ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Περί μαντήλας

Περί μαντήλας Facebook Twitter
H μαντίλα δεν είναι δηλωτικό της ελευθερίας, είναι ακριβώς το αντίθετο. Είναι το σύμβολο της καταπίεσης των γυναικών από μια θρησκεία που τις αντιμετωπίζει σαν πλάσματα δεύτερης κατηγορίας.
58

Η αφορμή: Μια μαθήτρια παρέλασε φορώντας την γνωστή μαντίλα. Γεννημένη στην Ελλάδα από γονείς Αιγύπτιους. Χαμός στα social media, διχασμός, κραυγές, έπαινοι, απειλές και γενικά όλες οι ψύχραιμες αντιδράσεις που μας χαρακτηρίζουν ως λαό. Οι απόψεις που ακούστηκαν χωρίζονται σε δύο στρατόπεδα:

 α) Ντροπή! Πως τολμά σε μια εθνική γιορτή που τιμά την επανάσταση ενάντια στον τουρκικό –και άρα και μουσουλμανικό- ζυγό να παρελαύνει μια μαθήτρια που φέρει δηλωτικό της θρησκείας αυτής; Οι καθηγητές της θα έπρεπε να της έχουν απαγορεύσει τη συμμετοχή αν δεν δέχτηκε να αφαιρέσει την μαντίλα. Προσβάλει το έθνος και τη μνήμη των αγωνιστών του '21.

Β) Εύγε! Αποθέωση της ανεκτικότητας που οφείλει αν δείχνει μια σύγχρονη κοινωνία. Μπράβο στο κορίτσι που δεν φοβήθηκε την κατακραυγή και περήφανα παρέλασε όπως ήθελε. Όποιος αντιδρά είναι φασίστας.

Θα ήμουν φυσιολογικά με την δεύτερη άποψη. Αν το κορίτσι είχε ροζ μαλλιά, μοϊκάνα, φορούσε καπέλο ή ακόμα και την περικεφαλαία του μεγάλου Αλεξάνδρου. Άλλωστε δεν έχω καμιά εκτίμηση στο θεσμό της παρέλασης που είναι μια αναχρονιστική μπούρδα και πεταμένα λεφτά σε μια εποχή που δε μας περισσεύουν όπως ξέρουμε. Ένα πανηγύρι είναι όπου τα παιδιά κάνουν το χαβαλέ τους. Ας βάλουν μίνι μέχρι τον αφαλό, στριπτιζάδικα δωδεκάποντα, ό,τι γουστάρουν. Όχι όμως μαντίλα. Για την ακρίβεια όχι μόνο στην παρέλαση, όχι μαντίλα παντού.

Διότι η μαντίλα δεν είναι δηλωτικό της ελευθερίας, είναι ακριβώς το αντίθετο. Είναι το σύμβολο της καταπίεσης των γυναικών από μια θρησκεία που τις αντιμετωπίζει σαν πλάσματα δεύτερης κατηγορίας. Υπάρχουν μουσουλμανικές χώρες που οι γυναίκες απαγορεύεται να οδηγήσουν μέχρι χώρες που το γυναικείο δέρμα δεν επιτρέπεται να έρθει σε επαφή με το φως του ήλιου για να μην σκανδαλίσουν το κυρίαρχο αντρικό γένος.

«Μα δεν είναι και μπούργκα» λένε κάποιοι αφελείς, «είναι δικαίωμα της» λένε άλλοι. Λες και οι γυναίκες που δηλώνουν ότι την επιλέγουν ελεύθερα έχουν δικαίωμα να εκφράσουν ελεύθερα την γνώμη τους, την επιθυμία τους. Λες και δεν έχουν γεννηθεί μέσα στην καταπίεση και στο φόβο. Λες και δεν έχουμε ακούσει ποτέ για το σύνδρομο της Στοκχόλμης. Ναι, κάποιες γυναίκες δηλώνουν ότι θέλουν να την φοράνε. Όπως κάποια θύματα απαγωγής καταλήγουν να ερωτευτούν τον απαγωγέα-βασανιστή τους. Όπως η γιαγιά μου φορούσε το τσεμπέρι στο χωριό γιατί «τι θα πει ο κόσμος» και ενώ το μισούσε όταν τη ρώταγες από περηφάνια σου έλεγε ότι είναι βολικό και της αρέσει. Δεν είναι εύκολο να παραδέχεσαι ότι δεν τολμάς να επαναστατήσεις στην καταπίεση.

Όχι στην μαντίλα λοιπόν, όχι, επειδή η απαγόρευση της δεν έχει σχέση με εθνικοπατριωτικές και μισαλλόδοξες απόψεις. Όχι, επειδή οι γυναίκες δεν πρέπει να κρύβουν την ύπαρξη τους γιατί οι άντρες τις ορέγονται. Όχι, επειδή οι γυναίκες πρέπει να μπορούν να κάνουν με τον εαυτό τους ό,τι γουστάρουν ακόμα και να βγάζουν ολόγυμνες selfie και να τις ποστάρουν στο Instagram. Και για να γίνει αυτό, πρέπει κάποιες φορές να επιβάλεις αυτό που οι ίδιες όντας θύματα, μπορεί να μην έχουν το κουράγιο να ζητήσουν.

Η ελευθερία. Το άγιο δισκοπότηρο του Δυτικού πολιτισμού. Μπορείς να πιείς και να ξεδιψάσεις αν θες αλλά φτιάχτηκε πρωτίστως για να το λατρέψεις.

aNameToCome
58

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

15 σχόλια
Μου αρέσει η a la carte αίσθηση ελευθερίας των περισσοτέρων εδώ... Παιδιά η ελευθερία έκφρασης δεν μπορεί να περιορίζεται επειδή σε κάποιους μια συμπεριφορά συμβολίζει κάτι. Δλδ δεν μπορείς να απαγορεύεις την μαντήλα επειδή για κάποιους είναι σύμβολο καταπίεσης. Σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις (όπως Βρυξέλλες που έχω ζήσει) νέες μουσουλμάνες που δεν έχουν γνωρίσει ίχνος καταπίεσης φορούν μαντήλα για να τιμήσουν τη Θρησκέια τους. Δεν συμφωνώ αλλά αφού για αυτές είναι σημαντικό και δεν μου το επιβάλλουν με βία, το δέχομαι. Γι αυτές προφανώς δεν συμβολίζει καταπίεση... Με το ίδιο σκεπτικό να απαγορεύσουμε και τον Σταυρό γιατί για κάποιους συμβολίζει τα εγκλήματα που κάναν οι σταυροφόροι. Η' καλύτερα να απαγορεύσουμε την φωτό του Βελουχιώτη από τα γραφεία των αριστερών γιατί για τους δεξιούς αναβιώνει εμφυλιοπολεμικά κατάλοιπα. Η' ακόμα καλύτερα να απαγορεύσουμε τα gay prides γιατί για τους χριστιανούς είναι σύμβολο διαφροράς. Γελοιότητες... Μην το ψάχνετε παιδιά. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζεται όπως θέλει αρκεί να μην χρησιμοποιεί βία και να μην περιορίζει την ελευθερία του άλλου. Τόσο απλά!
Το καλύτερο σχόλιο για το θέμα το έκανε ο κωμικός Ολιβιέ Περίν προς την Γαλλίδα Υπουργό για τα Δικαιώματα των Γυναικών. Η Λορένς Ροσινιόλ κατηγόρησε τους οίκους μόδας και γνωστά καταστήματα που πουλούν τέτοια προϊόντα σε γυναίκες που "είναι σαν Αμερικάνες νέγρες που υποστηρίζουν την δουλεία". Χαρακτηριστικά της είπε ότι θα μπορούσε να γίνει διευθύντρια της προεκλογικής καμπάνιας του Ντόναλντ Τραμπ. Όσοι πιστοί των ρατσιστών Ροσινιόλ και Τραμπ προσέλθετε.
