Αντιδράσεις εργαζομένων για τη μεταφορά υπηρεσιών του ΥΠΟΙΚ στο «Κεράνης»

Αντιδράσεις εργαζομένων για τη μεταφορά υπηρεσιών του ΥΠΟΙΚ στο «Κεράνης» Facebook Twitter
10

Ανεκμετάλλευτο για 18 ολόκληρα χρόνια, παρά το κόστος της αγοράς και των μισθωμάτων, παρέμενε το κτίριο της πρώην εταιρείας «Κεράνης», αφού όσες απόπειρες είχαν γίνει από τις πολιτικές ηγεσίες διαφόρων υπουργείων, από το 1998, για μεταφορά εργαζομένων στο συγκεκριμένο συγκρότημα των 46.600 τετραγωνικών μέτρων «ναυάγησαν» σε διάφορες αιτιολογίες.

Το θέμα της αξιοποίησης του συγκεκριμένου κτιρίου είχε φτάσει και στη Βουλή με ερωτήσεις βουλευτών και άνοιξε εκ νέου στον Πειραιά τη συζήτηση για τα ανεκμετάλλευτα κτίρια της ευρύτερης περιοχής.

Το εγχείρημα του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη να μεταφερθούν στο κτίριο του Κεράνης σε τρεις μήνες οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, μπορεί μεν να συναντά τις αντιδράσεις εκπροσώπων εργαζομένων, ωστόσο η κυβέρνηση φέρεται αποφασισμένη, σύμφωνα με πληροφορίες, να προχωρήσει άμεσα στην αξιοποίηση κτιρίων που ανήκουν στο ελληνικό δημόσιο, καθώς η όλη προσπάθεια έγκειται στον περιορισμό και την εξοικονόμηση δαπανών.

Πάντως ανεξάρτητα αν τελικά θα μπορέσουν εκεί να μεταφερθούν από το Σεπτέμβριο οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, το ελληνικό δημόσιο είναι υποχρεωμένο από το 2013 έως το 2033, να καταβάλει μίσθωμα κάθε χρόνο που φθάνει τα 2.652.000 εκατ. ευρώ, ενώ σε αυτά θα πρέπει να προστεθεί το κόστος των παγίων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας και της δαπάνης ασφάλισης.

Τo κτίριο που αγοράσθηκε από το ελληνικό δημόσιο το 1988, έναντι του ποσού των 35 εκατ.ευρώ, ενώ άλλα 35 με 40 εκατ.ευρώ δαπανήθηκαν την ίδια περίοδο για την ανακατασκευή του, εντάχθηκε το 2013 σε χαρτοφυλάκιο 28 ακινήτων του ΤΑΙΠΕΔ.

Αξιοποιήθηκε με τη μέθοδο πώλησης και επανεκμίσθωσης από το ελληνικό δημόσιο (sale & lease back - δυνατότητα επανάκτησης μετά από είκοσι έτη) και πουλήθηκε το 2013 στην εταιρεία ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΝΓΑΙΑ ΑΕΕΑΠ θυγατρική της Εθνικής Τράπεζας, που ελέγχεται κατά 66% από τον ολλανδο-ισραηλινό επενδυτικό όμιλο invel real estate Netherlands.

Το κτίριο, από το 2005 έως σήμερα, παραμένει κλειστό και φυλάσσεται από την Ελληνική Αστυνομία σε 24ωρη βάση.

Την υπόθεση των 28 ακινήτων του δημοσίου, στα οποία ανήκει το συγκεκριμένο κτίριο, που πουλήθηκαν και επανεκμισθώθησαν στο ελληνικό δημόσιο γνωρίζει πολύ καλά το μέλος του δικηγορικού συλλόγου Πειραιά Γιάννης Καρδαράς, ο οποίος μαζί με άλλου δύο συναδέλφους του είχαν καταθέσει προσφυγή στον 'Αρειο Πάγο για να διερευνηθεί ποινικά και αστικά η υπόθεση.

