανία αισχρή συμπεριφορά στους Σύριους πρόσφυγες νόμιμα αφαιρώντας τους χρήματα και χρυσαφικά. Πολύ χειρότερη συμπεριφορά από μια θρησκευτική και "οπισθοδρομική" αλλά πολιτισμένη ανθρωπιστικά Ελλάδα. Υ.Γ.Η Ισλαμική θρησκεία μπορεί να μην είναι "σύγχρονη" αλλά έχει απαιτήσεις από τον πιστό να προσφέρει βοήθεια σε αυτούς που έχουν ανάγκη. Απαγορεύεται π τόκος στα δάνεια!Δεν είναι οι θρησκείες και τα ηθικά τους διδάγματα που προξενούν γενοκτονίες αλλά αυτοί που τις διαβρώνουν, τις διαφθείρουν και τις χρησιμοποιούν σαν εξουσία, κατάκτηση και εναντίον του "διαφορετικού".Ο Χίτλερ, ο μεγαλύτερος εθνοκτόνος, ήταν άθεος. Θύματα του ήταν Καθολικοί ιερείς και καλόγριες. Οι Εβραίοι ήταν ο ρατσιστικός του στόχος. Εξόντωσε ακόμα και αυτούς που δεν είχαν καμιά σχέση με οποιαδήποτε θρησκεία. Πολλά θύματα του δεν ήξεραν καν ότι ήταν Εβραίοι (1/16ο).
Αν και το ύφος του άρθρου υποδηλώνει οτι το ‘γραψες εν θερμώ,υπό την σκιά των γεγονότων,δεν παύει να είναι απο τα πιο σφαιρικά και ολοκληρωμένα άρθρα σχετικά με το θέμα που ΄χω διαβάσει τελευταία.Μπράβο!
Μηπως η αναλυση αυτη, χωρις να ειναι ανακριβης, δεν θιγει και αναγνωριζει προβλήματα που έρχονται;;;Φυσικά ειναι προβλημα του επιπεδου δημοσιου διαλογου, ο οποιος γινεται με πολύ ρηχους ορους. Επομενως:α) Ευρωπη φρουριο ή Ελλαδα φρουριο (αν κυριαρχησει ο ουαχαμπιτισμος στην Μεση Ανατολη να δουμε μηπως χρειαστουν και τα φρουρια δυστυχως...) δεν σημαινει οτι δεν ξερουμε ποιος μπηκε, ή ότι δεν εχουμε λογο να θελουμε καποιοι να μπαινουν περισσοτερο απο καποιους άλλους. β) Στην Συρια υπήρχε μια πολυθρησκευτικη πολυφυλετικη κοινωνια. Φυσικα οι προσφυγες δεν εχουν καμια σχεση με τους ουαχαμπιτες, και πολλοι φευγουν απο αυτους. Ωστοσο υπαρχει και ενα μικρο ποσοστο για τους οποιους ο Ασαντ ήταν ... πολύ κοσμικος, πολύ αιρετικος και αισθανοντουσαν ... καταπιεσμενοι θρησκευτικα στην Συρια. Αυτοι δεν ειναι σημερα φανατικοι ή τρομοκρατες αλλα μιλάμε για το πως θα εξελιχθουν σε 30 χρονια οι "μικροκοινωνιες" τους; Μιλάμε αν το πολυπολιτισμικο μοντελο κυριαρχο στο Βελγιο, παραγει προβλήματα και παραλληλους αποσυνδεομενους κοσμους;;;γ) ΟΙ τρομοκρατες ειναι "Ευρωπαιοι" (στο διαβατηριο) αλλα αυτο τι μας λεει; Μηπως μας λεει οτι οι πολιτικες που ακολουθηθηκαν πριν απο 30 χρονια για τους μεταναστες και φιλυσηχους υποθετω γονεις τους ειναι λάθος; Ή οτι οι πολιτικες μη ενσωματωσης, (λεγε με πολυπολιτισμικοτιτητα) οι οποιοες εφαρμοστηκαν επι 30 χρονια εχουν αποτύχει;Φυσικα,, και εδω το αρθρο ειναι ακριβες αυτη δεν ειναι η μονη αιτια. Ναι μεν οι τρομοκρατες δεν ήταν εξωγενεις, γενηθηκαν και μεγαλωσαν στο Βελγιο, αλλα η ιδεολογια που τους παρακινει ειναι. Κανουμε την αντιστοιχη συζητηση για 30 years time μετα, απο σήμερα; Θα μας επιτρεψει η αφορητη πολιτικη ορθοτητα να την κανουμε χωρις φωνες, χωρις ρατσιμο ή στερεοτυπα, αλλα να την κάνουμε;δ) η πιο βλακωδης αποψη για τα οσα συμβαινουν στην Συρια και Ιρακ σημερα με το ΙΚΙΛ ειναι οτι φταει ηΔυση. Ναι μεν φταιει και ο Μπους, φταινε και οι αφελεις δυτικοι (αναμεσα τους και ο Συριζα του 2011!!!) που βγαζαν ανακοινωσεις για να φυγει αρον αρον ο Ασαντ, αλλα ο ουαχαμπιτισμος ειναι δημιουργημα του (σαουδ)αραβικου κοσμου, οπως και το ΙΚΙΛ εχει αντλησει απο την συμμαχια του με τις τοπικες Σουνιτικες φυλες και την κοντρα αιωνων αναμεσα στους Σιιτες/Σουνιτες.