Στο μεταξύ λέμε «η μαντήλα» αλλά «εντάξει μωρέ δεν είναι και μπούρκα, μαντήλα είναι» και ξεχνάμε πως ένα 12χρονο κορίτσι που τη φοράει δεν δείχνει κανένα μέρος του σώματός της. Ξεχνάμε πως δεν μπορεί να πάει καν να κολυμπήσει χωρίς να είναι ντυμένη λες και προστατεύεται από πυρηνικό όλεθρο. Δεν θα τη δεί ποτέ ο ήλιος.https://goo.gl/56WVvgΕπίσης θεωρώ ντροπή και προσβολή να κουκουλώνεται μια μουσουλμάνα χειμώνα-καλοκαίρι «από επιλογή» στην Ελλάδα, τη στιγμή που σε μια μουσουλμανική χώρα με σαρία οι γυναίκες εξαναγκάζονται να είναι κουκουλωμένες. Εάν πραγματικά μια γυναίκα επιλέγει να είναι κουκουλωμένη όπως λέει, να πάει να ζήσει σε μια τέτοια χώρα και να δει τη γλύκα.Εάν θέλουν να μη φαίνονται τα μαλλιά τους να τα ξυρίσουν ή να βάλουν περούκα. Το θέαμα της μαντήλας και ό,τι συμβολίζει με προσβάλει σαν άνθρωπο.
Μονόχνοτα πολιτική ορθότητα. Θυμίζει όμως εποχές φασισμού. Ντροπή είναι να λέτε σε μια γυναίκα που ζει σε μια ελεύθερη κοινωνία πως να ντύνεται και επειδή δεν είναι στα προσωπικά σας γούστα να πάει να ξυρίσει το κεφάλι της ή να πάει πίσω. Αυτά ακριβώς έγραφε και μετά έκανε ο Χίτλερ. Ίδια κοσμοθεωρία της εξόντωσης του διαφορετικού αυτού που δεν χωρά στο καλούπι του φασισμού.
Αν η Κιμ έβγαζε σέλφι με μαντήλα, αλλά γυμνή θα ήταν καταπιεσμένη ή ελεύθερη; Με μία υπερβολή, θέλω να πω ότι το πρόβλημα δεν είναι η μαντήλα, αλλά αυτό που συμβολίζει. Να αναλύσω την καταχνιά των θεοκρατικών κρατών της Ανατολής δεν έχει νόημα, οπότε ας μείνουμε στην Δύση. Ένα καλό επιχείρημα για την απαγόρευση της μαντήλας είναι ότι ουσιαστικά δεν υπάρχει δικαίωμα επιλογής και κάτι τέτοιο θα βοηθούσε τις νεαρές μουσουλμάνες να κυκλοφορούν χωρίς μαντήλα παρά τις πιέσεις της οικογένειάς τους. Ναι, αλλά η απαγόρευσης της δεν θα σταματούσε την καταπίεση τους (να πρέπει να ντύνονται υπερβολικά σεμνά μέσα στο κατακαλόκαιρο ακόμη και με δυτικά ρούχα, να μη βγαίνουν έξω μόνες, να μην ξενυχτάνε, οι γονείς τους να έχουν λόγο στο ποιον θα παντρευτούν κλπ κλπ). Από την άλλη, στη Δύση υπάρχουν νεαρές μουσουλμάνες που επιλέγουν να φορέσουν μαντίλα για πολιτισμικούς λόγους - να ξεχωρίζουν, να αντιδρούν στην απαγόρευση και τέτοια - ενώ φοράνε μαγικιάζ, δυτικά ρούχα, κάνουν επιλογές που δεν κάναν οι μητέρες τους που δεν φορούν μαντήλα κλπ. κλπ. Καθένας/καθεμία νοηματοδεί διαφορετικά το θρησκευτικό αυτό αξεσουάρ. Δεν υπάρχει ένα και μοναδικό νόημα το οποίο μοιράζονται όλοι για τη μαντήλα. Στα μάτια μου η μαντίλα, όπως ολόκληρο το Ισλάμ, είναι σύμβολο καταπίεσης και υποταγής των γυναικών, αλλά βαριέμαι να πείσω να την καθεμία ότι καταπιέζεται.
Οι άνθρωποι που πιστεύουν στον μωαμεθανισμό δεν θέλουν να τους επιβάλλει κάποιος ξένος που δεν έχει ζήσει δίπλα τους και έχει μηδέν γνώση για το Ισλάμ τι πρέπει να κάνουν και πως να ζήσουν. Ιδιαίτερα όταν ζουν σε μια χώρα όπως η Ελλάδα ή άλλη χώρα της Δυτικής Ευρώπης που υποτίθεται ότι επιτρέπεται το άτομο να εκφράζεται ελεύθερα.Δεν υπάρχει Ελευθερία όταν επιβάλλεται ένας τρόπος ζωής σε ένα άτομο με το στανιό. Ανεξάρτητα αν αυτός ο άνθρωπος ζει σε μια ισλαμική ανατολική χώρα ή σε μια "Δημοκρατική Δυτική". Τέτοια είδους "σταυροφορία" από ξένους βρίσκουν οι εξτρεμιστές σαν δικαιολογία να ισχυριστούν ότι αμύνονται του Ισλάμ. Οι μετριοπαθείς μωαμεθανοί βρίσκονται ανάμεσα σε δύο πυρά. Των τζιχαντιστών που τους εξοντώνουν σαν προδότες του Ισλάμ και εκείνων των Δυτικών που προσπαθούν να γελοιοποιήσουν τα πιστεύω και την θρησκευτική πίστη τους. Καταλαβαίνετε ποιος θα νικά εδώ; Η ακραία ιδεολογία δεν νικιέται με βόμβες, νικιέται όταν χάνει το δίκιο της, τους λόγους ύπαρξης και τελικά τους οπαδούς της.
Anonymous Liberty Η μουσουλμανική θρησκεία αξίζει τουλάχιστον όση γελοιοποίηση έχουν υποστεί και οι άλλες θρησκείες στη Δύση. Άν οι μουσουλμάνοι θεωρούν ότι η θρησκεία τους είναι υπεράνω κριτικής τότε σε λάθος κοινωνίες επέλεξαν να ζήσουν. Και αυτά τα περί ριζοσπαστικοποίησης των μετριοπαθών επειδή δεν αντέχουν την κριτική της πίστης τους είναι επιχείρημα για προνήπια...
johnzik Μόνο άνθρωποι ανίκανοι να καταλάβουν τι έχει αλλάξει από το παρελθόν και εθελοτυφλούν σε τι έρχεται αύριο είναι πρόθυμοι να γελοιοποιήσουν κάτι που έχει κοστίσει και θα κοστίσει χιλιάδες ψυχές.Όταν συνεχίζει κάποιος να γελά μετά από τέτοιες τρομοκρατικές επιθέσεις μάλλον είναι άνθρωπος με χαμηλό δείκτη συναισθηματικής νοημοσύνης και χαμηλότερο δείκτη στο αίσθημα της αυτοσυντήρησης σαν άτομο και σαν κοινωνία. Στο ντοκιμαντέρ "My Jihad" Aljazeera αποκαλύπτεται το μέγεθος του προβλήματος στις Ευρωπαϊκές πόλεις και γιατί νέα άτομα που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν εκεί έχουν τόσο εύκολα γίνει θύματα προπαγάνδας. http://america.aljazeera.com/watch/shows/al-jazeera-america-presents/articles/2015/12/5/belgian-imam-flemish-foreign-fighters.html Το πρόβλημα των εγκλημάτων μαζικής εξόντωσης από νέους που υποτίθεται είχαν ενσωματωθεί στις Δυτικές κοινωνίες δεν θα σταματήσει με την εξόντωση τους στην Συρία. Δεν εξαφανίζεται μια ιδεολογία με βομβαρδισμούς. Εξαφανίζεται όταν η ιδεολογία έχει εξουδετερωθεί στον νου των παρόντων και μελλοντικών οπαδών της.