   Το Α'Χαρτοφυλάκιο των 14 ακινήτων αγόρασε η Εθνική Πανγαία, έναντι 115.5 εκατ. ευρώ και το Β' Χαρτοφυλάκιο αγόρασε η Eurobank Properties, θυγατρική της Eurobank, έναντι 145,81 εκατ. ευρώ.

   Η υπόθεση δικαστικά είναι σε εξέλιξη, ενώ το συνολικό ποσό που προέκυψε από την αγοραπωλησία, φέρεται να έχει κατατεθεί για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους της χώρας.

   Το συγκεκριμένο κτίριο του "Κεράνης" ανακατασκευάστηκε αρχικά το 1998, προκειμένου να μεταφερθούν εκεί όλες οι υπηρεσίες του υπουργείου Περιβάλλοντος, ωστόσο οι εκπρόσωποι των εργαζομένων που αντιδρούσαν στην απόφαση αυτή επικαλέστηκαν έλλειψη συγκοινωνιακής δομής, με αποτέλεσμα το συγκεκριμένο σχέδιο να αναβληθεί προσωρινά και να μπει στις καλένδες.

   Μάλιστα οι εργαζόμενοι είχαν επικαλεστεί τότε έγγραφο του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος ότι δεν έχει υποβληθεί κυκλοφοριακή και συγκοινωνιακή μελέτη για το υπάρχον κτίριο, ότι δεν γειτνιάζει με σταθμό και από πλευρά λεωφορειακής εξυπηρέτησης συνδέεται μόνο από τις δρομολογιακές γραμμές που διατρέχουν τη λεωφόρο Θηβών.

   Απόπειρα για μετακόμιση των δικαστηρίων Πειραιά στο συγκεκριμένο κτίριο είχε γίνει το 2013 και από το υπουργείο Δικαιοσύνης, αλλά λόγω αντιδράσεων φορέων της πόλης του Πειραιά αλλά και του δικηγορικού συλλόγου της πόλης και αυτό το σχέδιο ναυάγησε.

   Μάλιστα, ο τότε υπουργός Δικαιοσύνης Χαράλαμπος Αθανασίου είχε αναθέσει στην εταιρεία ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΕ τη μελέτη, δημοπράτηση, επίβλεψη και παραλαβή του έργου προϋπολογισμού 759.713 ευρώ, ενώ υπεγράφη κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών ΠΕΚΑ και Δικαιοσύνης, με την οποία καθορίστηκαν οι πολεοδομικοί όροι για την αναδιαρύθμιση των χώρων.

 Έπειτα, ωστόσο, από προσφυγή των δικηγόρων ότι το συγκεκριμένο κτίριο δεν ενδείκνυται για μεγάλες συναθροίσεις, που αφορούν ακροατήρια, αλλά μόνο για γραφεία, το δικαστήριο έκανε το αίτημα δεκτό και αυτή η απόπειρα έπεσε στο κενό.

Σύμφωνα πάντως με την τεχνική μελέτη της ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ το κτίριο Κεράνης δεν έχει αποδειχθεί να έχει προβλήματα στατικής και αντισεισμικής μορφής, ενώ μάλιστα έχει αποδειχθεί ότι έχουν γίνει όλες οι στατικές ενισχύσεις, προκειμένου να μην υπάρξει πιθανό πρόβλημα στο μέλλον.

 Ο βασικός φέρων οργανισμός είναι με οπλισμένο σκυρόδεμα με πρόσθετες σημαντικές αντισεισμικές ενισχύσεις από τοιχώματα βαριάς κατασκευής, από δομικό χάλυβα, χαλύβδινα υποστηλώματα και συνδέσμους. Επίσης όλες οι παρεμβάσεις έχουν γίνει βάσει συγκεκριμένων μελετών και με γνώμονα της αύξηση της στατικής-σεισμικής αντοχής του.

Ανάλογη απόπειρα για μεταφορά των υπηρεσιών του, που βρίσκονται διασκορπισμένες σε 11 διαφορετικά κτίρια και το ετήσιο κόστος τους συνολικά για μισθώματα αγγίζει περίπου τα 4 εκατ.ευρώ (τα στοιχεία είχε επικαλεστεί ο πρώην υπουργός Μάξιμος Χαρακόπουλος στη Βουλή), είχε γίνει και το 2013 και από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ωστόσο ούτε αυτή κατέστη δυνατή.

