27 αποκρατικοποιήσεις είναι η νέα απαίτηση των δανειστών με σχέδιο συμφωνίας που παρουσίασαν στην κυβέρνηση. Το έγγραφο δημοσιεύει σήμερα η Καθημερινή, που σημειώνει ότι με το σχέδιο αυτό ο αριθμός των αποκρατικοποιήσεων ανεβαίνει στις 27 από 23 που αναγράφονταν στο τελευταίο πρόγραμμα αξιοποίησης (Asset Development Plan ή ADP), ενώ οι δανειστές ζητούν πλέον την πλήρη αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ.
Το έγγραφο τιτλοφορείται «μνημόνιο» και προβλέπει έσοδα 6,4 δισεκατομμυρίων, ανεξάρτητα από τη δημιουργία του νέου ταμείου των λεγόμενων 50 δισ, για το οποίο το νέο μνημόνιο αναφέρει ότι θα περιλάβει και άλλες κρατικής ιδιοκτησίας επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με την εφημερίδα τα επιπλέον περιουσιακά στοιχεία, τα οποία εμφανίζεται στο προσχέδιο να δεσμεύεται η κυβέρνηση πως θα ιδιωτικοποιήσει το Ταμείο, αφορούν στα περιφερειακά λιμάνια, στις μαρίνες και στα ακίνητα που ελέγχει ήδη το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά δεν περιλαμβάνονταν στο ADP.
Οι ιδιωτικοποιήσεις που ήδη προβλέπει το ADP του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνουν: το 35% του μετοχικού κεφαλαίου των ΕΛΠΕ, το εναπομείναν 6% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΤΕ που δεν έχει μεταβιβαστεί ακόμα στο ΤΑΙΠΕΔ, την Εγνατία Οδό, το 17% της ΔΕΗ (ή και το υπόλοιπο 35%, σύμφωνα με το εν λόγω προσχέδιο, εάν δεν προχωρήσει το πλάνο για μείωση του μεριδίου αγοράς της κατά 25 ποσοστιαίες μονάδες το 2017 και κάτω του 50% ως το 2020), το 100% της ΔΕΠΑ, των ΕΛΤΑ, της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ, ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς για 15 ακίνητα, τον διαγωνισμό για το Ποσείδι Χαλκιδικής, τη Μαρίνα Αλίμου μαζί με τη Μαρίνα Χίου, τη Μαρίνα Πύλου και τιτλοποίηση χαρτοφυλακίου άλλων ακινήτων.
Κυβερνητικοί παράγοντες άφηναν να εννοηθεί ότι οι ιδιωτικοποιήσεις θα εξαντληθούν στις εννέα γνωστές, δηλαδή τα περιφερειακά αεροδρόμια, το Ελληνικό, ο Αστέρας Βουλιαγμένης, η Αφάντου στη Ρόδο, ο ΔΕΣΦΑ, ο ΟΛΠ, ο ΟΛΘ, οι ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, και το “Ελ. Βενιζέλος”.