Anonymous Liberty Οι ιδέες, οι ιδεολογίες και οι θρησκείες κρίνονται, ενίοτε σε βαθμό γελιοποίησης σε μια ελεύθερη, δημοκρατική κονωνία. Λέγεται μάχη των ιδεών και είναι βασικό συστατικό της δημοκρατίας. Το Ισλάμ δεν μπορεί να νικήσει σε αυτό το πεδίο για αυτο είναι και τόσο απίστευτα βίαιο. Εννοείται πως δε γελάμε με τις τρομοκρατικές επιθέσεις, αντίθετα έχουμε σοκαριστεί με τις φρικαλεότητες και μη κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις.Το Αλ Τζαζίρα που επικαλείσαι κάνει διαρκώς ότι θα έκανε ένα ισλαμικό φερέφωνο. Κατηγορεί τη Δύση για την ανικανότητα των μουσουλμάνων να ενσωματωθούν στις δυτικές κοινωνίες. Προτείνεις να σταματήσουν οι βομβαρδισμοί εναντίων του ΊΣΙΣ στη Συρία που έχουν εξοντώσει καμιά εικοσιπενταριά χιλιάδες "μαχητές". Ίσως μια επίθεση αγάπης με ρίψη λουλουδιών να ήταν πιο αποτελεσματική, δεν ξέρω. Και την ώρα που εκείνοι κόβουν κεφάλια εμείς να αυτομαστιγωνόμαστε λέγοντας "φταίω...φταίω..."
Anonymous Liberty "Δεν εξαφανίζεται μια ιδεολογία με βομβαρδισμούς. Εξαφανίζεται όταν η ιδεολογία έχει εξουδετερωθεί στον νου των παρόντων και μελλοντικών οπαδών της".Για να καταλάβω, σύμφωνα με την άποψή σου, το ναζισμό δεν έπρεπε να τον αντιμετωπίσουμε στρατιωτικά το ΄40, αλλά μόνο στο επίπεδο των ιδεών, διοργανώνοντας συνέδρια και ημερίδες.Ο Χίτλερ πάντως θα το εκτιμούσε ιδιαίτερα...
johnzik Στην μάχη των ιδεών που γράφεις στο 31.3.2016 | 21:08 αναφέρομαι. Οι βομβαρδισμοί δεν σκοτώνουν μια ιδεολογία όπως δεν σκότωσαν τον ναζισμό. Ο ναζισμός είναι δίπλα σου, στην ίδια σου την γειτονιά. Μην ρωτάς γιατί. Βομβάρδισε και λύθηκε το πρόβλημα.Τα φασιστικά και εξτρεμιστικά καθεστώτα επικρατούν πρώτα ιδεολογικά στον νου των οπαδών τους και μετά αρχίζει ο πόλεμος και οι σφαγές. Ο Χίτλερ άρχισε 20 χρόνια πριν τον πόλεμο.Πρώτα διάβασε το άρθρο της Αλ Τζαζίρα ή καλύτερα να δεις το ντοκιμαντέρ γιατί κάνεις σύγχυση μεταξύ του ειρηνικού Ισλάμ και των δολοφόνων τζιχαντιστών.Η Αλ Τζαζίρα έχει την έδρα της σε μια χώρα που είναι εναντίον του ΙΚ και το κανάλι συνέχεια καταδικάζει τις τακτικές των τζιχαντιστών.
Anonymous LibertyΗ συνεχής αναφορά σου στο Αλ Τζαζίρα, το μέσο που χρηματοδοτείται από τον σεϊχη (εμίρη, σουλτάνο;) του Κατάρ, αυτής της υποδειγματικής δημοκρατίας, αδυνατίζει το επιχείρημά σου, να το ξέρεις...
Η μαντήλα στις δυτικές χώρες είναι προσβολή στα μούτρα των γυναικών που δεν τις φοράνε. Η ευχέρεια στη δύση του να κάνεις ότι γουστάρεις το κορμί σου, είναι κατάκτηση και είναι απελευθερωτική. Η κυριολεκτική μετάφραση του χιτζάμπ, της μαντήλας, είναι "κουρτίνα" Δηλώνει την αγνότητα και την σεμνότητα της γυναίκας. Δηλαδή, χωρίζει τις γυναίκες σε ενάρετες και σεμνές-άρα όσες δεν τη φοράνε τι είναι στα μάτια των Μουσουλμάνων; Πόρνες και ξετσίπωτες, από τη στιγμή που χρειάζεται η μαντήλα για να ξεχωρίσουμε τις "ηθικές" από τις "ανήθικες". Άρα μιλάμε για ευθεία περιφρόνηση και απαξίωση όλων των γυναικών που δεν την φοράνε. Δεν θυμάμαι τον φεμινισμό να ξεκίνησε από την Σαουδική Αραβία, που ακόμη μια γυναίκα εξαρτάται από τις ορέξεις του εκάστοτε άντρα για να κάνει αυτονόητα σε εμάς πράγματα. Ούτε πάλεψε η δύση τόσα χρόνια, τόσους πολέμους, τόσες δυστυχίες, για να αποκτήσει όλες τις ελευθερίες της, για να βάλουμε ξανά από την πίσω πόρτα την στενομυαλιά που ξεφορτωθήκαμε, στο όνομα μιας πολιτικά ορθής "ισότητας". Η μαντήλα, δεν υπήρξε ποτέ επιβαλλόμενη συνήθεια στην Ευρώπη και η κάθε προσπάθεια να περάσει σαν τάχα μου επιλογή, είναι ευθεία προσβολή των ανοιχτών κοινωνιών. Υποβιβάζει τις γυναίκες, τις μαρκάρει σαν δαμάλια. Κάθε προσπάθεια να το περάσουμε στο ντούκου υποβιβάζει όλους τους αγώνες για την ισότητα των δύο φύλων. Πραγματικά, μου κάνει μεγάλη εντύπωση πόσο έχει διαβρώσει η ψευδαίσθηση της "ελεύθερης επιλογής", ανθρώπους καθ όλα δημοκράτες και ευαίσθητους, να υποστηρίζουν κάτι το τόσο μειωτικό για το γυναικείο φύλο. Θέλετε μαντήλα; ΟΚ, να επιβάλουμε τότε και στους άντρες να φοράνε δημόσια περικεφαλαία γιατί αλλιώς πρόκειται για ευθεία υποβίβαση της ελευθερίας των γυναικών.
Δεν είναι τόσο η μαντήλα που υποβιβάζει την γυναίκα και την μαρκάρει σαν δαμάλι. Είναι ο διαρκής βομβαρδισμός από εικόνες συνδυασμού ολόγυμνων γυναικών και βίας που πιέζει τις νέες να σκεφτούν ότι η αξία τους μετριέται με τα κιλά σιλικόνης που κουβαλούν και τον ρόλο τους σαν σεξουαλικές δούλες κάποιου αναβολικού Άδωνη.
