Εκατοντάδες λεηλατημένα αρχαιολογικά αντικείμενα επιστράφηκαν στην Ιταλία.

Εκατοντάδες λεηλατημένα αρχαιολογικά αντικείμενα επιστράφηκαν στην Ιταλία. Facebook Twitter
Σαρκοφάγος που βρέθηκε στην αποθήκη της Γενεύης και επιστράφηκε στην Ιταλία μαζί με τα υπόλοιπα αρχαιολογικά ευρήματα.
1

Εκατοντάδες λεηλατημένα αρχαία αντικείμενα που σύμφωνα με τις αρχές είχαν περάσει από τα χέρια του Λονδρέζου εμπόρου τέχνης Robin Symes και προορίζονταν για πώληση στις αγορές των Ηνωμένων Πολιτειών, της Ιαπωνίας και της Βρετανίας επιστράφησαν στην Ιταλία, σύμφωνα με τους επικεφαλής των ιταλικών αρχών. 

Τα τεχνουργήματα, που χρονολογούνται από τον 7ο π.Χ. αιώνα μέχρι τον 2ο αιώνα μ.Χ., ανακαλύφθηκαν πριν δύο χρόνια σε μία μονάδα αποθήκευσης στο Freeport της Γενεύης την οποία οι ερευνητές αντιστοίχισαν με τον Symes, και επεστράφησαν στην Ρώμη φέτος σύμφωνα με τις αρχές. Τα freeports είναι συνήθως αφορολόγητοι χώροι αποθήκευσης όπου οι έμποροι τέχνης και οι πλούσιοι συλλέκτες μπορούν να φυλάξουν έργα τέχνης. 

"Το Freeport της Γενεύης είναι ο μεγαλύτερος ανεξερεύνητος αρχαιολογικός τόπος παγκοσμίως" δήλωσε ο Daniel Berger, σύμβουλος του Ιταλικού Υπουργείου Πολιτισμού, αναφερόμενος στον μεγάλο όγκο αρχαιολογικών αντικειμένων που είναι καταχωνιασμένα εκεί. 

Ο στρατηγός Mariano Mossa, επικεφαλής της στρατιωτικής μονάδας κατά της κλοπής έργων τέχνης, αποκάλεσε την ανάκτηση των τεχνουργημάτων υπόδειγμα "Ιταλικής και Ελβετικής συνέργειας για την καταπολέμηση της εγκληματικότητας στον τομέα αυτό." 

Εκατοντάδες λεηλατημένα αρχαιολογικά αντικείμενα επιστράφηκαν στην Ιταλία. Facebook Twitter
Σπαράγματα αγγείου που οι αρχαιοκάπηλοι έσπασαν σε μικροτερα κομμάτια για να το διακινήσουν πιο εύκολα.

Τα κομμάτια αυτά, στα οποία συμπεριλαμβάνονται ρωμαϊκές και ετρούσκικες σαρκοφάγοι, χάλκινα αντικείμενα και λίθινα γλυπτά ζώων, και εκατοντάδες ζωγραφισμένα σπαράγματα αγγείων από έναν ναό του 6ου π.Χ. αιώνα στο Cerveteri, και παρουσιάστηκαν σε  συνέντευξη τύπου την Τρίτη. Βάζα από την Απουλία ώστε να μπορέσουν να φυγαδευθούν ευκολότερα από την Ιταλία παρουσιάστηκαν μαζί με τις πολαρόιντ από τις παράνομες ανασκαφές στην Νότιο Ιταλία όπου ανακαλύφθηκαν. Τα αντικείμενα αυτά είχαν λεηλατηθεί πριν από δεκαετίες, όπως φαίνεται από τις ημερομηνίες στις ιταλικές και αγγλικές εφημερίδες μέσα στις οποίες ήταν τυλιγμένες σύμφωνα με τους ερευνητές. 

Ο Ιταλός υπουργός πολιτισμού, ο Dario Franceschini, είπε ότι τα αντικείμενα θα παραχωρηθούν στα αντίστοιχα μουσεία των περιοχών από τις οποίες είχαν λεηλατηθεί.  

Ο Symes κάποτε ήταν ένας από τους σημαντικότερους εμπόρους αρχαιοτήτων αλλά ενεπλάκη σε μια σειρά ερευνών και κατηγορήθηκε για αρχαιοκαπηλία, κυρίως ελληνικής και ιταλικής προέλευσης. Τα πρόσφατα χρόνια δεκάδες αντικείμενα που είχε εμπορευθεί ο Symes κατέληξαν σε ιδιωτικές συλλογές αλλά και σε μουσεία, συμπεριλαμβανομένου του Metropolitan Museum of Art στη Νέα Υόρκη και το J. Paul Getty Museum στο Λος Άντζελες, τα οποία επιστράφηκαν έπειτα από την επιβεβαίωση της παράνομης προέλευσης τους.  

Ο Symes δεν θα διωχθεί στην Ιταλία καθώς τα εν λόγω αδικήματα έχουν παραγραφεί.  

 

Στο Λονδίνο έχει κατατεθεί αγωγή με σκοπό την επιστροφή στην Ιταλία και την Ελλάδα άλλων έργων που βρίσκονται στην κατοχή του Symes.

 

Πηγή: The New York Times

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια