Αντεπίθεση Φαμπρ: Εθνικιστικά αντανακλαστικά μέτριων κι απογοητευμένων Ελλήνων καλλιτεχνών

Αντεπίθεση Φαμπρ: Εθνικιστικά αντανακλαστικά μέτριων κι απογοητευμένων Ελλήνων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Nick Paleologos / SOOC
2

Με μια εκτενή ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, ο Βέλγος σκηνοθέτης Γιαν Φαμπρ, που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στην Ελλάδα ως επικεφαλής των φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου με αποτέλεσμα τελικά να παραιτηθεί, σχολιάζει με δηκτικό τρόπο την πρόσφατη συνάντηση των Ελλήνων καλλιτεχνών στο θέατρο Σφενδόνη. 

Ο Γιαν Φαμπρ, στο κείμενό του, στρέφεται εναντίον των Ελλήνων καλλιτεχνών που την περασμένη Τετάρτη συγκεντρώθηκαν ξανά στο θέατρο Σφενδόνη, ζητώντας την παραίτηση του υπουργού Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά και του διευθυντή του γραφείου του Παναγιώτη Δούρου.

Μεταξύ άλλων, ο Βέλγος σκηνοθέτης κάνει λόγο για "εθνικιστικό αντανακλαστικό από τις αντιδράσεις μίας ομάδας μέτριων και απογοητευμένων Ελλήνων καλλιτεχνών" αναφερόμενος στον τρόπο που αντέδρασαν ως προς "μία νέα οπτική και προσέγγιση".

Ολόκληρο το σχόλιο του Γιαν Φαμπρ

 

«Χθες, Έλληνες καλλιτέχνες μαζεύτηκαν για να συζητήσουν το μέλλον των Φεστιβάλ και την πολιτική της κυβέρνησης σε ότι αφορά τον πολιτισμό. Κάποιοι από τους φίλους μου στην Αθήνα, πήγαν σε αυτή τη συνάντηση. Όπως φαίνεται, ένας επαγγελματίας Έλληνας επιμελητής έπρεπε να εξηγήσει την λέξη και τη λειτουργία ενός επιμελητή. Η τοποθέτησή μου ως επιμελητής ήταν ξεκάθαρα από την αρχή, χαμένη στη μετάφραση. Ωστόσο είναι ένας διεθνής όρος όπου όλοι οι άνθρωποι της τέχνης και του Θεάτρου στην Ευρώπη, τον γνωρίζουν.

 

Από όσο μπορώ να καταλάβω, οι Έλληνες καλλιτέχνες που ήδη έχουν πάρει εγγυήσεις ότι θα συμμετάσχουν στο Φεστιβάλ φέτος το καλοκαίρι, δεν ήταν παρόντες, κάτι το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό.

Θέλω να εκφράσω την ανησυχία μου για το εθνικιστικό αντανακλαστικό από τις αντιδράσεις μίας ομάδας μέτριων και απογοητευμένων Ελλήνων καλλιτεχνών οι οποίοι απέρριπταν μία νέα οπτική και προσέγγιση. Ελπίζω οι σοβαροί Έλληνες καλλιτέχνες να έχουν μία θετική συνεισφορά στις αλλαγές που χρειάζονται να έρθουν για μία πιο ενδιαφέρουσα, νέα κατάσταση στο πολιτιστικό πακέτο του ελληνικού φεστιβάλ».

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

*Ακόμη και το πιο σφοδρό ξυράφι υπήρξε κάποτε λουλούδι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Ακόμη και το πιο σφοδρό ξυράφι υπήρξε κάποτε λουλούδι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Από το σοκ της Peaches μέχρι τη σιωπηρή δύναμη σωμάτων που άντεξαν χωρίς να εξηγηθούν, ο Πάνος Μιχαήλ εξερευνά τι σημαίνει να κατοικείς το σώμα σου χωρίς διαπραγμάτευση. Ένα πολυποστ της ΟΑΣΗΣ για την επιθυμία ως πολιτισμό και την αντοχή ως μορφή αλήθειας.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Το δέρμα που κατοικώ/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Το δέρμα που κατοικώ/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Σε αυτό το πολυποστ, ο Πάνος Μιχαήλ κοιτάζει τη σύγχρονη κουλτούρα μέσα από εκείνο το μικρό σκοτεινό διάκενο όπου κάτι λείπει και ακριβώς γι’ αυτό γίνεται ορατό. Από τη Charli XCX που παλεύει να ξαναβρεί το σώμα της μέσα στο ίδιο της το είδωλο, μέχρι τη Cindy Sherman που αποκάλυψε νωρίς τη βία της μίμησης· από τη σωματική ένταση του HYACYN μέχρι τη λαϊκή, ανθρώπινη ματιά του Martin Parr. Ένα queer πολυποστ για την επιμονή της παρουσίας σε μια εποχή που δεν αντέχει την ατέλεια.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Πόσο κοστίζει να βγαίνεις στην Αθήνα;

Culture / Πόσο κοστίζει να βγαίνεις στην Αθήνα;

Από τις θεατρικές σκηνές και τις σκοτεινές αίθουσες μέχρι τα μεγάλα dance events και τα πιο περιζήτητα τραπέζια της Αθήνας, πόσο κοστίζει πραγματικά η επαφή με όσα συμβαίνουν στην πόλη; Πού βρισκόμαστε σε σχέση με λίγα χρόνια πριν και πού σε σχέση με το εξωτερικό;
THE LIFO TEAM
Τα πρόσωπα που άλλαξαν κάτι στον πολιτισμό και υπόσχονται πολλά ακόμα για το μέλλον

Portraits 2025 / Τα πρόσωπα που άλλαξαν κάτι στον πολιτισμό και υπόσχονται πολλά ακόμα για το μέλλον

Kάποιοι το κάνουν για χρόνια, άλλοι εμφανίζονται πρώτη φορά ή είναι ακόμα στην αρχή της θαυμαστής τους πορείας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το 2024 έκαναν τη διαφορά και απ' ό,τι φαίνεται το 2025 θα συνεχίσουν ακάθεκτοι. Η ομάδα της LifΟ μίλησε μαζί τους.
THE LIFO TEAM
«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.

σχόλια

2 σχόλια
Τώρα είναι λίγο άτοπο να σχολιάζει το τι γίνεται στον καλλιτεχνικό χώρο στην Ελλάδα. Όφειλε να έχει ερευνήσει σε τι πρόκειται να αναμιχθεί, πριν αποδεχτεί τη θέση που του προτάθηκε.Σε ό,τι αφορά τα "εθνικιστικά αντανακλαστικά", αυτά διακατέχουν εκείνον που ήθελε να χρησιμοποιήσει το φεστιβάλ μας για την αποκλειστική προβολή του βελγικού (χμμμ) πολιτισμού, όπως αυτός τον αντιλαμβάνεται (και πάλι χμμμ).