ποια απο τα επιχειρηματα που χρησιμοποιεις υπερ της μαντηλας δεν μπορουν να χρησιμοποιηθουνν με τον ιδιο τροπο υπερ της καταναλωτικης σεξουαλικοτητας;;;;;μηπως εισαι εσυ η "πατριαρχικη" που εχει ενοχοποιημενο αυτο το καταναλωτικο σεξουαλισμο;
Η πιθανότητα να γουστάρουν οι γυναίκες να δείχνουν το κορμί τους, να χαίρονται το κορμί τους, ενώ η μαντίλα είναι στη συντριπτική πλειοψηφία "αξεσουάρ" που το φοράνε χωρίς να έχουν τη δυνατότητα επιλογής δε σου περνάει από το μυαλό, ε; Ταιριάζει βέβαια μια χαρά με όλα τα άλλα άκυρα σχόλια που έχεις κάνει σε αυτό το άρθρο...
Θα δεχτώ τις μουσουλμάνες που επισκέπτονται - ζουν σε χριστιανικές χώρες να φορούν μαντήλα αφού το ορίζει η θρησκεία τους, αλλά εφόσον και οι χώρες τους δεχτούν τις χριστιανές που τους επισκέπτονται, να κυκλοφορούν ελεύθερα χωρίς μαντήλα καθόσον στη χριστιανική πίστη δεν απαιτείται - επιβάλλεται!!! Θέλετε να αποδεχτούμε τη πίστη σας... αποδεχτείτε και εσείς τη δικιά μας... διαφορετικά... ΔΕΝ θέλω να βλέπω μαντήλες στη χώρα μου!!!
Forced uniformity is for bigots.ΝΕ ΤΙ συμφωνώ σε πολλά. Γνωρίζετε τι πραγματικά σημαίνει Ελευθερία. aNameToCome Όχι η Ελευθερία δεν είναι δογματικό άρθρο λατρείας σύμφωνα με τον επίλογο σας. Είναι ο σεβασμός στον άνθρωπο και την διαφορετικότητα του ατόμου. Δεν είναι εισιτήριο για να μπει κάποιος σε μια κλίκα πνευματικά τυφλών που τους οδηγεί ο μονόφθαλμος (από την φωτογραφία της Κανένας που βάλατε...).Ελευθερία δεν είναι να φοβάσαι ότι πρέπει να ανήκεις κάπου. Είναι να ΜΗΝ φοβάσαι να ανήκεις πουθενά.Το όμορφο έξυπνο κοριτσίστικο πρόσωπο στο μαντήλι χαλάει την εικόνα του ψευτομοντερνισμού και ψευτοπολιτισμού που πολλοί Έλληνες αντιγράφουν γιατί πιστεύουν ότι πρέπει να ανήκουν σε κάποιο κατεστημένο τρόπο ζωής.Το κορίτσι ΔΕΝ φοβήθηκε να είναι διαφορετική να προβάλλει τις δικές της αξίες, χωρίς βία. Μόνο υπερηφάνεια πρέπει να νιώθουμε ότι υπάρχουν ακόμα άνθρωποι ελεύθεροι στην Ελλάδα παρά την υποταγή και δουλοπρέπεια τόσων από τους ηγέτες της.Τόσο όμοια με τις αγωνίστριες του 21 στην ομορφιά της σκέψης. Την ακούσατε στο βίντεο.Αν ηττηθεί η Δυτική Ευρώπη ο λόγος θα είναι η μονολιθικότητα της, η έλλειψη πνευματικότητας, η αλαζονεία της που προξενεί αυτή την καταστροφική αδράνεια στον κίνδυνο από τους εξτρεμιστές έξω και μέσα.
Το κορίτσι αυτό είναι πολύ πιθανό να έχει υποστεί κλειτοριδεκτομή στα πλαίσια της ίδιας "παράδοσης" και "ελευθερίας". Απορώ πραγματικά με τέτοιες σκέψεις που κατηγορούν την Ευρώπη για μονολιθικότητα κι έλλειψη πνευματικότητας (!) πράγματα τα οποία προφανώς βλέπουν στην παράδοση της μαντίλας. Άφωνος.
Δον Ιδιώτη εκτιμώ πολύ τις απόψεις σου και σε χαίρομαι όταν πας ενάντια στο τρέχον ρεύμα. Θεωρώ ότι το παραπάνω δε σε εκφράζει γιατί τι σχέση μπορεί να έχει ένα συγκεκριμένο ένδυμα με τον ακρωτηριασμό ανηλίκων; Το δεύτερο είναι ποινικό αδίκημα από καταβολής του ελληνικού κράτους και καταδικάζεται από τον ΟΗΕ!
@Citellus citellusΕυχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Η μαντίλα όμως δεν αποτελεί απλά ενδυματολογική προτίμηση αλλά ένα σύμβολο μιας συγκεκριμένης θρησκείας που υπάρχει για συγκεκριμένους λόγους: τα ελεύθερα μαλλιά της γυναίκας σκανδαλίζουν τα κυρίαρχα αρσενικά και για αυτό το λόγο πρέπει να καλύπτονται. Ίδιας μορφής "παράδοση" αν και απείρως πιο επώδυνη και απεχθέστερη είναι και η κλειτοριδεκτομή. Άποψή μου είναι ότι οι ελεύθερες κοινωνίες πρέπει να γκρεμίζουν τέτοια σύμβολα όχι να στήνουν καινούρια δίπλα στα παλιά.
Δον μην αφήνετε την σκέψη σας να προτρέχει της πραγματικότητας. Στην Αίγυπτο και στην Ελλάδα η κλειτοριδοεκτομή είναι ποινικό αδίκημα. Είναι βαριά συκοφαντική κατηγορία προς την οικογένεια αυτό "το πολύ πιθανό" και αποδεικνύει αυτό που ανέφερα την μονολιθικότητα σκέψης. Η αλαζονεία, η έλλειψη πνευματικότητας και βοήθειας στον συνάνθρωπο αποδείχθηκε με την συμπεριφορά των ηγετών της Ευρώπης προς τους πρόσφυγες και τους μετανάστες. Αυτή η αδιαφορία και αδράνεια να τους καταλάβουν και να τους αποδεχθούν στην κοινωνία τους έχει τα επακόλουθα τραγικά αποτελέσματα. Ας προσθέσουμε την έλλειψη διορατικότητας στο μέλλον και της ανικανότητας να εφαρμόσουν συμφωνίες που υπέγραψαν σαν Ενωμένη Ευρώπη. Ο Ελληνικός λαός σαν σύνολο εκτός από μερικές εξαιρέσεις ευτυχώς δεν έχει καταντήσει σε αυτό το χαμηλό σημείο ανθρωπισμού παρά τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα.
Απροκάλυπτος ξερολισμός και στους δύο ισχυρισμούς εναντίον του Ισλάμ. Η κλειτοριδεκτομή προϋπήρχε του Ισλάμ (αρχαία αιγυπτιακά αγάλματα) και η μαντίλα έχει φορεθεί από γυναίκες σχεδόν όλων την θρησκειών ή άθεες, για μόδα, αλλά και σε μερικές περιπτώσεις από άνδρες (Ορθόδοξοι Εβραίοι όταν προσεύχονται). Αυτό το "οι ελεύθερες κοινωνίες θα γκρεμίσουν τέτοια θρησκευτικά σύμβολα" αρχίζει και ακούγεται όλο και περισσότερο σαν τους Ταλιμπάν και τους τζιχαντιστές που γκρέμισαν και έκαψαν αρχαία μνημεία, σύμβολα και τζαμιά που δεν ήταν απόλυτα προσαρμοσμένα στην δική τους κοσμοθεωρία. Πολύ ακραία και επικίνδυνη αυτή η νέα σταυροφορία εναντίον της μαντίλας που φόρεσε ένα κορίτσι σε μια παρέλαση γιατί έτσι της αρέσει να εκφράζει την προσωπικότητα της.