Θέλω να παρατηρήσω στο σχόλιο του atman με το σκεπτικό του οποίου γενικά συμφωνώ.γ) Προφανώς οι πολυπολιτισμικές κοινωνίες έχουν αποτύχει οικτρά και έχουν παράξει παράλληλους και εντελώς εχθρικούς κόσμους κάτω από την ίδια στέγη. Πριν από 30 χρόνια όμως το εγχείρημα φάνταζε προοδευτικό και κανένας δεν έβλεπε το προφανές ότι ο πολυπολιτισμός είναι ο μεγάλος εχθρός της ενσωμάτωσης και ένταξης.Φοβάμαι ότι ο Χασάν του Αντωνόπουλου ή μάλλον τα παιδιά του θα ζουν στην Ευρώπη σε παράλληλο δικό τους κόσμο.Το θλιβερό είναι ότι το άρχων σήμερα κόμμα στην Ελλάδα δεν το έχει ακόμη αντιληφθεί.β) Πριν από 10 περίπου χρόνια σε ομιλία του τότε Ιρανού αγιατολάχ στην βουλή της Συρίας οι βουλευτές ανέβηκαν στα έδρανα και επευφημούσαν αλαλάζοντας. Άρα μάλλον ο Άσαντ φάνταζε πολύ κοσμικός και το ισλάμ της χώρας ένοιωθε καταπιεσμένο.Η "μετριοπαθής" κατά την Δύση αντιπολίτευση της Συρίας, τι άλλο από φανατικό Ισλάμ ήταν; Δεν έχει αποδειχθεί εξάλλου ότι έχει κανάλια επικοινωνίας με τον ISIS. δ) Η σχέση της Δύσης με την κρίση της Συρίας ήταν η κουτοπόνηρη κοντόφθαλμη πολιτική α. Πουλάμε όπλα. β. Ο εχθρός του Άσαντ (φιλορώσος) είναι φίλος μας.
ολα καλα αλλα το δ.α πουλαμε οπλα ειναι ανακριβες. ο εμφυλιος στην συρια γινεται πραγματικα με λιανοντουφεκα, αν εξαιρεσεις καποια ρωσικα οπλα του καθεστωτος και πολυ συγκεκριμενα και λιγα οπλα των ανταρτων - χαμηλου κοστους.δες φωτο, θυμιζει περισσοτερο μαντ μαξ παρα συγχρονο πολεμο.εκει που πωλουνται οπλα, και εξαγοραζεται οντως επιρροη και ανοχη ειναι το απιθανο καθεστως της Σαουδικης Αραβιας (και της ΤΟυρκιας), εκει ναι εχει πολλα δις ψωμι. Αλλα δεν ειναι οτι οι δυτικοι τους εξωθουν σε αντιπαλότητα για να πουλησουν οπλα, την εχουν ηδη την αντιπαλοτητα και τους βολεύει.Ξερεις τι δηλωσε ο Αλαβανος πριν κανα δυο μερες για το σημερινο αρχων κομμα: για τον Συριζα πλεον πρεπει να μιλησει εγκληματολογος, μιλαμε για μια παρεα διψασμενων για εξουσια. Ταδε εφη Αλαβανος and I rest my case...
Μιλώντας για την Ελλάδα... Η λογική σίγουρα λείπει από τη χώρα μας. Είμαστε ένας λαός χωρίς θυμικό. Έτοιμοι να χωριστούμε, να μπούμε στα χαρακώματα. Αλαλάζοντας, χωρίς επιχειρήματα. Το διαδίκτυο είναι μια μικρογραφία του μικρόψυχου Εγώ μας. Έχουμε την πολιτική, το ποδόσφαιρο, αυτούς που μας ταιριάζουν. Γιατί αυτοί είμαστε. Η κρίση είναι ηθική. Και θα έβγαινε προς τα έξω σίγουρα. Αν υπάρχει γυρισμός στη λογική και τη μετριοπάθεια; Δύσκολα. Ευχολόγια για ένα γενικότερο θέμα παιδείας, παραμένει ευχολόγιο. Ίσως οι νεότεροι; Μπορεί. Το μέλλον είναι ζοφερό. Καληνύχτα και καλή τύχη.
Διότι όταν τα τραύματα είναι νωπά είναι πολύ εύκολο να πούμε ανοησίες, που μπορεί να μην εννοούμε καν.Δες και τον παράγοντα χρόνο, το σχόλιο και το άρθρο γράφτηκαν την ίδια μέρα με το χτύπημα, ενώ η ερώτηση σου φίλε/η ήρθε μια μέρα μετά...
διαφωνω καθετα και με τους 2 σας. Θα ισχυε αν αναφεροσουν στα θυματα, στις αποψεις τους κλπ κλπ...Οταν μιλαμε για τις δικες μας αντιδρασεις, δεν υπαρχει νωρις και αργα.