Το κτίριο Κεράνης περιλαμβάνει δύο υπόγεια, 6 υπέργειους ορόφους, ενώ η επιφάνεια του κτιρίου αγγίζει τα 46.600m2 και το οικόπεδο έχει εμβαδόν 15.500m2.

   Περιλαμβάνει 506 θέσεις στάθμευσης (248 υπαίθριες και 250 στεγασμένες). Στο ισόγειό του, εκτός από τους χώρους υποδοχής και εργασίας υπάρχουν χώροι ιατρείου και κυλικείου. Στο δώμα υπάρχουν εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά τόξα για την ενεργειακή υποστήριξη του κτιρίου.

   

   Γ.Γαβρίλης: Πρέπει να αξιοποιηθεί το «σπίτι της Άρσης Βαρών» στη Νίκαια

   Τη συζήτηση για την αξιοποίηση του κλειστού γυμναστηρίου που φιλοξένησε την Άρση Βαρών στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και από αυτή πέρασαν αθλητές όπως ο Πύρρος Δήμας ανοίγει ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης.

   Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα, ο κ.Γαβρίλης είπε ότι το συγκεκριμένο κτίριο που έχει παραχωρηθεί από τα Ολυμπιακά Ακίνητα στο Πανεπιστήμιο Πειραιά για τις ανάγκες των μεταπτυχιακών φοιτητών, θα πρέπει σε συνεννόηση με τον δήμο Νίκαιας Ρέντη να αξιοποιηθεί άμεσα, καθώς ήδη έχει αρχίσει να «γερνάει» και χρειάζεται συντήρηση.

   Η συγκεκριμένη αθλητική εγκατάσταση έχει χωρητικότητα 5.191 θέσεων και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως συνεδριακός ή εκθεσιακός χώρος αλλά και άλλες εκδηλώσεις.

Ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά είπε, επίσης, ότι θα πρέπει, σε συνεννόηση με το Πανεπιστήμιο Πειραιά και τον δήμο της Νίκαιας, να οριστεί ποιος θα κάνει τη μελέτη και τη χρηματοδότηση του έργου, τονίζοντας παράλληλα ότι θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν κονδύλια από το ΕΣΠΑ από το πακέτο Γιούνκερ αλλά και από ίδιους πόρους. Τώρα πια, ανέφερε, υπάρχει και μια λύση πρόσβασης με το μετρό και με μια τοπική συγκοινωνία θα μπορούσε να συνδεθεί ο συγκεκριμένος χώρος. 

Σφοδρές αντιδράσεις από εργαζομένους και Γ.Γ. Δημοσίων Εσόδων

Την ίδια ώρα σε ό,τι αφορά στο κτίριο της ¨Κεράνης",  εφοριακοί και τελωνειακοί υπάλληλοι έβγαζαν κόκκινη κάρτα στο σχέδιο μετεγκατάστασης, κάνοντας λόγο για «σκάνδαλο» ενώ και ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Γ. Πιτσιλής εμφανιζόταν τουλάχιστον επιφυλακτικός, προτάσσοντας την ανάγκη παροχής στοιχείων που να δικαιολογούν τη μετεγκατάσταση.

Μάλιστα ο κ. Πιτσιλής ανέφερε ότι «οι υπάλληλοι δεν είναι εμπορεύματα για να τα μετακινούμε έτσι απλά», χωρίς να έχει υπολογιστεί επακριβώς τι θα σημάνει η μετεγκατάσταση σε όρους αποδοτικότητας της εργασίας τους και τυχόν ανατροπών στην προσωπική τους ζωή.

Ιδιαίτερη αναφορά μάλιστα έκανε ο κ. Πιτσιλής στα προβλήματα μεταφοράς των εργαζομένων από το κέντρο της Αθήνας στη Λεωφόρο Θηβών αλλά και σε όρους εξυπηρέτησης των φορολογούμενων που επισκέπτονται τις υπηρεσίες. Μάλιστα, στη ΓΓΔΕ έχει συσταθεί ειδική επιτροπή η οποία θα αναλύσει όλα τα στοιχεία κόστους αλλά και τις επιπτώσεις στους εργαζόμενους.