ενας Γαλλος μου εχει ξεκινησει το Fraternite Egalite κλπ κλπ. θα δεις οτι η ελευθερια για να ασκηθει ελευθερα προυποθετει μια μορφη κοινωνιας και κοινες αξιες και οχι αγελη ατομων καταναλωτων οπως φανταζεσαι.Λυπαμαι που υπαρχουν βασικα κενα για το τι ειναι δημοκρατια και τι ελευθερια στο τοπο μας. Η Δυτικη Ευρωπη ειναι η πλεον ανεκτη κοινωνια στο κοσμο.
Δεν έχεις αδικο ότι είναι σύμβολο καταπίεσης το γυναικών η μαντίλα. Αλλά σύμβολο καταπίεσης των γυναικών είναι και η δωδεκαποντη γόβα. Η μήπως έχεις αμφιβολία ότι η δυτικές μας κοινωνίες δεν είναι πατριαρχικές? Απλά το "πρότυπο γυναίκας" που η πατριαρχία επιβάλλει στις "δυτικές" γυναίκες δεν γίνεται με μαστίγιο και λιθοβολισμό αλλά μέσω της δημιουργίας και εγκαθίδρησης ενοχών και ντροπής σε περίπτωση που κάποια δεν επιλέγει να συμμορφωθεί με τα προτυπα αυτά. υγ. Εκτός αν θεωρείς ότι οι γόβες είναι το καλύτερο υπόδημα για περπάτημα αποστάσεων και για την σωστή στήριξη της σπονδυλικής στήλης. Γενικότερα για το θέμα, θεωρώ οτι αφού το κράτος επιμένει στη συνέχιση του αναχρονιστικού αυτού θεσμού της παρέλασης θα πρέπει να αναλάβει με κρατικά έξοδα τα της ενδυμασίας των παρελαυνόντων μαθητών και να επιλέξει και την αντίστοιχη στολή να τελειώνουμε με το τσίρκο. Ετσι κι αλλιώς κρατικός θεσμός είναι.
@sk314 ξερεις ο σχετικισμος μπορει να οδηγησει σε πολυ περιεργες καταστασεις. ξεπερασε τον. δεν υπαρχει τιποτα απολυτα τα παντα μπορουν να αντιμετωπιστουν σχετικιστικα.το θεμα ειναι εμεις ως οργανωμενη κοινωνια (εκτος αν δεν ειμαστε κοινωνια οπως ειπε η Θατσερ αλλα μονο ατομα) που θελουμε να παμε.
το δε σχολιο σου ειναι αντιφατικο στο εξης: αν οι δωδεκαποντες και τα μινι ειναι 'πατριαρχικα' τοτε γιατι οι πατεραδες "κυνηγανε" για να μην φοριουνται;;;Οχι δεν ειναι πατριαρχικα λοιπον αλλα δειγματα ενος σεξουαλισμου της κοινωνιας ως εμπορευμα και της κοινωνιας ως αγελης καταναλωτων που μπορει να ερμηνευτει με τον Οουελμπεκ (τον οποοιο συνιστω) και οχι με σχετικιστικα μορφωματα της σχετικιστικης "αριστερας"
Σας διαβάζω και εκτιμώ το γράψιμο σας πολύ. Αδυνατώ όμως να καταλάβω τι προτείνετε για τη μαντίλα. Τη δια νόμου απαγόρευσή της; Κατάφωρα αντισυνταγματικό. Την απομόνωση των γυναικών που τη φέρουν; Ρατσιστικό. Την "ενημέρωση" (βλ. προπαγάνδα) των μουσουλμάνων γυναικών να αλλάξουν τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις ακόμα και εάν αυτές δεν αντιβαίνουν στο ρόλο τους ως πολίτες; Ακραία επεμβατικό. Ακούω πολλές κρίσεις αλλά συγκεκριμένες, υλοποιήσιμες προτάσεις καθόλου. Παρακαλώ ενημερώστε με εάν έχετε κάποια άλλη ιδέα. "Λες και δεν έχουμε ακούσει ποτέ για το σύνδρομο της Στοκχόλμης."Αν μπούμε στη λογική ότι μπορούμε επιλεκτικά να αναστέλλουμε συνταγματικά δικαιώματα πολιτών επειδή εμείς ξέρουμε καλύτερα ενώ αυτοί βρίσκονται υπό ένα είδος "ύπνωσης", τότε αυτό θα είναι το τέλος της δημοκρατίας μας.Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι αυτό είναι πάγια θέση των λαϊκίστικων κομμάτων π.χ. μόνο εμείς ξέρουμε τι είναι συμφέρον για τον λαό, μόνο εμείς μπορούμε να παίρνουμε αποφάσεις για τον λαό, εάν ο λαός αντιδρά σημαίνει ότι ο καπιταλισμός/νέα τάξη/εξωγήινοι τους έχουν ξεγελάσει => το κόμμα υπαγορεύει πότε και πως θα σκέπτεσαι ελεύθερα. Το να ρωτήσουμε τις ίδιες τις γυναίκες γιατί φέρουν αυτή τη μαντίλα σας πέρασε από το μυαλό; Εάν όλες νιώθουν καταπιεσμένες είμαι ο πρώτος που θα στήριζε την απαγόρευσή της. Κάθε περίπτωση όμως θα πρέπει να εξετάζεται ξεχωριστά, και αυτός είναι ένας θεμέλιος λίθος της Δημοκρατίας και της Δικαιοσύνης.
οχι προτεινουμε να μην ενθουσιαζομαστε με την μαντηλα ως στοιχειο εξωτισμου αλλα να την βλεπουμε ως αυτο που ειναι, στην καλυτερη περιπτωση μνημειο αναχρονισμου. τι δε μπουρκα ως σημειο καταπιεσης.
Δηλαδή τα μόνα πιθανά σενάρια είναι ή ενθουσιάζομαι με την μαντήλα και αφήνω να την φοράνε, ή την βλέπω σαν μνημείο αναχρονισμού και θέλω να απαγορέψω να την φοράνε;Την περίπτωση του να βλέπω την μαντίλα σαν αναχρονιστική αλλά να σέβομαι την απόφαση του άλλου να την φορέσει δεν του επιβάλω την δική μου άποψη δεν μπορούμε να την δεκτούμε;
Οι άνθρωποι που έχουν γαλουχηθεί με αυτές τις αντιλήψεις και τις έχουν ενστερνιστεί πλέον είναι "χαμένοι" ούτως ή άλλως. Δεν πρόκειται να μεταπειστούν. Αυτό που μπορεί να γίνει όμως είναι να μην υπάρχει ανοχή στη μετάδοση ιδεωδών καταπίεσης στις επόμενες γενιές. Δεν μπορείς να απαγορεύεσεις το δικαίωμα του 16χρονου ή του ενήλικα που έχει "επιλέξει" να φοράει μαντήλα, μπορείς όμως να του απαγορέψεις ή έστω να αποθαρρύνεις/δείξεις έλλειψη ανοχής έμπρακτα στο να μεταδώσει αυτές τις ιδέες στα δικά του παιδιά - ενίοτε και με απαγορεύσεις. Αυτά σε γενικό πλαίσιο.Τώρα πιο ειδικά, για την παρέλαση ως εκδήλωση δεν τρέφω κανένα σεβασμό. ΑΝ ωστόσο την αντιμετωπίσουμε ως ένα σύμβολο απελευθέρωσης (από τουρκικό ζυγό, σκλαβιά κλπ κλπ) είναι τουλάχιστον αντιφατικό το να επιτρέπεται την ίδια στιγμή και ένα σύμβολο καταπίεσης (δεν εκφράζω προσωπική γνώμη για το αν θα έπρεπε ή δεν έπρεπε να επιτραπεί η μαντήλα στην κοπέλα, απλά καταδεικνύω την αντίφαση του όλου θέματος). Αλήθεια, κρεμαστή σβάστικα σε μαθητή θα επιτρέπαμε στην παρέλαση στην παρέλαση ή όχι στα πλαίσια της ελευθερίας της έκφρασης; Το ένα είναι σύμβολο βίας και καταπίεσης ενώ το άλλο όχι;
Madmax: Σε ευχαριστώ για το σχόλιο σου. Για το πρώτο έχω να επαναλάβω αυτό που είπα παραπάνω. Νομικά δε μπορείς να το απαγορεύσεις τη μαντίλα εφόσον ένας τέτοιος νόμος θα ήταν αντισυνταγματικός και δε θα περνούσε ποτέ από το ΣΤΕ, εκτός και αν μπούμε σε διαδικασία αναθεώρησης του συντάγματος (με πολύ σουρεαλιστικές συνέπειες). Από την άλλη το να θεωρεί κάποιος κολλημένες/οπισθοδρομικές όποιες γυναίκες επιλέγουν τη μαντίλα όπως επίσης και να το εκφράζει, είναι αναφαίρετο δικαίωμα καθότι ζούμε σε δημοκρατία, και δε βλέπω το λόγο να επαναλαμβάνουμε τα αυτονόητα. Κανείς δε αμφισβητεί το δικαίωμα του καθενός να εκφράζει δημόσια τη δυσαρέσκειά του για οτιδήποτε, αλλά οι αντιδράσεις εδώ υπονοούν σαφώς ότι θα έπρεπε να υπάρξει κρατική παρέμβαση, πράγμα εντελώς αδύνατο. Σε κάθε περίπτωση το να ταυτίζουμε τη μαντίλα με τη σβάστικα είναι ανεπίτρεπτο. Η Ελληνική Επανάσταση μπορεί να είχε και θρησκευτικό, ταξικό κλπ υπόβαθρο, ήταν όμως πρωτίστως Εθνική. Δεν αγωνίστηκαν οι άνθρωποι εναντίων του Ισλάμ (θρησκευτική ελευθερία υπήρχε άλλωστε αυξημένη) αλλά κατά του Οθωμανικού κράτους. Αυτό που λες θα είχε νόημα αν οι μοναδικοί που έφεραν μαντίλα ήταν οι Οθωμανοί. Η σβάστικα θα ήταν ανεπίτρεπτη ηθικά διότι είναι ακριβώς αυτό ενάντια στο οποίο αγωνιστήκαμε, δηλαδή δεν υπάρχουν κακοί και καλοί/μετριοπαθείς ναζί. Νομικά βέβαια στην Ελλάδα (κακώς) ούτε και αυτό θα μπορούσες να το εμποδίσεις όπως σε άλλες πιο σοβαρές χώρες π.χ. Γερμανία.
"θρησκευτική ελευθερία υπήρχε άλλωστε αυξημένη) Πηγή: www.lifo.gr"@Citellusτι λες;;; Εκτος αν θεωρεις οτι το να πληρωνεις μεγαλυτερη φορολογια, ο λογος σου να μην ισχυει το ιδιο στα δικαστηρια, τα παιδια σου να μπορουν να απαγαγονται απο το κρατος, και να μην μπορεις να ασχοληθεις σε ορισμενες θεσεις στο κρατος ειναι θεμελια θρησκευτικής ελευθεριας και ασκησης θρησκευτικων καθηκοντων!!!
1) Να ξεκαθαρίσω ότι δεν "ταύτισα" τα δύο σύμβολα και ο παραλληλισμός έγινε υπό κάποιες συνθήκες (λαμβάνοντας πχ ως δεδομένο ότι ΚΑΙ η μαντήλα είναι σύμβολο καταπίεσης-αν βέβαια συμφωνήσουμε σε αυτό-κάποιος μπορεί να διαφωνεί). Το αν τη φοράνε Οθωμανοί μόνο ή όχι δεν βλέπω πώς σχετίζεται με αυτό που είπα.Αν θες να το πάμε αυστηρά σε νομικό επίπεδο, τότε το κράτος θα έπρεπε να αποφασίσει το κατά πόσο θα χαρακτηρίσει κάποια κομμάτια της εκάστοτε κουλτούρας ζημιογόνα απέναντι στους πολίτες του. Πχ., μπορεί για κάποιους μουσουλμάνους που μένουν στην Ελλάδα να αποτελεί φυσιολογικό κομμάτι της κουλτούρας τους να παντρεύονται ανήλικα ή να χειροδικούν εις βάρος της γυναίκας. Προφανώς όμως αυτό είναι παράνομο και υπάρχουν ποινικές κυρώσεις. Αντίστοιχα, αν πχ. το κράτος αποφάσιζε ότι η άμεση ή έμμεση επιβολή συγκεκριμένης ενδυμασίας (πχ. μαντήλα, μπούρκα κλπ.) πλήττει την έκφραση και αυτοδιάθεση του (νεαρού) ατόμου, τότε θα μπορούσε να επέμβει νομικά. Όλα έχουν να κάνουν με την πρόβλεψη μέσω ακριβούς νομοθεσίας και την πιστή εφαρμογή αυτής (έννοιες που φυσικά είναι ανύπαρκτες στην Ελλάδα).
Θα κάνω μια τελευταία παρέμβαση. Οι Οθωμανοί έχουν σχέση εάν δέχεσαι ότι η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ μαντίλα είναι καταπίεση όπως πχ στο Ιράν. Εάν όχι, τότε έχουμε διάσταση απόψεων και ούτε πρόκειται να σε πείσω, ούτε το αντίθετο, οπότε ας μείνουμε σε αυτό. Όσο για τις απαγορεύσεις, σου ανέφερα πριν σουρεαλιστικές καταστάσεις αλλά νομίζω ότι δε το είδες στα σοβαρά. Σε ενήλικες, όπως είπαμε, θα ήταν κατάφωρα αντισυνταγματικό και θα άνοιγε το δρόμο για άλλες απίθανες ενδυματολογικές απαγορεύσεις οι οποίες ισχύουν μόνο στο Ιράν ή επί χούντας. Για ανηλίκους ίσως να γινότανε μόνο για το σχολείο, όπως θέλανε να το κάνουνε στη Γαλλία. Εκεί βέβαια υπάρχει νομοθετικά η απαγόρευση θρησκευτικών συμβόλων στην εκπαίδευση, οπότε αυτό θα προϋπέθετε τη κατάργηση των θρησκευτικών, πρωινής προσευχής, της εικόνας (πράγματα που δε με βρίσκουν καταρχήν αντίθετο) και τους προσωπικούς σταυρούς εφόσον είναι φανεροί. Έξω από την εκπαίδευση βεβαίως θα συνέχιζαν να φέρουν μαντίλα οπότε ίσως να μπορούσαμε να την απαγορεύσουμε καθολικά βάσει της "έκφρασης και αυτοδιάθεσης του (νεαρού) ατόμου". Σε αυτή τη περίπτωση βέβαια θα άνοιγε νομικά η οδός για απαγόρευση του νηπιοβαπτισμού σε όλα τα χριστιανικά δόγματα, της περιτομής και άλλων πολλών (που επίσης προσωπικά δε με βρίσκουν καταρχήν αντίθετο). Δεν είμαι ειδικός στο Ισλάμ, αλλά ακόμη όμως και μετά από όλα αυτά οι μουσουλμάνες της χώρας δε θα φορούσαν απλά να φοράνε φούτερ με κουκούλα; Εκτός αν νομοθετήσουμε με τον πρώτο ενδυματολογικό νόμο την απαγόρευση της κάλυψης της κεφαλής σε κλειστούς χώρους, οπότε καίμε και τους φαλακρούς κυρίους :P
Το μόνο που μπορώ να εκφράσω είναι το ερώτημά μου, πώς γίνεται και κάθε φορά που θα διαβάσω κάτι εδώ και σκεφτώ "είναι ένα ωραίο άρθρο", τυγχάνει να είναι το δικό σου.