Με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εργαζομένων στις Δ.Ο.Υ υποστηρίζει ότι η επιμονή και οι μεθοδεύσεις στις οποίες καταφεύγει η ηγεσία του ΥΠΟΙΚ, προκειμένου να νομιμοποιήσει ένα απ’ τα μεγαλύτερα σκάνδαλα των τελευταίων ετών, που αφορά την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας και τη συντήρηση, με σκανδαλώδεις όρους, ιδιωτικών συμφερόντων απ’ τα ταμεία του δημοσίου δημιουργεί πολλά ερωτηματικά.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση:
«Η προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας να μας πείσει ότι όλα αυτά γίνονται με στόχο τη μείωση των δαπανών του δημοσίου φαντάζει τουλάχιστον αστεία, για όσους έχουν στοιχειώδη εικόνα των όρων της σύμβασης, αλλά και όσων λαμβάνουν χώρα συνολικότερα στο υπουργείο Οικονομικών.

Η κυβέρνηση παρευρίσκεται και πρωταγωνιστεί σε μια φιέστα που προετοιμάζει ο ιδιοκτήτης του κτιρίου, αποκλείοντας τους εργαζόμενους και όλους όσοι υπήρχε κίνδυνος να »χαλάσουν» τη φιέστα της συγκάλυψης και φυσικά ξεχνώντας όλα όσα έλεγε μερικούς μήνες πριν, καταγγέλλοντας με δριμύτητα τη διαδικασία και τους όρους πώλησης των 28 ακινήτων του Δημοσίου, ένα εκ των οποίων είναι και το κτίριο Κεράνης.

Η στοχοποίηση και η λάσπη εναντίων των εργαζομένων και όλων όσοι τολμάνε να αναφερθούν στην ουσία της υπόθεσης δεν μας ξαφνιάζει. Είναι κάτι που έχει επαναληφθεί πολλές φορές τα τελευταία χρόνια των μνημονίων και η νέα ηγεσία του ΥΠΟΙΚ ακολουθεί, με μεγάλη μάλιστα ευκολία, την πεπατημένη.

Η ηγεσία όμως του ΥΠΟΙΚ θα πρέπει να ξέρει ότι δεν πρόκειται, ό,τι και αν σχεδιάζει, να αποφύγει τα καίρια ερωτήματα που απαιτούν απαντήσεις.

· Γιατί σπεύδει να προκαταλάβει την έρευνα των εισαγγελικών αρχών, η οποία ελέγχει τη νομιμότητα της σύμβασης και έχει ασκήσει ήδη ποινικές διώξεις;

· Γιατί απαγορεύει στους εργαζόμενους την πρόσβαση σε στοιχεία που αφορούν στο κτίριο, δεδομένου ότι λόγω του ιστορικού του τίθενται ερωτήματα για την ασφάλεια και την καταλληλότητά του να φιλοξενήσει χιλιάδες εργαζόμενους και επισκέπτες;

· Γιατί η ηγεσία του ΥΠΟΙΚ σπεύδει να ανακοινώσει τη μεταφορά υπηρεσιών του, όταν η επιτροπή που η ίδια συνέστησε, με τη συμμετοχή στελεχών των τεχνικών υπηρεσιών έχει απορρίψει εξ αρχής την επιλογή του κτιρίου Κεράνης;».

Ελλάδα
10

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στη δημοσιότητα οι φωτογραφίες των τριών συλληφθέντων από το διαμέρισμα των Αμπελοκήπων

Ελλάδα / Στη δημοσιότητα οι φωτογραφίες των τριών συλληφθέντων από το διαμέρισμα των Αμπελοκήπων

Σε βάρος των κατηγορουμένων ασκήθηκε ποινική δίωξη για συμμετοχή σε τρομοκρατική οργάνωση, κατασκευή και κατοχή εκρηκτικών υλών, καθώς και για άλλες σχετικές κατηγορίες
LIFO NEWSROOM
Επιβεβαιώνει ο δήμος Αθηναίων την ξηρασία στου Φιλοπάππου και προγραμματίζει δράσεις