Εσφαλμένος ο συλλογισμός σας και δυστυχώς αντανακλά το άγχος και τη μικρή ανοχή των Ελλήνων στο "διαφορετικό" στα χρόνια της κρίσης και του προσφυγικού. Οι γυναίκες που φοράνε μαντίλα δε γενιούνται "μέσα στο φόβο και την καταπίεση" όπως γράφετε. Γνωρίζω προσωπικά Μουσουλμάνες στην Ευρώπη και Αμερική που ενώ η μητέρα τους δε φοράει μαντίλα επιλέγουν να τη φορέσουν οι ίδιες, ώστε να έχουν μια σταθερή πολιτισμική ταυτότητα στους πολυπολιτισμικούς και αβέβαιου ρυθμούς που ζούμε. Επίσης γνωρίζω Μουσουλμάνους που σέβονται τις γυναίκες τους πολύ περισσότερο απ' ό,τι Έλληνες Χριστιανοί. Δε θέλω να κάνω συγκρίσεις γιατί οι διατομικές διαφορές στην ίδια ομάδα (Χριστιανοί ας πούμε) είναι συχνά μεγαλύτερες από τις διομαδικές διαφορές (Χριστιανοί vs Μουσουλμάνοι). Ήθελα να γράψω το σχόλιο γιατί με λυπεί όταν κάποιος γράφει για θέματα κουλτούρας χωρίς να καταλαβαίνε τον όρο "πολιτισμικό σχετικισμό". Ναι, δεν είναι όλες οι κουλτούρες το ίδιο ποιοτικά και αξιακά- συμφωνώ. Αλλά δεν μπορείτε να καταδικάζετε τον τρόπο ζωής άλλων λες και βρήκατε το νόημα της ζωής. Επίσης, πολύ συμπαθής και εύγλωττη η κοπέλα- δε φαίνεται φοβισμένη.
Και θεωρειτε οτι ειναι καλο που οι γυναικες αυτες γυρνανε πιο πισω σε εξελιξη απο τις μητερες τους φορωντας μαντηλα? Γιατι? Φοβουνται τον πολυπολιτισμικο μας κοσμο? Και στην τελικη γιατι πρεπει εμεις οι κακοι παντα δυτικοι να ανεχομαστε το οτιδηποτε στο ονομα της ατομικης ελευθεριας ενω αν για παραδειγμα πηγαινα σε καποια αραβικη χωρα με κοντη φουστα η ανοιχτο ντεκολτε μπορει και να με πετροβολουσαν??
Θα σας πω. Έρευνες σε τομείς της ψυχολογίας δείχνουν ότι τα άτομα που ζουν σε πολυπολιτισμικές χώρες και ανοίκουν σε μία ομάδα με κοινές αξίες και κουλτούρα (cultural group) είναι λιγότερο πιθανό να νοσήσουν από ψυχικές και σωματικές νόσους, να κάνουν χρήση ναρκωτικών ουσιών και άλλα. Κι αυτό ισχεύει για ΛΟΑΤ άτομα που έχουν ισχυρούς δεσμούς με τη ΛΟΑΤ κοινότητα, Μουσουλμάνους που έχουν ισχυρούς δεσμούς με τη Μουλμανική κοινότητα/ προσεύχονται/ κρατούν τις παραδόσεις κ.λπ. Εσείς προτείνετε την "Αφομοίωση" των μεινοτήτων στη Δυτική κουλτούρα - που είναι και το μοντέλο που ακολουθείται παραδοσιακά στην Ευρώπη, σύμφωνα με το οποίο υπάρχουν κουλτούρες α' και β' διαλογής στο ίδιο κράτος. Εγώ μιλώ για "Ενσωμάτωση" και πολυπολιτισμικότητα, όπου κάθε κουλτούρα αντιμετωπίζεται ως ίση και εξίσου σεβαστή. Καταλαβαίνετε πόση βελτίωση θα έφερνε αυτό στις σχέσεις πολιτών-κράτους και πόσο γενικό καλό θα έκανε αυτό στις κοινωνίες μας; Αντ'αυτού προτείνετε να δημιουργήσουμε ένα κριτήριο με το οποίο θα λέμε ποιος τρόπος ζωής είναι αρεστός και ποιος όχι; Και αυτό γιατί; - επίσης μην ξεχνάτε ότι άτομα διαφορετικών πολιτισμικών ομάδων έχουν την ίδια υποχρεώση απέναντι στους νόμους του κράτους στον οποίο ζουν (δε μιλάμε π.χ. για γάμους ανηλίκων)
@getoverit Δεν θελουν ουτε να ενσωματωθουν ουτε να αφομοιωθουν ουτε να υπακουσουν σε αλλους νομους απο αυτους που γνωριζουν αλλιως παιδια που μεγαλωσαν στην ασφαλεια της Ευρωπης δεν θα ανατιναζονταν σκοτωνοντας τοσους και τοσους αθωους. Ολα αυτα που λετε ειναι παρα πολυ ωραια στη σφαιρα του θεωρητικου το θεμα ειναι στην πραξη τι γινεται. Και ναι πιστευω οτι εφοσον καποιος ερχεται σπιτι μου πρεπει να σεβαστει τους κανονες μου οπως θα πραξω κι εγω.
@getoverit "{είναι λιγότερο πιθανό να νοσήσουν από ψυχικές και σωματικές νόσους, να κάνουν χρήση ναρκωτικών ουσιών και άλλα Πηγή: www.lifo.gr"να εισαι σιγουρος οτι το ιδιο ισχυει και στο Αγιο Ορος, αλλα θελεις να εχει επισημη πολιτικη να πολλαπλασιασεις τα Αγια Ορη;;;Οχι η ψυχικη υγεια δεν ειναι πανω απο την ελευθερια, ειναι γνωστο οτι οταν ολα μπορουν να αναχθουν στην παρακολουθηση των οδηγιων χρησης απο ενα βιβλιαρακι μπορεις να εισαι ευτυχισμενος.
"Και για να γίνει αυτό, πρέπει κάποιες φορές να επιβάλεις αυτό που οι ίδιες όντας θύματα, μπορεί να μην έχουν το κουράγιο να ζητήσουν."Κι εγώ δεν είμαι υπέρ την μαντίλας, αλλά αν τους επιβάλεις να μην την φοράνε, πώς αυτό διαφέρει από το να επιβάλεις στις γυναίκες να βγάζουν ολόγυμνες selfie και να τις ποστάρουν στο Instagram;
Kάτι που σήμερα είναι αυτονόητο, ότι η σύζυγος θα διατηρεί το πατρικό της επίθετο μετά το γάμο και δε θα παίρνει αυτό του συζύγου της, έπρεπε να καθιερωθεί με νόμο τη δεκαετία το '80 για να το αποδεκτεί και ο λαός.
Άστοχο το σχόλιο σου. Με νόμο καθιερώθηκε το δικαίωμα της γυναίκας να κρατήσει το πατρικό της εάν το επιθυμεί. Όχι η απαγόρευση να πάρει το επίθετο του συζύγου της. Εδώ ο συγγραφέας λέει ότι πρέπει να τους επιβάλουμε να μην φοράνε μαντίλα, όχι να τους δώσουμε το δικαίωμα να επιλέξουν. Γιατί αυτές δεν ξέρουν.
Ξαναλέω. Έπρεπε να υπάρξει νόμος να δώσει δικαίωμα ΕΠΙΛΟΓΗΣ. Κάθε γυναίκα έχει δικαίωμα να επιλέξει τι επίθετο θα πάρει. Πολλές γυναίκες και πάλι επιλέγουν να πάρουν το επίθετο τους άντρα τους. Με την λογική του άρθρου θα έπρεπε να είχε βγει νόμος που να απαγορεύει να πάρουν το επίθετο του άντρα γιατί καταπιέζονται και είναι θύματα και δεν έχουν τα κουράγια να το ζητήσουν.
ξερεις πως ξεκινησε η αρχαια αθηναικη δημοκρατια; με μια απαγορευση.την απαγορευση να μπορεις να πουλησεις τον εαυτο σου, και την οικογενεια σου, δουλους για να ξεπληρωσεις χρεη.αυτο ηταν περιορισμος της "ελευθεριας σου" λοιπον;δευτερο ερωτημα: το ξερεις οτι δεν μπορεις να εκχωρησεις τον εαυτο σου δουλο/δουλη σε ενα/μια dominatrix νομικα. αυτο ειναι περιορισμος της ελευθεριας ;ελευθερια δεν σημαινει κανω οτι θελω περιεργως. η ελευθερια λοιπον δεν ειναι το μωρο που φωναζει γιατι δεν του πηραν το α β ή γ παιχνιδι.η κοινη λογικη ειναι χρησιμη οταν την χρησιμοποιουμε.και ο σχετικισμος παντοτε δημιουργει σε περιεργα μονοπατια.ΥΓ:αλλο μαντηλα αλλο μπουρκα, το πρωτο μπορει να μην μας ταιριαζει να ειναι αναχρονιστικο αλλα δεν μπορεις να το απαγορευσεις. Σε αντιθεση με την μπουρκα, που ειναι μνημειο υποδουλωσης και καταπιεσης.
Και σιγά το πρότυπο της κοινωνίας, την Αθηναική δημοκρατία, που οι άντρες αγόρευαν στις πλατείες και οι γυναίκες δεν είχαν λόγο ούτε καν για την ίδια τους την ύπαρξη.
Προς ΝΕ ΤΙ: Η σύζυγος διατηρεί υποχρεωτικά το πατρικό της με νόμο. Μπορεί να χρησιμοποιεί του συζύγου στις κοινωνικές της σχέσεις εφόσον το επιθυμεί, αλλά πουθενά στα έγγραφα. Όσον αφορά τα τέκνα, δηλώνεται πριν τον γάμο ποιό επώνυμο θα φέρουν. Του πατέρα, της μητέρας ή και τα δύο.
"Ναι μεν κατά το άρθρο 1388 του Αστικού Κώδικα, όπως ίσχυε μετά την αντικατάστασή του με το άρθρο 15 του ν. 1329/83 και πριν την συμπλήρωση του ανωτέρω άρθρου 15 με την προσθήκη σε αυτό τρίτης παραγράφου, δια του άρθρου 28 του ν. 3719/2008, ο γάμος δεν επάγεται μεταβολή του επωνύμου της συζύγου, ως προς τις έννομες σχέσεις αυτής, που δύναται πάντως να χρησιμοποιεί το επώνυμο του συζύγου της, με τη συναίνεσή του, στις κοινωνικές της σχέσεις, όμως, εκ τούτου ουδόλως έπεται, ότι αποκλείεται στην έγγαμη γυναίκα, μετά την τέλεση γάμου, να ζητήσει, κατά την διαδικασία και υπό τα προαπαιτούμενα του Ν./Δτος 2573/1953, την μεταβολή του επωνύμου της και την πρόσκτηση παρ' αυτής ως επωνύμου εκείνου του συζύγου της", αναφέρεται στην απόφαση του ΣΤΕ.
Αφού λοιπόν είσαι στο μυαλό του/της, και εφόσον δύσκολα θα μπορέσω να μιλήσω με τον αρθρογράφο...θέλω να σου πω τα εξής:1) Δεν έχει να κάνει με το αν η μαντίλα πρεσβεύει ελευθερία, αν πρεσβεύει οικολογικά μηνύματα, φιλοζωικά ή κατά της παγκοσμιοποίησης...Είναι για το μέσο Έλληνα Χριστιανό (αυτομάτως με το Χριστιανός=θρήσκος=μέτριας νοημοσύνης) σύμβολο μίας άλλης θρησκείας.ΑΠΛΑ.Των Μουσουλμάνων! Και αυτή τη στιγμή, το μόνο που έχει να δηλώσει με την παρουσία μίας μαθήτριας με μαντίλα, στην εθνική παρέλαση, είναι η ΑΡΜΟΝΙΚΗ συνύπαρξη που πρέπει να υπάρχει, ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ στη διαφορετικότητα του συνανθρώπου (είτε είναι φυλετική, είτε θρησκευτική, είτε σεξουαλική) και είναι μία ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ κίνηση-απάντηση στα περιστατικά και τις άναρθρες κραυγές από φασιστοειδή κατά των προσφύγων.2)Ακόμα και στην ουσία όμως της περιγραφής της μαντίλας, κάνει λάθος. Φυσικά και είναι ΕΠΙΛΟΓΗ του κοριτσιού, από μία ηλικία και μετά! Όπως και εμείς τα ελληνόπουλα σαν 14χρονα ΔΕΝ είχαμε απόλυτη ελευθερία επιλογών σε ΟΛΑ (πχ τι ώρα θα γυρίσουμε, τι κούρεμα θα κάνουμε κλπ) διότι πολλά περνούν από το χέρι της οικογένειας όταν είσαι έφηβος. Μετά όμως?? Αν αυτό το κορίτσι στα 19 του γνωρίσει εμένα, και παντρευτούμε, θα έχει ή δεν θα έχει το δικαίωμα επιλογής να φοράει ή να μη φοράει μαντίλα? Εκτός αν μου πεις ότι ούτε το αν θα με παντρευτεί δε θα ορίζει...Και πάλι λάθος.Οι μισές Τουρκάλες στην Κων/πολη φορούν μαντίλα από επιλογή και οι άλλες μισές ΟΧΙ.Στην ίδια κοινωνία, στο ίδιο Πανεπιστήμιο, στην ίδια γειτονιά...Άρα δε μιλάμε για ''καταπίεση'' όπως την όρισε το άρθρο.Μιλάμε για μία ηθελημένη μορφή ένδειξη σεβασμού (όπως την αντιλαμβάνεται ο μέσος Μουσουλμάνος στο μυαλουδάκι του0 προς την ίδια τη θρησκεία, το ρόλο της γυναίκας που πρέπει να είναι ευσεβής και έντιμη, και αυτό το ρόλο εξυπηρετεί. Οι πολλοί θρήσκοι πατεράδες/σύζυγοι πιθανότατα να το επιβάλουν, αλλά από τη στιγμή που οι άλλοι μισοί κυκλοφορούν σαν κι εσένα δε μπορούμε να γενικεύουμε. 3) Ούτε εγώ είμαι φαν των στρατιωτικών/μαθητικών παρελάσεων ΑΛΛΑ μέσα από το οτιδήποτε μπορούν να περάσουν ωραία μηνύματα.Εδώ προσπάθησε να περάσει ένα χθες, και βγαίνεται και λέτε ότι τάσσεστε με την 2η άποψη...Τέλος, αν θες να βρεις επιχειρήματα σοβαρά για την κατάργηση των παρελάσεων υπάρχουν πολλά, όχι όμως το λαικίστικο περί ''πέταμα χρημάτων'' του δημοσίου...Διότι θα βρεθεί και ο δεξιός που τις χαίρεται τις παρελάσεις και θα σου πει 2 μέρες το χρόνο είναι! Όταν πετάει το κράτος χρήματα για επιχορηγήσεις παραστάσεων τύπου ''πειραματικο-κουλτουρο-καφενειακού θεάτρου'' που δεν την βλέπει και κανείς, μίλησες?Φιλικά