Ελλάδα / Επιβεβαιώνει ο δήμος Αθηναίων την ξηρασία στου Φιλοπάππου και «προγραμματίζει δράσεις»

Ο δήμος παραδέχεται ότι προγραμματίζονται άμεσα δράσεις ενισχυτικής φύτευσης, αφαίρεσης των ξερών δένδρων, απόφραξης του καναλιού αποχέτευσης και κλαδέματος των δέντρων ελιάς
LIFO NEWSROOM

σχόλια

6 σχόλια
Tα σημαντικότερα ερωτήματα είναι:-Γιατί να δημιουργηθεί ένα από τα μεγαλύτερα κτίρια γραφείων της Αττικής σε μια περιοχή που δεν έχει τις κατάλληλες υποδομές, και μάλιστα να ξοδευτούν δεκάδες εκατομμύρια για αυτόν τον σκοπό;-Γιατί η κεντρική εξουσία να συμβάλει στην ερήμωση του κέντρου της Αθήνας με τη διαρκή αποχώρηση των υπηρεσιών της από εκεί;
1) Διότι το κτήριο Κεράνης προυπήρχε σε αυτή την περιοχή (όπου ήταν μαζεμένα βιομηχανικά κτήρια) και πλέον ανοίκει στο δημόσιο και εδώ και χρόνια είναι αναξοιοποίητο. 2) Γιατί να πληρώνουν ενοίκια ενώ έχουν ιδιόκτητα κτήρια;
Το κτίριο αγοράστηκε από το Δημόσιο, δεν το κληρονόμησε. Ξοδεύτηκαν δεκάδες εκατομμύρια για να αγοραστεί και να ανακαινιστεί ένα κτίριο σε μια εντελώς ακατάλληλη θέση.
Το πρόβλημα είναι ότι η λεωφόρος Θηβών δεν έχει καφετέριες και εμπορικά μαγαζιά οπότε δεν θα μπορούν να πετάγονται για δουλειά της υπηρεσίας για ψώνια και καφέ.
Για 7 ολόκληρα χρόνια εργαζόμουν στον Πειραιά και χρειαζόταν να διανύω καθημερινά μια πολύ μεγάλη απόσταση από το κέντρο της Αθήνας πήγαινελα. Και δυστυχώς έχω να πω τα χειρότερα για την περιοχή. Αφιλόξενη, δύσκολα προσβάσιμη, ισοπεδωτική ασχήμια δρόμων και κτιρίων μέχρι εκεί που φτάνει το μάτι σου, πάρκινγκ πουθενά (μέση λύση είτε να τα σκας σε γκαράζ, είτε να καβαλάς πεζοδρόμια όπου βρεις), 2 υπέροχες ώρες, χαμένες καθημερινά μέσα στο αυτοκίνητο, και μπόνους το άγχος που όλη αυτή η ταλαιπωρία συνεπάγεται.Καλό κουράγιο στους εργαζομένους, αν τελικά η μετακόμιση πραγματοποιηθεί.
με μέσα μαζικής μεταφοράς η διαδρομή για την συγκεκριμένη δουλειά ήταν: 10 λεπτά περπάτημα από το σπίτι για να πάρω το μετρό, μετά ηλεκτρικός και μετά λεωφορείο ή άλλα 10 λεπτά περπάτημα για τη δουλειά. Και όλο αυτό 2 φορές την ημέρα, 5 ημέρες την εβδομάδα. Δεν είναι όλες οι περιπτώσεις ίδιες φίλε μου, και καλό είναι να σκεφτόμαστε και λίγο πριν πετάξουμε τη γενίκευση μας ;-)
Μάλιστα. Η μεταφορά των εγκαταστάσεων σε ένα κτήριο κοντά στον Πειραιά θα έχει σφοδρότατες επιπτώσεις στην προσωπική ζωή και στην αποδοτικότητα των υπαλλήλων. Λογικό αφού εκεί δεν υπάρχει ΕΡΜΟΥ για να πηγαίνουν για ψώνια όποτε θέλουν.